La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin, ekalla kerralla mulla oli neuvolassa joku kesätyöntekijä.. No tokalla kerralla oli se mun "oma" neuvolatäti. Joka sitten ilmoitti että hän siirtyy Oulunkylään joten mulle taas tulee joku uusi. Toki hän sanoi sitten että toivotaan että se kolmas sitten olisi se viimeinen pysyvä ettei enään vaihtuisi.. Koska eihän se nyt ole kiva että joka kerta on joku uusi kasvo...

Reilu 2 viikkoa rakenneultraan (11.9.)! Sietämätöntä tämä odotus. Päätin, että en käy yksityisellä, kun nyt elokuun palkka jääkin selkeästi odottamaani pienemmäksi niin ei raaski tuhlata paria sataa euroa yksityiseen :sad001 Vähän stressaa työkuviot, et miten pomot saa mulle työvuorot järkättyä raskauteni huomioiden tai joudunko siirtymään johonkin toiseen yksikköön vai kestämään nykyistä työtä loppumetreille asti.

Jos rakenneultrassa on kaikki hyvin niin sit kyllä kuulutan viimein kaikille, et meille tule vauva! :coldfeet::happy: Niin kovasti toivon, että siellä ei tulis mitään ikäviä yllätyksiä vaan kaikki ois hyvin. Mut vielä en uskalla siihen luottaa vaan peruspessimistinä/-realistina oon varautunut myös muihin vaihtoehtoihin...

Mun neuvola lääkäri ei tehnyt sisätutkimusta, koska mulle on se niin monta kertaa tehty lapsettomuushoitojen aikana. :)

Hemmutar : "anopin mirri aivastuttaa aina" mä nauroin katketakseni :laughing025 Oon vissii lukenu liikaa Fingerporia tai sit vaa oon kaksmielinen ;)

Mul liikkeet on tuntunu mahan päälle ainaki pari viikkoa. Ja tänää ku sängys pötköttelin niin näky oikee kunnolla ku masu ihan hyppi potkutusten tahtii :) Huomenna tulee 22+0 ja mä viimein pääsen tekemää sen äp-hakemuksen yms. Ja sit pääsee odottelemaa pakettia :hello2

Käytiin tänään tekemässä vauvalle vakuutus. Samalla sai omat vakuutusasiat varmistettua ja kuntoon. :)

Hölmö kysymys.. jos sen vakuutuksen ottaa ennen sokerirasitusta niin... pitääkö se olla käytynä ensiks...?

Mulla ei neuvolalääkäri tehnyt sisätutkimusta ollenkaan. Sanoi vaan, että se ei ole nykysuositusten mukaista ja että kohdunkaulastakaan ei voi päätellä varmaksi yhtään mitään. Että en tiiä. Eikä sillä ollut mahdollisuutta ultrata, joten oli kyllä yhtä tyhjän kanssa! -Sydänäänet kuunteli ja se oli "heippa" sen jälkeen, että näin o_Oo_O
(Siis eihän ne sydänäänet ole "yhtä tyhjän kanssa", mutta lääkäri-ajaksi ehkä vähän pettymys..)

-Onneksi olkoon Unikko!

Muokattu viimeksi:
Rakenneultra ohi! Tuntuu et varpaat hipoo vain vähän maata kun on niin onnellinen olotila :) Lähes päivittäin tulee edelleen epäuskoinen olo, et miten mun massussa voi kasvaa pieni ihminen <3 Sitä ihmetellessä!
Ultrassa kaikki oli niinkuin pitikin :)

Moneen kertaan toisti sukupuolesta, että tämähän ei aina pidä paikkaansa, mut tyttöä lupaili <3

Mä olen kanssa ymmärtänyt niin, että suositusten mukaan sisätutkimusta ei tehdä ellei ole jotain vaivoja tai ole ollut jotain ongelmia. Mulle lääkäri teki ihan sen takia kun en ennen raskautta ehtinyt papa-kontrolliin ja helmikuisessa (ennen kierukan poistamista) näkyi jotain tulrhdusmuutosta jonka kuparikierukkakin voi aiheuttaa. Ja toinen syy tehdä oli toki mun aiemmissa raskauksissa vaivana olleet tosi aikaisin alkaneet kivuliaat ja säännölliset supistukset eli kannatti tehdä kohdunsuun tarkistus jo ennen kuin supistukset alkaa kunnolla vaivata niin on jotain mihin verrata.

Näköjään noissa lääkärijutuissakin on eroja.. meillä sanoi että kuuluu siihen käyntiin pakollisena ja tarvitaan neuvolakorttiin ne tiedot kohdunnipukasta sun muusta... nooo... oli sen verran pieni kätinen lääkäri että ei haitannu :D

Mulle kans lääkäri sanoi, että nykysuosituksen mukaan tehdään sisätutkimus jo n. viikolla 18 kun ennen se tehtiin joskus viikolla 34 vasta. Kuulemma on hyvä tarkistaa, että kohdunsuu on kiinni ja ei ole mitään tulehdukseen viittaavaa. Mulle oli ainakin ihan ok, että tehtiin ja tuli jotenkin hyvä, luottavainen olo, kun vielä erikseen mainitsi, että liikuntaa, seksiä ja muita juttuja voi jatkaa niinkuin ennenkin :) Mutta niin on yhtä monta mielipidettä kuin lääkäriäkin ;) Ja tietenkin aina jos tulee jotain outoja tuntemuksia niin pääsee sinne lääkärille varmasti tarkistamaan, että kaikki kunnossa :)
Ihania ultrauutisia taas täällä! Rupee niitä tyttöjäkin tulemaan vähän enemmän <3

Meillä oli se neuvolalääkäri joskus 10 viikolla muistaakseni. Teki sisätutkimuksen ja ultras että tyyppi oli oikeella paikalla. Lyhyesti muutama sana vaihettiin edellisistä raskauksista.

Mä aloin miettii tässä kun mulle annettiin vaihtoehdoiksi mennä synnyttää joko kätilöopistolle (jonne toki ajattelin mennä) tai Jorvi. No miehen sukulainen synnytti viime viikolla tytön, olivat menny kättärille mutta heidät käännytettiin pois ovella koska oli täyttä?! Samoin Naistenklinikalla, lopuksi menivät Jorviin jossa sitten pääsi synnyttämään tämän tytön.. Pelottaa jos käy itselle samoin että joutuu lähtee jonnekin hevon pyllyyn Espooseen synnyttää tammikuussa. Täytyy toivoa ettei kättärillä olis niin täyttä! ;)

Alinah, No Espoo on vielä aika lähellä. Jos Taysiin ei mahdu (tapahtuu muutamia kertoja vuodessa ehkä) niin täältä käännytetään Hämeenlinnaan. Toki käännytetään vain ne joilla ei ole oikeasti kiire eli esim vedet mennyt mutta ei supistuksia jne.

Kävin tiistaina neuvolassa, jossa pikaisesti vilkaistiin öiitmönkiäistä ja kuunneltiin sydäntä. Siinä kun sitä takovaa sydäntä kuunteli, niin ihan itkuksi meni <3 Vaikka oonkin öttiäisen nähnyt jo kahdesti ja sydäntäkin kuullut, niin tää kuuntelu kerta veti herkäks :') Verenpaineen, hemoglobiinin ja painon mittas ja kyseli jaksamisia. Tosi kiva neuvolantäti! 10.9. Olisi rakenneultra, jonne mieskin pääsee. Ei maltettais odottaa! :)

Onnea hyvistä ultra uutisista ❤
Mulla oli neuvola lääkäri viikolla 14+ ja teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Seuraavan kerran joskus viikoilla 30 jos ei muuten tarvetta ilmene. Ja kyllä, minustakin tuntuu, että tuo alapää haisee :(

Takaisin