La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en edes tiedä koska mulla seuraava neuvolalääkäri on, noo jospa se selviää sitten seuraavassa neuvolassa joka on 9.9. Mulla oli neuvolalääkäri 13+3 ja se kyllä oli mukava käynti, haastatteli aiemmat raskaudet ja niiden ongelmat, ultrasi, tutki kohdunsuun, otti bakteeritestin ja papa-näytteen kun sitä pyysin, edellinen papanäyte oli puutteellinen ja nyt sitten toi lääkäri sai otettua kunnon näytteen ja tuloskin oli hyvä.

Mulla ei oo ollu tuota neuvolalääkäriä vieläkään eikä oo mitään puhetta ollu edes siitä, pitääköhän mun ite varata aika o_O

Ja juuri kun itse tästä vasta kyselin, niin miehen kans tunnettiin kädellä pienet potkut eilen <3 kyllä sai meidät aivan onnesta sekaisin, niin ihanaa tää odotus! Täällä ru. 11.9

Tammivauva, nuo lääkärikäynnit vaihtelee tosi paljon. Mullakaan ei sellaista oo vielä ollut, mutta neuvolan antamassa aikataulussa lukee muistaakseni, että lääkärintarkastus on viikoilla 26-28. Ekan ultran mulle teki lääkäri, joka samalla tunnusteli kohdun jne.

Mulla oli lääkäri muistaakseni viikolla 18, mut eipä siellä miuta tehty ku perusjutut mitä neuvolassaki.... sisätutkimus tehään 34-36 viikolla

Mulla olisi pitänyt olla lääkärineuvola jo viime neuvolakerralla elokuun alussa, mutta sitä edeltävällä kerralla ollut terkka oli unohtanut sen varata. Niinpä se on nyt sit ensi viikolla. Mä meinaan kyllä pyytää tarkistamaan kohdunkaulan tilanteen, mikäli ei sitä oma-aloitteisesti tee. Ihan siitä syystä, että mua supistelee aika paljon heti kun lähtee liikkeelle tai nostaa jotain. Multa tarkistettiin ekan kerran kohdunkaula jo rv 7 tietämillä, kun olin sairaalassa kovien vatsakipujen takia, joten vertailukohta löytyy.

Mulla oli neuvolalääkäri ekan kerran viikon 9-11 tietämillä - ennen niskaturvotusultraa. Sisätutkimus kuului asiaan.

Issias vaivaa aika ajoin. Tänään jouduin lähtemään kesken työpäivän pois töistä, kun selkään sattui melkoisesti. Liikkuminen tapahtui joka askeleella irvistäen. Tälle päivälle varasin terveyskeskuksesta vielä lääkäriajan, kun mulla alkais maanantaina vuosiloma, jos vaikka saikkulapun kirjoittaa. :wacky:
Mutta nyt levolla se selkäkipu on ehkä hieman helpottanut... Käynpähän silti lekurissa, tarkistaa tilanteen vaikka ihan tk-tason tohtori on vastassa.

Vaihtelee näköjään laidasta laitaan noi neuvolalääkärillä käynti viikot :D Viikosta 10 viikkoon 36.. hahah :) Täällä tänään jo 22+0 ja maanantaina seuraava neuvola ja pääsee vihdoinkin täyttelemään kelan lappuja! Nyt meinaan relata ja töihin seuraavan kerran vasta tiistaina...

Tänään käytiin yksityisellä kurkistamassa kumpi siellä massussa asustelee, tyttö vai poika. Pieni neiti siellä pyöri ja potki, ainakin kätilön mukaan siis tyttö:Heartpink
Itse en olis kyllä osannut tulkita suuntaan enkä toiseen niiden kuvien perusteella. Varmaksi sanoi kyllä jo asian että siinä uskossa tässä elellään että toinen pikku prinsessa saadaan meidän perheeseen:happy:
Kaikki oli mahassa oikein hyvin, eli onnellisesti saadaan jatkaa pienokaisen odotusta. Niin hyvä mieli:smiley-bounce012

Sieltä se pärähti, ensimmäinen raskausajan sairasloma selän takia... :confused: Toisaalta kiva, toisaalta ei niin kiva - etenkään tällä selkähistorialla, mikä mulla on.
Elämä on.

Tänään kävin ostamassa pikkuiselle tuon H&M:n valkoisen super söpön pörröhaalarin :) mukaan tarttui myös talvilakkia ja muuta pientä.. Ostin myös ekat mammahousut ku nappi alkanut jostain syystä kiristään omissa housuissa ;) Täytyy sanoa et pikaisella sovituksella noi mammahousut on kyllä ihan huiput! Ei kiristä eikä purista massua, tuollaset vyötäröt saisi olla kaikissa housuissa :D

Täällä kans muutamana päivänä SI-nivel muistutellut olemassa olostaan.. Ei ole jatkuvasti kipeä mutta tulee hetkiä kun kivulla ilmoittaa että täällä ollaan. Joskus olen joutunut saikkuileen ja osteopaatilla käymään tuon vaivan takia. Saa nähdä alkaako kipuileen enemmän!

Alinah, rohkein mielin vaan odotusta eteenpäin! Jos hoppu/hätä on, niin ei kai ne ketään ovelta käännytä. Aina voi myös soittaa etukäteen. Olen kotoisin periferiasta, jossa synnytyssairaala on 300km päässä :D Hieno tilanne ei oo, mut niin vaan sieläki selvitään.

Juu alinah, sen takia ne painottaakin nimenomaan soittamaan ennen lähtöä, että varmistetaan missä on tilaa. Mä toivon kans pääseväni kättärille.. Se on niin kotoisa ja tuttu paikka, mutta eihän sille mitään mahda jos ne ohjaa vaikka Jorviin. Ihania vauvoja sielläkin syntyy:happy: älä mieti liikaa sitä.. Ennen vanhaan vauvat syntyi omassa saunassa :grin

Luin tuossa, kun joku mietti sängyn petsailuu ja varmaan muutkin tykkää tuunailla kaikkea, niin haluaisin vain muistuttaa, että ettehän ihan hirveästi läträilkö maalien ja ainakaan liuotimaalien kanssa.Onneksi petsiäkin saa vesiohenteisena, että ei kai se niin paha ole. Itse olen rakennusalalla, enkä saa mennä tiloihin missä käsitelty maaleja, petsejä, lakkoja, ennen kuin nämä ovat kuivia. Olen kyllä ihan pieniä maalausöitä tehnyt hyvin ilmastoidussa tilassa ja vesiohenteisilla maaleilla.

Vilttitossu, meillä mies eilen maalaili pinnasänkyä parvekkeella :) tuli vain mieleen, että kuinka vaarallista se maalipinta on lapselle, kun sitten joskus jyrsii sänkyä? Ostettiin vesioheinteista sisustusmaalia mitään enempää miettimättä. Toisaalta en usko et lapsi koko sänkyä jyrsii niin että paljoa maalia suuhunsa saisi ja ollaanhan sitä itsekin kaikkea moskaa suuhun pienenä saatu..

Ei varmaan tarvitse huolestua, onhan lähes kaikissa esineissä/tavaroissa/kalusteissa jokin maali/pinnoite. Ei kai kaikkea voi loppuun asti varoa ja pelätä :)

Mitenkähän itse toteuttaisi tän maalausurakan kun koko asunnon yläkerta pitäis maalata.. varmaan joutuu telttaan parvekkeelle muuttaa siksi aikaa :S

Ei tuohon maali asiaan oikein ole mitään selkeää yksiselitteistä ohjeistusta, toiset lääkärit sanoo, ettei missään nimessä mitään maalia ja toiset taas että vesiohenteisia voisi kohtuullisissa määrin. Minulla työnantaja ei halua ottaa mitään riskiä, sanoi että haluaa nukkua yönsä hyvin, eli on vastuullinen työnantaja. Vesiohenteiset maalit kuivaa nopeasti ja niitähän sisäremonteissa käytetään...hyvä tuuletus ja vaikka maalauspäivinä yötsyyn jonnekin, jos mahdollista.

Joo me päädyttiin siihen tulokseen että ostetaan Ikeasta tuo tummempi pinnasänky joka on meidän kummankin mieleen niin ei tarvitse alkaa petsailee. :)

Sitten mua alko mietityttään että kun tai jos tää kämpän vaihto nyt onnistuu sittenkin! Niin tarvii se koko kämppä maalata.. Siitä naisesta ei nyt ota oikeen selvää, mutta eilen siltä tuli viestiä että mahtuuko astianpesukone tänne meidän pieneen yksiöön. Ei mahdu, sanoi jättävänsä sen pesukoneen meille. :o

Mä just tajusin vasta kommentoineeni tänne puolelle kun lueskelen tammikuisiakin vaikka itse kuulun varsinaiseti tonne helmikuisiin :) la olis 1.2 :D mut joo tosiaan varmaan maalataan tai mies maalaa ja kunnon tuuletus ja yöksi muualle.

Juu kunnon tuuletus ja yks tai kaks yötä muualla.. :) eikä se bb haittaa, käyn minäkin välillä sielä helmikuisissa kirjoittelemassa. :)

Takaisin