La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli siitä litkusta mieleen lähinnä lämmin 7up-limsatiiviste. Ihan järkyttävää..

Tosin en itse ole mikään mehu- tai limufani. Poikkeuksena cola zero, johon kehittyy turhan helposti addiktio.

Täällä oli kirkasta se sokerilitku taino tais olla kirjaimellisesti sokerilitkua x( tuli mieleen ku ois 4dl vettä laitettu kiehuu ja siihen sekotettu 1kg sokeria ja tehty siks litkuks ja purkitettu :(

Mä oon saanu kahden makuista. Ihan ekalla kerralla sellasta pillimehucolan makuista, joka oli ihan hyvää, mut sit näillä kolmella jälkimmäisellä sitä järkyttävää vadelmalitkua joka vaan oksettaa ja saa pään kipeeksi..yyh..viimenen päivä pitäs taas mennä juomaan sitä.

Mä oon käyny seuraamassa Kela etuuksien etenemistä Kelan verkkopalvelussa mihin pääsee sisään pankkitunnuksilla. Eilen luin että äippäpaketista tullut myönteinen päätös ja parin tunnin päästä tuli tekstari, että löytyy lähimmästä matkahuollon pisteestä. Raha päätös venaa työnantajan panosta (maksettava 3kk palkka).

Yyhh mulle tuli viimeviikon keskiviikkona myöntävä päätös äippäpaketista mut ei oo vielkään tullu perille :(

Tansku, joo kyllä tääkin kirurgi sanoi että tähystysleikkauksen voi periaatteessa tehdä, mutta hän on nähnyt videon jossa tähystysleikkauksessa tähystin on puhkaissut kohdun eikä halua ottaa minkään sortin riskiä asian suhteen. Se riippuu myös mahan mallista ja kohdun korkeudesta ja mullahan maha on mallia megarantapallo ja kohtu korkealla mikä on vaikea tähystyksen kannalta. Ja myös umpisuoli voi sijaita erikohdassa riippuen raskaanaolevasta, mulla tuo umppari oli siis tosiaan jo ihan tuossa navan korkeudella. Ja sanoin kyllä kirurgillekkin heti että avohaavaleikkaukseen ehdottomasti, ainuttakaan turhaa riskiä en halua otettavan. Ja onneksi kirurgi ei ollut myöskään riskinottavaista sorttia vaan halusi pelata varman päälle.

Täällä toinen joka ei moiti sokerirasituksen vattulitkua! :D mulle ihan piece of kakku!

Mullekkin vihdoin ja viimein maanantaina oli tullut päätös äitiyspakkauksesta. Huomenna pitäs olla perillä matkahuollossa. Tasan kuukausi meni.

Toivottavasti mun ei tarvi kuukautta odottaa. :o kiva ku siinä raskaustodistukses on vielä meidän vanha osoite eikä maanantaina neuvola pystyny ite muuttaa sitä osoitetta siihen raskaustodistukseen kun yritti. Mut kuitenkin on tiedot mennyt maistraattiin ja postiin uudesta osoitteesta ja kuitenkin kun kelan sivuilla asioin netin kautta niin sielä on automaattisesti meidän uusi osoite..

Ja prkl yli meni se paastoarvo.. maanantaina neuvolaan kuuntelemaan ruokapäiväkirjan pidosta ja hakemaan ne pirun vehkeet millä piikittää sormea muutamana päivänä viikossa... :mad:

Neuvolatäti epäili (taas) sitä mun kamalaa maidon juontia että ootko repsahtanut.. :yuck:

Rupes tosissaan jänskättämään tuo ensi viikon sokerirasitus kun luin, että aika moni saa rd-diagnoosin ilman minkäänlaisia riskitekijöitä... En suoraan sanottuna kerrassaan vaan jaksaisi ikinä elämässäni ruveta enää millekään ruokavaliolle ja kyttäämään syömiäni ruokia kun voin niin hyvin nykyisellä tyylillä vuosikausien ruokavaliokokeiluiden, hifistelyn ja mulle muissa elämänvaiheissa aivan tyhjänpäiväisten rajoitusten (ensin kaikki hiilarit, sitten gluteeni yms) jälkeen. Syön mielestäni yhä terveellisesti, mutta rennolla otteella ja lähes joka aterialla ihan reilusti hiilareita. Raskaus vaan tuppaa muuttamaan aineenvaihduntaa, niin enpä ilman sitä rasitustestiä uskalla enää sanoa mitä verensokerit tästä tykkää.

Jee huomenna Lastenturvaan testailemaan vaunuja ja kantoreppuja, ehkä jotain muutakin tarttuu mukaan. :)

Voihan vatsakipu. En osaa sanoa onko tää ns. asiaan kuuluvaa vatsakipua vai ei. Sellasta menkka kipumaista jomotusta/särkyä alavatsalla enimmäkseen. Ja yöllä heräsin supistuksiin (ei kylläkään kipeitä) ja alaselkää poltteli ihan hitosti. Maha meni taas sekasin ja sai istuu pöntöllä. En nyt kehtais mennä lekuriinkaan valittamaan kun nauraa ulos kuitenkin. Ja närästys on jotain ihan sietämätöntä öisin.

En muista että esikoisesta ois ollu mitään tällasta.

Hemmutar, tervetuloa tonne radi-ketjuun. Meitä on siellä jo aika monta ihmettelemässä. Mä oon jo heinäkuun alusta mittaillut sokereita kotona ja edellisessä raskaudessa siis myös. Tuttua hommaa siis. Tunnin arvo se oli mullakin yli tällä kertaa.

Lara88, Jos supistuksiin liittyy alaselkäkipua tai vatsakipua niin käy ihmeessä lääkärillä. Mieluiten yksi turha käynti kun se, että olet kohta synnyttämässä.

Mä kävin tänään ylimääräisesti (taas) neuvolalääkärillä ja kohdunsuu on "siirtynyt" korkealta takaa keskilinjaan eli ennakoi muutoksia kohdunsuulla. Vielä ei ollut lähtenyt kuitenkaan pehmenemään tms. Saikkua nyt kuitenkin kolme viikkoa ja ohje käydä uudestaan näytillä jos levosta huolimatta supistukset jatkuu. Hakeuduin siis nyt tuonne kun ihan järkyttävät liitoskivut ja supistelu lisääntynyt huomattavasti puolentoista viikon takaisesta käynnistä. Töissä teki jatkuvasti vaan mieli alkaa itkemään kun sattui koko ajan.

Lara88 jos se selän kipuilu kumminkii liitty supistuksiin? Mulla tuntu toisesta supistukset enemmän selässä, kun esikosta taas vatsalla. Niinku Aphraelkii sano niin käy näytillä ennemmin turhaa kuin et jäisit kotiin kärvistelee.

Mä oon kans tainnu kerran saada sitä kolan makusta litkua ja sen sai ihan helposti alas. Muut kerrat on ollu sitä vattua.. yök. Maanantaina olis tämän raskauden osalta rasitus. Oikeastaan vaan se paastoarvo arveluttaa.. muut arvot on aina ollu kaukana raja-arvoista.

Takaisin