La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin. Me varattiin eilen tuonne Kreikkaan Kosin saarelle matka :) Sanoin neuvolalääkärille asiasta niin sanoi, että tietenkään raskaana ollessa ei ole parhain ajankohta matkustaa, mutta totesi vain että on hyvin epätodennäköistä, että mitään huolestuttavaa matkan aikana tapahtuu. Käski mahdollisuuksien mukaan vältellä uima-altaita ja ammeessa ei saisi lojua ettei alakerran kautta pöpöjä tulisi.
Meillä oli viimeiseen asti se Turkki siinä kohteena, mut olin jo alkanut hieman sitä epäröimään ja lääkärikin sanoi että Kreikan kanssa yhteistyöt varmasti pelaa paremmin mitä Turkin jos jotakin sattuisi. Kreikkaan saa ainakin mahdollisesti hyödynnettyä kansainvälisen sairausvakuutuskortin (toki myös matkavakuutus otetaan) ja kun on EU maa niin yhteistyöt pelaa ehkä paremmin. Toivon mukaan mitään näistä ei tarvita :) Hygieniataso on myös ehkä hitusen parempi ku Turkissa..

Sitä odotellessa siis, syyskuun loppupuolella lähteminen ja viikot on jotain 25-26 silloin :)

Enni85, oltiin vuosi sitten elokuussa Kosilla ja uskaltaisin kyllä sinne lähteä raskaana :) Siistiä ja missään ei mun mielestä ollut mitenkään kovin epähygienistä.. ainakaan mitään sellasta mielikuvaa mulla ei jäänyt. Paljon siellä on niitä kodittomia koiria ja kissoja joista ainakin mun oli niin vaikea pitää näpit erossa, mut raskaana en tosiaan koskis! :grin
Onko teillä hotelli keskustassa vai jossain sivummalla? Ihanaaa!! Mun on pakko päästä kanssa ens kesänä jonnekkin lämpöseen..pötkö tietty mukaan :dummy::dummy1:

Enni, mekin mietittiin Kreikkaan reissaamista ennen kuin päädyttiin kaupunkilomailemaan sen sijaan. Ekassa neuvolassa tuosta suunnitelmasta sanoin, niin terkka oli vähän nihkeä ja muistutti että Kreikassa on paljon (katu)kissoja, joten toksoplasmoosivaara kannattaa ottaa tosissaan. Terkka tosin oli sitä mieltä, että kissat juoksentelevat tyyliin ravintoloiden keittiöissäkin ja vaara on siksi isompi, mutta tuon todenperäisyydestä en olisi niin varma. Lopulta minä itse totesin, että en halua lähteä Kreikkaan, kun tajusin miten monta herkkua pitäisi jättää syömättä :D Feta, tsatsiki, salaatit, irtojäätelö... Mennään sitten Kreikkaan kun minäkin saan syödä kaikkea. :)

Mennään tuonne Lambin alueelle joten se on ilmeisesti vähän sivummassa..
Joo saa kyllä pitää kätensä erossa noista kulkueläimistä. Mulla on aina niin surku niitä reppanoita kohtaan, varsinkin jos ovat kovin rähjäisen näköisiä/ontuu tms.

Rypäle: ymmärtääkseni kaikille ei tule niitä ollenkaan tai vasta ihan loppuvaiheessa vasta.

Mä syön retaferia ku ekassa raskaudessa söin obsidania ja ei arvot muuttunut mihinkään vaikka tabletti määrää lisättiin, lopulta totesivat että kokeile toista, että voi olla ettei imeydy kunnolla. Vaihoin merkkiä ja sit riittiki yks tabu vaan, niin outoa:confused:

Enni, Kosin saari on ihana!! Oltiin sielä viime vuoden heinäkuussa. Meillä oli hotelli ihan siinä Kosin kaupungissa mut käytiin Lambissakin, sielä oli kivemmat rannat. Kiva paikka kyllä ja siistiä minun mielestä :)

Voi mun tapauksessa olla kumpaa tahansa, joko venymistä tai voi olla, että raavinkin varsinkin öisin kutisevaa mahaa. Kiva kuulla, että näitä on muillakin, etten oo ihan yksin tän kanssa. Taidan silti ottaa puheeksi seuraavalla lääkärikäynnillä (lista vaan pitenee)...

Mullakaan ei oo ollut vielä harjoitussupistuksia ollenkaan. Niitä odotellessa... :)

Rypäle, Harjoitussuppareiden kuuluu olla varsin huomaamattomia ja tulla harvakseltaan ja siksi moni huomaa ne vasta loppuraskaudesta kun kohtu on jo todella iso. Osalla sitten kohtu supistelee voimakkaammin ja supistukset tuntuvatkin aiemmin. Raskauden kannalta tuo jälkimmäinen vaihtoehto on usein huonompi sillä liian vahvat supistukset voivat saada aikaan kohdunsuun ennen aikaista kypsymistä eli on ennen aikaisen synnytyksen riski. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen sakkiin, esikoinen meinasi syntyä rv 28 ja nuoremmasta jäin supistusten vuoksi saikulle jo rv 22 että saatiin minimoitua riskit levon avulla.

Ihana kuulla, että Kos on ollut mieluisa lomakohde! :)
Täytyy nyt koittaa pitää järki päässä kuitenkin ettei liian neuroottista ole syömisen ym tarkkailu. Tarkka olla mutta nälkää en ajatellut siellä nähdä :) Lääkäri ei muutoin varoitellut mitään ruokapuolesta vaan nimenomaan noista altaista saatavista pöpöistä.

Ollaan naureskeltu työkavereitten kanssa vuosia, aina jonkun ollessa raskaana, et jos ei mies pääse synnytykseen mukaan niin pitää hakea joku työkaveri. Olen samassa sairaalassa töissä jossa synnytän ja osastolla kun on 24/7 töissä joku niin aina on kavereita saatavilla. Mitähän pomo sanoisi jos aamulla hoitajavajetta perusteltaisiin "No kun XXX kävi hakeen yhden hoitajan synnytykseen mukaan.." ;)

Joo se Lambi on vähän siellä sivummalla, mutta sieltäkin tulee vähän väliä keskustaan busseja :) Toki elämää varmasti löytyy myös Lambin kylästä! Ja biitsit siellä on ihanat :Heartpink Muistatko teidän hotellin nimeä? Suosittelen ehdottomasti 4 saaren veneretkeä... oli aivan ihana päivä merellä ja kauniissa kohteissa:cool:

Kuullut olen tuosta veneretkestä mut täytyy katsoa tuleeko lähdettyä :)
Olen maailman huonoin veneessä matkustaja.. Viimeksi Meksikossa veneretkellä oksensin yläkannelta lähes jonkun päälle (taisi ällöä kyllä pari ihmistä saada roiskeet päällensä) ku on vähän pahoinvointi taipumusta keikutuksessa :D
Nyt ei varmaan saa niitä matkapahoinvointi tablettejakaan ottaa ku ovat kolmiorohtoja :)

Aphrael, mulla on sama tilanne työpaikalla. Meillä työkaverit usein pääsee myös jossain määrin osallistumaankin synnytykseen, vaikka jopa mies olisikin paikalla. Sektiot tehdään meidän osastolla. :happy:

Tänään kävin sokerirasituksessa (nyt viikkoja 15+1). Teippireaktio siitä syntyi. En muistanut sanoa labratädille ettei teippiä minulle. :confused::oops: No, eiköhän liene huomiseksi jo laskenut.

Rupee vähitellen ahdistamaan muitten ihmisten synnytyspuheet. Tietenkin ovat onnellisia meidän puolesta, mutta liika on liikaa.

Joo sit ei kyllä kannata ehkä sinne retkelle mennä, koska vaikka mekin oltiin sillä isoimalla veneellä niin kyllä keikutti ja heilu :D

Mulla sama juttu, että jos epiä tai spinaalia haluan tai sektioon menee, niin työkavereiden käsissä olen :)

Viime yönä oli hirveet harjotus supparit, nukkuminen oli semmosta koiran unta ja sit vielä ukkonen tuli pilaamaan aamuyöstä kun ois saanu nukuttua.. Yli tunti meni kun se jylläs täällä.. No onneksi sai sen jälkeen nukuttua..

Hitto että ärsyttää...
Onko muilla kilpirauhasen vajaatoimintaa?
Kävin labrassa ja th soittaa että arvot on päin p:tä... Kerrankin ku minusta tuntuu että lääkitys on kohillaan, kun ei koko ajan väsytä tai tipu tukka päästä...
Hyvähähän se on että huolehtivat, mut kun tämä lapsi on maailmassa, niin ketään ei enää kiinnosta se lääkitys... :(

Hemmutar: Sulla on ihana pötsi :)
Mulla vähän vasta pullahtanut ulos, vaikka th meinas, että kohtu on eteenpäin kallellaan.

Muokattu viimeksi:
Nam!
Päivän ruokavinkki herkkuperseille :)

Kanttarelleja pannulle, ruskista niin että nesteet häviää, lisää pilkottu sipuli, siihen sekaan vielä pekonia paketillinen, saksilla vaikka leikkelee pieniksi paloiksi.
Ne ruskistaa.
Siihen sitten kuohukerma, vähän mustapippuria ja lihaliemikuutio.
Anna porista pannulla vähän aikaa, että kerma "kiinteytyy" ja hauduta vähän aikaa.

Voi tsiisus mitä herkkua.. Meni sitten kerralla pannullinen :grin

Muoks. Täällä vielä se kohtu suht kallellaan taaksepäin... Lääkäri veikkasi että joskus puolen välin jälkeen vasta alkaa ehkä näkymään.. :bored: :grin

c1cb1be038625a832b6b7e4d4dcc1657

Mustat vaatteet pienentää kyllä, tässäkin tapauksessa mutta tätä palloakaan ei enää paljoo piilotella. Rv 18+3

Muoks. collarihousut näyttää jostain syystä ihan hassuilta tässä kuvassa, niinku ois polvet nilkoissa älkää välittäkö!

Takaisin