La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tukisukkia saa vaikka prismasta :) Ja apteekeista saa kait kanssa, ja varmaa myös urheilukaupoista.

Toiveissa: Täällä ollaan kans lähdössä heinäkuun lopulla reissuun. Kreikka kohteena, ja lähinnä syömiset mietityttää... :wideyed:

Pinni, voiku kiva! On kyllä veemäinen vaiva.
Esikoisen syntymän jälkeen puhkes kans ja sillon jouduin lääkäristä hakea lääkekuurin, kun ei apteekin rasvat auttanu :(

Vitsi täällä on moni pääsemässä vielä ulkomaille! Ihan vähän oon kade :P meillä oli haaveissa, että marraskuussa oltaisiin suunnattu johonkin lämpimään mutta se jää nyt sitten odottamaan seuraavaa vuotta :) elokuussa olisi miehen kanssa molemmilla loma niin muutama reissu kotimaassa ajateltiin tehdä sekä piipahtaa Tallinnassa niin voi sanoa käyneensä ulkomailla ;) voinnin mukaan mennään mutta ainakin nyt näyttää että huonot olot alkas oleen taakse jäänyttä elämää, joten toivossa elän että kaikki suunnitelmat saadaan toteutettua.

Raskausaikana ei oo kyllä tylsää, ku koko ajan saa jotain jännittää.
Nyt aloin jännittään sokerirasituskoetta, jonne meen tiistaina. Mun pitää mun lääkityksen takia käydä siellä nyt ja sitten silloin normaaliaikaan uusiksi.
En oo koko raskausaikana voinut syödä tai juoda oikeen mitään makeaa, ku kaikesta muusta paitsi jäätelöstä on tullut todellaki huono olo, joka yleensä on johtanut oksentamiseen. Sää nähdä miten tuolla käy.

Mää oon kranttu merenelävien suhteen, joten lihaa reissussa syön. Kypsäksi paistettuna. Luulisin et Kroatiassa on aika hyvä keittiöhygienia, joten toivon mukaan pöpöiltä välttyy.

Täällähän on moni lähdössä reissuun :)
Miehelle tää on ehdottoman tärkeä ku luulee ettei enää ikinä pääse ulkomaille jos lapsi tulee :)
Oon koittanut sanoo ettei se reissaamista estä, ehkä kohteet täytyy vaan tarkemmin jatkossa miettiä :)

En mä usko että elämä tähän todellakaan loppuu. Jatkossa voi mennä lapsen kanssa rantalomalle tai kauheesti ajateltuna (mua ei itteäni pahemmin lapsena haitannut ollenkaan) lapsi vaikka toisen isovanhemman tykö viikoksi ja toiselle viikoksi. Jos siis kahden viikon loma kyseessä. Mä viihdyin isovanhemmilla pienempänä ja vähän vanhempanakin, ja olihan se kivaa ku äiti toi kaikkia tuliaisia yms karkkeja ulkomailta. Moni leimais kai huonoksi äidiksi mut ei kaks viikkoa vapaata kerran vuodessa mun mielestä kuolemaks oo kun äiti ei vklpina pahemmin missään käynyt. :)

Rypäle: joo tää on kyllä ihan mahdotonta kun aina on joku uusi juttu mitä saa ruveta jännittään :)
Mulla on kans toi sokerirasitus jossain vaiheessa edessä, ku oon mukamas nii vanha ensisynnyttäjä ;) ällöttää jo valmiiksi et täytyy jotai sokerilitkua juoda :( kuinkahan paljon sitä tarvii litkiä?

Lauruskaah: noi on niin naurettavia juttuja et sanotaan jonku reissun takia et on huono vanhempi. Vanhemmatkin tarvii omaa aikaa, jotta jaksavat olla hyviä vanhempia. Toisaalta taas on mahtavaa myös isovanhemmille, että saavat tahtoessaan olla tiiviisti lapsen elämässä.
Mut oon kyllä valmis lapsen kanssa reissaankin enkä koe sitä millään tavalla ongelmaksi.

Titi: Meilläkin Kreikka oli toinen vaihtoehto, mutta päädyttiin nyt Espanjaan. Kaikki tuore, esim. salaatit ja vastaavat saattavat olla ravintoloissa just sellasia, joista voi saada jonkun ruokamyrkytyksen, ja kun kesällä tekee just salaattia mieli. Samoin mietityttää se, että ymmärtääköhän tarjoilijat, jos joutuu kysymään raaka-aineista kuten nyt vaikkapa juustoista tai kastikkeista. Etukäteen oon aatellut, että lämpimät kala-annokset on sitten varmaan se mun juttu tällä reissulla.

Mimi itse kokeilisin huuliherpeslaastaria, kun on lääkkeetön vaihtoehto. Ja pitäis tehota melkein yhtä nopeasti kuin lääkevoiteidenkin.

Onko kellään suosittaa jotain hyvää ajantasaista opusta vauvan hoidosta? Ensisynnyttäjänä haluaisi kaiken mahdollisen tiedon etukäteen, vaikka varmaan on joka tapauksessa sormi suussa, kun pieni ilmestyy paikalle. Opuksia olen löytänyt jos jonkin näköisiä, mutta monet on amerikkalaisia ja taitavat vähän poiketa suomalaisista suosituksista. Neuvolasta sain tietty niitä suppeita oppaita, mutta haluaisin vielä lisää tietoa.

Mekin ollaan miehen kanssa lähdössä jonnekin ulkomaille reissuun elokuussa kun meillä on loma. :) ei vaan olla vielä katottu minne sitä suunnattais, oltiin viime vuonna heinäkuussa viikon bulgariassa. :)

Alinah missä päin bulgariaa olitte?

Enni, mä ainakin olin tyytyväinen isovanhempien luona. Sai hyvää lihakastiketta ja perunoita yms hyvyyksiä aina ruuaksi, oli iso piha misä sai painaa menemään ym. Harmi vaan että tärkeimmistä isovanhemmista (mami ja vaari) muistona on enää hääkuva.. mami meni autokolarin mukana 2008 kun olin 13, vaari meni tän vuoden tammikuussa syövän mukana.. ja nyt tosiaan täytän vasta 21. Eli hirveen aikasin jouduin heistä luopumaan. Mami kumminkin oli 58v kuollessaan ja vaari olisi nyt ens keskiviikkona täyttänyt 65.
Mutta, parhaimman lapsuuden kyllä heidän kanssaan olen viettänyt :)

Mä ainakin odotan että pääsen sen oman lapseni viemään ulkomaille näkemään kaikki hienot jutut :)

Alinah, oisitte käyny albenassa. Loistava, rauhallinen paikka. On siellä pari diskoakin. Mä oon siellä nyt neljä vuotta käynyt putkeen ja meen uudelleen tänä kesänä. :) bulgariassa on se oma tunnelmansa, se tuoksu ja kosteus kun pääsee varnan lentokentällä koneesta ulos :) heti mieli lepää

Enni85, oon tänään tutustunut tuohon sokerirasitukseen ja lähteestä riippuen sitä litkua ois juotava 2,5-3 dl. Sellaisen määrän nyt saa litkua kuin litkua alas. Jännittää vaan ne olotilat sitten.

Taidettiin vierailla albenassa yhden päivän silloin, kyllä sitä haluaisi lähteä uudestaan bulgariaan. Oli niin kiva kokemus, eiköhän sitä viimeistään sitten muksun kanssa joskus lähdetä käymään siellä. :)

Mun kaveri sano että kannattaa ottaa joku kaveri mukaan sinne sokerirasitukseen että hänen mukaansa ei ollu kovin kiva kokemus. No tää mun kaveri lupas tulla henkiseksi tueksi jos mun mies ei sitten pääsekään. :D mutta mun sokerirasitus on jossain tulevaisuudessa, tuntuu että hitaasti täällä Helsingissä nää asiat toisilla hoituu ja toisilla taas nopeammin.. Ainut asia mitä tiedän tällä hetkellä on mun seuraava neuvola joka on 10.8

Takaisin