La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei varsinaisesti tuu mitää nippailuja, mut mul menee herkästi koko poikittainen vatsalihas kramppii, jos istuu huonosti etukenossa ja siivoillessa menee kanssa. Ja tääkin tulee vaa raskausaikana.

Hemmutar, mulla ollut kanssa nyt pari päivää just tuolla alapään reunoilla kipuja/jomoja. Voiskohan sielä jotkut liitokset/kiinnikkeet löystyä tai venyä tjsp..

Sokerihuurre, mä olen huomannut että kun se tulee se terävin jomotus niin auttanut kun painanut kädellä tai sormella sitä aluetta missä tuntuu se olevan... Hölmön hommaa mut ainakin helpottaa :)
En tietenkään missään julkisilla paikoilla tee tuota mut kotona ja töissä (vessassa) o_O

Mut tää issias.... Eilen illalla nousin sohvalta niin putosin polvilleni kun vihlas persposken sisältä niin ihanasti ja sama meinas tänään käydä töissä.... Työkaverit että mene lääkäriin tuon takia mut ei kehtais... Pari vkoa olisi vielä niin sitten alkaisi kesäloma.. Eikä tarviisi sen kummempia nosteluja tehdä :)

Hemmutar: jos vaan pystyt oleen selällään lattialla niin kannattaa googlailla issiashermon venytysohjeita ja venyttää sitä hermoa, mun fysioterapeutti hieroi varoen alaselkää tänään kun se oli aivan juntturassa ja ens kerralla suunnitteli hierovansa mun jalat kun issiashermo vihottelee koko pituudeltaan

Joo, tää välillä juilasee tonne nilkkaan asti, aina sillotällö toi oireilee mut nyt ihan monen vuoden edestä vähällä aikaa, ei kiva...
Mies sanoiki eilen että mahtaa tuo vaivata sitten jos maha on iso ja vielä töissä joutuu nostelemaan ja tekemään samoja hommia mitä nyt.. :bored:
Niitä aikoja odotellessa... :nailbiting:

Oikeesti, kamalaa miten nopeasti tämä aika menee, nyt jo 12+1, tuntuu että se oli vasta eilen kun se plussan teki ja oli viikkoja jotain 4+ ja jotain.. :eek:
4 päivää vielä ultraan, alkaa jännittää ja hermostuttaa ja kaikkee.. Tiuskin enemmän, tiedän ja olen huomannut sen itsekkin, omalla tavallaan ahistaa kaikki, ei kuitenkaan huonolla tavalla, kaikki kun on uutta :)

(Ja ahdistaa varsinkin että kohta joutuu kertomaan vanhemmille...KÄÄK!!!)

Voi huh huh tätä naaman/selän kukkimista.. Mulla ei ollut edes murkkuiässä näppylöitä nii miks niitä nyt tulee! Tuollasta pientä nyppylää kasvoissa ja rinnuksessa, selässä kunnon näppyä.

Joku kysyi liikkumisesta. Itse olen kans innokas kuntosalilla kävijä, mut täytyy sanoo et tää väsy on vienyt senkin halun, et joutunu nyt pakottaan itsensä liikkuun. Sitä energistä oloa odotellessa :) Mulle kans neuvolan täti sanoi jo viikoilla 8+, et vatsa rutistukset ei ole suotavia. Oon sit vatsoja tehnyt muulla tapaa. Täytynee sitten jossain vaiheessa jos raskaus normaalisti etenee ruveta tekeen pidempiä sarjoja kevyemmillä painoilla..

Tasan viikko olis nt-ultraan aikaa ja mieliala vaihtelee jännityksestä, kauhun alkuasteikolle.. Tippuu kyllä niin korkealta jos kaikki ei ole hyvin!

Aika jännä, mulle neuvolassa sanottiin että jos on tottunut tekee just esim. Vatsoja niin niitä voi tehdä niin pitkälle ku ite vaa pystyy. Et sitku alkaa tuntuu itestä pahalta niin ei kannata tehdä.. Voi olla ettei se ihan kaikkea tiedä, oli vissii joku kesätyöntekijä.

Enni sama itsellä myös noiden näppyjen suhteen! Rinnuksissa ja naamassa sellasta selkeetä hormoninäppyä.. maha myös ihan turvonnut (johtuu varmaan kun ruokavalio muuttunut täysin) ei maistu enää muukun leipä ja muu höttö.. ja tosiaan nytkin päiväunilta silmiä raottelen.. ja ennen sitä söin kiinalaista! Voi että kyllä tässä kohta makaavaksi valaaksi muuttuu jos ei saa liikunta iloa takasii pian ja energiaa muutenkin.. Onnea Enni ultraan! Itelläkin edessä vasta ja pelko on takaraivossa vaikka koittaa sen sivuuttaa!

Elä mittään, mä hankin jo ekat ihanat bodyt kirpparilta ennenku testi näytti edes plussaa :grin
Ajatuksella jos joskus tarvii tai annan jollekkin lahjaksi..
Joku nuori tyttö kamalan pienen vauvan kanssa laitteli kirpparipöytää niin bodeja ym (kaupan laput vielä kiinni) möi 20-80senttiä kappale :wideyed:

Voihan olla vaan, et vähän joka tätillä on eri tietoa noista liikunta jutuista :) Oon myös sillä kannalla et jokainen tekee sitä mikä hyvältä tuntuu, kyllä se kroppa kertoo sitten tuntemuksensa.
Tosin noissa vatsalihasliikkeissä ilmeisesti aiheuttaa pelkästään haittaa synnytyksen jälkeiseen palautumiseen jos niitä perus rutistuksia vetää myöhemmällä odotusajalla..

Meillä olis ens viikonloppuna häihin meno niin tarvii varmaan jollai hiekkapaperilla vetää koko kroppa läpi jos noi näppylät tasottuisi :) laiska ihon hoitaja ku ei ole ennen tarvinut niin kovasti hoitaa puhdistuksia ja rasvauksia lukuunottamatta.

Mut on kyllä laiska olo. Lähes joka päivä tulee nukuttua päikkärit.. Eikä lohduta et lauantaina alkaa seitsemän päivän työputki!

Mää lähden varmaan heti shoppaileen vauvajuttuja jos ultrassa todetaan kaiken olevan hyvin :)
Olen ajatellut paljon ostaa kirppareilta ku vaatteetkin käy niin nopeeta pieniksi et ihan turhaa ostaa kaikkea uutena. Ostettavaahan riittää ku eka on tulossa..

Ongelmana on noi lastenvaunut et millaset sitä hankkisi. Nekin voisin ostaa ihan hyvin käytettyinä jos vain ovat siistissä kunnossa. Oon ajatellut yhdistelmärattaita pehmeällä kopalla. Niissä on vaan aika paljon kaikkea huomioon otettavaa asiaa, et toivottavasti sit aikanaan löytyy hyvät :)

Yksi mikä syyhyttää on toi huoneen remppaaminen :) varmaan aika alku vaiheessa se tehdään kunhan vaan ny selviää et kaikki olis hyvin. Tapetti on aikalailla valmiiksi katsottuna :)

Mä tuun saamaan todella paljon tavaraa ystäviltä / sukulaisilta, etten tiedä tarviiko hirveesti ite ees ostaa mitään :D mut jotain söpöä pientä, on kyl pakko itse hankkia... :)

Mekin saadaan aika paljon vaatteita lakanoita ym. Miehen suvulta. Että ei tarvi joo kauheesti itte vaatteita ostella. Ajateltiin yhden kaverin kanssa lähteä käymään kans kirpparille koluamaan. :)

Itselle jo tarjottu vaunuja ja pinnasänkyä ja kaikkea mutta ei vielä uskalla mitään sanoa saati ottaa vastaan ennenkuin kaikki on varmaa mutta kiva kun lähimmäiset auttaa! :) vaatteita on tullut salaa vilkuiltua kaupungilla mutta toistaseksi mielen malttanu! :D

Mää luulen kans et mun äiti kiikuttaa, vaikka kuinka paljon vaatetta vauvalle ja taitaa alkaa heti ku vaan saa raskaudesta tietää :) sama on miehen perheen puolelta etenkin miehen sisko joka kummitädiksikin pyydettäisiin. Mut varmasti tulee itsekin osteltua ku ei malta olla hypistelemättä vauvan vaatteita :)

Takaisin