La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän neiti on nyt 9kkn ja hyvin on istunut meidän jokapäiväiseen arkeen.
Enää ei noita muita aikoja muistakkaan:)
Tehtiin neidin ollessa 6kk, kahden viikon thaimaa reissu.
Hyvin sujui ja lämpöäkin riitti.

Meli, ettei olis hb alhaalla? Mä huomaan itsellä sen hengästymisestä. Yhden rautakuurin jo vedelly ja auttanut.

Tsemppiä Liljaana!

Pari päivää teki tosi paljon mieli perunaa! Keitin sitte kolme kiloo perunoita eilen illalla, mieliteot loppu siihen. Hyvä, kun kerkes syödä yhtäkään, ni alko etomaan... :confused:

Kaikki ruoka tuntuu etovaan, ainoastaan mehut menee alas ja jäiset marjat sekä hedelmät.

Jos hoitopaikkoja on missä haluavat hoitaa niin antaa mennä vain! Hyvää tekee joka osapuolelle yleensä. Esikoinen on mummuloiden toivotuin vieras, pitää jopa toppuuttaa etteivät vie joka juhlapyhä ja loma... Poika ei ole ikinä kaivannut siellä ollessaan kotiin mutta itsellä on joskus kauhea ikävä :D vaikka oma aika on joskus erittäin toivottua, myös harrasteisiin, en viitsi olla hoitoa kysymässä kovin usein

Me asutaan kaksiossa, 46neliöö, minä ja mies + ens viikolla vuoden täyttävä pikku isäntä sekä koira. Ja toivon mukaan tammikuussa yks kaveri lisää näihin neliöihin. ♡ vaikka vuokralla asutaan niin ei silti haluta tästä pois muuttaa.

Enemmän olen stressaantunut töihin paluusta. Nyt vuosi ja 4 kuukautta ollut kotona ja torstaina alkaa työt. Ollaan miehen kanssa molemmat 3vuoro töissä ja kesän ajalta näytti siltä ettei olla yhtäaikaa vapaalla kuin muutamana päivänä. Tiedän että poika pärjää hoidossa, mutta en tiedä pärjäänkö itse töissä. Ikävä on nyt jo tätä kotielämää eikä tämä ympärivuorokautinen kestokrapula helpota asiaa yhtään.. lohduttavaa on silti tuo edessä häämöttävä äitiysloma, sen ajatuksen voimalla olen päättänyt selviytyä tän kesän ja syksyn!:smiley-ashamed004:angel7

Heippa. Miulla on laskettu aika tammikuun lopulla mutta on kohdun ulkoisen raskauden epäily, joten vielä en uskalla edes hengittää.. Kävin tänään ultrassa eikä näkynyt kohdun paksuuntuman lisäksi vielä merkkejä asukkaasta. Plussasin sunnuntaina ja kovien mahakipujen takia menin ultraan. Torstaina ottavat uudet verikokeet ja sitten päättävät seuraavan ultrapäivän. Tänään Hcg oli päälle 800.

Huomenta.

Toivottavasti tämä väsymys helpottaisi mahdollisimman pian. Töiden jälkeen tahtois vaan paina pehkuihin. Ja näin aamusta ois voinut jatkaa uniaan. :sleep011

Mä oon miettinyt tota kertomisasiaa.. Mun raskaus ilmeni jo eilen töissä, vaikka viikonloppuna vasta plussasin. Röntgensäteiden kanssa oisin joutunut töihin :eek: Ja sitten keskustelin pomon kanssa tulevista päivystysvuoroista - en enää suostu tekemään, ainoastaan tän viikon perjantai-illan ja lauantaiaamun. :happy: En töissä meinaa kuitenkaan julistaa asiaa. Lähimmät kollegat saivat kyllä jo tietää, kun ovat olleet näissä mun hoidoissa todella iso henkinen tuki. :love7 Siis mä haluaisin kertoa mun perheelle (tai siis vanhemmille) tästä iloisesta asiasta, mutta toisaalta jos malttais hetken aikaa odottaa vielä, kun sais varmistuksen siihen, että on oikeassa paikassa jne. Ristiriitaista....

Arghhhhhhhh tiedossa purnausta! Tein aamulla digin joka näytti edelleen 1-2viikkoa raskaana vaikka laskien pitäisi olla 3+..... Onkohan tämä sittenkin joku kohdunulkopuolinen tms :sad001 pääseeköhän neuvolaan tai terveyskeskukselle ottamaan sitä hcg'tä tässä vaiheessa vai sanooko ne voivoi...?

En enää pysty pesemään hampaita kun lopuksi suuta huuhdellessa tulee oksennus. Kamalaa :D
Pakko vaan väkisin pestä. Mulla muuten raskauspahoinvointi rannekkeet toimii, ainoo vaan että töissä ne on litimärät ja täynnä hiuksenpätkiä.

Ja ultraan asti ois tätä tarkoitus salailla. Oon ottanut stressittömän asenteen ja en halua miettiä ennen ultraa koko raskausta hirveästi.
Ensimmäinen neuvola on 4.6 koska jouduin perumaan sen ensimmäisen työkiireiden takia. Muuten ois ollut eilen. Sitten oon saanut lähetteet verenkuvaan ja muihin testeihin. Täytyy ens viikolla mennä :)

Ähh. Mitä ihmettä teen töiden kanssa? Oksettaa ihan kokoajan. Huomenna pitäis vielä koko päivä istua koulutuksessa. Hyi hyi hyi

Mä antaisin vaikka mieheni vasemman kiveksen että saisin nukuttua.. :sad001
Taas tänä yönä 01-04 välisen ajan vaan pyörii ja siinä vaiheessa pitänyt jo shortsit vaihtaa jalkaan kun on kuuma.. Illalla siis fleecepöksyt kun kylmä :grin

Tänään olisi vielä se eka neuvola.. Alkaa jännittää :)

..ja sitähän se piti yöllä miettiä, kun ollut noista kohdunulkopuolisista juttua, millä viikolla sellainen alkaa oireilemaan jos... o_O

Minä mietin myös että jos kävis mittauttamassa Hcg:n kun tää oottaminen on niin piinaavaa. En ole kyllä mittauttanut sitä ollenkaan, joten tuskin siitä yhdestä kerrasta vielä kovin paljon hyötyä on, raskaustesti kuitenkin vahvasti positiivinen edelleen. Pitäisi sitten käydä kai uudestaan muutaman päivän päästä, että näkisi onko arvot kohonneet.. Helsingissä Mehiläiseen kuulemma pääsee ainakin helposti ihan labraan menemällä.

Kysynpähän nyt teiltä...
te, jotka kärsitte kunnon väsymyksestä ja kauheasta pahoinvoinnista, miten olette selvinneet töissä? Pelkään, että työpäiväni kuluu vessassa pää pöntössä taikka jossakin nuokkumassa aivojen humisten jotain omaansa.

ainiin! Eilen piti täyttää erääseen lomakkeeseen sotu, ja mä unohdin mikä mun sotu on! Eikä siinä viel mitää, jos ois ollu se loppuosa, mut unohdin syntymäaikani. Aivot on ihan unista puuroa.. :D

En ookaan selvinny. En siis tällä hetkellä käy töissä. Soitin pomolle plussan jälkeen ja eivät anna vuoroja, kun en niitä kuitenkaan pysty tehdä. Kaikki voittaa.

Blossom: mulla oli kans kovia kipuja, välillä pelkästään vasemmalla puolen. Olin ihan varma ulkoisesta raskaudesta ku kipu oli kyllä kovaa ja vaikea oli olla kun kiputila päällä. Kuitenkin kaikki oli hyvin! Eli toivo ei ole vielä mennyttä :)
Mom: kohdunulkoinen ei varmaan selviä kuin ultraamalla eli kaikki arvot voi olla täysin normaalit silti. Samoin jos on tuulimunasta kyse..

Julixandra: oon ollut kuukauden kans ihan totaalisen muistamaton ja hajamielinen. Välillä hävetä saanut ku ei muista mitään. Kait se tää väsy sen tekee.. Ja se et alkuun kokoajan joku epäilys ettei kaikki ole hyvin niin pyöri miljoona muuta ajatusta päässä..

Julixandra, mä oon saikulla. Ei vois kuvitellakkaan olevansa töissä näillä oloilla. Ei oo mitään istumatyötä nimittäin.

Mulla olis tänään eka neuvola. Ei jaksais mennä täyttelemään niit lappusia ja juttelee sinne.. onneks mies tulee mukaan.

Tuli lappujen täyttämisestä mieleen.. Mä yritin täyttää sitä neuvolan ruokatottumuslappua. En päässy ees puoleenväliin ku piti juosta oksentamaan, kun niitä mietti. Jouduin täyttämään siellä käynnillä sit hätsynpikaa sinnepäin sen lapun. Hyi että.

Takaisin