La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä ole taas hetkeen tullut käytyä täällä ja juttua tänne on tullut taas. ☺ Pahoitteluni myös kaikille huonoja uutisia saaneille! Sympatiat on teidän puolella! Itselläkin tässä alkanut olla sellainen tunne, että onko kaikki hyvin kun oireet alkaa yks kerrallaan väheneen. Huonoa oloa ei juuri enää ole, tosin närästys tullut tilalle. Tissitkään ei enää samassa määrin kipeät, mutta pötsi kuitenkin alkanut kasvaa, tai sit ruoka on tehnyt tehtävänsä. .. Kaikesta huolimatta ja nimen omaan sen takia, olen nyt päättänyt hankkia sen dopplerin.

Mä odotan kovasti tulevaa keskiviikkoa ja neuvolaa! Silloin rv olisi 10+2, niin luulisi että silloin sydänäänetkin kuuluisi ♡ jos kuuluu, niin voi huokaista hetkeksi helpotuksesta. Sitten ultraa odottamaan (2.7) :)

Olen pahoillani kaikille täältä pois tippuneille! Voimia ja toivottavasti pian tärppää uudelleen. :Heartred

Zuikkeli, mulla on vähän samanlainen tilanne kuin sinulla. Viimeisen reilun viikon aikana vähentyneet oireet pikkuhiljaa niin että nyt on hyvin vähän oireita. Soittelin eilen neuvolaan, koska halusin varmistaa että kaikki viime viikon labranäytteet olivat puhtaat ja samalla kerroin näistä huolistani kun oireet vähenee. Neuvolatäti antoi minulle huomiseksi ajan, jossa yrittää kuunnella sydänääniä. Nt-Ulra on n. 2 viikon päästä, joten siihen on vielä odotettavaa.

Tänään poksu 10+0. :)

Tsemppiä ja voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille ❤

Pakko kehua että nopeaa toimintaa, tiistaina oli ensimmäinen neuvola ja laitettiin lähete sairaalaan np ja rakenne ultraan. Tänään tuli jo postia, np 26.6! Ja rakenne elokuun lopussa. Jännää! :)

Täällä poksui tänään 10+0 ja koko päivän ollut liikkeellä. Ei voi muuta sanoa kun et huh ja huh et on kovat liitos- ja häpyluun - ja nivuskivut jo tässä vaiheessa tämmösessä rasituksessa :O onko muilla samaa?

diadem mikä dobbleri sulla on? Ite olin ja tosi positiivisesti yllättynyt kun vihdoin ultrattiin vatsan päältä eikä sisäkautta. Huomattavasti miellyttävämpää, vaikkakin vattaan sattuikin, ilmeisesti suolessa ilmaa tms mikä myös aiheutti kipuja kun lääkäri hytkäytteli tyyppiä. :wideyed:

Mulla ihan joku perus angelsounds-malli.. Laskelkeltiin itse sitä sykkeen nopeutta pariinki otteeseen :)

^Saman verran viikkoja ja ihan samanlaiset kivut on + aivan tolkuton väsymys. Nukuin tuossa just 4 tunnin päikkärit :D

Mulla taas oireet ruvennu kasvamaan, nälkä olis mutta kaikki ruuat kuvottaa. Pakko välillä pakottaa itsensä syömään. Mahaa kivistää jatkuvaan, muttei onneksi niin kovasti että tekisi mieli ottaa särkylääke.

Täällä sitä rukoillaan ettei vielä huomenna kuvotus muutu pahoinvoinniksi. Nimittäin huomenna alkaa loma ja sen jälkeen voin oksentaan vaikka kolme viikkoa putkeen. Kunhan ei tarvitse töissä oksentaan :smiley-angelic001

Mullahan tuli viime viikolla semmosta vaaleanpunaista vuotoa kun kävin aamu pisulla niin kerta pyyhkäisyllä paperiin. Sen jälkeen ei oo näkyny mitään, onneksi! Vielä pitäis jaksaa odottaa viikko. Niin pääsisi ensimmäiselle neuvola käynnille.. Ei vaan jaksaisi! :) olis kiva käydä jo uudestaan ultrassa jne. Tarkistamassa että kaikki on hyvin!

Voi mikä suru kaikkien huonojen uutisten saaneiden puolesta:Heartred Mielialat heittelee ja itku saattaa tulla ihan jostain superliikkis mainoksestakin, eilen sai silmät märkänä katsoa jotain syöpädokkaria ja sitä amerikkalaisversiota ensitreffeistä alttarilla :oops:
Tänään ois pähkäiltävä onko olo jo sellainen että pärjäis taasen töissä, stressaavaa. En haluais että mun työkaverit joutuis paahtamaan lisävuoroja yhtään enempää mun saikun takia tai että ne inhoais mua, mutta en tykkää ajatuksesta mennä puolikuntoisenakaan töihin, varsinkin kun pitäis olla pitkää vuoroa edustavana asiakaspalvelussa ja yksin. Hirvittää jo nyt miten sais ruokapuolen onnistumaan :nailbiting: Ja jos ei syö kunnolla niin oksu lentää:yuck:
Oi voi. . .

Osanotot kaikille huonoja uutisia saaneille myös mun puolesta.
Hetken päästä olen lähdössä ensimmäiselle neuvola käynnille. Toivottavasti sydänäänet kuuluisi ja kaikki olisi hyvin. Jännittää jotenkin ihan hirveästi:nailbiting:

Huomenta kaikille !
Itse menossa lääkäriin selkä ja lonkka kivuista. Pelottaa jo ajatuskin että mitä "loppu aika" tulee olemaan jos nyt näin jo särkee ja tänään pyörähti kuitenkin "vasta" kahdeksas viikko käyntiin. Eihän tässä vielä mahaakaan ole ollenkaan ja paikat jo venyvät sen verta että särkyjä alkaa olemaan.

Huomenta! Tarrasukkia kaikille ja osanottoja kaikille jotka on huonoja uutisia saaneet.

Tänään pyörähti 11+0 käyntiin ja ensiviikolla ensimmäinen ultra. TÄÄ PAHA OLO VAAN SAIS JO LOPPUA! vatsa kokoajan kuralla (stressin takia ollut jo n. vuoden) ja jatkuva etova olo ja väsymys.
Eilen sain töissä helpotusta kun sain 2h pois päivän alusta lepäillä kotona, mutta tänään pitäis jaksaa painaa 12-20 eli normipäivä, mut ei kyllä yhtään tän oksetuksen ja väsymyksen ja ripulin kanssa nappaa. Oon syönyt tätä ennen imodiumia ripuliin, mutta sitä kun ei raskaana saa syödä niin oon vähän pulassa. kovasti koittanut raakaa banaania ja laxogassia ottaa. (sitä saa raskaana ottaa kun ei imeydy verenkiertoon tai vaikuta sikiöön tutkimusten mukaan). Asiakaspalvelutyötäkin kun teen niin ei ole asiakkaille varmaan kiva kun työntekijä ravaa vessassa yökkimässä ja päästelemässä kaasuja >:D heeeeelp! koska tää paha olo oikein loppuu? :(

Mulla on loppunu noi pahoinvoinnit. Ei oo oksettanu koko viikkona oikee. (Ainut vaan ettei oo tosiaan aamupala maistunut) Ilmavaivoja on ja väsymys, sekä tissit arat ja joo onhan itelläkin välillä vatsa sekaisin mut siinä ne oireet nyt onki... :o oksu lentäny viikko sitten viimeksi.

Hei jänskääjä, mahtaakohan sun linkkakuvut olla niitä "liitoskipuja"
Mulla ei ensimmäisessä raskaudessa niitä ollu ja ihmettelinkin minkäköhänläisistä kivuista mammaryhmässi silloin jupistiin....
Synnytyksen jälkeen kun istumisen jälkeen lähti liikkeelle, aavistin kipujen olevan niitä
Ja luulen että niistä saan tähän raskauteen kaverin vielä moneksi viikkoon.... Varmaan nyt tulee tutuksi tuo ankkatyyli-kävely, hih,heh, vielä naurattaa!!! Just kun nauttisin ihanasta aurinko energiasta, vetelin keuhkot ihan täyteen(sitä kun tulee kaipaamaan ihan lopppu metreillä,samoin kuin edes yhden juoksuaskeleen ottamista:D...

Mukavaa alkavaa viikonloppua mamsut❤️

Täällä oksettaa ja kuvottaa niin että jokainen päivä on yhtä selviytymistä! Oksennan eri hajuista, mauista ja jo pelkästään näyistä :( käy ihan sääliksi mun vanhempi poika joka niin haluaisi että entiseen malliin äiti leikkisi ja touhaisi mutta nyt kyllä menee vapaa-aika sängyssä kyökkien. Ja mun pahoinvointi vaan pahenee iltaa kohden ja yöllä jos herään se on valtaisa!

Onko muilla kovaa turvotusta? Pelottaa kun ilmat lämpenee ja pitäisi pitää pienempiä vaatteita, et läheiset hoksaa vaikka en missään nimessä halua vielä kertoa..

Pinni, turvotusta löytyy. Viikonloppuna olis yhdet rippijuhlat ja mulla kauhea kriisi päällä että mitä puen, koska tätä mahaa ei oikein enää piilotella :o huomenna 10+0.
Onneks etelä-pohjanmaalla on vielä niin kylmä, että voi hyvin pukee vähän enemmän ja maha menee piiloon :D jännittää kans jos helteet tulee, jotta mitäs sit laitetaan päälle.

Mimi, minäkin etelä-pohjanmaalta, missä päin vaikutat? Mullakin olis ollut huomenna miehen siskon pojan ristiäiset mutta en voi mennä kun en saa mahaa piiloon eli en omista sellaista hametta missä pystyisi turvotuksen piilottamaan ja miehen suku saa muuten tietää....

Takaisin