La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otin ja rohkaistuin tänään ja menin käymään lastentarvikeliikkeessä. Meillä ei siis ole vieläkään mitään hankintoja tehtynä ja edelleen on ajatuksena odottaa ainakin rakenneultraan. Nyt kyllä tuntuu, ettei huojentavat uutiset ultrastakaan vielä madaltaisi riittävästi kynnystä tehdä mitään ostoksia. Mulle ei oikein sovi epävarmuudessa eläminen. Voi kun joku vois kertoa mulle, että saadaan varmasti lapsi ja tervekin vielä! :grin Valitin just yhdelle työkaverille, että se mun eka keskenmeno teki musta ihan sekopäisen epävarman tän raskauden suhteen ja se paljasti, että oli saanut itse 7 km:a... :sad001 Täytyy varmaan taas tuijotella niitä keskenmenon todennäköisyystaulukoita ja etenkin näitä puolen välin kohtia siitä että rauhoittuisi. :)

Vaikka täällä on eka raskaus kyseessä niin epävarma minäkin, en ainakaan ennen rakenneultraa uskalla hankkia mitään. Mies hypisteli jo vauvojen leluja kaupassa mut sanoin että odotetaan vielä :D

Olisin varmaan ihan sekaisin huolesta kokoajan jos taustalla olisi keskenmeno, joten voin vain kuvitella että olo on epätodellinen ja pelokas. Nyt ollaan jo tosi hyvässä vaiheessa menossa, joten kriittisimmät ajat ovat takana! Mut niinkuin aiemmin kirjoitin niin olotila on ihan epätodellinen, että tuolla masussa kasvaa pieni ihme <3
Mulla on vielä tuo ulkomaanmatka mitä stressaan, mut jos siellä sujuu kaikki hyvin niin sitten lupaan vaan nauttia! :)
Mulla on masu ottanut jonkun kauheen kasvupyrähdyksen vajaan kahden viikon sisällä! Aikamoinen pallukka edessä :)

Lumikello: ihan varmasti vauvalla on kaikki ok <3 muistan tuon epävarmuuden esikoisen odotuksesta (taustalla kaksi km:a, joista viimeisimmän jälkeen aloin suoraan odottaa esikoista ilman, että oli yhtiäkään kuukautisia välissä). Mä myös odotin silloin rakenneultraan asti, ennen kuin mitään uskalsin alkaa valmistelemaan vauvaa varten. Ja rakenneultraan mennessä olin jopa niin hermostunut, että en pystynyt edellisenä yönä nukkumaan ja aamulla oksentelin kun pelotti koko ultra, mutta kaikki oli hyvin. Nyt tämä raskaus on sujunut ilman mitään stressiä :)

Meillä meni oma asunto kaupaksi ja saatiin tarjous läpi isommasta asunnosta. Ensi viikolla laitetaan kauppakirjoihin vielä nimet alle. Muutto olisi sitten jo 25.9. Saa nähdä miten hyvän stressin siitä saa :D. Ihanaa päästä vihdoin isompaan (tilaviin neliöihin) mutta samalla kyllä kaikki muuttoon liittyvä stressaa jo etukäteen :)

Olen 40-vuotias ja odotan esikoistani. Laskettuaikani on 15.1.2015.
Alkuraskaudessa en olisi uskaltanut edes haaveilla ostavani tai hankkivani vauvalle mitään. Minulla oli kaksi vuotta sitten tuulimunaraskaus ja jotenkin sitä pelkää, että kaikki ei mene hyvin. Ystäväni tarjosi vaunujaan jo ensimmäisen ultraäänen jälkeen viikolla 12 ja minusta se oli liian aikaista edes miettiä koko asiaa. Nyt viikolla 20 olen jo alkanut miettimään niitä vaunuja, kun niitä on tarjottu kahdelta eri taholtakin. Olen myös käynyt vauvaliikkeen sivuilla katsomassa tarjontaa...

Mäkin uskalsin ostaa vasta rakenneultran jälkeen tavaroita. Myöskin yksi keskenmeno takana maaliskuulta joten tuoreena kummitteli tämän alussa. Kaikki on ollut aina ok ja kaikki mennyt niinkun pitää, mutta silti tuntuu joku jännittävän :E eli kukaan meistä ei oikein eroa toisistaan ja normaaleja ollaan, eiks je? ;)

Onkohan kellään kokemusta Oulun tai oulaskankaan sairaalasta? Muuton jälkeen ne on lähimmät ja pitäs päättää kumpaan menee :)

Tammivauva89: Minä synnytin esikoisen oulaskankaalla ja sinne taas tämän toisenkin kanssa. Oikein mukavaa henkilökuntaa. Vanhemmat yököt oli vähän jämähtäneet vanhoihin kaavoihin, mut ei moitittavaa :) Oulusta en osaa sanoa.

Tammivauva: mä oon synnyttäny molemmissa ja myös tykännyt molemmista paikoista. Oulaskankaalla saattaa olla hieman rauhallisempaa. Mulla kyllä sattui aika vähän kavereita oulussa synnyttäessä, ei kyllä tungosta ollut missään vaiheessa (jouduin olla viikon) ja pari päivää olin ihan yksin kolmen hengen huoneessa. Mutta sit on myös niitä tilanteita että kaikki huoneet täynnä siellä. Oulaskankaalla mulla oli sektion jälkeen oma huone josta siirryin perhehuoneeseen miehen kanssa. :) mut jos itellä pitäs päättää, menisin ehkä ouluun kun siellä synnytys sujui paremmin. Toki se ei ehkä kokonaan oo hoitohenkilökunnasta kiinni miten se synnytys menee. Mutta huoletta vois mennä kumpaan vaan :)

Kiitos vastauksista Aile ja Susa! :) ouluun olis helpompi tie ajaa kun talvi on sitten tammikuussa ja pelkään niin talviajoa muutaman vuoden takaisen onnettomuuden jälkeen. Pitää vaikka katsoa kumpaan on lyhempi matka ja tehdä päätös sitten :)

Mä olen ollut huolissani masuasukkini olemassaolosta yms. koko alkuraskauden ajan, vaikka taustalla ei ole keskenmenoja. Huoli on hetkeksi hälventynyt, kun on kuullut sydänäänet tai nähnyt pienokaisen ultrassa. Mutta nyt rupeaa ehkä elämä voittamaan, sillä hän muistuttaa olemassaolostaan pienillä hentoisilla potkuilla. :Heartpink Olen niin rakastunut. Vielä potkut ovat sellaisia, ettei mieheni niitä tunne. Eiköhän ne kohta muutu.

Anteeksi sanomiseni mutta toivoisin edes yhtä yötä ja päivää ilman potkuja ja muksimisia ja tönimisiä... eilen illalla alkoi.. koko yön pieni tuuppi ja töni minua kun kääntelin tuskaisena kylkeä kun en saanut unta.. sama jatkunut tänä päivänä.. jonnekkin rakon suuntaan antaa monoa vähän väliä ja alamassua.. phuuh.. tiedän, pitäisi nauttia (ja nautinkin) mutta napero hei.. äipän pitäisi vähän saada edes levättyä :happy: :Heartred

Mieskin naureskeli illalla että kaveri tuuppii hänen kämmentä.. taputti massua ja sano vaan että jatka samaan malliin. Ja niinhän tuo totteli isukkia :shy:

21+3

Joo kyllä se voi ottaa voimille, kun ei saa potkuilta levättyä! Mulla esikoisesta oli sellasta, että toisten tehdessä liikelaskentaa mä oisin tahtonu laskea rauhallisia hetkiä. Tsemppiä! Voi kovasti uuvuttaa. Ite jännitän, meneekö tääkin odotus sellaseksi.

Mulle toi miehen enon nainen sano et ku mulla on taaksepäin kallellaan kohtu, niin tuun tuntemaan noi potkut ym paljon myöhemmin ja sitten kun ne alkaa tuntua ja toi kaveri tuolla masussa kasvaa niin se saattaa potkia jonnekin ihan muualle kun napaa kohti tms.. Että saattaa monottaa mun selkää tms.

Alinah.. niin se on täälläkin taaksepäin kalleellaan oleva kohtu.. suht jyrkästi vielä ;)
Ja röllykkää löytyy jonkun verran ja kunnon liikkeet alko tuntumaan 18+3 mutta jokainen meistä on erilainen ja ruumiinrakenne ym että kyllä ne liikkeet sieltä alkaa vielä tuntumaan :) :)

Niin ja selvis se istukan paikkakin että takaseinässä alhaalla mutta ei kuitenkaan kohdunsuun edessä :)

Ihana ku täällä missä asun on tuollanen pelkästään lasten jutuille varattu kirppis.. siellä näkee aina näitä ihan pienen pieniä vauvoja perheensä kanssa shoppailemassa <3 Tekis mieli mennä hypisteleen ja ottaan syliin näitä ihanuuksia :)
Tänään ollut tunteet pinnassa. Hypistelen noita hankittuja vaatteita ja lähes pillitän, kun haluaa nähdä ne oman pikkuisen päällä :)
Voih, tätä viestiä kirjoittaessa pikkuinen muksi monta kertaa vatsaan niin kovaa, että koko vatsa heilahtaa siitä kohtaa. Ekaa kertaa potkii näin kovaa, että näkee potkut <3 Nyt mulla valuu silmät päästä!

Takaisin