La marraskuu 2016

En tiiä mitä tapahtuu mut pari tuntia on ollu yhtä tuskaa. En tiiä venähtikö selkä jotenkii painavaa laatikkoa kantaessa vai mitä. Mut ihan järkyttävät kivut iski selkään ja vatsaan. Ei pystyny olemaa mitenkään päin tai kipu vaan voimistu. Niin järkky kipu et äsken kävin oksentamassa :/ Samalla tuli joko pissaa tai lapsivettä.

Soitin kättärille ja pyys tulemaan sinne et tarkistaa mitä se vuoto oli. Nyt kuitenkii kivut helpotti ja ajattelin siirtää vielä lähtöä. Jos alkaa uudestaan ni sitten on mentävä. Muuten varmaan menisin nytkin, mut pitää herättää lapsikin kun ei ole hoitajaa ni pakko ottaa mukaan. Toivottavasti selvitää nyt aamuun.

Voi Mango, kuulostaa tosi inhottavalta. Toivottavasti on jo helpottanut niin, että pystyt yön olemaan kotona. Voihan se olla, että enteilee alkavaa synnytystäkin vähän kovemmilla tuntemuksilla..

Voihan se olla myös selkäperäistä, mulla on pari kertaa jäänyt joku hermo nikamien väliin puristuksiin ja se on kyllä sattunut ristiselästä polvitaipeisiin saakka niin kovasti, että itku on päässyt.

Tsemppiä mango,mulla ei ole ollut selkäkipuja,mutta välillä tuonne alavatsalle oikealle kyljen puolelle tulee hirvee kramppi. Pistää tosi kovaa ja liikkuminen hankalaa,joutuu hissukseen kulkemaan ja kädellä hieromaan vatsaa että menee ohi. Ja aina pelottaa että sektio arpi kipuilee,kun ohjeeksi saanut että kovan kivun yllättäessä sairaalaan,ettei vaan kohtu ole repeämässä :o enkä tiedä millaista se kipu sitten olisi..
Mulla lirisee helposti pissat housuun jos joutuu yökkimään tai nauran kovaa niin saa ihan housut vaihtaa kun lorahtelee kunnolla :( pitäs treenata noita lantionpohjan lihaksia mutta se on nyt jäänyt. Vaikka ei iso homma olis niin pakko myöntää,etten kuukausiin oo muistanu. Muka niin kiirettä koko ajan. 39+4

Tsemppiä Mango16! Mahdollisimman pian vaan sinne kättärille kun pystyt, tollasten kanssa ei ole hyvä kärvistellä yhtään pitempään kuin on aivan pakko. Toivottavasti saadaan asioihin selvyys ja kivut ja oireet lopulta hellittäis.

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mango, Hui :( Kumpa olo olis helpottanut niin, että oot saanu nukahdettua..!

Mulla oli illalla ällö olo (tosi tavallinen olo nyt 1,5kk) ja tuntu et nukkumaan mennessä piti tosi syvään hengittellä ja huokailla ja et syke oli korkealla. Ei siis mikään kovin levollinen olo. Nyt sit herättiin hieman liian aikaisin omaan makuun ja migreenipääkipu seurana. Onneksi vaikutti kuitenkin siltä, että kohtaus ei ole vielä kauaa kestäny ja kerkesin ottaa lääkkeen ihan OK aikataulussa. Harmi vaan, että unenpöpperössä otin Panadolin Panacodin sijaan. Eli vasta sit iltapäivällä saan ottaa Panacodin, jos tarvitsee. No toivon, että kipuilu jää tähän aamuun.

Paljon olis hommaa, jos jaksais tehdä, mutta varmaan pakko mennä sieltä, mistä aita on matalin. Pakkaaminen taitaa olla se ainoa "pakollinen" normaalien juttujen lisäksi. Siivoilut ja muut hifistelyt saattaa nyt jäädä, vaikka rakastanki sitä, et ku lähtee reissuun, ni koti jää puhtaana ottamaan palaajiaan.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille. Mulla on nyt täysiaikainen vauva mahassa ja se on aivan todella todella todella ihanaa ja odotettua <3

Rv 37+0

Hihii, täällä alkoi perjantai kutkuttavissa merkeissä, kun puoli seitsemän jälkeen herätys tuli merkeissä *poks* ja *lorts* ja sain hypätä sängystä ylös toteamaan, että "no nyt tuli ne lapsivedet", kun pitkin kinttuja valui. Jos aiemmin viikolla arvoin, että tihkuuko lapsivettä vai onko limatulppaa niin tuota ei tarvinnut arpoa :D ei ihan siteen imukyky riittänyt kun oli koko pikkarit litimärät... Onneks olin jo alkuviikosta heittänyt lakanan alle pyyhkeen ja meillä on muutenkin petarin suojus, joten petariin itseensä ei mennyt mitään. :)

Soitettiin sitten synnärille ja nyt odotellaan supistusten kunnollista alkamista ja viimeistään seitsemän jälkeen illalla sitten mentävä, jos ei aiemmin ala tapahtua :)

Tätä on jo kaksi viikkoa odotettu, ihanaa, että kohta pääsee näkemään sen oman pikkuisen <3

Jenskis 38+5

Huiii! Jännää Jenskis! Pian siellä ollaan nyytti sylissä. :Heartred:)

Eea toivottavasti pääkipu heltiää eikä äidy pahaksi ja pääset nauttimaan mukavasta viikonlopusta! :)

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Täällä on taas neuvolassa käyty ja ei kyllä ollut mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa vaikka sitä alkuviikosta vähän epäiltiinkin. :) Turvotusta toki on, mut se vaikuttais nyt olevan ihan normaalia loppuraskauden turvotusta. Päätä on kuulemma tosi vaikea tunnustella, on jossain niin takana/syvällä mun lantion uumenissa ettei sitä ole tuntunut selkeästi varmaan kertaakaan. :D Mutta kuulemma tuntuu siltä, että pää alaspäin silti on. Ja ihmetteli taas todella kovaa ja pinkeää vatsaa ja kyseli supistaako ja sanoin että ei just nyt, totesi sitten vain että ehkä siellä on sitten paljon lapsivettä vielä, onko muilla samanlaista? Neuvolasta sanottiin myös lähtiessäni, että 1,5 viikon päästä on sitten hänelle uusi aika jos en ole jo synnyttänyt sitä ennen. ;) Jännittävää! Ja tiistaina pääsee ultraan kattomaan pikkusta ja kuulee sitten vähän kokoarviotakin ja muuta. <3 Mutta sais syntyä jo, ensiviikolla olis hyvä kun hän on jo täysiaikainen. :)

Jenskis, ihanaaaaa!!! Voihan vedet. Nyt sit vaan oikeen rennosti siihen asti, et homma menee kipeeksi tai pitää lähtä synnärille. Vaikka ei välttis oo nii helppoa vaa keräillä voimia ;)

Täällä migreenikipu hellitti heti ! Jes :) nyt sit oon saanu mukavan aamun ja hommailut reippaasti käynnissä. Kohta jo lounaalle ja päikkäreille ja sit vielä loppurutistus ennen lähtöä.. tyttöki viihtynyt aivan omissa oloissaan.

Yllättävän paljon on pakattavaa kahden yön ajaksi, kun pitää pakata lakanat ja pyyhkeetkin.

Ootan kyl innossaa vklp ja tulevaa 7 päivän lomaa. Ihana päästä irti arkisista askareista. Valmiiseen pöytään pääsy on vaan niin tervetullutta vaihtelua!

Nyt neitin lohdutukseen, kun kaipaa huomiota ja ruokaa.

Nyt on kyllä jännät paikat monella päällä! Tsemppiä kaikille teille synnytyksen kunnollista käynnistymistä odottaville!!!

Taitaa olla ihan pihalla tämä oma vauva nyt siitä miten tässä pitäisi toimia... :/
Keskiviikkona neuvolassa taas harmiteltiin kun perätilassa oltiin edelleen. Neuvolan täti käski varautumaan torstain polikäynnillä kääntöyritykseen. No eilen polilla olikin vauva taas raivotarjonnassa, eli ei kääntämistä tarvittu. Sinänsä hyvä, mutta lääkärikin sanoi, ettei mitään takeita, että edelleenkään pysyy pää alaspäin.

Nyt siis mikäli aikaa on, niin yritetään ultrata synnyttämään mennessä, että tiedetään varmaksi kuinka päin on silloin. Kääntäminen voi kuulemma onnistua vielä siinäkin vaiheessa. Miksei se nyt vaan voi pysyä paikoillaan?? Tosin sanovat kyllä, että tulee ne sieltä yleensä perä edelläkin ulos jos tarve vaatii...

Charm 38+1

Meikä on varmaan ainoo joka synnyttää joulukuun puolella. Ei minkäänlaisia tuntemuksiakaan että jotain alkaisi tapahtumaan. En mä yhtään malttamaton oo, eihän mulla oo viikkojakaan kun 36+6 :D mulla vaan edelleen kummittelee se 5.11 päivämäärä mielessä enkä tiedä miksi, kovasti uskon että se on synnytyspäivä :D

Orchid, mulla on ollut paljon lapsivettä ainakin ultran mukaan, tosin onneksi nyt vähenemään päin. Sanoivat, että liittyy Radiin, mutta mullapa on ollut ihan todella hyvät arvot seurannassa, eli ei oikeasti voi johtua siitä. Lähdin jonkin verran hiilareita karsimaan, eikä siitä ainakaan haittaa ole ollut. Ultrassa mitataan lapsivesi-indeksi, suuntaa antava ja vähän mittaajastakin kiinni. Mulla viime mittauksissa arvot 25 - 22 - 16 (tietenkin varauksella, vesipatsaita on ympäri lasta).
Toivotaan että kaikki perätilatyypit ymmärtäis kääntyä oikein päin!!!

Koko yön täällä supistellut tosi kipeästi 10-30min välein... Tätä jatkunut nyt siis 29 tuntia jo... Pitää lähteä miehen kans kävelylle tai jotain että saatais ne kunnon synnytyssupistukset alkamaan!! Tää on vaan ihan täyttä kidutusta >:( on niin kipeitä että ihan jo mun kestokyvyn rajoilla.. :'( panadoli ja lämmin kauratyyny ei tahdo riittää..

39+0

Tää meidän baby ois tällä menolla masussa vissiin vielä tammikuussa.. ärsyttävää kun oon niin malttamaton ja haluaisin päästä pyörittämään vauva-arkea, enkä tätä "tule-jo-no-joko-nyt-ei-vieläkään-varaudu-silti-millon-tahansa" -arkea :grin

Huomiselle ollaan sovittu menoa koko päiväksi, tulevan kummin pyöreitä vuosia käydään juhlimassa. Ja mies ei ämpyillyt yhtään, kun ei pääse mukaan ottamaan olutta. Sanoi, että syö sen edestä kakkua :grin

Mileim rv 38+4

Me lähettiin mukaan siihen HELMI-suolistobakteeritutkimukseen. Nyt jännäilen, että milloin "tallentais" oman näytteen, kun se pitäis tehdä mahdollisimman lähellä synnytystä. Eka voi myöhästyä vaikka kaksi viikkoa lasketusta, mutta enköhän ensi viikolle voi näytteen oton sijoittaa (2 vkoa LA:an). Tuleeko se sitten mieleen, kun synnytys on käynnistymässä :)?! Ensi viikolla torstaina neuvola, katotaan onko pieni silloin kiinnittynyt tai mitään.
Voi vitsi, että moni on jo päässyt pikkuaskelin eteenpäin, toivotaan että ei pitkity hirveesti, vaan pienet ymmärtäis pyrkiä pihalle!!

Mustakin alkaa tuntumaan, että tää vauva ei ulos halua tulla vaikka viime viikolla vielä ajattelin että ei mene varmasti yliaikaiseksi, mutta nyt alan luovuttamaan noiden ajatusteni kanssa :D
Limatulppaa nyt irtoillu ainakin sieltä viime torstaista lähtien, eilen tuli ulos lisää ja muutenkin valkovuotoa ollut paljon.. Vatsa kovettuu useasti päivässä, mutta aivan kipeitä supistuksia ei ole.. Mäkin odotan vaan et pääsis vauvan kans olemaan, alan tylsistyä tähän odotteluun ja väsymykseen..

rv 38+5

Menkkajomottelua taas alkoi täällä olemaan. Tuntuu ihan tuolla selkäpuolellakin. Harkkasupistelujakin ollut jonkun verran..

Takaisin