La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin ultra ohi ja 337grammainen nykerönenä sielä pötkötteli ♡ Kaikki hyvin! Kontrolliultra vielä 6vkon kuluttua koska aivojen jotkut takasarvet olivat pulleahkot, mikä on yleensä ihan normaalia. Lukemat olivat kyllä viitearvojen sisällä, ja lääkäri sanoi ettei ole ollenkaan huolissaan mutta se on vain käytäntö näissä tapauksissa ja meidän taustan tietäen ovat aina hieman tarkempia. Hienoa kyllä että ovat tarkkoina :)

Hirveästi oli vauva kyllä 4vkon aikana kasvanut! Niin ison näköinen jo. Rakkauspakkaus ♡

Onnea kaikille ultrassa kävijöille, itse saan odotella maanantaihin asti, onneksi heti aamusta :)

Täällä ensimmäinen sairasloman jälkeinen työpäivä takana ja tuntuu että häntäluu on rullalla puoli selässä ja muutenkin niin raihnainen olo.. pomo jo tokas tänään että pitääkö hänen viedä sinut sinne lääkäriin että miks sitä pitää leikkiä omalla ja tenavan kustannuksella..... vähä tuulella käypää porukkaa näköjään... :wideyed:
Viikko sitten kun vein sen saikkulapun niin tuli vaan katseita nenän vartta pitkin :grin
Noo.. mennään päiväkerrallaan ja katsotaan mihin toi si-nivel kykenee :mad:

Nyt viikon verran tuntunut liikkeet massussa, samoin alkaa jännittämään päivä päivältä enemmän se ultra.. :shy:
Just päivällä mietin että ohoh..sillo ku odottelin sitä kyssin kirjettä ja sitku se tuli niin aikaa tohon oli se 6 viikkoa... iiiikkk :)

Itse en ainakaan ole mennyt... särkänniemen sivuilla oli ainakin merkinnät hyvin, mitä ei suositeltu raskaana oleville. Lintsillä oli taas vaan maininta, että hurjimpia laitteita ei suositella. Itse päätin toimia omantunnon mukaan ja jättää tänä vuonna huvipuistot kokonaan väliin :)

Joo, ehkä se on parempi vaan olla menemättä ni ei jälkeenpäin stressaa et onkohan kaikki hyvin :)

Tänään ohjelmassa olisi fysioterapia, joka vähän voisi tuoda helpotusta tuohon oikean pakaran kipupisteeseen ja alkavaan puutuneisuuteen.
Huomenna olisi sitten neuvola (17+1).

Melkoisen monessa paikassa (ainakin ulkomailla) taidetaan kieltää raskaana olevien mennä tiettyihin huvipuistolaitteisiin. En kyllä itsekään uskaltaisi mennä mihinkään sellaiseen, missä on luvassa osumia mahaan.

Missä mun maha viipyy (tänään 17+0)?

Bumble84, kohtalotoveri. Nuo kivut on inhottavia. Kuulostaa tismalleen samalta, mitä mullakin on jatkunut jo reilun kuukauden päivittäin. Oon oppinut löytämään itselleni oikeat asennot hieman helpottaaksemi kipua, mutta ei siihen mikään tunnu oikein auttavan. Särkylääkkeet myös aivan turhia. Tsemppiä!
Onko sulla mitään käryä mikä ton laukasee? Itselläni ei, sillä välillä tulee levossa (esm selällään) tai istuessa ja välillä kun touhuan paljon. Erittäin hankala yrittää kontrolloida tai estää teoillaan:confused:

Minä oon matkalla työterveyteen.. Viime viikolla alko se karmea selkä ja jalkakipu. :( eilen olin töissä enkä voinut muuta kun istua. Tässä tuntee olevansa melko hyödytön kun ei pysty kuormaa purkamaan. Toivottavasti löytyy syy kivulle ja hoitokeinot.

Tansku, samaa minäkin ihmettelen missä se massu on :O rv 20+1 ja neuvolalääkäri kohta :)

Hellu94. Täällä on viikko oltu jo sairaslomalla ja tänään lisää hakemaan selän ja oikean jalan puutuminen syynä. Hieman harmittaa, että jo tässä vaiheessa joutuu jäämään töistä pidemmälle sairaslomalle. Ei vaan voi kivulle mitään. :(

Kiiamaria sama homma.. Mä olin loppuviikon kans pois ja eilen yritin käydä töissä.. Eihän siitä mitään tullu. Mutta kyllä, se mikä on tosi niin nyt on vaan ajateltava omaa ja vauvan parasta . :) onneks oli ihana lääkäri jolla äsken kävin, tuntu että se on enemmän mielissään tosta vauvasta ku minä :D sekin sano että nyt on kuule aika rauhoittua jos kerran kroppa antaa semmosia merkkejä. Se on tämmöselle sähköjänikselle vähä vaikeeta mutta nyt on vaan yritettävä. :)

Joku kyseli painonnoususta niin neuvolan vaakaan paino tippunu 10 viikoossa reilu 7kiloo, ei oo ollu mitää pahoinvointia ja ruoka on tosiaankin maistunu kahden edestä, mutta ehkä se ennättää tästä vielä alkaan nousta :) Viimesten joukossa täällä tullaan ja huomenna lähtee käyntiin 17+0 ja 4 viikkoo pitäis vielä ultraa odotella :/

Kotiuduin hetki sitte ekalta neuvolalääkäriltä hyvillä mielin. Kaikki on ok ja liikettä tuntui mahassa riittävän niinkin paljon, että meinas olla vaikeuksia saada kunnon sykelukemaa kun toinen sukelsi aina karkuun anturin alta. :) Rakenneultraan on vielä kolme viikkoa, mutta luulenpa, että työrutiinit ku lähtee kunnolla rullaamaan niin yhtäkkiä havahdunki siihen että joko se nyt on?

Täällä kanssa neuvolalääkäri takana päin ja kerrankin kaveri massussa oli pirteällä päällä, kun piti 15min ensi metsästää sydänääniä ennen kuin antautui paikalleen :D kysy neuvolatäti, että onko tämä aina näin vilkas :) lääkärissä keskusteltiin sosiaalisesta puolesta ja voimavaroista. Onneksi ei tarvinnu niitä kaavakkeita täyttää, ku sanoin, että oli jo esikoisen kohdalla niitä täytetty. Itellä oli tullu parissa viikossa sama 400g takasin, mikä oli lähteny 1,5kk aikana ensin :(

Huomenna sitten työpaikkalääkäriin... eiköhän se tämäkin mamma havahdu kun selässä pari viiltävää kipua.. molemmissa kannikoissa sekä massun jomotus.. :bored:
Ei riittäny että oikealla puolen kannikkaa temppuilee.. piti sit sen toisenkin puolen ruveta kiusottelemaan.. joten.. mitä sitä oman terveyden ja hyvinvoinnin kanssa alkaa leikkimään, jääräpää kun pitää olla :shy:

Löysin kirpparilta dopplerin, hihii... piti jo leikkiä sillä, 142 löytyi sykkeitä ja sanotaanko että aika vilkas kaveri.. :nailbiting:
Neuvolassakin ne sykkeet oli 140 :)
Eli tuskin itseäni kuuntelin :grin

Ja hei... ihan meinas unohtua... galluppia pukkaa :grin

Te jo äidit ja te joilla jo massua ja tiedätte tulevan pienokaisen sukupuolen... millaiset massut teillä on ollut ja on nyt puolessa välin (täällä nyt 19+5)

Kun puhutaan että poikamasu on edessä ja tyttömasu melkeinpä pelastusrenkaana ympäri vyötäröä :grin
Millä viikoilla se pötsi muuttuu"tyttö/poikamasuksi"?
Täällä kunnon löllykkä eikä se ole mikään kaunis pallo tuossa edessä.. ultra vasta maanantaina, silloin toiv.selviää kumpi majailee tuolla :happy:
Löllykkä=kiinteä rantapallo mistä puolet ilmoista karannut pois o_O

Mulla on kyllä aika edessä masu ja poikahan se siellä köllii... mut en tiedä miten noihin on uskominen :)

Mä epäilen että noi uskomukset ei mee ihan niin :) sehän on ihan omasta ruumiin rakenteesta kiinni :)

Takaisin