La marraskuu 2016

Minulle tuli eilen ekaa kertaa myös ikävä piakkoin häviävää vauvamahaa :( sanoin miehellekin että tulee varmasti tosi outo olo kun ei enää tunnekkaan sitä pientä myllerrystä mahassa.
Ihan samaa oon miettinyt! Vaikka samalla kaipaan omaa hoikkaa varttani ja helppoja ylösnousuja sängystä :'''DD Mut miten siihen tottuu, ettei joku potki kylkiluuta muussiksi?

Mies oli eilen hyvä, kun tuli humalassa kotiin. "Muru? Ootko hereil?" "No?" "Mua jännittää ihan sikana synnytys..." <3 Ihan höpö, oli kuulemma vaan koko illan miettinyt, että mitähän hittoa sitä oikeasti kohta tapahtuu ja miten kaikki menee. :'D Totesin vaan, että hyvä, kun joku muu stressaa :''DDD

Täällä kans miehelle alkamas hiljalleen iskostua tajuntaan, et tässä ei kauaa mene enää ennenkuin alkaa tapahtua. Oli nähnyt ensimmäisen synnytysunenkin. :grin Kohta menee varmaan ohi synnytysunien kanssa, kun mä olen nähnyt vasta yhden. Muutenkin mies on ollut nyt viime aikoina ihailtavan tehokas, ei ole tarvinnut muistutella mistään ja tehnyt paljon enemmän hommia kuin olen uskaltanut toivoakkaan. :)

Huomenna ois toivottavasti viimeinen isompi ikeareissu tiedossa, vielä pitäs jaksaa hakea yksi pax-vaatekaappi ja koota se. Mut sit ois vihdoin ohi tää hemmetin kaappien, hyllyjen ja lipastojen rahtaus ja kokoominen. Mäkin ihan tykkään normaalisti huonekalujen kokoomisesta, mut nyt alkaa jo väsyttää. Etenkin kun paikat menee niin kipeeks siinä lattialla kykkiessä ja heiluessa. Rempan viimestelyt tapahtuu tiistaina ja sit pääsee lopultakin viikkailemaan vauvan vaatteita kaappiin ja sisustamaan vauvan huonetta! Oh joy! :joyful: Ja sit ois kiva kans vähän ennättää jännätäkin, et joko joko... :)

Täällä käyty taas tänään synnytyspolilla.
Vauvan liikkeet ovat vähentyneet huomattavasti tällä viikolla ja perjantaina verenpaine oli hieman korkea kun mittailin isäni mittarilla. Pakkailin sairaalakassin varmuudeksi mukaan jos tulee jotain akuuttia.
Noh, käyrät olivat loistavat, verenpaine hyvä.
Vauva ultrattiin ja virtaukset olivat hyvät. Lapsiveden määrä oli noussut normaaliksi ja liikkeiden vähyyskin selvisi: Vauva on laskeutunut syvälle lantioon eikä pääse enää liikkumaan pahemmin kun pää on jumissa.
Ekaa kertaa sain jopa painoarvion eli vauva olisi nyt 2,5kg ja lasketun ajan tienoilla saattaa arviolta olla n. 3,5kg. Eli siro tapaus olisi tiedossa (pojat olleet syntyessään 3750g ja 4110g).
Ja meikä on viikon jäljessä raskausviikoissa. Itse elän viikolla 33+5 kun lääkäri sanoi että kyllä nyt on 34+5. Kyllä voi olla pihalla omista viikoistaan. :D
Mutta kaiken kaikkiaan sain mielenrauhan ja nyt vain odotellaan pientä saapuvaksi. :)
Jännä vain kun pojat laskeutuivat ja kiinnittyivät vasta synnytyksessä ja tämä yksilö kaivelee jo itseään menoreitille. :D

Limatulpasta tuli mieleeni, että esikon aikaan minulla tuli limatulppaa muistaakseni n. 2-3 viikkoa ennen synnytystä. Tokasta ei tullut kuin verta mutta sitä seuranneista supistuksista huolimatta synnytys ei lähtenyt käyntiin.

Maatuska83 ja jos nyt se rv olis 34+5 :)

Täällä mies on kanssa kyllä höpsähtänyt ihan täysin, silittelee ja juttelee mahalle tosi usein mitä tehnyt muuten nyt raskausaikana tosi vähän. Kaupoissa ym. bongaa kanssa kaikki pienet vauvat ja kuiskii mulle "kato tuollakin on tollanen pieni!!" <3 masukille puhuu että pitäis jo tulla pois sieltä masusta. Oli viimeyönä nähnyt unta että pieni syntyi, oli ollut niin todentuntuinen uni että oli karvas pettymys kun aamulla heräsi :D ollaan nyt molemmat nähty unta että tulee tyttö, saas nähdä <3

Jeanney 38+2

Huh, mikä tilanne. Naistenklinikan remppa asettaa paineet Kättärille, ja sitä myöten Jorville. Mun sukulaiset haluais, että synnyttäisin Helsingissä (haluaisivat varmaan tulla katsomaan sairaalaan, en ymmärrä miksi).. Mutta ei noiden ruuhkien takia kyllä yhtään houkuta! Lohjalle mennään, ellei joku yllättävä kriisi iske. Etsiköön kyydin, jos on pakko päästä ihmettelemään.
Katjusha rv 36+3

Siis kyllähän sun Katjusha täytyy nyt mennä Helsinkiin synnyttämään kun sukulaiset kerran haluaa! :D (sarkasmia)

Mikäs tilanne Pikkumyyllä? :)

Mua kiinnostaa koko ajan käydä kurkkimassa, et joko tulee lisää vauvvoja. On niin jännää seurailla muiden synnytysten alkamista ja päättymistä ja sit lopulta päästä lukemaan koko kertomus mahdollisesti :)

Musta olis kivaa synnyttää vaikka tossa marraskuun ekalla viikolla. Ens vklp olis vielä leiri tiedossa koko perheenä, joten sen jälkeen. Mies olis sopivasti vapaallaki sen ma-pe siinä ja mun äidillä hyvät työvuorot ottaa esikoista hoitoon.. Tämä on kyl jännää aikaa, ku ei yhtään tiiä et millon pääsee synnyttämää ja millanen tyyppi sieltä masusta tulee <3

Rv 36+2

Me saatiin kaverilta tuollainen Brion lammas leikkimatto, mutta siinä ei ole vaan yhtään siihen kuuluvaa lelua enää jäljellä :( Tietääkö kukaan saako niitä pelkkiä roikkuvia leluja siihen ostaa jostain erikseen vai pitääkö mun alkaa soveltaa jotenkin ja ostella siihen vaan jotain minkä saisi kivasti roikkumaan?

Noniin! Täsä aletaan taas olla kutakuinkin elävien kirjoissa ja kahtena kappaleena joten tässäpä synnytystarinaa :D Synnytys meni hyvin, mutta oli siis tosi pitkä ja rankka. Kesto oli 23h ja 40min. Ballongilla lähettiin käynnistään aamulla puoli 11 aikaan ja heti lähti säännölliset ja kipeät supistukset päälle. Sain aluksi pari kipupiikkiä osastolla, sitte illalla puoli 10 aikaan siirrettiin synnytyssaliin, sielä menin ammeeseen ja 12 aikaan aloin ottaan ilokaasua, epiduraalin sain yöllä 3 aikaan ja puhkaistiin kalvot. Sitte sain vielä kaksi kertaa lisää epiduraalia ennen ku vauva synty klo 10.34 lauantaina. Eppari jouduttiin leikata, mutta kaikkineen kolmella tikillä selvis :) tyttö oli tasan 3kg ja pituutta 48cm, täydellinen kymmenen pisteen pakkaus <3 syntyi siis 38+1.

Pikkumyy

Noniin! Täsä aletaan taas olla kutakuinkin elävien kirjoissa ja kahtena kappaleena joten tässäpä synnytystarinaa :D Synnytys meni hyvin, mutta oli siis tosi pitkä ja rankka. Kesto oli 23h ja 40min. Ballongilla lähettiin käynnistään aamulla puoli 11 aikaan ja heti lähti säännölliset ja kipeät supistukset päälle. Sain aluksi pari kipupiikkiä osastolla, sitte illalla puoli 10 aikaan siirrettiin synnytyssaliin, sielä menin ammeeseen ja 12 aikaan aloin ottaan ilokaasua, epiduraalin sain yöllä 3 aikaan ja puhkaistiin kalvot. Sitte sain vielä kaksi kertaa lisää epiduraalia ennen ku vauva synty klo 10.34 lauantaina. Eppari jouduttiin leikata, mutta kaikkineen kolmella tikillä selvis :) tyttö oli tasan 3kg ja pituutta 48cm, täydellinen kymmenen pisteen pakkaus <3 syntyi siis 38+1.

Pikkumyy

Onnea ihan todella paljon! :Heartred ihana kun tulit jakamaan kertomuksesi meille

Rv 39+0

Onneks limatulppa varoitti ja pakkasin kassin.Lapsivettä alko loriseen 23.30 ja streptokokkin takia tultiin jo Koksiin.Ekat antibiootit annettu ja kivasti jo supistaa!Paikat viel ihan epäkypsät,et voi tulla pitkä reissu!
37+2 eli hätähousu täällä tulossa ♥

Onnea Pikkumyy ja tsemppiä nuunu!! Niiiin jännittävää kun meidän poppoo alkaa synnyttämään <3 mä en tiedä miks mutta mulla kummittelee päässä päivämäärä 5.11, mä toivon että alitajunta varoittelee että synnytän silloin :D

Rv 36+2

Onnea Pikkumyy ja voimia Nuunuäippä koetukseen! :)

Vähä täs alkaa jo itseäkin jännittää kun niin alkaa porukka jo jakaantua.

Onnea Pikkumyy! :)
Tsemppiä Nuunuulle!:)

Mulla tänään aamulla neuvola, jotenkin jänskättää ihmeellisesti :eek:

rv 38+1

Lämpimät onnittelut Pikkumyy :Heartred

Ja hurjasti tsemppiä Nuunuäippä!!!:)

Minulla huomenna lääkärineuvola ja jännittää myös aika paljon. Lähinnä se, että onko tuolla alhaalla mitään tapahtunut. Harjoitussupistuksia on ainakin jatkuvasti. Oon teille täysviikkosille vähän kateellinen. Eiköhän tässä tuota omaa aarretta odotella sinne joulukuuhun..

Rv 35+3

Takaisin