La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on huomenna aamulla klo 7.40 sokerirasitukseen aika. Hieman pelottaa jo etukäteen.

sf-mitta tänään otettiin ekaa kertaa ja se oli 18 ja viikkoja 23+1, todella todella ala käyrää pitkin meni, mutta en tarkkaan edes tiedä mitä sillä katotaan ja eihän mulla oo ees maha alkanut kasvaa niin vähä tuntu hölmöltä tota ottaa :D

Mä menen ylikäyrien ,mutta mulla on ylipainoa jonkin verran... Sokerirasitus ei ole mukava kokemus, mutta ei sitä kannata pelätä...Kaksi tuntia on loppujen lopuksi lyhyt aika, vaikka ehkä tuntuu siinä tilanteessa pitkältä.

Mulla oli maanantaina sokerirasitus. Joka kerta oon saanu sitä vattu-litkua, mut sitä kolanmakusta en pystyis edes kuvittelemaa juovani (en tykkää siitä mausta muutenkaan). Toi vadelma menee muuten kyl alas, mutta se on niin makeaa, et se meinaa tarttua kurkkuun. Näytteenottaja sanoki, et siihen nesteeseen on ujutettu yhden kokonaisen aterian edestä energiaa ja siks se on niin makeaa.

Multa ei oo otettu, ajattelin kysellä 28.10 neuvolassa et joko ne mittaa sen sf mitan...

Outoa että toisilla mitataan, joka kerta neuvolassa sf-mitta. Siitä piirretään jotain käyrää...Toisilla ei mitata ollenkaan..

Mun käsittääkseni sitä aletaan mittaa vasta siinä 23 viikon paikkeilla. Mullaki otettu ny vast kaks kertaa ja ny on 27+2

Mulla oli maanantaina kelaneuvola jolloin oli tasan rv 23+0 enkä mä mitään sf mitasta tajunnu kysyy, seuraava neuvola on tosiaan 28.10 niin täytyy sit muistaa kysyä..

Huomenta !

Täällä yksi onnellinen sai eilen äitiyspakkauksen ja pääsi kopeloimaan :D ihanaa. Tosi nopsaan tuli, viime viikon perjantaina tein hakemuksen ja eilen oli jo noudettavissa. Super nopeeta toimintaa.
Äitiyslomapaperit on kaikki hoidettu ja tämä mamma jää 26.11 pois töistä jes ! Vielä muutama viikko lomaakin pitämättä ni eihän töitä enää ole kun reilun kuukauden päivät. Huh kun menee aika nopiaa :)
Selkäsäryt vaivaa ja ei oikeen öisin saa nukuttua. Onneksi viikoloppu vapaa ni pääsee ottamaan vähä iisimmin.

Minullakin otettiin se mitta maanantaina neuvolassa viikkoja oli 23+3 ja mitta 23 cm muistaakseni, ei kyllä mitään käyriä käyty.. Katto että kohtu on noussut ja sanoikin että minulla oli noussut hyvin navan yläpuolelle ja kaikki hyvin.. jatkossa otetaan tämä sama joka kerta. :)
Voi varmasti ihana päästä hiplaamaan äippäboksia! Tulisi jo!!!

Ohhoh. Onpa mukava kuulla, että Kelan kanssa homma voi joskus toimiakin... Minä jätin hakemukset yli 3vkoa sitten ja mitään ei tapahdu... Tosi ärsyttävää :(

Mäkin sain tiistaina äitiyspakkauksen. Viime viikolla laitoin hakemuksen sisään. Mulla 9 viikkoa vielä töitä ennen äitiyslomaa...

Mulla olis vielä pitkät 11! Viikkoa töitä ennen mammalomaa! Liian pitkä aika! :/

Lääkäri ei päästä mua töihin enää ennen äitiyslomaa, supistelee ja liian fyysistä työtä.

Mulla sf-mitta otettiin ekan kerran rv 20. En muista kyllä mitä se oli, mutta oisko ollu vähän keskikäyrän yläpuolella. Eikös tuo mitta kerro vain kohdun korkeudesta? Ainakaan lapsen koko siihen ei vaikuta, näin sano terkkari.

Sokerihuurre joo se otetaan häpyluun reunalta kohdun ylimpään kohtaan :) miusta siihen ei vaikuta mahan koko eikä lapsen koko :s

Sain mielenvarmuuden ihan äippäpolin erikoislääkäriltä, että ei ole tarpeen käydä toista kertaa sokerirasituksessa, koska kuitenkin mittaan niitä arvoja jo kotona. Hän oli sitä mieltä että mahdolliset poikkeavuudet löytyy myös kotimittauksilla :-) Jee!!!

Takaisin