La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimi se on tosi reilua kokoa oleva takki :) siks uskalsin itsekin tilata kun tiesin et varmasti menee viimeisilläänkin :)

Moikka, itelläkin on aamuisin ja myös joskus iltaisin pahaolo. Niin ja vessassa ravaaminen on yks mikä vähän ottaa päähän, pilaa yöunet.. Ei se päivällä niin haittaa... Neuvolaan pitäis soittaa, esikoinen on siis tiedossa. Toivottavasti koko raskaus menisi hyvin! :) oon ite vielä vähän pihalla, mietin kokoajan että voiko tämä oikeesti olla totta? :)

Miten musta tänään tuntuu, ettei noi miehet vaan tajuu? On kyl ollu sellai ärsytyspäivä, et sano tai teki ukko mitä tahansa, ni vaan ärsyttää ja ketuttaa. Paleltaa ja viluttaa koko ajan. Naama kukkii ku perunapelto ja olo on ku ryhävalaalla. Ärsyttää jo se ku ärsyttää, koska en normisti oo tämmöinen. Pitänee laittaa hormonien piikkiin... Kiitos ja anteeksi :D

Hirveä huoli. Huomenna on verikokeet ja niiden tulos kertoo paljon. Jos tulos ei ole reilusti tuplaantunut niin voi unohtaa haaveet että saataisiin tammivauveli. Mehän ei yritetty raskautta vielä mutta silti tuohon mahassa olevaan alkuun on kiintynyt ja haluaisi hänet mukaan perheeseen. En tiedä ultraavatko miut uusiksi vielä tällä viikolla. Hcg arvo varmaan ratkaisee onko ultra heti vai ensi viikolla. Kunpa kohdussa näkyisi jo pienen alku. Sydämensyke ei välttämättä vielä näy. En tajua miten tulin raskaaksi kun menkat on ollu kadoksissa tammikuusta ja miul on paha pco. Et jos jotain hyvää täytyy löytää tilanteesta niin ainakin tulin helposti raskaaksi jos tämä positiivinen tulos ei vauvaa meille tuo. Ollaan harrastettu seksiä muutaman kuukauden aikana pari kertaa. Niistä viimeisin joku pari vko sitten.. En pysty laskemaan kierron mukaan kun kierto ei toimi.

Heh onneks mies ymmärtää täällä ja jos oon hyvinkin huonovointinen se tekee ruoat ja siivoaa :) vaikka käy 8 tuntia ensin töissä :) ja saantikaan ei oo ogelma :)

Näitä juttuja lukiessa olisi ihana antaa muutamaksi päivää miehille raskaana olevan naisen olotila :)

Onneksi meillä mies on suhtautunut tosi ihanasti kaikkiin tähän liittyviin juttuihin. On paljon enemmän ymmärtäväisempi ja ihanampi mitä osasin edes ajatella.
Mun mies ei ole ollut tekemisissä lasten kanssa oikeastaan ollenkaan, joten arvelin että kokee tän kaiken täysin vieraana itselleen.

Tänään käyty neuvolassa :)
Ultra olisi 29.6, sinne asti pitäisi jaksaa odotella, huiiiihhh.... :)
Hieman rauhoitti mieltä kun kertoi että kerta oireita ja varsinkin tissit on hellät, kuvotusta niin jotain siellä tapahtuu ja testi näyttää edelleen plussaa :)
Sanoi myös että raskaus ajan omega juttuja ei suosittele, kalaa edes vähän ja hyviä öljyjä, ne riittää kuulema hyvin :)
Vähän sain kyllä painosta noottia, reilu litra maitoa päivässä on kuulema hieman liikaa :grin :grin :grin

Sain jo tuosta artikkelista vainoharhaisuuden oireita :D :D :D *kipittää äkkiä vitskuhyllylle*

Mulle neuvolatäti sanoi että d-vitamiini myrkytyksen raja on 50 mikrogrammaa mitä ihmettelin jo puhelimessa. Nyt googletuksen jäljiltä selvisi, että kesällä 2012 D-vitamiinin suositeltu yläraja yli 10-vuotialle on nostettu 50 mikrogrammasta 100 mikrogrammaan. Hyin ovat neuvolassa asian tasalla. Pitää tästä vielä kysyä kun menen neuvolaan...
Sanoin siis puhelimessa syöväni mama vitamiinin (jossa 10 mikrogrammaa) lisäksi d-vitamiiniä (38 mikrogrammaa), josta neuvolatäti sitten varoitteli etten vain syö liikaa.

Kysyin suoraan että kun vähän tulee kalaa syötyä niin pitäisikö käydä raskaus ajaksi omega kapseleita, sanoi suoraan että ei suosittele niitä raskauden aikana, vaihtaa rypsiöljyä ruuan laittoon, salaatinkastikkeeksi myös jne.. Pähkinät ym kuvioihin ja vihannekset, kasvikset, niistä saa tarpeeksi sitä.
En alkanu sitten enempää utelemaan :)

Ja viikolla 12 asti riittää multitabs mama tabletit, sitten voi siirtyä normaali multitabsiin tms tai pelkkään D-vitamiiniin.

Pakko kysyä onko kenelläkään täälä ihan normaalia olotilaa? Itse vain mietin että olenkohan edes raskaana kun ei ole rintojen kipua lukuunottamatta mitään oireita. Ihan kuin se masu-asukki nyt olisi johonkin hävinnyt. Mies kyllä sanoi että jos se on todennut että liian kova vuokra tässä mahassa :wideyed: En enää ihmettele jos joku ei tiedä olevansa raskaana koska ilman kuukautisten poisjääntiä en minäkään olisi välttämättä tiennyt. Myötätuntoni kaikille pahoinvoiville mutta täytyy sanoa että ei tämä oireettomuuskaan kovin huoletonta ole.

Niinali, mulla sama "ongelma".. Tissit vähän kipee, jos oikeeseen kohtaan osuu, lisäks väsyttää, mutta muuten olo ihan tavallinen!
Millä viikolla sä nyt oot? Mulla 5+4..

Mä en oo oksentanu mutta pahaa oloa, väsymystä, heikotusta ym ollu.niin ja mielialanvaihteluita, on tullu itkettyy paljon useammin kun yleensä ja välillä hermotkin tiukalla (saattaa myös tupankanpolton lopettamisella olla osuutta :D ). Sen lisäks rinnat kipeet mut mahan pistely on vähentyny. Välillä mietin et kuvittelenko vaan oireet, ehkä en ookkaan paksuna, ja sillon alkaa vähän epäröimään et onko siellä kaikki hyvin. Jos tulis oksennus,mitä en kyllä muuten toivo, niin ainakin vois olla varmempi. Mulla nyt rv 6+5, vieläkin mietin sitä varhaisultraa niin ei tarttis niin paljoa epäröidä.

Ja viimeks kun olin "raskaana" eli oli tuulimuna, niin kätilö kyseli oliko mulla ollu vahvat raskausoireet, kun tuulimunassa yleensä voi olla lievemmät oireet..kai istukkahormoonia erittyy vähemmän? Mutta tuulimunan kanssa mulla oli paha olo jo alusta saakka, hajut ärsytti ja kuvotti, nyt ei mitään näistä :/

Takaisin