Tuntuu hassulta, että osa teistä "tietää", koska se vauva syntyy. Ei oo enää pitkä aika kellään.
Alkoi naurattamaan, kun meidän perheessä tosiaan on siskot saaneet lapsia jo ja äitipuolikin synnyttänyt seitsemästi, niin viimeksi kun nähtiin olivat sitä mieltä ettei maha oo laskeutunut yhtään ja menee synnytys heittämällä yli ajalle.. neuvolassa eilen kuitenkin sanoi täti, että selkeästi alkanut jo laskeutumaan. En muutenkaan tykkää asenteesta, että jos jo ennestään on lapsia, niin se heidän käyttämä tapansa olisi se ainoa oikea ja kaikki muut ovat sitten väärässä.. sanoinkin miehelle eilen, että varmin tapa tällä hetkellä päästä mun seurasta eroon on aloittamalla arvostelu mun tekemisistä/olemisista/vauva hankinnoista/kasvatusmetodeista yms.
Pitäisi olla kuulema pulloja valmiina kotona ja tutit sairaalakassiin pakattuna.. kuitenkaan Mamin tai Aventin pullot ei kelpaa (vissiin liian kalliita) eikä mistään tule mitään, jos ei omista mikroa ("miten muka lämmität maidon vauvalle ilman mikroa?"). Myös hoitoalusta on kuulema turha eikä vaipparoskiksellakaan tee mitään.. (ei auttanut selitys, että pakko vessaan oli hankkia joku roskis, joten miksei samalla hinnalla sitten isompi ja mahdollisesti sellainen, josta ei leviä sonnan haju pitkin kämppää ja hoitoalusta pyykinpesukoneen päällä on lähinnä tarkoitettu pariksi ekaksi kuukaudeksi ettei tarvitse kumarrella ja on helpompi tehdä kaikki ihopuimujen jne. putsaukset vesipisteen vierellä.) Onneksi en näyttänyt kohtuammetta, siitähän riemu vasta olisi revennyt..
Taidan hautautua pariksi kuukaudeksi vauvan kanssa kotiin, niin ei tarvii pahoittaa mieltään ihmisten arvostelulla.. eikä kukaan varmaan pahaa tarkoita, mutta mä myös oletan, että asiat on muuttuneet kahdessakymmenessä vuodessa ja jos joku on tehnyt aina jotenkin, ei se tarkoita siltikään, että se kyseinen tapa olisi ainoa mahdollinen tapa tehdä asioita.
Sori avautuminen, ärsyttää vaan, kun mä tykkään ite tehdä juttuja niin kuin teen ja kun mulla kerta on sen verran rahaa käytettävissä, että voin ostaa imetystyynyn näkemättä viikkoa nälkää tai että en ostanut käytettynä pyykinpesukonetta, niin en mä automaattisesti ole huono äiti. Eikä meidän perheessä huomioida sitä, että jos mä ostan nyt juttuja X, niin mulla ei välttämättä sitten olekkaan rahaa ostaa monella sadalla joululahjoja tai reissata julkisilla pitkin Suomea - tai esimerkiksi, etten halua just tällä hetkellä autoa, joka syö kaikki rahat vaikka ilman sitä sukulointi jääkin ihan minimiin ja perhejuhliin osallistuminen edellyttää kyytiä joltain muulta sukulaiselta.
Huoh.