La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä lapset on saanu nimensä jo masussa, kun on tullut semmonen olo että sehän se on :) tytöllä ei oo suvusta nimiä, mutta pojan toinen nimi tulee meidän molempien isien isiltä :) ja kun mies ehdotti sitä ja minä toista, niin piti mun ehdotus lyödä vielä siihen perään kun passas niin hyvin. Ja itseasiassa poja kolmaskin nimi löytyy miehen puolen suvusta, mutta myös ystäväpiiristä. Tytöllä siis kaks ja pojalla kolme nimeä. Tälle tulevalle on nimi jos nyt on tyttö, mutta poikien nimiä pitää vielä makustella :)

Meillä on tytölle nimi valmiina, vielä pojan nimi hakusessa. :) suvun nimiä en halua missään tapauksessa... Saapa nähdä sitten kun tulokas syntyy että kumman nimi tulee tarpeeseen... Maha näyttäis kyllä vahvasti poikamahalta..

Täälläkin ollaan jo mietitty nimiä. Sekä tytölle että pojalle on löydetty muutamia ihan varteenotettavia nimivaihtoehtoja. Ensi keskiviikkona toivottavasti tiedetään, kummalle nimeä keksitään. Tytölle ollaan löydetty useampiakin ehdotuksia, mutta poikien nimiä on ollut hankala keksiä. Kaikki kivoimmat ovat jo käytössä suvussa tai sitten miehen läheiset kaverit ovat samannimisiä...

Täällä vähän mietitty mutta tulin siihen tulokseen antaa tuon ukon vielä vähän kasvaa asian kanssa...
"Aatu".. mä sit että mistäs se tulee.. Aadolf.. :bored:
Kiitos ei kiitos :grin :grin :grin :grin

Miettitty on ja ukko ei pysyny ihan mukana :) ku rupesin nimiä kyselee niin vastaus oli " mihinkäs sinä niitä? " no mihinköhän :') no tajus se lopuks mut ei se osannu juuta eikä jaata sanoa. Ehotin kyl yhtä ( enimmäistä nimee) nimee mut ukko tuumas et liian saman kaltanen on esikoisen nimi ja sit ehotin toista mikä ois ukolle käyny mut sit ite hylkäsin sen kumminkin ku mulla on lievä s vika enkä haluis sellasta nimee mis se on mut joa muuta kivaa ei löydy niin sen mie annan :)

Meillä tai no siis mulla on teemana vesi/meri aiheiset nimet... joten niillä varmaan jatketaan! Jos nyt ymmärsin niin mä saan päättää nimen jos mies saa pitää ristiäiset (ite en kuulu kirkkoon niin en pidä niitä minään..) joten se sopii mulle hyvin :)

Minäkään en muuten varmaan haluaisi antaa pojalle isäni nimeä, jollei isäni olisi kuollut tänä kesänä. Isäni nimi on suvussani siirtynyt sukupolvelta toiselle, kun isäni kuolleella sedällä on ollut sama nimi. Jos isäni olisi elossa etunimeksi olisi tullut toinen lähellä oleva nimi, lempinimi olisi ollut sama. Mieheni ehdotti jo kaksi vuotta sitten lapselle isäni nimeä, mutta silloinen raskaus olikin tuulimuna. Nyt tuntuu oikealta siirtää isäni nimi seuraavalle sukupolvelle. Uusi elämä on saanut alkunsa, kun toinen elämä lähtenyt.

Meilläkin on nimiä heitelty jonkin verran ilmoille, mutta ei vielä ihan täysin tosissaan. Lähinnä sellaista "tää vois kuulostaa kivalta". Pojan nimeä nyt pitäisi miettiä, tytön nimi mulla olis ollut valmiina (edesmenneen äitini nimeä mukaillen). Miehen suvussa on näitä kiertäviä nimiä, ja mies ehdottikin jossain vaiheessa että lapsen toinen nimi olis hänen etunimensä ja kolmas nimi hänen isänsä nimi, kuten ilmeisesti heillä on tapana. Itse en ajatukselle ainakaan vielä hirveästi syty. Nimissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta jotenkin se nimi olis vähän tylsä. Onneksi on aikaa miettiä vielä.

Hei, vähän olen myöhässä uskaltautunut tänne keskustelupalstojen maailmaan, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kai.

Meillä odotellaan poikaa syntyväksi nyt alkuvuodesta. Laskettu aika on 1.1.2015, mutta kuten tätini totesi, jos kyse on meidän suvusta, niin tätä vauvaa saadaan odottaa pitkälle helmikuuhun :D. Nimi on ollut tiedossa jo vuosia. Kummankin perheessä on omat perinteensä esikoispojan suhteen, joten niitä noudatellaan (miehen puolelta esikoispojan nimi alkaa aina J:llä ja meidän suvun miehillä on aina ollut vähän spessumpi toinen nimi, jonka halusin ehdottomasti myös omalle lapselle).

Musta_lammas; mullakin aika usein, ainakin viikottain, menkkamaisia tuntemuksia jossain kohtaa alavatsaa, ymmärsin että ne on kasvukipuja vaan, ei huolta :) alussa niitä oli enemmän ja nyt silloin tällöin.
Meillä minä olen nimeä pyöritellyt molemmille, nyt kun saatiin tietää että tyttö tulossa on enemmän kivoja vaihtoehtoja, voi tulla valinnan vaikeus. Meillä ei suvussa jatketa nimiä. Miehen edesmenneen äidin nimeä tavailen kyllä toiseksi nimeksi, se on kiva ja erikoinen ja mies itse ehdotti sitä. Mies haluaa kyllä odottaa kunnes nähdään prinsessa ja sitten vasta miettiä nimeä.. Itse haluaisin pari vaihtoehtoa miettiä jo ja sitten kun näkee vauvan päättää nimi.

Täällä käyty shoppailee ja hoitolaukun löysin :) ja sit tul käytyyn babyboxi kans :) vaateita en uskaltanu ostaa :( ku tyttöjen vaateita on jo ihan tarpeeks mut entä jos tuleekin poika :/ ku anto niin ympäripyöreän vastauksen :/

Mulle pitäis antaa piiskaa! Menin sit ostaa viimisillä rahoilla pari vaatetta h&m mammahousujen lisäksi, miehellä pitäis tosin olla jonkin verran vielä rahaa mutta kai tässä joutuu jostakin lainaa muutaman kympin ettei tarvis ihan makaroonilla elää.. :D musta jotenkin tuntuu ettei noissa vaatekaupoissa oo kauheesti poika vaatteita mitkä omaan silmää miellyttäisi, tuntuu et ne pursuu enemmän tyttöjen vaatteista. Mä nyt sit oon päättänyt et ostelen suht neutraaleja tai unisex vaatteita mitkä kävis kyllä kummalle vaan mut jatkossa on hyvä sit jos tulee tehtyä lisää muksuja niin jos seuraava on tyttö niin sopiivat hyvin sit hänelle.. ;)

Musta taas tuntuu että pojille on nyt ollu kaupoissa ja kirppareilla kaikkea ihanaa vaatetta! :) Useasti oon poikalasten äideiltä kuullut että pojille on niin huono valikoima mut mä oon kyllä eri mieltä. Nyt varsinkin kaupoissa ollut paljon muutakin pojille kun sitä ainaista sinistä ja vihreää.

Kätilö epäili meille "tyttöä" niin nyt tuntuu et ois vaikka mitä ihanaa pojille mut ei kehtaa oman tuntemuksen mukaan nyt sit ostella. Kaikki kyl ovat edelleen sitä mieltä et poikaa vuotan.

Jesta tätä alavatsa kipua iltaisin. Vähän kuin menkka juilintaa, mutta tavallaan alavatsalla tuntuu toisinaan kauhea paine. Ihan kuin vauva haluis puskee alavatsasta läpi. Ei ollut kyllä esikoisesta tämmösiä tuntemuksia, niin meinaa vähän huolestuttaa.

Minusta kans pojille on ihania vaatteita :) kirpparit ja kaupat on täynnä molemmille sopivia vaatteita. Mulla ei ole yhtä ainoaa vauvan vaatetta hankittuna joka ei sopisi kummalle vain :)
Tapetit olis makkarissa revittynä ja löysin ihanan tapetin joka sopii vauvan huoneeseen. Tosin vauvahan ei varmaan pitkiin aikoihin omassa huoneessaan edes nuku ;)
Meillä mies miettii nimiä enemmän kuin minä. Pientä erimielisyyttä mikä on hyvä ja mikä ei ;)

Takaisin