La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
alinah, ei kai siinä varmaan muuta vaaraa niin ole kuin se listeriariski, joka on kai melko pieni riski.

Oi, mun tartteekin mennä hakeen tuolta TeVa peitteestä tuollanen vartalotyyny :) Asun suht lähellä, niin ei tarvi netistä tilailla..

Hyvällä mielellä söin, tänään kun on kaikki pysyny sisällä. Huomaa että oon vetäny kaikkea mahdollista suuhun kun pystyy syömään. Nyt on kauhee morkkis kun vetäny karkkia ja muutaman sipsinkin! Vois alkaa oikeesti liikkuu taas samanlailla ennen ku tein rtestit. 5-6kilsan hölkkälenkit ym.. Ostin jopa kuntopyörän just ennen kun tein testin, nyt sen käyttö sit on vähän jääny. No ehkä tässä vois alkaa silläkin polkee!

Rypäle: mikään pakko ei oo radissa alkaa leipää puputtaan päivisin, mä ihmettelinkin junnun raskaudessa että miten ihmeessä mä saan ton hiilarimäärän täyteen päivittäin mut sitn monesti se jäi kyllä alle, joten siitä varmaan sitten johtui mun laihtuminenkin raskausaikana vaikka söin normaalisti mutta karsin kaiken höttöhiilarin pois.

Huh, saa kyllä nähdä miten kauaa tässä uskaltaa töissä olla. Mietityttää tuo työstressikin, miten se vaikuttaa pikkuiseen. Eilenkin meni töissä stressatessa kellon ympäri. Alkuviikosta iso puri iso koira kaulaan. Selvisin säikähdyksellä, mutta tulipahan taas muistutus siitä, mitä kaikkia riskejä tässä ammatissa on jo ilmankin vauvaa, raskaana olosta puhumattakaan. Eniten ehkä pelottaa isojen, yli 500 kg eläinten parissa työskentely, taitaa kyllä syksyllä jäädä. Niissä on vielä listeria-riskikin tietyissä tilanteissa.

Jotain rahaakin vaan tarttis saaha, kun pätkätyöläisenä en mitään erityisäitiysvapaata voi hakea. No, täytyypi ehkä kattella syksyksi jotain eläimiin liittymätöntä hommaa.

Ilona88: onko sinun mahdollista tehdä enemmän ns. paperitöitä siellä työpaikassasi? Työ kuulostaa vaaralliselta, joten olisikohan tuohon jokin ratkaisu, onko muita ollut raskaana työpaikallasi?

Kauheasti ei työnkuvaan pysty kukaan vaikuttamaan, jokaisen päivän sisältö ja hoidettavat tehtävät selviävät yleensä vasta aamulla (tai työpäivän aikana...). Se onni mulla on, että noita isoja eläimiä täällä hoidetaan tooosi vähän toisin kuin monessa muussa paikassa, niiden perusteellahan sais varmaan tuota erityisäitiysvapaatakin haettua.

No, just selvisi, että elokuun puolesta välistä lähtien olisi sitten leppoisampaa ja turvallista paperinpyöritysvirkaa tiedossa, onneksi niitäkin hommia alalla on tietyissä paikoissa. :)

apua! nyt loppu mun kesäloma!! leppoisa lomilta paluu, vain viiden tunnin työpäivä mutta inhottavaa tästä tekee se että 5h päivään ei kuulu ruokatuntia (luultavasti kuolen ja pyörryn nälkään) ja liikkeessä missä työskentelen ei toimi ilmastointi ja on iso lasi ikkuna aurinkoon päin joten lämpötila kohoaa johonkin 35 helposti....... ounou ;(

Täälä olisi vielä yksi ensimmäistään tammikuussa odottava. Olen seurannut tätä ketjua kyllä positiivisen testin tehtyäni, mutta neuvolaa varatessa minulle sanottiin lasketun ajan olevan helmikuun puolella, joten seurasin sitäkin. Nyt on neuvolassa ensimmäisen kerran käyty ja korttiin kirjoitettu la 31.1.16 (9+5), joten liityin sitten tänne, koska uskon ultrassa vielä ajan hiukan aikaistuvan. Nykyinen la on minun ja äitini syntymäpäivä, joten salaa toivon itselleni parasta lahjaa, mutta uskon, että lapsi haluaa viettää ihan omia syntttäreitään :) Ikää minulla on 29 vuotta, lapsen isällä 23 ja Oulussa asutaan.

En ole käynyt vielä missään ultrassa, joten ei ole edes varmuutta, että kyydissä on ketään, vaikka oireita on kyllä ollut tasaisesti. Ei järkyttävästi, mutta kyllä sitä vessanpönttöä on tääläkin halailtu ja sänky tullut tutuksi. Ensimmäinen ultra minulla on vasta 28.7. Harmittaa siinä mielessä, että olisin halunnut kertoa vasta ultran jälkeen, mutta veljelläni on häät 25. päivä, enkä missään nimessä halua tämän paljastuvan siellä, joten ei kai auta muu kuin aloittaa kertominen. Voisihan sitä mennä ultraan omalla kustannuksella, mutta 200 euroa en ole siitä lystistä valmis maksamaan.

Itse olen ollut tästä hiukan jopa järkyttynyt ja muutamaan kertaan halunnut perua koko jutun, mutta se taitaa olla normaalia, mitä on muiden kirjoituksia lukenut. Ja itsellä on ollut viimeisen vuoden aikana sen verran muutoksia elämässä, että ihmekös, jos vaatii vähän sopeutumista.

Onnea kaikille odotukseen :happy:

Tervetuloa mukaan hempuli! Mullakin neuvolassa laskettiin (18.6) kun kävin että LA olisi 31.1.2016 mutta voi muuttua ultran myötä, mielessäni toivon että muuttuisi koska itse olin laskenut että LA olisi 26.1 :D

Täällä ollaan hieman ihmeissään. Eilen aamulla herätessä huomasin vasemmalla puolen alavatsalla möykyn. Laski pissalla käynnin yhteydessä. Tänä aamuna samainen möykky, ja aivan toispuoleinen. Neuvolaan soittelin, eivät osanneet sanoa. Kohtua aluksi miettivät niin kuin minäkin, mutta epäilivät toispuoleisuuden vuoksi. Tk:hon käski soittaa ja nyt sairaanhoitaja alkuun kattoo. Ei varsinaisesti olo kipee, mut pistää välillä tai kiristää oikeestaan :eek:

Vilma-sofia, jos menee yli +35 niin saat pitää vartin tauon 45 min välein.

Mulle on nyt pari kertaa iskenyt kamalat vatsakrampit, eka tulee huono olo ja sit alkaa kouristamaan. Kohta en tiedä uskallanko enää syödä tai juoda kun ei oo herkkua nuo vatsakivut. Maitihappobakteereja oon alkanut syömään, josko niistä olis apua.

Tervetuloa odottamaan hemppuli!

Titi mulla sama juttu monesti aamuisin. Olen ajatellut sen olevan paksusuoli, joka "nousee" kohdun ja virtsarakon painaessa sitä ylöspäin... Saatan olla toki väärässäkin...

Meillä oli tänään nt ultra ja siellä kaikki vaikutti olevan pienellä vallan mainiosti. Nt oli 0.7mm ja laskettuaika pysyi ennallaan vaikka muutamaa päivää isommalta minimuru vaikuttikin. Seulavastaukset tullee ensiviikolla :)

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Oikeassa Thilda olit :) Suoli se siellä pullistelee:grin Ei kuulema huolta niin kauan kun painuu takas, eikä sen kummempaa oiretta.

Onnea ultrakuulumisista!

Me käytiin äsken kaupassa kävellen tossa reilun kilsan päässä..menomatka ja kaupassa meni hyvin, kun oli viileämpää (aurinko pilvessä), mut kotimatka yhtä tuskaa auringon paisteessa.

Sama täällä, normaalisti tykkään lämpimästä eikä helle haittaa, mutta nyt iskee heikotus paljon helpommin, vaikka kuinka muistaisi juoda. Eilen käytiin miehen kanssa pari tuntia ulkoilemassa, hän rullaluistellen ja minä pyöräillen, ja vaikka vauhti ei tosiaan ollut mikään kova ja pidettiin puolivälissä tauko, mulla meinasi puhti loppua ihan kokonaan. Kotiin päästessä tuntui, ettei jalat kanna enää yhtään.

Onko muilla suht samoilla viikoilla 13+4 aivan jumalaton väsy koko ajan? Musta tuntuu että mä oon ihan poikki koko ajan ja tätä on jatkunut jo monta viikkoa. En jaksa tehdä mitään :( alkaa jo turhauttaa tää tekemättömyys, ja mietityttää onko tää ees enää normaalia.

Takaisin