La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että tsemppiä teille ja toivotaan että nesteen kertyminen rauhoittuisi ei ole kivaa tuommoinen!! :/

Aivan kamalaa närästystä jatkuvasti, tänäänkin kestäny kohta kellon ympäri :( Enkä oo esim syöny mitenkään poikkeavasti

Hemmutar, Heheh. Mulla närästi esikoisesta paljonkin ja hänellä oli vähän hiuksia syntyessään, mutta niin heiveröisiä että hankautuivat pois isolta osin ekojen kuukausien aikana. Sittemmin kyllä on saanut tosi vahvat hiukset ja onkin oikein parturin unelma pehkonsa kanssa ;)
Nuoremmasta taas ei juuri närästänyt, mutta hänellä on hiuksia riittänyt syntymästä asti. Ennen vuoden ikää oli leikattu etuhiuksia kolmeen kertaan ja kaksivuotiaasta hiukset on yltänyt peppuun vaikka leikataan pari kertaa vuodessa 10cm pois :D

Jos närästys vaivaa häiritsevästi jatkuen niin puhukaapa neuvolassa. Esim Nexium on ok myös raskausaikana, mutta ilman lääkärin ohjeistusta ei kannata raskaana käyttää. Gaviscon ym lyhytvaikutteiset (eli ei happosalpaajat) on ok ilman lääkärin sanaakin.

Kyllä sitä painoa on tännekin kertynyt, yli 12 kg selvästi (en uskalla käydä enää kotona vaa'alla). Ei tosin tullut mulle yllätyksenä, kun mun aineenvaihdunta on normaalistikin eli ennen raskautta ihan sekaisin (painon saa pysymään samassa vain jos syö n. 1300 kcal/pv). Päätin, että raskauden ajan syön niin kuin "normaalit" ihmiset eli n. 1800 kcal/pv ja tässä sitä nyt ollaan. Sokerit on kohdillaan, siitä ei siis ainakaan mulla kyse.

Huhhuh mikä päivä !
Tänään ultra oli heti aamusta ja tytön tylleröhän siellä möllötti ! Oli kyllä niin mahottomaan asentoon ittesä pistäny et kätilöli nauro et tää kaveri ei ihan hevillä luovuta sukupuoli tietojaan. Jalat aivan ristissä ja koukussa ja kädetki oli pitäny sinne haaroväliin änkeä ja tietty kääntyneenä selkään päin ni yritä siinä sit kattella ! Hän kans jumppas niin kovasti siinä pyllyä ylös alas ja jalkoja edes takas et aktiiviseks vauvaks kehuttiin. Ite pöhkö olin huolissani siitä et vauva ei nuku ku se jumppaa kokoajan ja jakuvasti pitkin päivää ni tämä on kuulema vain hyvä että vauva ei pelkästään nuku.
Alko töissä taas niin polttavan kipeet alaselkä kivut että eihän siellä loppuun asti pystyny olemaan ja huomenna se on sitten lääkärin paikka.
Ei pidä valittaa koska tämä onnellisuuden määrä on sanoinkuvaamatonta ❤️ tylleröllä kaikki mainiosti ja kyllä tämä mammaki jaksaa painaa ku tietää että vauva voi hyvin ja kasvaa oikeissa mitoissa

Tsemppiä kaikille sokerirasituskokeeseen menijöille ! Itse olin jo raskausviikolla 14 sokerirasituskokeessa. Kun on ikää, ylipainoa ja sukurasitusta. Sain raskausdiabetesdiagnoosin, kun tunnin arvo ylitti raja-arvon. Kerran kuussa mittaan 3- 4 päivää sokereita. Vehnät ja sokerit olen joutunut jättämään pois ruokavaliosta. Paino ei onneksi ole noussut, vaan laskenut.

Joo täällä se sokerirasitus on rv 24-28 välillä.. :S

Todellakin hölynpölyä! Mua ei oo eläissään närästänyt, en tiedä edes miltä se tuntuu ja meidän neidillä oli hitokseen pitkä tumma tukka :D ...kyllä ne jotkut tuohon tuntuu uskovan, ku kätilökin tuumas, että sua on varmaan hirveesti närästänyt.

Jes, viis iltavuoroa takana päin ja kuus vapaata edessä :)

Mun paino on noussut jotain 6 kiloa, mutta sekin vaihtelee kilon suuntaan tai toiseen päivän turvotusten mukaan. Mutta ensi viikolla saa sitten taas "neuvolatuomion" painosta.

Närästystä on ollut jo ihan alusta asti. Olen saanut tuntea närästyksen ilot ja surut jo ennen raskauttakin, niin ei oikeastaan ole mitään uutta. Eniten minua närästää työpäivän aikana tai jälkeen, joten olen tehnyt itselleni diagnoosin, että olen stressinärästelijä :rolleyes: Nimittäin vapaapäivinä/lomilla ei närästä juurikaan niin paljoa kuin töissä.

Minä odotan "innolla" sitä toista sokerirasitusta. Ensimmäinen tehtiin pcos:n takia ja toinen on sitten se "ikäkausirasitus"... Ekassa kaikki oli kunnossa.

Tänään rv 21+0. :schocked028 Vastahan sen plussatestin teki.

Mikä sen ihanenpaa ku yrjö kurkussa istua sokerirasituksessa kauheassa nälässä :( ei ees pikkunenkaan oo aamutervehdystä käyny antaa :(

Mulla ei tytöltä närästänyt ja hällä tukkaa oli jonkin verran, mutta harveni sit kasvaessa. Pojalla tukkaa sitten oli ja närästys oli oikeastaan normi kipuja lukuunottamatta ainoa raskausoire :D mut niin odottajakohtasta tuokin, ettei oikein voi pitää faktana kaikkea. Mut kai se varmaan yleistä on (ainakin ollut), niin siks tuommonen uskomus.:)

Tääl on nyt käyty rakenteessa ja ihan pikkunen tyttö oli masussa. 27vkolla kasvukontrolliin kun oli nt ultran mukaan (nyt 20+6) reilu viikon pienempi. Vastasi siis viikkoa 19+2. Mun laskun mukaan mulla eli eilen 21+3. Ja luulen et mun laskut pitää ihan paikkaansa, koska testit, oireet ym tukee sitä niin hyvin..mut nyt siis yritän elää ton mukaan että nyt on tasan 21. Istukkavaltimoiden virtaukset oli koholla ja osaltaan voi kuulemma vaikuttaa vauvan kasvuun. Mut lääkäri kyseli myös mun omaa syntymäpainoa (1989g) ja myös sisarusten. Meidän suvussa on siis pieniä vauvoja tosi paljon ilman mitään syytä ja lääkäri oli sitä mieltä että ei tarvii iso tullakaan kun on niin pieni äiti :D ei sinänsä ollut huolissaan, haluaa vain katsoa että vauva kasvaa, vaikka sitten siellä alakäyrällä. Pojua seurattiin myös kun kasvu meni hieman keskikäyrän alapuolella. Muuten kaikki oli oikein mallikkaasti. :)

Tiita: tiedän tunteen! Kauhulla ootan uusintaa, oksettaa ajatuskin siitä litkusta :/ pitäs muistaa ottaa jotain suolasta sinne mukaan et saa heti syödä ku rasitus ohi.

Huomenna täälläkin mittarissa se tasan 21 ja vihdoin kauan odotettu ultra heti aamusta :) Tärkeintä, että kaikki on kunnossa mutta sukupuoltakin aiotaan kysyä jos pieni olis vaikka näyttämässä.. Itsellä ollut tosi tosi vahva poikaolo ihan alusta asti, mutta unet on alkanu ny sekottaan tätä oloo, koska joka unessa ollaan saatu tyttö :D Jännä siis nähdä.. Miten teillä muilla, onko jompikumpi "olo" ollut ja onko lopuks pitäny paikkansa? :D

Täällä ei tytön kohdalla juurikaan närästystä ollu, mut vaalea pellavapää ruuhkatukka oli jo heti synnyttyään :D Tämän kaverin kohdalla närästys on suorastaan haitaksi etenkin töissä :( Eilen oli vähällä laatata, kun närästi nii paljon.. Mitään ei oikein uskalla syödä ku tuntuu et kaikki alkaa lopulta närästää. Kattoo millane hiusmuoti tällä kaverilla sytyessään on ;)

Poikaolo.. poikaa lupailivat mutta nakkia en itse nähnyt :)
Lääkärin mukaan tytölläkin on tuollainen möykky mutta ei ehkä noin alhaalla kun nyt.. mutta voivat olla turvoksissa paljonkin..
Joten.. ota nyt selvää :)
Kyl mä ajattelin kaikenvaralta kuitenkin sen yhden pienen pinkin kietasubodyn ostaa jos se tammikuussa yllättääkin.. :D

Yöllä pahin närästys kun vielä voi osittain massun päällä nukkua.. varmaan painaa jonnekkin...
Pikku jukurtteja oppinut pitämään jääkaapissa niin sellaisen käy syömässä niin helpottaa :)

Takaisin