La marraskuu 2016

Mun oli "pakko" lykkiä ne vaunut himaan, kun en ehkä olis selvinnyt kotiin sen vajaat kolkytkiloisen pahvilaatikon kanssa - kasattiin ne siis postin takapihalla ja ei kun työntelemään.

Mutta siis miksei niitä vois käydä testailemassa pihalla, laittaa vaan vaikka sen vaunuverhon kiinni, niin ei ohikulkijatkaan kiinnitä huomiota tyhjiin vaunuihin. Tai sitten ihan vaan reilusti leikkii vähän kajahtanutta, onhan kohta Halloween. :smug:

Pakko on kyllä vähän ylistää myös noita Baby-Mercin vaunuja - on oikeesti hyvän tuntuiset, ketterät ja kevyet olematta silti yhtään rimpulat. Ja harmaa väri on tosi kaunis - vaalean harmaat reunatereet paljastui lähemmällä tarkastelulla hopeisiksi glitternauhoiksi, jolloin tämä mama oli viimeistään myyty. :happy:

Ja lumisateesta innostuneena virittelin parvekkeelle jouluvalot roikkumaan katossa olevaan heinäseipääseen - haen vielä parit lyhdyt kruunaamaan koko komeuden ja virittelen jotain jouluisia kasveja, niin avot kelpaa nukuttaa Munasta parvekkeella. :joyful:

Mua aina harmittaa kun oon niin töhökki että en muista kellä oli suunniteltu käynnistys ja kellä on ollut hätäinen tapaus. Kertokaahan paljon kuulumisia kun jaksatte! :)

Ja mitää, en tiennyt että valkovuotokin voi näkyä protskuina pissassa :o

Hattua nostan teille, jotka jaksatte laittaa etukäteen ruokia pakkaseen! Multa ei suju tuollainen emännöinti kyllä yhtään, eikä jotenkin aivot veny etukäteen miettimään, että mitä haluaisin syödä jouluna tms. Täällä ei ole enää mitään isoja energiapuuskahduksia. Nyt kun tiedän että synnytykseen on vajaat pari viikkoa (!!! KÄÄK!!!), niin se A) rauhoittaa B) tyynnyttää. Mitään projekteja ei ole oikeastaan nyt kesken. Vauvan vaatteet ja hänen juttunsa on laitettu valmiiksi, pinnasänky on meidän sängyn vieressä, keittiö ja olkkari on sisustettu ihanasti, vaikka itse sanonkin. Kotona on muuten paljon kivampi olla, kun on kaunista :) Itse asiassa mä vähän kaipaan jotain aivojumppaa. Mietin, että ottaisinko yliopistolta jotain verkkokursseja vai mitä tekisin... Onko ideoita?
Mä oon niin tylsistynyt että hommasin verkkotunnukset ja alan lukea espanjaa kotoa käsin.

Mä työntelin vaunuja ulkona yks päivä iha vaa ku kokeiltii samalla et mite me mahtuu autoon.. vähä hullu fiilis siinä kyllä tuli :D ja samal reissul vietii vaunuilla tavaraa varastoon.. mut tulipa nyt viel testattua et saan vaunut iteksee ensinnäki ulkoo sisälle(on muutama vähä jyrkempi rappu enne ulko-ovea,onneks on myös luiska) ja et vaunut mahtuu hissiin(ni ei tarvi kantaa niitä toiseen kerrokseen)..

Hei mikä on oikea tapa mitata verenpaine tai millaisia ohjeita olette saaneet? Kun olen istunut sohvalla paineet on olleet noin 140/90 mutta nyt kun makasin suorana selällään sohvalla ja mittasin niin paineet oli 120/80??? Voinko siis luottaa ihan noihin alempiin arvoihin? Huisia jos ne ovat ihan yhtä "oikeat"!

Rv 36+3

Huisisti onnea Mammu! :Heartpink

mmmaria jostain lukenut, että jos viikolla 35+ syntyy (syntyvät sun tapauksessa) ni annetaan syntyä, koska silloin on jo tarpeeksi kypsä ja kehittynyt. Siis ettei tehdä mitään toimenpiteitä keuhkojen kypsyttämiseen ja yritetä saada lisäaikaa. Toki täysaikainen on vasta viikolla 37+, mutta siis varmasti sun vauvat on jo turvallisilla vesillä ja saavat toki parasta hoitoa syntymän jälkeen, että koita olla murehtimatta, vaikka vaikeaa se toki on.

varpahat Tsemppiä ja rentoutta kehiin! Kaikki menee varmasti hyvin ja kaikki järjestyy! :)

Tänään olikin sit viimeinen työpäivä! Hiukan haikea fiilis, mutta kyllä mä olen tätä jo odottanutkin! :happy: Nyt odotellaan vaan vauvaa! :Heartpink Äippäloma alkakoon! :dance008

Huomenna olisi sitten se neuvolalääkäri :nailbiting: Ultrataan ja katsotaan minkäs kokoista vauvaa täällä odotellaan! Jännittää!!

Rv 34+5

Hei mikä on oikea tapa mitata verenpaine tai millaisia ohjeita olette saaneet? Kun olen istunut sohvalla paineet on olleet noin 140/90 mutta nyt kun makasin suorana selällään sohvalla ja mittasin niin paineet oli 120/80??? Voinko siis luottaa ihan noihin alempiin arvoihin? Huisia jos ne ovat ihan yhtä "oikeat"!

Rv 36+3

Verenpaineet on matalammat makuullaan ku istuen ja seisten ne on korkeimmat...
Pitäisi istua ensin 5-10min rauhassa aloillaan ja sit mitata paineet puhumatta...

Tänään oli ihana aamu. Lunta satoi, sai nauttia aamukahvit rauhassa hyvin nukutun yön jälkeen, kun esikoinen mummolla yökylässä.

Eipä tuosta hyvästä fiiliksestä tarvinnut kauaa nauttia. Neuvolassa selvisi, että lapsi perätilassa, mutta tämä on se pienempi kriisi. Siltikin mietityttää, kun haluaisin synnyttää alakautta. Tiedän kyllä, että voidaanhan se mahdollisesti vielä kääntää tai vaikka kääntyä itsekseenkin..
Lisäksi äitini soitti, että minun mummo on löytynyt kotoaan kuolleena ihan yllättäen. Hän oli papan kanssa naimisissa, eikä ole biologinen mummoni, mutta minä olen häntä mummoksi sanonut ja mummona pitänyt.

Jos oikeeoppisesti haluut mitata niin laita mittari käteen ja istu 5-10min rauhassa mittari kädessä. Tulos on "oikein" istualtaan :)

Tänään oli ihana aamu. Lunta satoi, sai nauttia aamukahvit rauhassa hyvin nukutun yön jälkeen, kun esikoinen mummolla yökylässä.

Eipä tuosta hyvästä fiiliksestä tarvinnut kauaa nauttia. Neuvolassa selvisi, että lapsi perätilassa, mutta tämä on se pienempi kriisi. Siltikin mietityttää, kun haluaisin synnyttää alakautta. Tiedän kyllä, että voidaanhan se mahdollisesti vielä kääntää tai vaikka kääntyä itsekseenkin..
Lisäksi äitini soitti, että minun mummo on löytynyt kotoaan kuolleena ihan yllättäen. Hän oli papan kanssa naimisissa, eikä ole biologinen mummoni, mutta minä olen häntä mummoksi sanonut ja mummona pitänyt.

Osanottoni :Heartred

Voi ei Muruliini! Koita pärjäillä! Itsekin olen tänään itkeskellyt kaikenlaista suku- ja perhepiirissä tapahtunutta, mutta kukaan ei sentään ole kuollut!
Onnea kaikille vauvauutisia kertoneille! <3
Mulla ei mitään edistystä vieläkään, mutta on ollut mukavaa viettää vähän syyslomaa lasten kanssa! Aivan ihanaa, kun ei ole eskariin ja harrastuksiin kuskaamisia nyt ollenkaan! Olen ihan lomalla vihdoin itsekin! Kohta takaisin arkeen ja siihen vielä vauva lisäksi, vähän hirvittää. Olis vaan ihanaa pesiytyä vauvan kanssa kotiin ja välillä käydä jossain omien fiilisten mukaan, mutta kun aina on vaan kiire! :( Enkä tiedä mikä auttaisi. Mies kun on töissä, niin kaikki kasaantuu mulle. Eskari joka päivä 8.30-12.30 ja harrastuksia soittotunneista tanssitunteihin kaikkina muina päivinä, paitsi maanantaina. Miehellä omat sählyvuorot töiden päälle. Musta tuntuu, että vaan kuskaan ja huolehdin, että kaikilla on ruokaa tasaisin väliajoin. Mies on kiltisti sentään pyöräillyt vajaa 10 kilsan työmatkansa, että oon saanu käyttää autoa, mutta tänään satoi jo lunta ja on ollu todella kylmä ja kohta toi auto pakosti siirtyy miehen käyttöön. No, toivottavasti toivun synnytyksestä nopeasti, että kävely onnistuu. Saan sentään samalla itse liikuntaa.
Mutta mä en oikein tiedä missä vaiheessa uuvun tähän ja mitä sitten tapahtuu. Toki meidän down-pojalla tulee vielä olemaan kaikki omat tuki - ja tarkastuskäynnit, joista tietenkin huolehdin myös minä.
Mies ei mitenkään pidä tätä tilannetta hyvänä, mutta ei hänkään osaa oikein mitään asialle tehdä. Oma liikuntaharrastus on hänelle tärkeä ja töitä on pakko tehdä.. Puuh... Tällaista tänne. Tänään pidettiin isosiskojen kanssa tyttöjen päivä ja käytiin lapsille suunnatussa taidenäyttelyssä, vähän shoppailemassa, ravintolassa syömässä ja leffassa. Kaikki syyslomajutut nyt samalle päivälle,jos sattuiski synnytys alkamaan!
Nasupossu 39+2 jooh, vähiin käy!

Kuulostaa kyllä uuvuttavalta Nasupossu, olisiko teillä joku, joka voisi auttaa sua viemisissä ja kuskailuissa?

Osanotot Muruliini! Meillä on kuollut tässä odotusaikana jo mun isomummo ja miehen mummi.. :'(
Tänään oli tossa päivällä jo kunnon kipeitä supistuksia ja menkkamaista jomottelua, kiersin sitten vähän kirppareita ja kävin kaupassa mutta nyt ainakin loppuneet kaikki.. pah :( eikun vadelmanlehtiteetä nassuun josko jotain auttaisi :) saunassakin nyt käytiin, ei oo kyllä mun juttu enää, tuli tosi huono olo.
Jos on tällaista kipuilua koko loppuaika niin ei oo kiva! Vaavi kuitenkin laskeutunut jo ajat sitten ja nyt painaa jo rakkoa niin kovasti etten meinaa aina saada pissattua... Vatsakin tänään ihan sekaisin yhtäkkiä, sekin vissiin voi ennakoida synnytystä mutta saa nähdä.. mitään limatulppaa ei ole näkynyt ellei se ole sitten tullut jo pari viikkoa sitten kun tuli paksumpaa valkovuotoa muutaman kerran :? Jännää...

Jeanney 38+4

Osanottoni Muruliini :(

Nasupossu, onko teillä päin mahista saada mitään apuja kotiin / kuskaamisiin? Kimppakyytejä? Eskarin jälkeen joku iltapäiväkerho? Voiko mies pitää isyyslomaa? Kuulostaa kyl rankalta ja sit ku tilanne vaan jatkuu ja jatkuu, nii kyllähä siinä on todellinen vaara uupua. Erityisesti nyt, kun ootte saamassa erityislapsen. Hyvä että loma osui sopivasti tähän loppuraskauteen! Voimia sinne kaikkeen ja ihanaa lomaa <3

Mulla ihan fiilikset väsyneet ja fyysisesti kipee olo (se sisätutkimus). Henkisesti oon niin helpottunut ja itsevarmuus lisääntyi tänää aiva hirveästi! Synnytys tuntuu paljon paremmalta nyt, kun on saanut puhua ammattilaisen kanssa ja kysymykset on saaneet vastauksensa. Huh, tätä keveyttä :)

Joku mainitsi siitä listasta, että kysymyksen mukaan ja todellakin semmoinen oli mukana! Suosittelen itekki. En ite ainakaan tässä tilassa muista ollenkaan, että mitä kaikkee mielessä on pyöriny.. sainkin eilen myöhään koottua ajatuksia listaksi ja sit näinki aivan kamalia unia loppuyön ja aamulla tuntu et huhhei, ku muisteli niitä. Jännästi niihin heijastui tätä foorumia ja sit omia ajatuksia. Muistaakseni Katjusha oli muka kertonut mulle omasta synnytyspelostaan ja siitä, että kokee hakkeeksi luottaa ihmisiin ja sitä kautta niihin synnytyksen ammattilaisiin. Mä sit sitä asiaa kauheasti unessa käsittelin ja pyrin ymmärtämään Katjushaa. No, sit aamulla mietin, et taitaa itelläki olla alitajunnassa just noita luottamusongelmia.. tähän asiaan just polikäynnillä tulikin sit apuja, ku oli niin mahtavat ammattilaiset siellä :) luottamus kasvoi. Ja myös kiitollisuus ja luottamus niitä kohtaan, jotka olivat viime synnytyksessä.

Nyt nukkumaan, et jaksaa huomenna olla äiti <3 ajattelin koittaa panostaa siihen, että leikkisin esikoisen kanssa. Jotenki leikkiminen on tosi vastenmielistä ollu viime viikot ja nyt aattelin et haastan itteeni kyl ja etsin mahdollisimman hyvän asennon ja otan tytön kans aikaa yhdessä ja koitan pystyä keskittymään. Alkaa jo todella ottaa pannuun tää oma passiivisuus ja väsymys ja keskittymiskyvyn puute. Mut huomenna toisin ;) miten te muut? Maistuuko leikkiminen/läsnä oleminen?

Rv 36+4

Rv 36+3

Ole paikoillaan ja puhumatta 5-10min ja istualteen käsi vaikka pöydän päälle rennosti(ei koskaan korkeammalle kuin sydän) tulee oikein lukema..äläkä tuijota mittaria kun mittaa, sekin nostaa lukemaa :) ja kannattaa mitata vaikka parikin kertaa peräkkäin, pieni tauko välissä niin se jälkimmäinen on yleensä se parempi lukema.. terveisin hoitsu :wink

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Ja tosiaan pyrkiä siihen, että ei yritä omilla ajatuksilla vaikuttaa siihen lukemaan. Ei oo helppoa, mut koittaa oikeesti keskittyä ihan muuhun! Mä nykyään alan tuijottaa jotaki kohtaa ja mietiskelen sitä vaan. "Mitähän tuossa kirjassa lukee? Onkohan sen kirjottanu joku suomalainen? Saakohan tuota lainata, jos haluais? Ompa kiva fontti.." (esim neuvolassa kattelen kirjahyllyyn.. ja sit kotona sama homma. Huomio muualle, ni ei nii helposti se jännitys näy lukemissa. Tän oon ite havainnut omalla kohdalla toimivaksi.

Mulla oli tänään polilla ite mitatut paineet koholla, ku kotona saan ihan normi 125/75 tai 79 paineita. Huomasin et vaikutti se tilanne ja sit se ku siinä oli toinenki äiti mittaamassa.

Takaisin