La marraskuu 2016

Sorry hehkutusta, mut voi jes! Saatoin tossa pojan kouluun ja kotiin tullessa kurkkasin postilaatikkoon -> kirje Kelalta! :nailbiting: Tiesin et asia koskee vanhempainpäivärahaa ja kerrankin voi sanoa, et oli erittäin iloisia uutisia. Olen siis ollut työttömänä kesäkuun puolesta välistä lähtien ja hain vanhempainpäivärahaa perustuen edeltävän 6kk tuloihin. Mullahan ei ennen äippälomaa ole ollut kiinteästi 6kk töitä, mut sen pystyi hakemaan myös erillisistä pätkistä, kun olen kumminkin ollut enempi vähempi töissä viime syksystä nyt kesän alkuun. Keväällä oli pari kk työttömänä. Kelan sivuilla kun luki et pätkätöiden kohdalla voi näin tehdä, joten ajattelin edes yrittää ja kyllä kannatti. Mun tulot yli kaksinkertaistuu syyskuulle asti!!! :happy: Eli nyt ei ole hätäpäivää johonkin aikaan ja saan säästettyäkin tässä oikein hyvin. Tää piristi todella! Yöllä täällä kukuin unettomana klo: 4-> ja mietin, et miten tästä päivästä tulee selviämään, mut tää piristi niin, et voisin pistää tanssiksi! Mulla ei ollut harmainta hajua mitä voisin saada jos toi hakemus menee läpi ja en ois edes uskaltanut toivoa tollasia rahoja! Esikoisen kanssa menin sillä minimillä ja jotenkin olin jo henkisesti valmistautunut siihen tai ajattelin, ettei tulot varmaan tästä työkkärirahasta paljoa voi nousta.

Heräsin aamulla 5:30 ja pyörin ja pyörin.
Mies oli lähtenyt jo aamu-uinnille.
Menin itse nukkumaan vasta 02 maissa, kun ei tuntunut uni tulevan.
Mietin aamulla, että miten ihmeessä ei nukuta enää? Heräsin syömään ja koko ajan sellaista "menkat alkaa" oloa.
Onneksi sain vielä unen päästä kiinni.
Olisipa (nämäkin) jotain ennusmerkkejä [emoji87][emoji123]
38+3

Täällä irtosi tänä aamuna limatulppa! Tai ainakin siltä se vaikutti, ei tuota mun mielestäni valkovuotoon voi kyllä sekoittaa :D Ja alkoi jännittämään ihan pirusti! Olen lukenut siitä jonkun verran ja joillakin se on meinannut lähellä olevaa synnytystä, mutta joillakin kuitenkin mennyt jopa yliaikaiseksi. Eli ei vissiin ole mitään järisyttävän suurta merkistystä..? Neuvola tunnin päästä, täytyy siellä jutella tarkemmin. Pitäisiköhän jo alkaa miettimään sairaalakassin pakkaamista..? :D

Kuivaako kenelläkään muulla näin syksy-talvi aikaan jalkapohjat? Mulla on kantapäät niin kuivat että meinaa välillä päästä halkeamaan ja tosi kipeät. Apteekin helosan voidetta olen käyttänyt,mutta jos jollakin on hyviä vinkkejä miten pitää jalkapohjat hyvässä kunnossa niin saa kertoa :) näin raskaana ollessa tuntuu,että vielä herkemmin kuivuu nuo jalat ja rasvaus itsellä on melko haastavaa suuren vatsan takia :)

Äääh, mä oon nykyään niin tunteellinen, että itkeä tihrustan täällä kun luen tulevista ja koetuista synnytyksistä... Miljoonasti onnea Nuunuäipälle tulevaan koetukseen ja Pikkumyylle pikkunyytistä <3 <3 Tästä tunteellisuudesta kertoo myös se, että katoin eilen koulu- ja esteratsastusta ja itkin myös silloin. Huoh.

Mulla eka mammalomapäivä ja oon vähän silleen pihalla, että mitäs tässä nyt tekisi. Ekaa kun odottelee niin ei ole niitä muita lapsia, joiden kanssa puuhailla. Istun siis sohvalla, pesukone pyörii ja katson Gilmore Girls'jä. Vähän sellainen epätuottava olo. Jotain pitäisi varmaan tehdä... Sataa, joten ei haluaisi mennä tuonne luontoonkaan kävelemään. Ymph.

Mutta hei, tajusin eilen, ettei tartte vähään aikaan tuntea sitä (melkein joka) sunnuntaista "suamari, huomenna taas töihin" -oloa :D

Kaisukkene 35+0 POKS

Täällä ollaan synnytyssalissa! Oli kontrolliaika lääkärille klo 10 ja heti päätettiin kalvot puhkaista mun syöksysynnytys pelon ja jatkuvan aurallisen migreenin takia ja kun paikat jo niin valmiit. Kymmenessä minuutissa pääsin saliin ja kalvot puhkaistiin ja nyt jo tuntuu ihan kohtuullisia supistuksiakin!

Frida ^ 38+3

Mulla kuivaa jalat, saan olla kokoajan mieheltä pyytämässä jalkojen rasvausta:grin

Nyt neuvola-aika takana. Opiskelija otti mut vastaan ja siinä sivussa istui myös joku mulle tuntematon neuvolatäti.
Vauva on edelleen raivotarjonnassa, kiinnittynyt muttei ihan laskeutunut kuulemma. Peppu sojotti vasemmalla ja jalat oikeella:p
Sykkeet 150-155. Mulla arvot olivat ok :)

Vauvan painoarviota kyselin ja heittivät että joku 3500.. Apua.. Väittivät ettei kerkeä jättiläiseksi kasvaa kun mulla siis pelko tuosta vauvan painosta ollut jo jonkin aikaa kun suvussa tosi isoja vauvoja syntynyt..
Sanoi että mulle painoa kertynyt aika hyvin, öööö 12kg yhteensä. Mun mielestä se ei ole paljoao_O
Turvotusta kuitenkin aika paljon tullut käsiin ja jalkoihin.

Enää yksi neuvolakäynti ja sit seuraava onkin yliaikaistutkimus, mutta toivon ettei menisi niin pitkälle!

Voisko joku muuten ehdottaa mulle että miten käytän tän raskauden loppuajan niin etten koko ajan miettis milloin vauva tulee ulos yms? Kun tuntuu ettei se sitten ainakaan tule kun sitä mietin!!:sad001 Jotain tekemistä pitäis keksiä:wideyed:

rv 38+1

Sorry hehkutusta, mut voi jes! Saatoin tossa pojan kouluun ja kotiin tullessa kurkkasin postilaatikkoon -> kirje Kelalta! :nailbiting: Tiesin et asia koskee vanhempainpäivärahaa ja kerrankin voi sanoa, et oli erittäin iloisia uutisia. Olen siis ollut työttömänä kesäkuun puolesta välistä lähtien ja hain vanhempainpäivärahaa perustuen edeltävän 6kk tuloihin. Mullahan ei ennen äippälomaa ole ollut kiinteästi 6kk töitä, mut sen pystyi hakemaan myös erillisistä pätkistä, kun olen kumminkin ollut enempi vähempi töissä viime syksystä nyt kesän alkuun. Keväällä oli pari kk työttömänä. Kelan sivuilla kun luki et pätkätöiden kohdalla voi näin tehdä, joten ajattelin edes yrittää ja kyllä kannatti. Mun tulot yli kaksinkertaistuu syyskuulle asti!!! :happy: Eli nyt ei ole hätäpäivää johonkin aikaan ja saan säästettyäkin tässä oikein hyvin. Tää piristi todella! Yöllä täällä kukuin unettomana klo: 4-> ja mietin, et miten tästä päivästä tulee selviämään, mut tää piristi niin, et voisin pistää tanssiksi! Mulla ei ollut harmainta hajua mitä voisin saada jos toi hakemus menee läpi ja en ois edes uskaltanut toivoa tollasia rahoja! Esikoisen kanssa menin sillä minimillä ja jotenkin olin jo henkisesti valmistautunut siihen tai ajattelin, ettei tulot varmaan tästä työkkärirahasta paljoa voi nousta.

Pitää todellakin hehkuttaa... se kummasti sydän kevenee tuommoisista uutisista :):spamani

Täällä ollaan synnytyssalissa! Oli kontrolliaika lääkärille klo 10 ja heti päätettiin kalvot puhkaista mun syöksysynnytys pelon ja jatkuvan aurallisen migreenin takia ja kun paikat jo niin valmiit. Kymmenessä minuutissa pääsin saliin ja kalvot puhkaistiin ja nyt jo tuntuu ihan kohtuullisia supistuksiakin!

Frida ^ 38+3

Voi eii Frida sinäkin pääsit jo!!! Tsemppiä synnytykseen :gen014

Mua jo nii harmittaa kun muut pääsee synnyttämään ja meidän neiti se vaan sinnikkäästi on masussa. Huomenna ois viimeinen neuvola ennen yliaikaiskontrollikäyntiä (se sitten nokn puolentoista viikon päästä ). Syntyyköhän tämä ikinä? Huoh :dontknow

Rv 39+0

Ihanaa Pikkumyy, onnea!! :)

Tsemppiä nuunuuäippä ja frida ! Jännää, jännää..

Mä muistan et viime raskaudessa oli tosi tärkeää, et viimeisillä viikoilla oli jotakin mukavaa kalenterissa. Yritin aina sopia ja keksiä jotaki, mikä olis mahdollisimman houkuttavaa. Vielä en oo ruvennu siihen, vaan eläny ns. normiarkea, et välillä voi olla ihan "tylsiäkin" päiviä joukossa. Ja kun on vielä järjestettävääkin, jos jaksaa puuhailla. Mut nyt oon kuitenkin sopinut mukavia juttuja (esim leiri ens vklp, loma ens viikolla), vaikka tiedän et saattaa olla, et en enää oo yhdessä koossa. Tommoset pidemmällä olevat suunnitelmat auttaa myös jaksamaan. Sit mulla on yks tapahtuma jopa päivä lasketun ajan jälkeen.. ja se oli just semmonen, mihin olis tosi kivaa osallistua :) jos synnytän reippaasti ennen la, ni meen oman voinnin mukaan sit vauvan kans sinne ja jos la:n jälkeen, ni ompahan sit jotaki, mitä oottaa ;)

Mun mielipide on siis se, että kalenteri täyteen kaikkea kivaa ja sit vaan miettii, et mitä pitää tehä ennen synnytystä ja tekee ne ja sit listaa, et mitä olis nii huippua tehä ennen synnytystä :)

Rv 36+3

Pitää todellakin hehkuttaa... se kummasti sydän kevenee tuommoisista uutisista :):spamani

No todella. Säästöt huvenneet lähes kokonaan remppaan ja vauvahankintoihin ja olin lähes varma, ettei näitä mun työpätkiä kuitenkaan oteta huomioon, kun ovat niin hajallaan ja ollut useamman kuukauden työttömänä ennen mammalomaa. Läheltä piti etten edes yrittänyt hakea niiden mukaan. Kyllä kannatti ja sydän todella keveni monta kiloa. Hyvä että joku edes kevenee tässä tilassa. :p

Ja eiköhän se teidänkin neiti sieltä pian ala syntyä, ainakin toivottavasti. Onhan sulla vielä aikaa ennenkuin menee yliajalle. :)

Fridalle kovasti tsemppiä! :) Täällähän aletaan syntyä oikein urakalla, huisia! :)

Mulla on kans noita yöheräämisiä eikä millään saa enää unta. Ja kauhea nälkä ihan kokoajan jopa yöllä joutunut voileipiä värkkäämään mitä en ole koskaan ennen harrastanut. Mennkajomotusta myös ollut aika tasaisesti eli kaikki tää on varmaan kropan valmistautumista...

Mulla huomenna suunniteltu sektio, jännittää jo ihan hirveesti. Ens yönä ei taatusti tule nukuttua silmäystäkään. Iiik!
:clock

Onnea syntyneiden johdosta ja tsemppiä Fridalle!
:Heartbigred

38+2

Voi onnea pikkumyy ja tsemppii nuunuuäippä ja frida! :)

Mä ostin vimpa ihan haljenneille kantapäille rasvaa joskus ku meinas käydä samaa, tais olla shol:in? Sit illalla hetkeni jalat lämpösessä vedessä, kuivata, rasvata ja sukat jalkaan niin pehmeni nopeeta! :)

Täällä ollaan taas valvottu melkee kolme tuntii yöllä, ku ei vaan saa unta, tulee nälkä ja sit närästää :dead: onneks sitä tosiaan on mammalomalla että saa sit nukkua pidempää!! :)

36+0 poks :)

Ooooh, hurjasti tsemppiä Fridallekin!!! :)

Jänniä aikoja elellään. Lähinnä teidän muiden puolesta vielä toistaiseksi :grin

Rv 35+3

Marras16, miäkin pelkäsin että tulenko saamaan ihan minimi äippärahat mutta kysyin sitä kelalta sillon, että onko mitään mahista laskea rahoja joulu-15 - touko-16 väliltä kun oon ollu töissä. Nyt siis kesäkuun alusta asti työttömänä. Ja onnistuihan se. :-) aina siis kannattaa yrittää ja kysyä. Kyllä sitä toki tulot on pudonnu töissäolosta mutta ehkä sitä pärjätään :D

Ihan hirmuisesti onnea ja tsemppiä Fridalle <3

Mullakin on todella paljon univaikeuksia. Pari tuntia nukun ja sitten pari tuntia hereillä oloa. Pääkin ollut perjantaista lähtien kipeä. Nyt kyllä jo parempi. Vatuttaa se pyöriminen, kun kyljenkin kääntäminen on tosi vaikeaa. Yyyh.

35+0

Takaisin