La marraskuu 2016

Itelläni alkanut kans olemaan vatsanväänteitä ja vatsa enemmän sekaisin. Vaikka en ole syönyt sen ihmeempää kuin ennenkään.

Joo aika ihme juttu, en mäkään mielestäni ole syönyt mitään ihmeellistä tai erikoista kuin aikasemminkaan. Eilen pienen määrän lakritsia, mutta määrä oli todella pieni.. Ja tuli ihan yllättäen aivan järkyttävä kiire vessaan, luojan kiitos olin kotona :o Ja jouduin miehen häätämään sieltä ulos, raivostuttaa kun on vain yksi vessa..

Mulla myös ollut vähäisiä liikkeitä eilisillasta lähtien.. On niitä muutama tuntunut mutta paljon laiskempi asukas on ollut. Noh, doppleri on kaapissa mutta luotan nyt vain siihen että tänään on asento erilainen/muuten vain hiljaisempi päivä. Pari viimeistä päivää on nimittäin riehuttu niin paljon että heti huomasin että enää ei tunnu liikkeitä samalla tavalla.

Täällä on ollut jo älyttömästi huonosti nukuttuja öitä :( En saa millään unta, nukahdan yleensä viiden-kuuden aikaa aamuyöllä ja saatan muutaman tunnin päästä jo heräillä. Herään ihan kaikkiin pieniinkin ääniin ja ennen olen nukkunut kuin tukki enkä herää melkein mihinkään! Tänäänkin heräsin muutaman tunnin jälkeen ja oli todella inhottava tunne, vatsa piti todella kovaa meteliä ja kouristeli, ihan kuin menisi vatsa sekaisin. Närästi ja poltti ja posket oli aivan kuumat. Menin vessaankin mutta ei ollut mitään ummetusta ihmeempää ja edelleen vatsaa vääntää. Otin rennien ja yritin hetken aikaa vielä nukkua. Sainkin nukuttua, mutta aamupalan jälkeen alkoi taas vatsaa vääntämään ja nyt tuli oikein kiire vessaan, vatsa ihan sekaisin! :( Inhottava tunne, toivottavasti jäi vain tuohon yhteen kertaan..

Mulla tiedätkö ihan samat olot. Mää niin toivon että saisin lähtee jo ens yönä synnyttään!!! Alan olla niin täynnä tätä oloa ja noita öitä kun valvon just vähintään johonki neljään :sour: aargh!!! Ja kun mä oon aina nukahtanu just ku haluan, nukkunu kuin tukki.

Rv 37+6

Täällä on vauva kans rauhoittunut,ei myllerrä niin aktiivisesti kuin aiemmin viikolla. Lähinnä venyttelyitä ja hikkaa tuntuu. Vatsa toimii itsellä myös todella liukkaasti,aamupalan jälkeen saa juosta vessaan :) tänään myös väsyttänyt hulluna,olen kyllä nukkunut monta viikkoa lasten sairastelun takia huonosti. Mutta tänään on väsyttänyt normaalia enemmän,voi toki olla tuo harmaa sää joka vaikuttaa. Muuten vointi hyvä,ei supisteluita yms. 37+6

Mulla ollu kans monta huonoa yötä takana! Tuntuu et herään ihan pieniinki ääniin ja asentoo ei tietenkää löyy ja kädet puutuu, lonkat puutuu..
Oltiin pienellä kävelyllä tossa pari tuntia sitte ja nyt tullu alapäähän aivan sairaan kipeitä viiltoja/pistoja aivan ku joku puukottais alapäätä ja maha kovertuu ja tuntuu vielä menkkakivulle, kestää joku puol minuuttia-pari minuuttia eli ei oo sukkapuikkokipu. Tuntuu siltä et pitää vetää alapäätä sisäänpäin ku sattuu niin kovaa, en tiiä tajuuko kukaa pointtia? Mitä tää voi olla?

Ite oon miettinyt tässä lähipäivinä, että mitä jos mies tuleekin katumapäälle vauvan suhteen.. jos ei olekaan sitä mitä ajattelee, elämä muuttuu aika radikaalisti, onko osannut oikeasti valmistautua asiaan.. ja kun tuo ei puhu.. Ja tiedän miten kovasti hän halusi poikaa ja satavarma tyttö meille kuitenkin on tulossa (ja huomenna täysiaikainen jo, en voi käsittää..). Ite oon varma, että tulen rakastamaan vauvaa heti kun hänet ensimmäisen kerran näen, koska jo nyt on sellainen olo, että pientä rakastaa ihan kamalasti.. mut tuo mies.. kaikki sanoo, että "pikkutytöt pyörittävät isät ihan pikkusormensa ympärille", mut eihän tuollaista voi yleistää..

Ja nukkumisestia: oon nukkunut vähän vaihtelevasti, sen mitä saa unta ni nukkuu kuin tukki, mut tuntuu että tunnin välein saa vaihtaa kylkeä kun toinen jalka puutuu. Samanlainen puutuminen miulla aina menkkojen aikaan nukkuessa kyljellään ja nyt viikon pari ollut taas.. ja sit saa kerran kahdesti juosta vielä vessassa ja juomassa.

Mileim rv 36+6

Muokattu viimeksi:
Mulla ollu kans monta huonoa yötä takana! Tuntuu et herään ihan pieniinki ääniin ja asentoo ei tietenkää löyy ja kädet puutuu, lonkat puutuu..
Oltiin pienellä kävelyllä tossa pari tuntia sitte ja nyt tullu alapäähän aivan sairaan kipeitä viiltoja/pistoja aivan ku joku puukottais alapäätä ja maha kovertuu ja tuntuu vielä menkkakivulle, kestää joku puol minuuttia-pari minuuttia eli ei oo sukkapuikkokipu. Tuntuu siltä et pitää vetää alapäätä sisäänpäin ku sattuu niin kovaa, en tiiä tajuuko kukaa pointtia? Mitä tää voi olla?

Kuulostaa supistuksilta eikä edes lieviltä harjoitussupistuksilta, joten suosittelisin soittamaan päivystykseen, kertomaan samalla tavalla oireilusi ja kysymään mitä ovat mieltä. Näin varmasti saat varmuuden eikä tarvitse miettiä enempää.

Mileim, mulla oli samoja pohdintoja ennen esikoisen syntymää miehestä. Ne oli kuitenkin täysin turhia, meillä kävi juuri noin, että tyttö kietoi isänsä ihan pauloihinsa ja mies on mitä parhain isä. Niin monista asioista näkee, että tytöstä on tullut isälleen se kaikista tärkein juttu. Jokainen ihminen on tietysti erilainen mutta vaikka mietityttää niin se saattaa olla täysin turhaa :)

Mulla tuli tänään ensimmäistä kertaa pari kipeää supistusta :wideyed: esikoisesta tuli ensimmäinen kipeä vasta kun synnytys alkoi.. Ehkä mun toive toteutuu eikä mene tämä yliajalle. Supistukset tuli siivotessa niin pitää varmaan ottaa nyt vielä vähän rauhallisemmin kun viikkoja vasta 34+3. Mullakin oli just viime yönä vaikeuksia nukkumisen kanssa niin voikohan lyhyet unet vaikuttaa myös supisteluun?

Kirkasvalolamppu <3 ai että,miksen taas oo kaivanu sitä aikasemmi esille.. ku mun pieni sisäinen herätyskelloni herätti mut tänä aamuna ni vastasin sille ekana et nukutaa vielä,ei oo aamu.. tyyppi kuitenki sitkeesti jatko herätysyritystä ni katoin kelloo,oliha se jo varttia vaille 9.. ei vaa yhtää tuntunu aamulta ku oli iha hirveen pimeetä! Mut jospa tosta valosta sais vähä potkua päivään :)

Nempsu 35+4

Mä ajattelin olla tänään tehokas ja hyötyliikkua. Katotaan miten käy. Tavoitteena on palauttaa kirjastoon kirjoja, poiketa torilla kattomassa suppilovahverotilanne, hakea ehkä kangasta baby björn -sitterin uudeksi päälliseksi (tää on vielä harkinnassa), ostaa Prismasta tai CM:sta langat seuraavaan neuleeseen ja poiketa vielä Lidliin kattomaan miehelle tänään valikoimiin tullutta paitaa. Siinä ois kauluksessa kolme nappia, eli saa kaula-aukkoa isommaksi ja synnärillä babyn ihokontaktiin. Ja hintaa muutama euro. Vois ostaa vaikka kakski. Nii ja siinä on pitkät hihat, mikä on palelevalle miehelle aina hyvä juttu :)

Onneksi asutaan aika pienessä kaupungissa, niin on lyhyet välimatkat. Ja mulla on oikeestaan koko päivä aikaa kuluttaa tähän käppäilyreissuun. Jos vaan saisin itteni ensin liikkeelle..

Mielialoista sen verran että mä oon kyllä nykyisin enemmän räjähdysaltis kuin itkuherkkä. Mulle riittää että en löydä oikeaa kauhaa laatikosta, pudotan jotain lattialle, housut valuvat jalasta, vettä roiskahtaa päälle tiskatessa ym. Kaikki pieni ja turha saa mut oikeasti niin vihaiseksi ja räjähtämään että kuluttaa kyllä itseänikin. Ai että kun äsken kaulitsin taikinaa ja se vaan tarttui kiinni tai muuten vaan ei onnistunut niin oli kyllä lähellä ettei lentänyt koko taikina seinään. Kylläpä korpee.

Rv 35+2

Mulle järjestettiin eilen Baby Showerit! :) Oltiin mieheni siskon tytön synttäreillä kun yhtäkkiä mieheni toinen sisko sanoi minulle, että "sä tuut nyt mun mukaan, mennään." Olin ihan ällikällä lyöty, heti ajattelin, että kyseessä on Baby Showerit, mutta en ollut uskoa todeksi. Ihan täydellinen yllätys siis. Olin ajatellut, ettei mulle nyt sellaisia järjestetä kun 2 vuotta sitten järjestettiin viimeksi. :joyful:

Mieheni siskon kanssa ajettiin autolla meille, ja kohta saapuivat muutkin vieraat. Ei mikään ihme, että mieheni imuroi ja pesi lattiat perjantaina ja vielä sunnuntaina keräsi lelut, petasi sängyt jne ennen kuin lähdettiin sinne synttäreille. :grin

Baby Showereissa sain lahjaksi vaippakukkakimpun (edellisissä sain vaippakakun) ja mun piti arvata vieraiden omista vauvakuvista, että kuka on kukakin. Tuntui aluksi mahdottomalta tehtävältä, mutta sain kaikki oikein! Sitten syötiin, kaikki vieraat olivat tuoneet jotain syötävää. Oli salaattia, patonkeja, mutakakkua vaniljajäätelöllä, mustikkapiirakkaa ja suklaata. Sitten kaikki kirjoittivat lapuille veikkauksensa vauvan syntymäpäivästä, kellonajasta, pituudesta, painosta ja nimestä. Sain myös tehdä äitikorun vieraiden tuomista helmistä. :)

Eilisen aikana söin herkkuja varmasti koko tämän viikon edestä. Vauvakaan ei meinannut millään rauhoittua illalla/yöllä, aivan kunnon riehunta oli käynnissä koko ajan (ei mikään ihme sillä herkkumäärällä). Millään en meinannut saada nukuttuakaan kun vauva liikkui niin kovaa ja ajatukset oli vielä niissä yllätysjuhlissa ja ihanissa ihmisissä, jotka jaksoivat juhlat mulle järjestää. :love2

36+4

Voi varpahat, mä taas oon sekä itkuherkkä että räjähdysaltis! Itkeskelen vähä väliä,pahotan hirmu herkästi mieleni ja moni normaali asia nostaa kyyneleet silmiin.. mut sit taas on niitä hetkiä ku meinaa tavarat lentää seinään,ärräpäät kaikuu ja sitä rataa.. ja yleesä kunnon raivokohtauksen jälkee sit taas itkettää.. voi ihanat hormoonit! <3

Vimpa,mä en oo kans oikei viel sisäistäny sitä et kohta vauva syntyy. Mulle tää on toki ihan täysin uus tilanne,ku ensimmäinen tulossa. Välil tulee niit kauhukuvia et entä jos kaikki menee pieleen ja jos ei muuta ni vauva vähintää vihaa mua.. välil tulee fiilis et kaikki menee hyvin ja vauvanki kanssa sujuu ihan hyvin mut sit taas hetken päästä pohdin et mitäpä jos mä en vaikka osaakaa olla äiti.. mut kaipa nää kaikki kuuluu vaa osana raskautta..

Nempsu 35+4

Ei vitsi,ei tätä meinaa millään taas ymmärtää,että kohta meillä on uusi vauva. Jotenkin en osaa sisäistää,että kohta hän on täällä. Just eilen illalla sanoin miehelle,että onkohan tämä viimeinen viikko kun meitä on kuusi.. Jännää 38+0
Mä en kanssa jotenkaan käsitä sitä vielä ja voi olla hetkenä minä hyvänsä täällä

Mulle järjestettiin eilen Baby Showerit! :) Oltiin mieheni siskon tytön synttäreillä kun yhtäkkiä mieheni toinen sisko sanoi minulle, että "sä tuut nyt mun mukaan, mennään." Olin ihan ällikällä lyöty, heti ajattelin, että kyseessä on Baby Showerit, mutta en ollut uskoa todeksi. Ihan täydellinen yllätys siis. Olin ajatellut, ettei mulle nyt sellaisia järjestetä kun 2 vuotta sitten järjestettiin viimeksi. :joyful:

Mieheni siskon kanssa ajettiin autolla meille, ja kohta saapuivat muutkin vieraat. Ei mikään ihme, että mieheni imuroi ja pesi lattiat perjantaina ja vielä sunnuntaina keräsi lelut, petasi sängyt jne ennen kuin lähdettiin sinne synttäreille. :grin

Baby Showereissa sain lahjaksi vaippakukkakimpun (edellisissä sain vaippakakun) ja mun piti arvata vieraiden omista vauvakuvista, että kuka on kukakin. Tuntui aluksi mahdottomalta tehtävältä, mutta sain kaikki oikein! Sitten syötiin, kaikki vieraat olivat tuoneet jotain syötävää. Oli salaattia, patonkeja, mutakakkua vaniljajäätelöllä, mustikkapiirakkaa ja suklaata. Sitten kaikki kirjoittivat lapuille veikkauksensa vauvan syntymäpäivästä, kellonajasta, pituudesta, painosta ja nimestä. Sain myös tehdä äitikorun vieraiden tuomista helmistä. :)

Eilisen aikana söin herkkuja varmasti koko tämän viikon edestä. Vauvakaan ei meinannut millään rauhoittua illalla/yöllä, aivan kunnon riehunta oli käynnissä koko ajan (ei mikään ihme sillä herkkumäärällä). Millään en meinannut saada nukuttuakaan kun vauva liikkui niin kovaa ja ajatukset oli vielä niissä yllätysjuhlissa ja ihanissa ihmisissä, jotka jaksoivat juhlat mulle järjestää. :love2

36+4

Mulle kanssa järjestettiin eilen babyshowerit.Ainoo mistä mietin,että epäilin onko ne nyt,kun mies halus laittaa päiväpeiton aamulla Mulla kanssa meni nukkuminen ei onnistunut.Vieraat lähti vasta 10 aikaan illalla ja mä ihan sokerihuuruissa ja ylikierroksilla.En oo oikeestaan mitään makeeta syönyt pariin kuukauteen Raskausdiabeteksen takia,niin nyt söin karkkia ja kakkua,niin huomas kyllä,että vaikutti vireyteen Mutta ihanaa oli ja kiva kun ystävät viitsivät järjestää

Takaisin