La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaa Hemmutar tutulta nuo sinun oireet, mulla ihan samanlaiset oireet ollut... Tosin nyt jo pahoinvointi vähän helpottanut ja joinain päivinä tekee jopa mieli juoda kupponen kahvia! :happy: Väsymys ja hajamielisyys on kyllä huipussaan, tekee mieli vaan maata sohvalla ja töissä unohtelee asioita.

Paljon voimia teille joilla tulikin ikäviä uutisia ultrassa <3

Kuinka moni täällä on jo kertonut raskaudesta? mietitään miehen kanssa kun avautuisi sellaiset asumismahdollisuudet, mutta olisi pakko kertoa miehen vanhemmille raskaudesta tänään. Kuitenkin toivottiin ettei kerrottais kellekkään ennen ultraa joka on juhannuksen jälkeen ihan vain sen takia jos onkin tuulimuna tai down tai jotain muuta!

Itse ainaki kerroin heti testin tehtyä äidille ja sen miehelle plus parille muulle jotka osasivat asian pitää omana tietonaan ja nyt kun ultrassa olen käyny ni olen aatellut kertoa kaikille. :) eipä tätä mahaa enää piilossa pidetä ;) 11+3

Miehen kanssa kerrottiin varhaisultran jälkeen vanhemmille. Muut saa tietää sitten nt-ultran jälkeen.

Samalla kerrottiin kaikille aikaisemmasta keskenmenosta, jotta pitävät jalat maassa siihen saakka kun kun ensimmäinen kolmannes on täynnä ja nt-ultrassa kaikki on hyvin.

Ei olla vielä kerrottu ja pelkkä ajatus siitä miten kertoa ja missä yhteydessä... :nailbiting:
Juhannuksena pitäisi käydä molempien vanhempien luona kyläilemässä, noh.. Miehen äiti on helppo tapaus kun siellä mökillä autellaan aina pihahommiasa ym niin huppari pelastaa :grin
Mut tiedän jo että mun vanhemmat lämmittää oman mökkinsä ihan lämpimäksi aina kun mä olen sinne menossa, vilukissa....
Että miten siellä onnistuu tuo huppari-piilottelu :facepalm:
29.6 vasta ultra :dead:

Me ollaan kerrottu vanhemmille, sisaruksille ja joillekin ystäville. En sitä mitenkään erityisesti ole salannut, jos joku on asiasta kysynyt. Mullahan ei oo muuta "todisteita" raskaudesta kuin yksi pissatikku ja tietty puuttuvat kuukautiset. Ja tosiaan oireitakaan ei kovin voimakkaina ole. Oon kuitenkin kaikille sanonut samalla, että kovin alussa ollaan, joten suurta ääntä asiasta ei vielä pidetä. Ajattelin, et jos sit jotain tapahtuu, niin osaavat olla sitten tukena. Töissä kuitenkin kerron vasta ekan ultran jälkeen, joka on rv 12+4. Tänään mennään 10+3.

Me ei olla vielä kerrottu kuin kummankin parhaille kavereille. Vanhemmille kerrotaan vasta ultran jälkeen, mutta omille pojille pitää varmaan kertoa jo aiemmin. Maha on yhtäkkiä pullahtanut esiin ja hankala kotona olla, kun koko ajan tarvii miettiä vaatteita ja asentoja, ettei pojat huomaa. Muutamia päiviä varmaan vielä menee piilotellessa. Jännittää kyllä mitä pojat sanoo... ovat jo niin isoja, vanhemmalle tulee tämän vauvan kanssa 17 vuotta ikäeroa. Mutta uskon kyllä, että hyvin ne uutisen ottaa :)
Olen ollut ihan tyytyväinen näihin kylmiin keleihin, kun ei ole tarvinut vaatteita vähentää. Voi rauhassa vielä verhoutua paksuihin vaatteisiin :happy: Viikonloppuna meillä on juhlat. Jännityksellä mahtuuko juhlamekko päälle. Tisseistä ainakin kiristää. Mekon malli on onneksi fiftari- tyllialushameineen, joten sen alle häviää maha.

Voi että tuntuu pitkältä ajalta ootella sitä ultraa! 29.pv tule jo! Tänään kävin labrassa verikokeissa ja pissimässä purkkiin.

Olot on kyllä helpottanu hurjasti. Paha olo tulee tosi harvoin ja ruoka maittaa melkein normaalisti. Ainoa ero entiseen on se, että nälkä ei tule. Täytyy siis syödä kellon mukaan, ettei ala heikottamaan. Hyvin usein syönnin päälle tulee kiire vessaan. Maha on tosi usein ihan kuralla. Mut kai sekin kuuluu asiaan.
Toinen normaalista poikkeava oire on jatkuva palelu. Palelee koko ajan. Ja iltaisin kun on hetken ollut peiton alla, alkaa vilun väristyset ja sitten iskee kamala palelu. Aamuyöllä palelu vaihtuu tuskaiseen kuumuuteen. Ei kohen koskaan :meh:

Ai niin, tänään 8+6

Voimia kat1 ja jensky!

Täälläkin alkaa jo pelottaa onko siellä kyydissä sittenkään ketään. Menossa vasta 7+5 eli nt-ultraan vähintään kuukaus, eka neuvola olis ens viikolla. Viimesen vuorokauden on ollut jatkuva kuvotus ja mahaa juilii. Mut sehän ei tietysti mitään tarkota, pitää nyt vaan kärvistellä sinne ultraan asti.

Maha ei oo kasvanu vielä mihinkään, vähän pömpöttää kuten aina :joyful:

Kirppu24: mulla on kanssa muutaman päivän ollut pyyhintä vuotoa. Hermostuttaa, mutta koitan "unohtaa" asian kun ollut niin vähäistä ja "vanhaa verta" eli ei kirkasta.
Mulla on limakalvot olleet todella herkät nyt niin toivon että johtuu siitä..

Tsemppiä kaikille huonoja uutisia saaneille!

Kat1 & jensky paljon voimia ♡

Me ollaan kerrottu perheelle ja parille kaverille. Nt-ultran jälkeen uskallan varmaan sanoa muutamalle muulle kaverille ja läheisimmille sukulaisille. Rakenneultran jälkeen vasta uskaltaisin facebookkiin laittaa, ennen sitä en ole vakuuttunut että terve vauva (toki eihän rakenneultrakaan mikään 100% todellakaan ole) olisi tulossa enkä haluaisi puolituttujen kanssa asiaa jakaa jos joutusinkin keskeytykseen.

Nyt illalla taas ollut kunnon menkkajomot, tuntuu ihan alaselässä asti. Kunpa kohtu sielä kasvaisi eikä mitään ikävää..

Voi ei, voimia kaikille km saaneille! Ei oo kiva! :( <3
kyllä tässä oikeesti itsekin alkaa miettiä kaikennäköstä, että jos itsellekin tulee km? Mulla oli joo joku "varhais" ultra jolla katottiin monella viikolla menen. Ja se oli viime viikon maanantaina. Eka neuvola olisi ensi viikon torstaina 18.6 ja hirveesti tekis mieli mennä uudestaan ultraan. Kun olis kiva tietää onko pikkunen edelleen matkassa... :o nyt on rv 7+1

Voimia teille jotka huonoja uutisia olette saaneet :( tuntuu niin pahalta teidän puolesta.

Mulle raskainta aikaa oli rv 6-9,vaikka alkuraskauden ultrassa kävin 6+5. Siitä nyt reilu 3 viikkoa ja pelot jyllänneet kyllä.. Huomenna alkaa 10+ ja eilen ja tänään dopplerilla kuullut sykkeet, semmosta 168 hakkaa pienen sydän. <3 Se on vähän pelkoja hälventänyt ja ehkä myös se että viikot, 8-9 jolloin monet elimet kehittyvät, ja joka on myös riskialtista aikaa ovat nyt takana ja alkiokin on nyt sikiö. :) Toki matka on pitkä ja itsekin vielä pidän sitä 12 vkoa yhtenä etappina taas. Ja hengähdän vasta enemmän siellä nt-ultrassa jos hyviä uutisia tulee ja sitten rakenneultran jälkeen uskallan vasta jotain ostaa jos sieltäkin lähdetään hyvien uutisten kera :) esikoisesta tosin tiedän että sitten alkaa eri pelot.. Mitä jos napanuora kiertyy tai istukka irtoaa ja mitä näitä on.... :(

Mä käväsin eilen ylimääräisellä lääkärikäynnillä. Alavatsa kramppaili ja oli niin kipeä että oli soitettava neuvolaan. Sikäli kaikki kunnossa ja sain mielenrauhan - lääkäri tutki ja ultrasi, tyyppiä piti vähän heilauttaa jotta alkoi liikkumaan, mutta sitten liikkuikin kovasti. Kivut johtui lääkärin mukaan ihan vaan kohdun kasvusta, hänen mielestään ehkä vähän varhaisessa vaiheessa näitä kipuja (alavatsan keskellä), mutta toisaalta neuvolan täti sanoi että kun on toinen raskaus niin sitä on yleensä herkempi tuntemaan ja aistimaan enempi asioita. Onneksi siis kaikki hyvin.

Tuosta raskauden kertomisesta muille, mä jouduin kertomaan jo ihan alkuvaiheessa, oli niin selvää kun oksu lensi. Ja esimieskin otti asian tosi hyvin, paremmin kuin oisin voinu kuvitellakaan. Eli läheisimmät ihmiset tietää, osa on jo arvannu/ kyselly kun raskausmasu on niin selkeä. Ainoastaan esikoiselle ei olla suoraan vielä kerrottu - ajattelin että kun saadaan np-ultrasta kuvia mukaan niin asia olis hänelle helpompi kertoa ymmärrettävästi.. Ja osais varautua 4 veen kyssäreihin.... Se nyt jo pohtii mm tämmösiä että miksi me ollaan synnytty tänne ja silleen ..... o_O

(ps perunat saatiin istutettua tytön kanssa yhteispelillä, vedettiin ne painavat multasäkit ja turpeet lumikolalla nurtsin poikki kasvimaalle :grin)

Seuraava stressinaihe/ huoli onkin saikun päättyminen perjantaina, eli lauantaina oottais pitkä työpäivä taas pitkästä aikaa. Tällä ololla (nyt lähinnä ilta- ja yöpainotteinen pahoinvointi, päivällä vaan juiminta alavatsassa ja ältsi väsy) ei ihan stressaamatta mee. Huijui ... :rolleyes:

diadem mikä dobbleri sulla on? Ite olin ja tosi positiivisesti yllättynyt kun vihdoin ultrattiin vatsan päältä eikä sisäkautta. Huomattavasti miellyttävämpää, vaikkakin vattaan sattuikin, ilmeisesti suolessa ilmaa tms mikä myös aiheutti kipuja kun lääkäri hytkäytteli tyyppiä. :wideyed:

sokerihuurre: muistaakseni esikoisenkin kanssa kerrottiin feissarissa vasta rakenneultran jälkeen asiasta. Jotenkin se feissarimaailma on niin sellanen etten sinne uskalla vielä tästä mitään hiiskua. Lähimmäisille on ollu luontevaa kertoa ja pakkokin kun on ollut niin selkeät oireet ja raskaus näkyi jo rv 8+, ja jos jotain tulisikin eteen tai km etc niin lähimmiltänihän mä tukea silloin saisin, en feissarista.
Mutta jokainen tehköön niin kuin parhaalta tuntuu :p

Vitsi ihanaa ku teillä on ultra-ajat jo tiedossa:happy: Itse vielä oottelen kättäriltä tietoa milloin aika olis, lähetetään kirjeenä kotiin. Niin jo haluisin sinne ja kärsimättömyys vaivaa, eikä varhaisultraan mahkuja. Toivottavasti se ei oo kauheen kaukana tulevaisuudessa..:sour: Varsinkin kun asiasta haluaisin kertoa vasta kun ultrassa todetaan asioiden olevan kunnossa. Ens viikolla pitää suorittaa käynti labrassa.

Voimia kovasti keskenmenon saaneille. Tiedän, mitä käytte läpi ja tuska tuntuu aluksi ylitsepääsemättömän suurelta. Arjen edetessä sen kanssa oppii kuitenkin elämään ja uudet mahdollisuudet tuo toivoa. Pelot valitettavasti säilyy, mutta niiden kanssa täytyy jotenkin yrittää elää.

Huoh...täällä mie nyt odottelen pääsyä päivystyksenä ultraan..alkoi siis eilen se vuoto ja aamulla oli rusehtavaa,pienien klönttien kera ja nyt taas muuttunu punertavammaksi ja runsaammaksi..itse pahoin pelkään ettei tästä reissusta hyvää seuraa ja lääkäri varmaan kertoo huonot uutiset...tunteet heittelee melkoisesti..ja kyllä masentaa..!!noh,pitänee odotella että pääsee lääkärin vastaanotolle kuulemaan mikä on tuomio!

Ei tullu hyviä uutisia ei...pieni alkio siellä köllötteli mutta ILMAN sykettä..taas tuntuu että maailma kaatuu niskaan ja miettii kuinka epäreilua elämä onkaan...kateellisena saa siis katsella toisten raskaana olevien kasvavia vatsoja ja ite kärsiä huomenna tyhjennyksestä johtuvat kivut!! :( toivotan kuitenki kaikille teille joilla asiat kunnossa paljon jarrusukkia matkaanne ja onnea!! Itse taidan ryhmästä poistua kun ei tästäkään onnistunutta raskautta tullut!!

Takaisin