Mä oon kanssa huomannut, että noita supistuksia tulee paljon herkemmin, jos on rasittunut tai väsynyt. Tai ensinhän en harkkasupistuksia lainkaan tunnistanut, ihmettelin vaan että mitä se masu nyt on noin kireänä... Viikko sitten tein kävelylenkin aika väsyneissä merkeissä ja maha tuntui jatkuvasti vähän kireältä, mutta tänään energisenä ja levänneenä retkeilin metsäpoluilla yli kolme tuntia (rauhallista tahtia, evästellen, kuvaillen ym.) ja oikeestaan unohdin koko masun olemassaolon. :)
Myös kaikki keskivartaloon kohdistuva liike tuntuu joskus stimuloivan tuota sinänsä täysin harmittomalta tuntuvaa kivutonta mahan kiristymistä ja sitä enemmän mitä voimakkaampi on kokonaisrasitus. Tietenkään en mitään vatsalihaksia enää tee, mutta hyvin monensorttisessa reippailussa ja liikunnassa vaaditaan jonkinlaista keskivartalon hallintaa vaikkei se mitenkään erityisesti keskivartaloon kohdistuisikaan. Nyt oon onneksi löytänyt kuntokeskuksen puolelta spinningin, joka kivasti eliminoi keskikropan ja saa jopa mukavan pikku hien päälle ilman mitään kiristelyitä, ihanaa!