La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas joka ultraan täytyy olla rakko täys, eli vaihtelee eri paikoissa.

Ja nuo hormoonit.. Nyt ymmärrän mitä tarkotettiin sillä että raskaus koettelee parisuhetta :D onneks mies ymmärtää jos ei aina jaksa olla hyvällä tuulella ja näyttää tää raskaus vaikuttavan myös miehenki mielialoihin, turhaa ressaa ja jännittää esim synnytystä enemmän ku minä o.O

Tuoreet mansikat, puuro/kuidut, rusinat, luumut... Riittävä nesteytys.. Vieläkö tulee muuta mieleen? :D

Tammivauva, juo riittävästi vettä ja syö luumuja/luumusosetta/juo luumumehua. Ja liikkuminen, että suolisto pääsee "liikkeelle".

Mä lähdin eilen kesken työpäivän pois töistä, kun alamahaan alkoi sattua melko reippaasti. En sitten osaa sanoa, että oliko ne supistelukipuja vai kohdun "kasvukipuja". Konsultoin leikkauksen aikana gynekologia, joka sanoi, että mene lepäämään ja ota Panadolia, sekä juo riittävästi. Katsotaan tänään uudestaan, jos ei ole rauhoittunut.
Ajattelin lähteä taas yrittämään töihin, kun ei ainakaan yöunia häirinneet ne kiputuntemukset.

Täällä yöllä vessakäynnillä alkoi sellanen kipu vasemmalla puolella mahaa, että meinas itku tulla. Tuo oli voimakkuudeltaan jotain sellaista mitä ei aikaisemmin ole ollut. Mieskin huolestui. Takaisin sänkyyn tultua painoin varovasti mahaa kipukohdasta ja ihan järjetön ilmakupla lähti liikkeelle. Kipu alkoi laantua ja sain mielen rauhan kun totesin, että kaasuista se johtui. Pelästyin kuitenkin. Mieskin kysyi äsken töihin lähtiessään että vieläkö sattuu ja onko vauvalla kaikki hyvin, samalla piti kättään masulla. ❤ Kyllä se välittää. Ja huolehtii. Mutta kaukalosta juttelen seuraavan kerran maanantaina ultran jälkeen illalla kun oon tehny ensin hyvää ruokaa. ☺

Sokerihuurre, Mullakin on aina niska-hartiaseutu jumissa aina ja noi kunnolliset kantovälineet aiheuttaa paljon vähemmän ongelmia kuin käsin kantaminen. Jos liina on hyvin sidottu niin saattaa jopa unohtaa kantavansa :D

Tansku, Toivottavasti oli vaan kovemman luokan kasvukipuja. Mut herkästi vaan sit lepoa jos jatkuu.

Zuikkeli, Suolistossa on pari sellaista mutkaa joihin jää tosi helposti ilma jumiin ja se kipu voi tosiaan olla kova. Itselläni tuollainen kohta löytyy vasemmalta ylävatsalta ja joskus ihan normaalioloissakin saattaa ilma jäädä jumiin, raskaana ollessa vielä helpommin kun kohdun kasvamisen vuoksi suolet on ahtaammalla. Onneksi hierominen auttaa ja sekin helpottaa jos sängyssä kääntyilee puolelta toiselle tai liikkuu muuten. Esim porraskävely on aika tehokas keino saada ilmaa liikkeelle. Ja se pikkuvauvojen lempiasento eli mahalleen ja jalat mahan alle eli peppu pystyyn toimii lähes aina myös :)

Zuikkeli, ollaan varmaan viime yönä kärsitty samanlaisesta kivusta. Menin vessaan ja takaisin sänkyyn laahustaessa iski ihan järkyttävä kipu vasemmalle puolelle. Teki mieli kaksinkerroin kävellä kun niin kouristi. Aikani sängyssä pyörittyä sain jonkinlaisen ilmakuplan myös pihalle ja sit helpotti :grin minulla on myös aamuisin ollut vastaavaa, jos herään selälläni niin alavatsa on ihan krampissa ja helpottaa kun lähden liikkeelle. Uskon et just kohtu on sen verran iso jo että suolisto on jotenkin puristuksissa. Mutta kyllä nämä aina säikäyttää.

Mulla samanlaisia suolisto-ongelmia ihan muutenkin, ilma jää jumiin ja joskus ruokakin. Ennen helpotti liikunta ja mahallaan makaaminen,parasta oli hieronta, mut kipu voi olla tosi kova ja äkillinen. Käytin ennen raskautta Litalginea suolistokipuihin ja kramppeihin. Nyt ei vielä kovia kipukohtauksia oo tullu vaikka suolisto on paineessa, mut ummetusta on vähän väliä :/

Hyvä kuulla että mulla on täällä sielunsiskoja, jotka tietää miten valtavan ihanaa tää odotus voi olla :D Mies kun ei tietenkään voi tietää.
Muita suolisto - ongelmia ei ainakaan vielä ole ilmaantunut, mutta onneksi selvisi mistä tuo öinen johtui. Täällä tulee 20 viikkoa huomenna täyteen. ❤ Ja maanantaina taas näen tuon pienen ihmeen tuolla. Vaikka välillä vaikealta tuntuu kipuineen ja vaivoineen, niin tiedän millainen palkinto n 20viikon päässä odottaa ❤

Täälläkin oli eilen illalla vasemmalla puolella pariin otteesee todella kipeitä pistämiskohtauksia kyljessä, sen jälkeen kun menin iltaunille ja yritin etsiä hyväö asentoa.. toinen sitten yöllisen pissireissun jälkeen :bored:
Ei se kyllä mikään mukavan oloinen tunne ollut... arvasin jo melkein että johtuu eilisestä ummetuksesta.. ilmss pierua ilmaa pierua mutta ei kakkaa.... miks tuo nyt heitti tuollaisen anyone kuvakkeen tuohon... pöh! Eikä sitä saa poistettua.. murr...:anyone

Mä kans otan synnärille trikooliinan mukaan. Esikoista ei oo tullu kannettua, mutta tuota toista kyl. Se on aina kaivannu enemmän läheisyyttä ja ollu levottomampi nukkuja...joskus alkuun tuli istuttua nojatuolissa vauva kantoliinassa yöllä,et sai edes vähän nukuttua,eikä vauva tipahda sylistä..

Mun kaveri kanssa teki tuota jäätelöä ja tarjos mullekkin sitä siellä ollessa. Multa jäi syömättä, yäk :D liian kermaista ja rasvanmakuista. Kaveri laittoi siihen lakukastiketta joka tosin oli hyvää! :p
Mutta hirmu moni on tuota kehunut että mä taidan olla tämmönen outo kun en saata syyä.

Jee löysin vihdoin valkoisen Newbien neulehaalarin vauvalle ja saman merkin jumpsuitteja kaksin kappalein. Oon nuita kytännyt facen kirppiksellä kun ovat niin suosittuja, mutta nyt sain omani ja posti toi tänään materialismionnellisuus!

Mun tekee mieli syödä koko ajan punaviinimarjoja. Ja voi ku tekis mieli syödä tota omon color pyykinpesuainetta. Pitää oikein toppuutella itseään ettei vaan kielellä lipase! :BangHead Onko muilla ihme mielitekoja?

Jepu90. Mä voisin myös vaan seisoa punaviinimarjapuskan juurella syömässä niitä. On ne niin hyviä. :D

Takaisin