La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Turvotukseen auttaa myös riittävä juominen. Ite huomaan heti jos päivän mittaan unohtanut juoda riittävästi. Heti on nilkat turvoksissa!

Täytynee kiinnittää huomiota veden juotiin.. meinaa välillä jäädä vähemmälle niin ihmekös tuo sitten!
Tukisukkia en ole kokeillut mielikuva niistä on että ne kiristäisi :D

mä oon ihmetelly että miks ei turvota, mutta vissiin selittyy tolla mun veden juonnilla kun sitä menee se 2-3l päivässä muun nesteen lisäksi

Mä en oo uskaltanut mennä nyt käymään vaa'alla.. Mut huomenna sinne taas joutuu mennä kun aamulla on kelaneuvola.. :S

Ootteko muuten huomanneet, että vauvan syke vaihtelisi huomattavasti? Dopplerilla kun kuuntelee niin tuntuu, että sykkeen kiihdyttely ja rauhottuminen vaihtelee tosi nopeastikin. Neuvolassakin sykettä kuunneltaessa näin kävi eikä terkka siihen mitenkään puuttunut, joten lienee normaalia.

Täällä on kanssa heti turvotusta, jos ei juo vettä tarpeeksi. Tänäänkin on jäänyt juominen reiluun litraan niin nyt on sormet turvoksissa ja kipeät. Jalat ei ole turvoksissa, kun ne on olleet kohotettuina tässä istuessa. :(

Lumikello2015, olen kanssa huomannut sykkeen vaihtelun. On kai normaalia, kun ainakin meidän pieni yleensä kuunnellessa liikkuu kovasti ja potkii. :)

Vauvan sykkeet vaihtelee aktiivisuuden mukaan ihan kuin aikuisillakin. Eli normaalia on. Ja toki doppleri voi välillä poimia sieltä äidinkin sykkeen joka on tietysti paljon rauhallisempi.

Mulla ei turvotuksiin auta muu kuin normaali aktiivinen kotiarki. Työpäivinä turvotuksia on enemmän kun koko ajan olen jalkojen päällä. Jalkojen turvotus toki helpottaa jos illalla on aikaa istua jalat ylhäällä. Vettä mä juon paljon aina niin kotona kuin töissäkin eikä sen määrän lisäämisellä tai vähentämisellä ole ollut nyt vaikutusta. Kotiarjessa tulee liikuttua suhteellisen paljon, mutta myös istuttua automaattisesti jalat ylhäällä. Meillä kun on tällaiset jokaisen seisomatyöläisen unelmatuolit joissa jalat saa ylös ja selkänojan alas ;)

Meillä taas venähti nukkumaan meno myöhäiseksi kun neito 3v nukahti autossa vähän turhan myöhään päiväuniksi. No, puoli kolmelta herää itkuisena kun pissa tuli sänkyyn. Vaihtorumba petivaatteille eikä uni tietenkään heti tule... Ja nyt tekis vaan mieli mennä takaisin nukkumaan. .. Hyvää huomenta kaikille ☺

Muokattu viimeksi:
Ärrimurri. Neiti herätti neljältä ja nyt kun pitäisi alkaa tekemään lähtöä hoitoon niin "mä en jaksa kun mua väsyttää". Ohittakaa jotenkin lasten ikävuodet 3-5v, pääsette helpommalla ;)
Mä voin suositella samaa, junnun täyttää loppuvuodesta 4v niin voi sitä uhman määrää...

Meillä pyörähtää 4v. mittariin vasta maaliskuussa, mutta voi tuska mikä uhma on iskenyt! Välillä oon ite ihan sormi suussa, et mites tää nyt kannattas hoitaa. Tilanteita tulee koko ajan o.O

joo ja välillä ei oikein tiedä et itkiskö vai nauraisko kun toinen kiukkua, itkee tai tahtoo jotain :wideyed:

Meillä neuvolassa kuunnellaan sydänäänet myös joka kerta. Viimeksi oli Ötökkä sen verran liikkuvaisella tuulella, että terkkaritäti tuumasi, että jos ei kohta saada kuulumaan, niin hän käy laittamassa ultraäänen lämpiämään ja sitten katsotaan, että kaikki on hyvin.

Tänään ajattelin käydä katsomassa ystäväni 4 kk ikäistä tyttölasta. Ja sitten Kelassa vähän tarkistelemassa asioita, joita en ihan täysin ymmärrä. Ja jos päivässä aikaa jää, niin sitten vielä kummipoikani luona pitäisi käydä. Ja ehkä sienimetsäänkin tuon "ameriikantädin" kanssa jossain vaiheessa.

Onnea on vapaapäivä.

Kuulostaapa kivalta vapaapäivältä !! Onneksi neuvola jo yhdeltä niin on lyhyt päivä täälläkin! :)

Mulla on tänään neuvola. Edellisestä onkin jo kuukausi aikaa. Jokohan ne nyt tahtois alkaa näkemään minua siellä useammin :D ensisynnyttäjänä oli paljon enemmän neuvolakäyntejä. Nyt rv 25+6 on siis tänään kolmas neuvola :) toki on välissä ollut ultrat. Mut musta tuntui että esikoista odottaessa sai rampata aika tiuhaan neuvolassa ja nyt taas todella harvoin vaikka riskiraskaus onkin (radi).

Täällä olikin moni muuttanut viikonlopun aikana. Onnea uuteen kotiin teille kaikille! <3

Uhmaikä on meillä kaukainen muisto vain, ja luulen, että aika on aikalailla kullannut muistot :) No mutta ei mene montaakaan vuotta kun tuo tärkeä elämänvaihe on taas ajankohtainen meillä kaikilla, ja arkea pyörittää pieni ihminen täynnä tulta ja tappuraa :D

Täällä ollaan edelleenkin vaakatasossa sohvan vankina. Supistukset ja kivut ovat kuitenkin onneksi vähenemään päin :) Vielä viikko köllöttelyä, ja sitten katsotaan saisiko alkaa rauhallisesti vähän liikkumaan.

Iloa ja valoa kaikille tähän maanantaipäivään!

Takaisin