La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ooii tuo doppleri olisi kyllä kiva itselläkin! :)
Odotan aivan kamalasti jo syyskuun alkua että pääsisi ra ultraan näkemään pienen <3 ensi viikolla neuvola ja sielä ilmeisesti kuunnellaan sydänäänet? :)

Rv 16+4 eikä tunnu liikkeet vielä. Masu on kylläkin nyt tullut esiin enemmän ja enemmän.

Onneksi on doppleri niin voi kuunnella pienen sykettä aina kun itse haluaa. Voimakas syke kuuluukin kuunnellessa.

Täällä enää tasan viikko ra-ultraan... kyllä jännittää!! <3 itse en dopleria ole uskaltanut ostaa, koska tunnen itseni niin hyvin että tiedän meneväni paniikkiin jos en heti löydä tai kuule :D nyt kun liikkeet tuntuu suht selvästi ja pienellä kikalla saa vauvan liikkumaan ni tuntuu ettei dopleria tarviikaan :)

Mulla nyt rv 18+2 ja liikkeitä on tuntunu vajaa pari viikkoo. En tuntenu "hipasuja" ollenkaan, suoraan vaan kunnon tökkimistä :) Tänään piti ostaa jo ensimmäiset mammahousut, turvottaa edelleen sen verran pahasti. Taitaa siellä seassa olla onneks oikeetakin mahaa :)

Teen vähän neuvolajumppaa ja senn jälkeen meen heti makuulle, silittelen vähän mahaa ja painan hellästi kohdun sivuilta :) aika simppeliä ja toimii lähes aina... se voi olla että teen kaiken turhaa ja vauva on toimelias muutenkin mutta tuleepahan jumpattua xD lapsen isä on ollut ylivilkas lapsena, että en tiedä josko ois lapsi isäänsä tullut ja sen takia hyvin aktiivinen :D

Mullakin se maha pullahti esille ihan muutaman päivän aikana tossa viime viikolla :) Weledan raskausöljyä hieronut kriittisimpiin kohtiin 1-2 kertaa päivässä.. ainakaan ei voi itseään syyttää jos arpia tulee :grin

Juu ei kannata huolestua vaikka liikkeitä ei tunnekkaan vielä. Mulle kätilö sanoi että jotkut alkaa tuntea vasta rv 20 jälkeenkin ja sekin ihan normaalia.

Oon jonkin verran öljyillyt ihoa, mutta mulla on jo ennestään aika paljon raskausarpia kyljissä ja reisissä :shifty: Äidille ei tullu raskauksien aikana yhtään arpia, mutta sillä on kyllä aika erityylinen iho kuin mulla. Oon ite tämmönen kalkkilaivan kapteeni ja aika ohut iho on ilmeisesti.. Toivottavasti ei kamalia repeemiä tuu kuitenkaan :happy:

Mä myös rasvasin esikoista odottaessa joka ilta koko kropan kun oli niin kuiva iho, mut niin vaan pamahti koko maha täyteen huutavan punaisia raitoja. Ja valehtelematta yhden päivän aikana. Ed iltana ei mitään mut seuraavana iltana hipsin alusvaatteisillani keittiöön ja kun peilin ohi kuljin näin arvet. Ja järkytyin :D just olin kehunu miehelle että taidan säästyä niiltä. Mut nyt ne ei enää häiritse eikä lisää voi enää tulla kun niin pahasti repesin. Rinnoissa ollut teinistä lähtien eikä niihin uusia tullut. :) että ei auttanut mulla rasvaukset.

Täällä ei masukumpua odoteta näkyväksi vielä 10 viikkoon :D esikoisen kohdalla vasta toisen kolmanneksen loppupuolella, mutta kyllä tää yrittää läskien seasta näkyä ku istuu tai makaa ;) liikkeet tuntunu rv 14 asti :) nyt menossa rv 17+1 ♡

Mulla oli eilen eka työpäivä loman jälkeen ja annoin työkavereille tiedoksi, että vauva on tulossa ja ihanan iloisia olivat mun puolesta, vaikka joukossa on yksi pitkään yrittänytkin. :) Ei tätä voi enää salassa pitää, kun työtakki ei mene enää kiinni; onneks meillä on takit lähinnä muodon vuoksi päällä, joten ei haittaa. Mulla pullahti maha turvotuksena jo melkein alusta asti, ja nyt 16+0 turvotus on vaihtunut kunnon vauvamahaksi. Näytän oikeesti siltä kuin oisin paria kuukautta vajaa valmis synnyttämään. Ei siis ole ollut toivoakaan, että normihousut olisivat sopineet enää viikkokausiin.

Mulle kans tuli ekasta raskaudesta hirveesti arpia.... En ees eka huomannut vaan neuvolassa huomasivat ne.... Tuli just ala mahaan joita ei huomannut kuin peilin kautta katsoessa... Eikä paljo rasvailut auttanut.... Onks muille kerrottu istukan sijainti..? Mul on edessä ja oon miettinyt vaikuttaako se liikkeiden tunnistamiseen.... Nyt on viikkoja 18+4 ja silloin tällöin tuntuu sellasia muljahduksia.... Aikasemmissa raskauksissa oon tuntenut liikkeet jo hyvon näillä viikoilla....

Mulla on istukka takaseinämässä, näin kerrottiin nt-ultrassa. Ja siksi varmastikin potkut tuntuu ja näkyy jo masun päältä selvästi.
Arpia tuli ensimmäisessä raskaudessa vain rintoihin, vaikka kuinka rasvasin. Se on kudoksesta kiinni kuinka herkästi iho repee ja kuinka selvästi arvet näkyvät. Kantakaa arpianne ylpeydellä, teistä tulee äitejä! ❤

Mulla ekat hennot liikkeet tuntu 14 viikolla ja sitte lähes täys tuntumahiljasuus. Elen kävin nukkumaan mahallani ja johan alko rummutus käymään. En tiiä yrittikö tyyppi vihjailla että liian ahasta, käännyhän kyljelles akka:joyful:

Mulla oli istukka edessä esikkoa odottaessa ja silloin kaveri oli vaikeampi havaita kuin nyt (ntssä arveli, että takana mutta ei saanu kunnolla jyvälle ja sanoi että katsotaan russa sitten kunnolla). Myös sydänääniä joutu välillä metsästämään, että sai kunnolla kuuluviin. Ei myöskään hirveästi raskausarpia löydy ja toivon et ei tule nytkään. En vaan jaksa rasvata iltasin (enkä varsinkaan aamusin), kuhan naaman ja hampaat pesen ennen nukkumaan menoa.

Jos istukka on edessä ei liikkeitä tunne niin ajoissa kuin jos takana.. Minä en muista missä minulla se sijaitsi kun niin haltioituneena katselin pientä ruudusta että meni puolet puheista ohi :D

Niin mie ja vähän aattelin et se istukka vaimentaa niitten liikkeitten tuntumisia....

Takaisin