La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki välillä alkanu närästään. Muuten en koskaan, paitsi esikoisen aikaan oli ihan raskauden loppuvaiheessa. Eilen sitä kesti liki koko päivän. Illalla sattu hetkittäin nii kovaa etten pystyny puhumaan. Maitoa hörppäilen sit välissä :D

Jugurtti auttaa mullakin :) piimää en ole vielä koskaan maistanutkaan.

Kuulemma rasvainen, maustettu, paistettu ruoka aiheuttaa sitä närästystä ;)

Mulla alkaa töissä kahvitauon jälkeen. Oisko kahvi siihen syynä sitten

Kahvikinhan närästää joillakin pahasti. Joillakin suklaa ym makea, joillakin taas suolainen. Mun pappa on sanonut että vaniljajäätelö auttaa närästykseen parhaiten, joten jäätelön ystäville hyviä uutisia! ;) mut toisilla toimii, toisilla ei.

Mulla närästää yöllä jos oon syöny iltapalan liian myöhään... esikoiselta oli närästystä ja oli tumma pitkä tukka syntyessään, junnulta närästi vähemmän ja paljon vähemmän tukkaa ol junnulla syntyessään.

Hauska kuulla tosta laurajm että sullakin vahva poikaolo ja tyttö tulee unissa. Mulla kävi itelläni just tollaten samoin ! Ajattelin että poika sieltä tulee ja ihan normaalisti alateitse saan synnyttää ni eeei, unissa olin aina sectiosalissa jota ei oltu siivottu ja kukaan ei osannu tehä mitään ja lopulta sieltä synty tyttö josta olin hyvin vihainen ? Huusin henkilökunnalle että laittakaa se takas ja ottakaa ulos kun on muuttunut pojaksi. Että hieman levotonta meininkiä.
Olen siis hyvin onnellinen siitä että sain kuulla synnyttäväni tytön koska ei sukupuolella ole minulle oikeasti minkäännäköistä merkitystä :D kunhan vauva on terve ja kehittyy normaalisti.
Onko täällä muilla tullut esiin jotakin toistuvaa unta tai painajaista ? Mä lasken ton mun unen jo painajaisen puolelle koska nään sitä viikottain toistuvasti. Mitä lienee sit tarkottavan :o
Heräilin ite tässä ja vauva on kans sitä mieltä et nyt jumpataan !! Töistä pois tämä viikko ku selkä aivan romuna. Tästä osiosta en kyllä raskaudessa pidä...

mä olen alkanu nähdä unia joissa vauva syntyy ennen aikojaan, vissiin pelot tulee unissa sitten esiin... ei kyl ennen aikaisuudesta pitäs olla pelkoa kun kumpikin poika on käynnistetty ja syntyneet 38+5 ja 40+1.

Täällä poikaolo mut ultraaja vähän lupaili poikaa mutta ei ollut satavarma.. kuitenkin tytöt ja pojat on vuorotellen unissa.. :bored: otappa nyt tuosta sitten selvää :grin

Toissayönä näin niin hämärää unta että...hehe.. en kuitenkaan itse synnyttänyt siinä mutta oltiin massu pystyssä katsomassa vastasyntyneitä.. pojilla oli sänget naamalla ja kikkelikarvat ja tytöillä kaikki mahd.karvat ja kätilö selitti että kaikki vauvat syntyvät näin.. heille tehdään vauvojen sokerointi/vahaus parin päivän ikäisenä ja se on niin tehokas että kestää sinne murrosikään asti... :wideyed: :woot:o_O

Öö.... öööööö.... :bored:

Hahhahah !! Aika hyvä Hemmutar toi sun unes ! Mistäs sitä tietää vaik näin oliski :D
Ja onnea laurajm tytön pylleröstä :)

Haha, Hemmutar! :D mitähän unitutkijat sanois raskaana olevien unista? Kaikkia ei varmaan voi oikein selittää mitenkään :D
Mä nään välillä painajaisia, en ehkä toistuvia, mut herään keskellä yötä ihan kauhuissaan ja pakko ryömiä miehen kainaloon että voi jatkaa unia. Ennen rakenneultraa näin muutamaan otteeseen unen, että olen synnyttämässä ja tulee poika, yks oli ihan hirveän kokoinen, 5555g ja oli muka tosi leppoinen synnytys. :D tyttöolo mulla on ollu kuitenkin kokoajan. Ja varmistuikin ultrassa tytöksi. Luulen et mun mieli koitti vaan tsempata, jos oiskin ollut poika kun mulla niin kovasti teki mieli tyttöä. Vaikka ei mitään merkitystä loppujen lopuksi asialla, kunhan on vauva.
Ultraaja muuten sanoi, kun kerroin että oli mun olo sitten oikeassa kun tyttö tulossa, että jos äidillä joku olo on niin se 90% pitää kyllä paikkansa :)

Mä nään kanssa pääasiassa vaan painajaisia tai vaan outoja unia tulevasta lapsesta.... viime yönäki näin unta, että lapsi nukku yöpöydän laatikossa ja sillä oli parta ja viikset ihan samanlaiset kun isällään :D unet yleensä perustuu siihen, että jotenkin epäonnistun äitinä ja se on todella turhauttavaa :R

Meillä taas oli alusta asti vahva tunne että poika on tulossa, vielä sairaalan pihalla ultraan mennessä mies tokas että käyään kattoo mitäs pojalle kuuluu niin yllätys olikin että tyttö se siellä uiskentelee :D

Mies on nähnyt kauheesti unia että meille on syntynyt tyttö, mutta ultrassa oli poika.... Tiiä sitten, kun ei me miehen kanssa nähty mitään kivespusseja kunnolla. Ehkä sielä on pieni prinssi, pääasia kunhan on terve. :)

Mulle oli pienoinen shokki, kun selvisi että miun sisällä on pikkuinen pippeli. Mulla oli koko ajan ollut tosi vahva tyttöfiilis ja sitten siellä olikin poika. Mutta parissa päivässä siitäkin toipui. Ja mies on ihan onnensa kukkuloilla. Se kun koko ajan pelkäsi, että ei osaisi tytön kanssa olla ja tehdä. Hupsu.

Itse olen nähnyt painajaisia lähinnä siitä että syntyvä vauva on jättimäinen ja yhdessä unessa vastasyntynyt babyni haistatteli minulle, kun nostettiin rinnalle.. :rolleyes:

Ihminen näkee tuhansia unia yössä jokainen kestää muutaman sekkunin vaikka ne tuntuvat muistaassa pitkille. Unen pohjautuvat joksenkin ihmisen alitajuntaan ja siellä oleviin ajatuksiin jotka joskus myllertävät sekaisin josta johtuu sekavat unet. Eli mieli tallentaa päivän aikana alitajuntaan miljoonia asioita päivästä jotka sit tulevat yleensä uniin jos ne vain muistaa. Esim näin unta enttä minut kaapattiin ja laitettiin pieneen koppiin jossa ollessa sain keskenmenon eikä kukaan löytänyt minua ja multa tuli ihan vauvan kokoinen möykky ulos jolla toki oli munat. Ja perustelen ton sillä et olen tuijottanut viimeaikoina bones sarjaa ja supernatural sarjaa kanssa josta voi johtua kaapaaminen ja suljettu koppi näky, olen tässä raskaudessa pelännyt kesken menoa ja minulla on vahva poika olo :)

P.s joku unista tietävä saa korjailla mutta itse olen tähän päätelmään tullut :)

Unethan on sekoitus päivän tapahtumia ja ajatuksia, välähdyksiä jotka aivot tulkitsevat uniksi. Eikös vain :) itsellä vain pari unta jossa olen raskaana, en ole vielä vauvaa nähnyt. Yhden kerran näin vauvasta vilauksen mutta se muuttui heti nukeksi..

Takaisin