La marraskuu 2016

Kuivaako kenelläkään muulla näin syksy-talvi aikaan jalkapohjat? Mulla on kantapäät niin kuivat että meinaa välillä päästä halkeamaan ja tosi kipeät. Apteekin helosan voidetta olen käyttänyt,mutta jos jollakin on hyviä vinkkejä miten pitää jalkapohjat hyvässä kunnossa niin saa kertoa :) näin raskaana ollessa tuntuu,että vielä herkemmin kuivuu nuo jalat ja rasvaus itsellä on melko haastavaa suuren vatsan takia :)
Mulla kuivaa. Ihan jäätävästi. Mut paksukerros mielellään tosi rasvaista rasvaa ja sitten villasukka jalkaan yöksi, niin pysyy taas päivän pehmeänä, kun antaa yön yli olla :D

Mä venailen noita kelan päätksiä nyt viidettä vai kuudetta viikkoa. Alkaa kohta stressaamaan, että mitenköhän riittää rahat, kun tulee sairaalamaksuja sun muita ja ääh. :(

Täällä pitäs huomenna mennä äippäpolille kääntämis-hommiin. Toivotaan, että pikkunen kääntyis mahdollisimman helposti ja ei enää uudestaan pyörähdä väärin päin.. Jotenkin ahistaa toi kääntämis-homma, vaikka ei mitään syytä. Eikä mitenkään pelota, tms. Ahistaa vaan. No, jospa se menis helposti!! Tänään piti olla synnytysvalmennus, mutta soittivat ja peruivat sen. Nyt synnytysvalmennus vasta kolmen viikon päästä.. Toisaalta toivoisin, että pikkuinen ehtis syntyä ennen sitä, mutta toisaalta ois ihan mukavaa käydä tutustumassa paikkoihin ennen h-hetkeä.. Tsemppiä teille, kellä h-hetki parhaillaan käsillä!!!

Ihanaa kun alkaa pikkuisia syntymään! :Heartred Tämä meidän vois syntyä aikaisintaan perjantaina illasta niin ehdin hoitaa kaikki sovitut menot eikä tarvitse esimerkiksi perua isomman pojan suuhygienistia tai sopia, että kuka sen sinne vie keskellä päivää perjantaina :hilarious: Ei kyllä ole edes mitään merkkejä, että tämä täältä syntyisi. Mä nukun edelleen yötkin tosi hyvin, toki herään välillä lyhyesti mutta nukahdan samantien takaisin. Tänä aamuna heräsin sentään klo 6 ihan pirtsakkana kun muut vielä nukkui. Harkkasupistuksia tulee, välillä hetken on sitä menkkajomotusta mutta siinäpä se.

Tsemppiä kaikille, jotka ovat ehkäpä jo tosi toimissa :)

Ellukkainen rv38+1

Hui hai kun täällä tapahtuu! Onnittelut jo pikkuiset saaneille ja onnea matkaan niitä saamaan menneille :D <3
Meillä oli tänään synnytysarvio ultra, oli kiva kuulla että ajoittaiset supistukset on jotain saanut aikaankin kun kohdunsuu oli kypsynyt ja vauveli on laskeutunut alas. :) painoarvio tällä hetkellä lähemmäs 3000g, kuulemma ei näy olevan estettä alatiesynnytykselle. Oli myös helpottavaa kuulla että lasketun ajan korvilla mahdollista tulla vielä painoarvioon ja siellä voidaan sitten miettiä käynnistämistä jos meinaa näyttää siltä että pieni ottaa jonkun kasvu spurtin. Toivotaan että vielä sen pari viikko pysyy masussa ja sitten täysiaikaisena on tervetullut vaikka heti! <3

35+3

Mulla kuivaa jalat, saan olla kokoajan mieheltä pyytämässä jalkojen rasvausta:grin

Voisko joku muuten ehdottaa mulle että miten käytän tän raskauden loppuajan niin etten koko ajan miettis milloin vauva tulee ulos yms? Kun tuntuu ettei se sitten ainakaan tule kun sitä mietin!!:sad001 Jotain tekemistä pitäis keksiä:wideyed:

rv 38+1

Mulla tuli mieleen, että jos budjetti antaa myöten niin hemmottele itseäsi, käy kampaajalla, kosmetologilla tai muuta vastaavaa. Tai shoppailet itselle jotain pientä kivaa, koska sitten kun vauva syntyy niin itse ainakin olen ollut sitten niin kiinni vauvassa imetyksen vuoksi muun muassa, ettei paljon omia juttuja ole ehtinyt tekemään tässä reiluun kuuteen vuoteen. Kolme kertaa olen kampaajalla päässyt käymään :joyful:. Tai jos tykkää leipoa niin pakkaseenhan voisi loihtia jotain, mitä sitten voi sulatella itselle tai kahvi vieraille vauvan syntymän jälkeen. Ja ajoissa voisi hommata joululahjat, jos on jouluihminen ja meinaa/tykkää joululahjoja antaa..
Mä olen ehtinyt tehdä miljoona suursiivousta, pyyhkinyt pölyt kirjahyllyistä ja järjestellyt vaatekaappeja ja pihankin olen haravoinut monta kertaa :grin. Tänään on sitten askarreltu ja ulkoiltu lasten kans kun ovat kaikki kotona, kun eskarista syysloma. Ison marjasopankin keitin tuossa heti aamu tuimaan.
Jospa noista olisi nyt jotain apua, mulla ei tuota ongelmaa ole, tuntuu että päivässä saisi olla tunteja paljon enemmän, että kaiken suunnitteleman ehtisi päivässä tekemään.

Meri-/vuorisuolakylpyjä kuiville jaloille...toimii!
Ja suosittelen lisäksi kylvyn jälkeen ihan kuiville jaloille tarkoitettuja voiteita+villasukat päälle.
Myös Vaselinen Hands and Nails-käsivoiteen olen todennu hyväksi vaihtoehdoksi.
Ja muistakaahan juoda vettä! :happy:

Täällä hyviä neuvolakuulumisia: vauva laskeutunut hyvin ja napakasti kiinnittynyt, hoitaja veikkaili, että ensi viikolla tapahtuisi jotain. Sais tapahtuukin! Seuraava aika neuvolaan varattu 9.11 - eli kaksi päivää lasketun ajan jälkeen. Toivotaan siis oikeasti, että tämän päivän käynti oli se viimeinen!

Juu tuosta yöheräilystä en edes ajatellut että se ois ns yleinen raskausoire vaan niinpä näyttää. Ajattelin vain että alkaa ittee jännittää lähestyvä synnytys ja sen takia ei nukuta :hilarious:

Olen kans itse buukannut kalenteriin äippäloman alusta alkaen usealle arkipäivälle aina jotain (just päiväsaikaan kun mies on töissä). Että kaikki sukulaiset ja kaiman siskot on kyläilty kyllä :grin kohta alkaa kietros alusta jos ei pian jo synny :laughing002

Friida, tsemppiä synnytykseen!

Tiitu, tämä vauva on käännetty jo kahdesti. Ainakin minulla se on ollut todella helppoa, kestikin alle kaksi minuuttia. Mukava päästä aina kurkkaamaan vauvaa. Ainoa huono puoli on ollut se, ettei vauva juuri pysy siinä paikoilleen. Ehkä nyt on joku vähän edes oikeaan suuntaan. Perjantaina käännetään taas, jos on kääntynyt väärinpäin.

Täällä pitäs huomenna mennä äippäpolille kääntämis-hommiin. Toivotaan, että pikkunen kääntyis mahdollisimman helposti ja ei enää uudestaan pyörähdä väärin päin.. Jotenkin ahistaa toi kääntämis-homma, vaikka ei mitään syytä. Eikä mitenkään pelota, tms. Ahistaa vaan. No, jospa se menis helposti!! Tänään piti olla synnytysvalmennus, mutta soittivat ja peruivat sen. Nyt synnytysvalmennus vasta kolmen viikon päästä.. Toisaalta toivoisin, että pikkuinen ehtis syntyä ennen sitä, mutta toisaalta ois ihan mukavaa käydä tutustumassa paikkoihin ennen h-hetkeä.. Tsemppiä teille, kellä h-hetki parhaillaan käsillä!!!

Meillä kans huomenna sama suunnitelma. Pikkusta varmaan yritetään kääntää, ja mä toivon ettei se käänny enää takasin. On aika kova liikkumaan.

Rv 38+1

Nyt tuli kriisi. Taidetaan asua miehen kanssa homekämpässä.. Toisaalta ollaan aavisteltu sitä jo alusta alkaen, mutta meidän ja naapurin välinen seinä on kostunut (naapurikämppää remontoidaan, mutta eiköhän se meidänkin seinä ole) ja muutenkin täällä tuntuu siltä että kaikki ei ole huoneilmassa ihan kohdillaan. Puolitoista vuotta ollaan tässä asuttu. Omakotitaloa ollaan katseltu, mutta nyt on todella heikot markkinat. Vuokrakämppiäkään ei juurikaan ole tarjolla. En haluaisi altistaa lastani tälle kaikelle :(

Rv 36+2

Nyt tuli kriisi. Taidetaan asua miehen kanssa homekämpässä.. Toisaalta ollaan aavisteltu sitä jo alusta alkaen, mutta meidän ja naapurin välinen seinä on kostunut (naapurikämppää remontoidaan, mutta eiköhän se meidänkin seinä ole) ja muutenkin täällä tuntuu siltä että kaikki ei ole huoneilmassa ihan kohdillaan. Puolitoista vuotta ollaan tässä asuttu. Omakotitaloa ollaan katseltu, mutta nyt on todella heikot markkinat. Vuokrakämppiäkään ei juurikaan ole tarjolla. En haluaisi altistaa lastani tälle kaikelle :(

Rv 36+2

Voi, olen niin pahoillani Varpahat! Koskaan, ja varsinkaan tässä vaiheessa, ei tuo ole mukava uutinen! Tullaanko teilläkin tekemään korjauksia?

Me ostettiin just tuon homepelon takia vanha hirsitalo, joka sitten itse remontoidaan (kunta rempannut 80-luvulla erittäin huonolla ammattitaidolla). Kyllä täältäkin on sellaisia yllätyksiä tullut eteen, että huhhuh. Toivotaan, että talo tulee meidän remontin avulla seisomaan tässä vielä ne seuraavatkin 100-vuotta.

Mutta summa summarum, olen todella pahoillani teidän puolesta :(

Täältäkin tsemppiä Fridalle koitokseen. :)

Kävin tänään neuvolapsykologilla. Kerroin vauvelin porautuneen lantioon niin hän meinas että ei kauaa menisi ku alkaa tapahtua. Tietty itekin toivon samaa ettei menisi yliaikaa, mutta jotenkin realistina ajattelen että mihinkäs tuo nyt tuolta hetkeen tulisi... :D
Tänään on toki ollut paljon kipeitä vihlomisia alakerrassa (alavatsalla ja ilmeisesti kohdunsuulla), harkkasupistuksia ollut taas enemmän ja alaselkää vähä poltteli automatkalla.
Mutta olen nyt niin valmis päiväunille, että ajattelen synnyttämistä vasta sen jälkeen. :)

Pieni mies syntyi 24.10 klo.6.52. 3290g & 51cm ja rv.37+2..23.30 alko lapsivettä tihkumaan ja käskettiin synnärille,kun streptokokki positiivinen.Yhden aikoihin synnärillä ja paikat ihan epäkypsät ja kohdunsuukin vielä kaukana.Kahdelta alko supistukset ja 3-4 aikaan sain epiduraalin.Poika syntyi siis 6.52 22minuutin ponnistelun jälkeen,jolloin epiduraalista ollut enää mitään hyötyä.Paikat säästyi kolhuilta ja poika oli heti tosi virkeä.Nyt kyllä nukkunut koko päivän ja paljon on lämmitelty äidin paidan alla,kun lämpö ollut hieman liian matala.Olo epätodellinen ja onnellinen!Hienosti jaksaa,vaikka yli vuorokauden reippaasti nyt valvonut. :-D Viiden tunnin urakka ja todella hyvä mieli jäi,vaikka ponnistus koville ottikin.
On tää ihanaa! ♥ Ja kiitos kaikille tsemppauksista!!

Voi, olen niin pahoillani Varpahat! Koskaan, ja varsinkaan tässä vaiheessa, ei tuo ole mukava uutinen! Tullaanko teilläkin tekemään korjauksia?

Me ostettiin just tuon homepelon takia vanha hirsitalo, joka sitten itse remontoidaan (kunta rempannut 80-luvulla erittäin huonolla ammattitaidolla). Kyllä täältäkin on sellaisia yllätyksiä tullut eteen, että huhhuh. Toivotaan, että talo tulee meidän remontin avulla seisomaan tässä vielä ne seuraavatkin 100-vuotta.

Mutta summa summarum, olen todella pahoillani teidän puolesta :(

Asutaan tosiaan kunnan vuokrarivarissa "joissa ei tietenkään ole mitään vikaa" joten mitään remppoja on turha edes pyytää. Talkkaritkin on kaivettu jostakin tynnyristä.. Mä niin toivon että joku ihme tapahtuu ja me päästäisiin tästä kämpästä äkkiä pois. Ei edes stressaisi jos nyt viimeisillä viikoilla pitäisi alkaa muuttamaan, enemmän mua ahistaa ajatus siitä että me asutaan tässä ja hengitellään ties mit p*skaa. Nimimerkillä taas flunssassa.

Asutaan tosiaan kunnan vuokrarivarissa "joissa ei tietenkään ole mitään vikaa" joten mitään remppoja on turha edes pyytää. Talkkaritkin on kaivettu jostakin tynnyristä.. Mä niin toivon että joku ihme tapahtuu ja me päästäisiin tästä kämpästä äkkiä pois. Ei edes stressaisi jos nyt viimeisillä viikoilla pitäisi alkaa muuttamaan, enemmän mua ahistaa ajatus siitä että me asutaan tässä ja hengitellään ties mit p*skaa. Nimimerkillä taas flunssassa.

Kannattaa kyllä pian muuttaa pois! Mun perhe kärsii vieläkin hometalon aiheuttamista herkkyyksistä... :/ Itse en onneksi enää asunut kotona niin säästyin.. huomatkaa vaan se että jos sielä teijän kämpässä on oikeasti hometta niin kaikki tavarat mitä ei saa pestyä väh. 60asteessa, huonekaluja myöten pitää hävittää :( muuten siirtyy homeitiöt uuteen kämppään ja pahimmillaan homehduttaa sen... Tai oireet jatkuu :( ihan perseestä tollanen.. mun porukat joutu luopuu kaikesta...

Varpahat, ei kannata jäädä odottamaan, korjaako joku sitä asuntoa! Altistuksen jälkeen oireet palaavat aina, kun joutuu edes käymään rakennuksessa, jossa on huono sisäilma. Lisäksi voi tulla yliherkkyyksiä kemikaaleille.
Siis mihin tahansa ja nopeasti!

Ehdottomasti kannattaa muuttaa heti pois, kun mahdollista, mielellään heti synnytyksen jälkeen, varpahat! Itse olen sairastunut todella vakavasti homeasunnossa asuttuani, ja vaikka olen asunut poissa sieltä 4,5v, terveys ei ole palautunut. Olen ikuisesti altistunut ja herkistynyt, ja se aiheuttaa todella paljon rajoituksia ja haasteita elämään. Sisäilmaongelmat on otettava tosissaan, ne ovat todella ikäviä. Olen niin pahoillani puolestanne, varpahat, koska todella tiedän, mitä kaikkea tuo pahimmillaan voi aiheuttaa. :'(

Kannattaa kyllä pian muuttaa pois! Mun perhe kärsii vieläkin hometalon aiheuttamista herkkyyksistä... :/ Itse en onneksi enää asunut kotona niin säästyin.. huomatkaa vaan se että jos sielä teijän kämpässä on oikeasti hometta niin kaikki tavarat mitä ei saa pestyä väh. 60asteessa, huonekaluja myöten pitää hävittää :( muuten siirtyy homeitiöt uuteen kämppään ja pahimmillaan homehduttaa sen... Tai oireet jatkuu :( ihan perseestä tollanen.. mun porukat joutu luopuu kaikesta...

Mitenkähän ton homeongelman voisi todeta? Kunnassa nauraisivat kippurassa jos menisin vaatimaan jotain mittauksia, ne ei kyllä sellaisesta maksaisi.

Minä sain isännöitsijän kautta vuokra-asuntooni mittaukset, jonka myötä asunnossa todettiin mittavat vauriot ja asunto kelvottomaksi asua. Irtisanoin heti samana päivänä vuokrasopimuksen kuultuani mittaustuloksista.

Takaisin