La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä itse tunnen nyt liikkeitä just ja just :D joten voi mennä hetki että mies alkaa vasta tuntemaan.

Musta tuntuu, että sen ensimmäisen kerran jälkeen en ole tuntenut juuri mitään. Tai sitten olen hämääntynyt jostain muusta silloin. Mä toivoisin, että pian alkais potkuja tulemaan, että tietäis kaiken olevan kunnossa pikkuihmisellä. Rakenneultrakin on vasta 11.9.

Mies odottaa niin paljon että saisi tuntea liikkeitä mahan päältä.. Viime viikolla neuvolatäti sanoi että menee 2-4 vk vielä että mies alkaa myös niitä tuntemaan. Mulla kun istukka edessä. Itse tunnen liikkeitä siellä täällä sisällä, mutta itsekään en niitä mahan päällä kädellä tunne.
Tänään 20+3!
P.s. Jalat on iltaisin niin turvonneet, että kamala kävellä edes sohvalta vessaan.. Kuin kumipatjoilla kävelisi. Juon Toosi paljon vettä päivän aikana ja nostan jalkoja ylös 1-2 krt työpäivän aikana, silti. Olen niistä kahteen kertaan neuvolassa sanonut, ja lääkäri vain että katsotaan myöhemmin.. Ärsyttävät jalat!

Meillä mies ei oo vielä tuntenu liikkeitä mahan päältä (tosin ei oo tainnu edes kokeilla että tunteeko) vaikka onkin nähny liikkeiden aiheuttamat mahan hyppelyt selvästi,

Mäkin tunsin liikkeet jo tosi aikaisin jossain viikolla 11-12. Mies on tuntenut jo monen viikon ajan ja tuleva isosisko myös ❤ tänään rv 21+5

Kyllä sitä itekin ajattelee että onko kaikki kunnossa kun mitään tuntemuksia ei ole... Ja pikkusen näkee vasta nla lääkärin vastaanotolla.. 7.9 mies kyllä eilen sano että on se tuntenut välillä jotain liikkeitä kun pistänyt käden mun mahalle, mä en kyllä ainakaan oo tuntenut mitään merkittäviä potkuja tai kunnon liikkeitä. Vain silloin tällöin pieniä kuplia... Menee varmaan vielä 5 viikkoa ennenku tunnen tai sitten mulla on vaan liikaa omaa mahaa tossa edessä.... Huoh.... :/

Täällä 21+6 ja liikkeet voimistuu koko ajan, mutta vielä ei masun päältä tunnu tai näy... Sanoin just illalla, että ei mee kauaa kun alkaa tuntumaan. Tuleva futari ❤️

Täällä tuntui eilen ekaa kertaa jotain möyrintää jopa käteen asti. Lähinnä semmoinen pieni paine ja mieskin sanoi sen tunteneensa kun samaan aikaan pidettiin käsiä mahan päällä :happy:Vielä odotellaan kunnon potkuja.. Tänään 17+5

Tiistaina oli onneksi neuvola niin pääsi kuulemaan sydänääniä, ultraa saa odotella vielä pari viikkoa..

Tänään kanssa viikkoja 18+1, maha on littana ku mikä ja mitään liikkeitä ei tunnu. Tänään myös neuvola ja meillä ensimmäinen lääkärikäynti, vähä jänskättää kun mitään hajua ei ole mihin on varattu lääkärillä tunti aikaa :) Mitä teillä on ensimmäisellä lääkärikäynnillä tehty, varmaa juteltu ja tehty sisätutkimusta? Silti ihmetyttää miks mun käskettii varata neuvolakäyntiin 20min ja lääkärikäyntiin tunti aikaa?? o_O

Mullakin neuvolalääkäri tulossa vasta rv 20+0 ja tiiän vaan että ultraa ainakin.. Sit Siitä pari päivää niin on rakenneultra.. Pitkä aika vielä... Huokaus sentään! :D

Mulla nlalääkärillä tehtiin sisätutkimus, ultrattiin ja juteltiin. Kyllä siinä kaikkineen tunti meni. Neuvolasta en oo kyllä selvinny 20minuutissa, 1-1,5h mennyt neuvolakäynteihin.

Neuvolatäti ensi kertoi ne seulatutkimuksen tulokset ja otti painon ja kunhan höpötti.. ja mittas verenpaineet.. meni ehkä se 20min siinä :)
Sit lääkäriin, se kyseli melkeinpä samat alussa että viikot ja miten on mennyt ja sitten öö... mentii siihen pöydälle, ensiks kuunneltiin pienen sydänäänet ja sit se sisätutkimus, siinä ei montaa minuuttia menny, onneks.. :)
Olisko siellä kaiken kaikkiaan mennu vajaa tunti..
Sit sain allergialääke reseptin kun anopin mirri aivastuttaa aina :D
Niin ihan vähän halvempi reseptillä hakea kun ostaa irtotavarana :)

Ei jäänyt ollenkaan kakkamaku suuhun lääkäristä :)

ja kannattaa sanoo ihan suoraan ja kiertelemättä jos kammoksut sitä alatutkimusta.. mä avauduin niin se teki tosi hellävaroen sen en edes huomannut mitään....
(Tosin kun se sen lampun käänti siihen 10 cm päähän alakerrasta niin se hieman ahistutti.. :D )

Mulla meni lääkärissä max puol tuntia. Olin jopa vähän pettynyt, kun ei oikein puhunut mitään. Lähinnä vastas jos ite kysyin jotain :sour: Otti painon ja verenpaineen ja sit kuunneltiin sydänäänet ja tehtiin sisätutkimus.

Jotenkin silleen ensisynnyttäjänä ainakin on tuntunut, että aika vähän neuvolassakaan saa mitään tietoa :wideyed: Tai ekalla kertaa meni kauemmin aikaa, mutta nyt tällä viikollakin meni noin puoli tuntia. En kuitenkaan aina ees osaa oikein kysyä mitään, niin tavallaan sen takia kai kaipaa jotain lappuja ja tietoa mukaan.. Nyt kun raskaus on varsinkin mennyt hyvin ja ei oo oikein oireita tai särkyjä niin ei hirveesti oo ihmeteltävää ollut o_O

Mulla on kyllä semmonen höpöttäjä se neuvolatäti että huh huh.. :D
Ekalla kerralle meni vajaa 2 tuntii.. tokalla kerralla 1,5 tuntii :D

Soitti vielä seuraavana aamuna että muista ottaa miehesi sitten seuraavan kerran mukaan että hän kertoo niistä tuista ja saa sen raskaustodistuksen mukaan.. :)
Ihana neuvolatäti ♡

Näkyy olevan eroo noissakim aika paljon.. huh.

Mulla ei kyllä neuvolat oo kauaa kestäny :) nytkin meni se vartti, kävin vaa'alla, otettii hemoglobiini ja muut rutiini jutut ja sanoin ettei oo suurempia mielen päällä ni se oli aikalailla siinä :)

Toi mun neuvolatäti on vielä nuorempi kun minä.. varmaan reippaasti alta 30vee.. mut mielummin tuommoinen kun että pitäs vääntää rautalangasta ja udella kaikki asiat :)

Takaisin