La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo vieläkään loppunut.. Menossa rv 14+5. Oksentelu onneksi harventunut aika hyvin jo! Sentään se.. Esikoisesta ällötykset kesti rv 18 saakka. Kyllä perhana se on mulla nyt takaraja, et ei pliis pitempään tänkään masun kanssa!

Täällä ei oksentelua ole ollut kertaakaan, etova olo kesti jonnekkin 8-9vkolle.
Närästys alkanut uudestaan jos on liian pitkän aikaa syömättä.. :sad001

Banaani taas alkanut maistumaan, se oli yks pahimpia etomisen lähteitä "alkuaikoina"..
Ja toi viili... Voisin syödä sitä jatkuvasti :shy:

Lumikello: saat niin minun sympatiat; - minulla menossa 14+2 ja yhä edelleen voimakasta huonoa oloa. Tänään kuvottanut niin paljon, että itku tuli. Myöskin niin väsynyt tähän oloon.

Toivon, että sinulla ja muillakin helpottaisi pian sillä en toivoisi tätä edes pahimmalle viholliselleni :inpain:

Täälläkin pahoinvointi valitettavasti jatkuu, mutta ei onneksi niin pahana. Ja viikkoja on jo 15+4 !! Välillä tulee vaan yökötyskohtauksia 24/7 sijaan... :/

Onko kellää muute ilmestyny vielä linea negraa? Mulla ei tullu esikoisestakaa, joten epäilen ettei nytkää.

Itse epäilin linea negran ilmestyneen mulle jo joskus rv 8 tienoilla. Nyt tuntuu että se on kuitenkin himmentynyt vähän, mut napaan asti edelleen kulkee himmeä juova. Toivottavasti ei tummene raskauden aikana paljoa :) aiemmin ei tuollaista ollut, et kyllä tuo on tässä raskausaikana ilmestynyt.

Mä oon niin lomalla seuraavat 4,5 viikkoa! :) mahtavuutta..

Tänään mies sanoi, et ei tuota masua olisi enää kauan voinut peitellä :) totta kyllä, pieni kumpu on alavatsassa ja oon itsekin sen tässä jo jokunen aika sitten huomannut :) Söpöä :)
Nyt rv 14+2.
Me ollaan mun kotiseudulla käymässä ja oon kertonut täällä sisaruksilleni raskaudesta. Ovat kyllä ihan innoissaan!
Appivanhemmat saivat eilen tietää ja ne ei pysy kyllä pöksyissään, sen verran onnessaan olivat :) Appiukon mielestä mun pitäis asua suurinpiirtein pehmustetussa huoneessa ettei mitään sattuisi :)

Mulla nyt ultran mukaan 13+0 ja pahoinvointi ennemmin pahenemaan kuin helpottamaan päin :/ ei onneksi jatkuvaa pahaa oloa, mutta oksentelu tai oikeammin yökkääminen yllättää useamman kerran päivässä... Läheskään aina ei ylös asti mitään tule. Onneksi mullakin alkoi nyt neljän viikon loma, niin ei tarvitse ainakaan töissä pahoinvoida :)

Ja maha, kyllä se näkyy ja on suuri, alkaa jo itseäkin hirvittämään ;) painoa ei edelleenkään ole juuri tullut, mutta nyt jo jumpilla asiakkaat tullet kyselemään kuinka kauan aion jatkaa ohjaamista jne. joten todettiin, että lienee korkea aika kertoa isovanhemmillekin. Molemmat mummot ja papat yllättyivät kovasti niin kuin epäilinkin, mutta onneksi iloisesti yllätyneiltä vaikuttivat.

Mulla nyt rv15+2 ja tänäaamuna ja perjantaina oksensin. Sitä edellisestä kerrasta varmaan pari-kolme viikkoa (en enää muista). Mul oli se mahahapposalpaajakuuri, mut se ei tainnu tehota ku närästys-tunne tuli takaisin kuurin lopussa tosi voimakkaana :( Voipi olla, etten enää aio ko. lääkettä käyttää, vaik aiemmissa raskauksissa ollu tosi tehokas.

Mulla loppui pahoinvoinnit kuin seinään n rv 14. Nyt 16+1 ja venymis- & paukkumiskivut ja oikea lonkka aika hurjana.. Onneksi vielä viikko kesälomaa. Pötköttely helpottaa. Eilen intouduin siivoamaan vähän vauhdikkaammin niin jopa tuli väsy olo ja vatsajuilinnat..
Ai niin ja tervetuloa uusille! :)

Onko täällä muita joilla on alhainen verenpaine? Mitä neuvolantäti on ehdottanut siihen?

Kun yleensä hoidetaan lisäämällä vähän enemmän suolaa ruokavalioon ja joskus ne neuvoo että söisi vähän salmiakkia.. Mutta kun raskaana ei saisi syödä paljon suolaa eikä salmiakkia...

Mulla on raskauden alusta ollut alhainen verenpaine ja ensin en huomannut mitään oireita mutta nyt on ollut paljon huimausta..

Miulla on ollut koko raskauden alhainen verenpaine eli huimaa koko ajan ja pilkkuja näkyy näkökentässä usein.. En oo syönyt salmiakkia kun on radi myöskin.

Itteäni ressaa jalassa oleva kova kipu. Eilen aamupäivällä automatkan jälkeen alkoi tuntua pistävä kova kipu jalkaterässä. Aamulla se kipupiste tuntui nilkassa ja nyt pohkeessa. Pelkään et on veritulppa. Soitin päivystykseen ja käskivät ottaa Panadolia kipuun. Selvä... Aamulla on onneksi nt-ultra niin voin ottaa siellä tän puheeksi jos on yhä kipeä. Jospa pääsisin sitä kautta tutkimuksiin. Ei pysty oikein kävelemään niin nyt sitten lojun sohvalla..

Mä oon alkanu miettii että onkohan kaikki kunnossa tuolla heti ku ei oo pahoinvointia ollu ja tissien arkuus jne loppunu aikaa sitten ja jotenkin on sellanen normaali olo? Toivottavasti kuvittelen vaan tän kaiken. Pitäis varmaa kaivaa dopleri esiin ja kuunnella.. :o :)

sofiaelisabeth Mulla on aina ollut matala verenpaine, tosin tais mennä neuvolassa rajojen sisään kun ei siitä mitään sanonut. Yleensä on terkkarit vain nauranut että hyvä kun ei ole korkea. Ei se paljon naurata jos kyykkiessä, ylös noustessa ja pahimmillaan jo kumarasta noustessa alkaa huimata ja silmissä pimenee :mad: Etenkin kun noita joutuu töissä usein tekemään.

Verenpainepäiviä eli huimaus päiviä tulee aina välillä, kesällä useammin. Itse oon aina jotain suolasta syöny ja vettä juonu. Ja tosiaan yrittänyt vältellä kyykkimistä yms. En tiiä saako raskauden aikana mutta esim. sisu paketti on kätevä. Kulkee mukana ja on helppo sellanen napata.:wink

alinah jos sulla on vaan oireeton päivä, oon sellasistakin kuullut huhuttavan...:woot: Jos se sua rauhottaa niin kaiva doppleri esiin, mutta älä vaan panikoi jos ei kuulu sydänääniä. Monihan on sanonut että niitä on joutunut neuvolassakin ihan metsästämään kun alkaa pikkuset olla niin liikkuvaista sorttia :rolleyes:

Phuuh... Äipälle kerrottu.. Tai siis kortin muodossa.. :shy:

Reaktio oli... Jos olisi vanhanajan lankapuhelin vielä niin olisi tullut lankoja pitkin meille.. Äipältä löytyi ihan uus puoli, tuntui että se hyppi siellä ilosta ja onnesta ja nyt vaatii että hän haluaa sitten vaunut ostaa, maksoi mitä maksoi... :grin
Huomenna kuulema menee jo pari tuntia aiemmin kaupunkiin tyhjentämään alennusmyynnit... :bored:
Jep... Sillä tais lähtee ihan lapasesta se homma heti :woot: :grin

Parempi noin päin.. Pelkäsin jo ihan turhia.. Mut kuitenkin... Seuraava ahdistuksen aihe on jo tiedossa.... :grin
Pitäisi tuossa elokuun alussa käydä mökillä niin eiköhän massua ole jo sillon niin pötsin kanssa saapua "näytille".. :nailbiting: :grin :grin

Alinah Mulla on vähän samankaltaisia fiiliksiä, mutta uskon (ja toivon), että kaikki on hyvin. :smiley-angelic001 Mulla ei oo doppleria, millä tarkistaa tilannetta.
Raskaustestin tein päivänä eräänä :smiley-ashamed008 - edelleen plussaa näytti. Tiistaina on ensimmäinen neuvolalääkäri ja seuraavalla viikolla ultraääni. En malttaisi odottaa niitä.

Takaisin