Mä oon jotenkin ollut vähän yltiöpositiivinen tämän raskauden aikana. Kohtukuolemaa olen kyllä pelännyt alusta saakka ja pelkään edelleen. Tällä hetkellä olen lähinnä kyllästynyt itseeni kun olen niin kömpelö ja touhuaminen ei onnistu samalla tavalla kuin normaalisti. Mulla on kahdesti tämän raskauden aikana tullut ajatukset "osaanko muka hoitaa vauvaa???" ja "kannattiko hankkia kolmatta kun nyt ollaan näiden kahden kanssa aika helpossa vaiheessa ja kohta meillä sitten on vauva joka on täysin riippuvainen aikuisesta jne". Vauvasta olen älyttömän innoissani ja en malttaisi odottaa, että millainen luonne sieltä tulee ja miten isoveljet suhtautuvat vauvaan kun nyt odottavat vauvaa jo niin kovasti ja ovat vauvasta iloisia. Mieskin on niin kasvanut isäksi näiden vuosien aikana, että kuvittelen tämän kolmannen vauva-ajan olevan sen takia jopa ehkä helpoin, esikoisen synnyttyä mies oli vielä niin hukassa isyytensä kanssa ja mäkin ihan varmasti äitiyden kanssa.
mutta kyllähän tuo pelästytti ja muistutti myös itseäni, että mitä väliä vaikkei täällä paikat olisikaan ihan tiptop ja kaikki valmiina vauvaa varten, kunhan vaan tänne meille asti onnellisesti pääsee