La marraskuu 2016

Tota.. mites teillä sänkytouhut luistaa? :oops:
Täälä maha on ainakin sen verran tiellä, että ei ne "perinteiset" asennot oikeen enää onnistu..:grin

Mä oon kans juonut jo litratolkulla glögiä ja ootan vaan millon pääsen laittelemaan jouluvaloja, ennen tähän aikaan jouluvalmistelut vaan ahdisti :D Pullaakin leivoin, kunnon kotiäiti siis tulossa :D

Voisi melkein sanoa että mitkä sänkypuuhat.. On kyllä niin kuivat paikat että ei saa kyllä tulla lähellekkään meikän alakertaa. Mies ainakin näyttää ymmärtävänsä, vaikka tiedän että kovillehan se ottaa ( :D ) Lupasin kyllä että rv 37 sitten voidaan aloittaa touhuilut :D

Mä oon kans juonut jo litratolkulla glögiä ja ootan vaan millon pääsen laittelemaan jouluvaloja, ennen tähän aikaan jouluvalmistelut vaan ahdisti :D Pullaakin leivoin, kunnon kotiäiti siis tulossa :D

Voisi melkein sanoa että mitkä sänkypuuhat.. On kyllä niin kuivat paikat että ei saa kyllä tulla lähellekkään meikän alakertaa. Mies ainakin näyttää ymmärtävänsä, vaikka tiedän että kovillehan se ottaa ( :D ) Lupasin kyllä että rv 37 sitten voidaan aloittaa touhuilut :D

Mulla teki yhessä kohtaa hirveesti mieli glögiä, mutta en sitte uskaltanu juoda ku siinä on inkivääriä ja kanelia(?) Vai muistanko nyt ihan väärin että ne oli vältettävien listalla.. mutta glögissä niitä mausteena ei paljoa oo, oon vaan super tarkka ollu :shy: ärsyttävänkin tarkka..

Pitääpä käydä hakemassa tuota teetä, kiitos vinkistä!

Meillä sänkypuuhat sujuvat ihan hyvin. Tai siis hyvin, mutta vain yhdessä asennossa eli sivuttain. Muuta asentoa en voisi edes ajatella. Tuossa saa tyynyn masun alle, ettei paina ikävästi. Miehelle ehkä vähän tylsää, kun aina vaan samassa asennossa, mutta tajuaa kyllä, että jos tarpeeksi valittaa niin on mahdollista, että loppuu kokonaan. Ei siis valita kuin ehkä joskus partaansa :hilarious:

Mulla alkaisi ensi viikon jälkeen mammaloma. On kyllä niin älytön ajatus. En muista milloin olisin ollut silleen oikeasti lomalla, etten olisi tehnyt töitä sinä aikana. Nyt saan oikeasti rentoutua. Tai noh, miten sen nyt ottaa, onko se mammaloma oikeasti mitään lomailua... Ei varmaankaan :D

Hei joo, sellainen mitä olen miettinyt tässä, jota en siis ole vielä hankkinut, on imetystyyny. Onko suosituksia kenelläkään mikä kannattaisi hankkia vai kannattaako hankkia ollenkaan? Entä liivinsuojat, onko suosituksia että kertakäyttöisiä vaiko pestäviä, entä minkä merkkiset hyviä jne.? Mä havahdun tällaisiin "hitsi, en ole näitäkään miettinyt ja kohta on jo liian myöhäistä ja maailma räjähtää" -mietintöihin aina yöllä ja alan ressaamaan niistä. Tyhmä on ihmismieli, sen olen kyllä huomannut tässä raskauden aikana. Miten saakin kaikesta stressattua enemmän tai vähemmän...

Kaisukkene 33+2

Kaisukkene, mä ostin Pikku-Piia merkkisen imetystyynyn ja vaikuttaa tosi hyvältä! Ja liivinsuojista en vielä tiedä, mutta kertakäyttöisiä en ole hankkinut ollenkaan, vain niitä pestäviä.

Eikö kaneliakaan saisi syödä? :o tänään juuri tein korvapuusteja.. Ja laitoin kanakeittoon inkiväärijauhetta. Onko noista oikeasti jotain haittaa vai vaan hätävarjelun liioittelua? Aikoinaan inkiväärin sanottiin tuovan helpotusta raskauspahoinvointiinkin.

Pitääpä käydä hakemassa tuota teetä, kiitos vinkistä!

Meillä sänkypuuhat sujuvat ihan hyvin. Tai siis hyvin, mutta vain yhdessä asennossa eli sivuttain. Muuta asentoa en voisi edes ajatella. Tuossa saa tyynyn masun alle, ettei paina ikävästi. Miehelle ehkä vähän tylsää, kun aina vaan samassa asennossa, mutta tajuaa kyllä, että jos tarpeeksi valittaa niin on mahdollista, että loppuu kokonaan. Ei siis valita kuin ehkä joskus partaansa :hilarious:

Mulla alkaisi ensi viikon jälkeen mammaloma. On kyllä niin älytön ajatus. En muista milloin olisin ollut silleen oikeasti lomalla, etten olisi tehnyt töitä sinä aikana. Nyt saan oikeasti rentoutua. Tai noh, miten sen nyt ottaa, onko se mammaloma oikeasti mitään lomailua... Ei varmaankaan :D

Hei joo, sellainen mitä olen miettinyt tässä, jota en siis ole vielä hankkinut, on imetystyyny. Onko suosituksia kenelläkään mikä kannattaisi hankkia vai kannattaako hankkia ollenkaan? Entä liivinsuojat, onko suosituksia että kertakäyttöisiä vaiko pestäviä, entä minkä merkkiset hyviä jne.? Mä havahdun tällaisiin "hitsi, en ole näitäkään miettinyt ja kohta on jo liian myöhäistä ja maailma räjähtää" -mietintöihin aina yöllä ja alan ressaamaan niistä. Tyhmä on ihmismieli, sen olen kyllä huomannut tässä raskauden aikana. Miten saakin kaikesta stressattua enemmän tai vähemmän...

Kaisukkene 33+2

Imetystyynyt on vähän sellasia että osa vannoo niiden nimeen ja osa sanoo että täysiä turhakkeita. Itse imetin ensin pari kuukautta ilman imetystyynyä kunnes sen tyynyn hankin. Ja oli todella hyvä ostos, heti sai hartiat paremmin rentoutuun eikä muutenkaan tarvinnut niin kauheasti kannatella rintaa/vauvaa jne. Itsellä isot rinnat että en tiedä miten vaikuttaa. Mutta hyvinhän tuon tyynyn saa hankittua vauvan synnyttyäkin. Kokeilee vaikka lapsivuodeosastolla ennen kotiutumista heidän tyynyään että miten sillä onnistuu.

Itse tykkäsin kestoliivinsuojista, merkkiä en muista. Eniten tykkäsin sellasista missä oli toinen puoli "silkkisempi" ja siimä tais olla joku kosteussulku ettei tullut niin herkästi suojista läpi.

Liivinsuojukset on mielestäni hyvät..säästää pesua.. Tosin kaikilla rinnat eivät vuoda ja tihkuta. Minulla niitä kului kyllä useat päivässä ja kertakäyttösillä halvimmilla merkeillä menin. :) Mieluummin vaihdoin liivisuojuksia tiuhaan kun joka kerta rintsikoita. Tihkunut maito alkaa rintsikoissa nopeasti happanemaan.. :D elikä ihan kätevä juttu.. Lisäksi pelkkä vauva ajattelu voi saada rinnat vuotamaan itsekseen. :)

Imetystyyny ei ole ns. pakkotarpeellinen. Vauvan asentoa voi tukea myös tavallisilla tyynyillä. Imetystyynyt ovat kuitenkin suunniteltu sen mallisiksi, että niillä saa asennot helposti sopiviksi ja niskahartia-ystävällisiksi. :) Minä ostin kirppikseltä aikanaan ja oli kyllä hyödyllinen ostos. Helpotti arkea. :)

Inkivääri ei ole ruuan/juoman mukana kiellettyä vaan ns. lisäjauheina ja kapseleina. Inkiväärin tiedetään joissain tapauksissa aiheuttaneet rotilla varhaisia keskenmenoja. Eli tuskin on glögikään tässä vaiheessa raskautta millään tavalla vaarallista. :) Kanelissa oli muistaakseni syynä lähinnä siihen mahdolliset liuenneet kemikaalit tms.. eli sitäkin pitäisi aika tavalla syödä, että olisi oikeasti vaarallista vauvalle. :)

Huh! Uskalsin jopa lämmittää Blossa glögiä, mikä on siis alkoholitonta mutta punaviiniin tehtyä. Mitenkähän nuo pullon kyljessä lukevat sulfiitit sun muut...?

Eikös kaneli oo muutenkin "myrkky" eikä sitä suositella ylipäätään ollenkaan käytettävän kuin ihan vähän vain,ja lapsilla ei ollenkaan. En muista et mikä siitä myrkyn tekee tms,mut muistan kuulleeni tämmösen jutun joskus viime vuonna..mutta tuskinpa se sielä glögin seassa vaaraks on :)

Mä just tilasin imetystyynyn, kun halvalla sain. :joyful:

Mikäs päivitys tänne on tullut, kun ei voi enää "kuin" tykätä? Vai onko mun puhelin seonnut?

Mä olen nyt kaikki mahdolliset kaupat metsästänyt sitä vadelmanlehtiteetä ja joka paikasta on ollut loppu, joten taidan tilata suoraan netistä. Jos sitä imetysteetäkin siinä samalla ostaisi..

Turhauttaa, kun ei ole mitään järkevää päälle pantavaa! Voisin oikeesti kulkea vaan legginsseissä ja pitkissä paidoissa, mutta kun kaikki leggarit, jotka oon löytänyt on niitä ohuita, joista näkyy läpi eli siis pitkiä kalsareita ja kaikki pitkät paidat alkaa olla lyhyitä.. enkä löydä mistään kivoja talvikenkiä, jotka kävis jo nyt käytettäviksi.. tai löydän, mutta ne maksaa 150e ja just nyt en raaskis laittaa niin paljon rahaa yksiin kenkiin.. Ja kun jotenkin on liian kuumakin vielä, että ei oikein tee mieli käyttää talvitakkiakaan eli tuolla mä viiletän neuleessa, liian pienissä kengissä ja sukkahousuissa. :eek: Classy, indeed..

Mä oon ostanu kerttissuojia, kaveri just sano et ne pitäis muistaa vaihtaa joka imetyskerralla molemmat, sille oli joku lääkäri sanonu et mm. sen takii on niin paljon rintatulehduksii kun siitä ei puhuta...

Meillä on petipuuha kielto, saa nähdä kumooko lääkäri sen ens viikolla ku on 35+ viikot ja neuvola käynti :) mies kyllä tuumas että ei tiiä haluuko enää mitää touhutakkaa ku pieni on niin lähellä siinä ja ei haluis olla se joka synnytyksen käynnistäis :hilarious::grin

Mä oon käyttänyt jauhettua inkivääriä ja kanelia mausteena. Käsittääkseni "vain mausteeksi" käytettynä ei liene suurin uhka.
Tällä viikolla on vähän jo takkia tarvinnut työmatkoilla yms. Tuo henkilökohtainen lämpöpatteri, joka painaa 10kg tuossa edessä, on hyvin pitänyt lämmöt päällä.
Meillä silloin tällöin sivutaan seksiä puheissa, mutta toimintaa ei ole. Mieheni on niin hämmentynyt kyydissä matkustavasta tyttärestä, että ei sille varmaan sen näkymän ohi tule mieleen intiimiasiat meikäläisen kanssa. No, asiat menee niinku menee. Luultavasti en saa sitä innostumaan "edes" viikoilla 39 tai 40 ... Toki meidän seksielämään löi leiman 10 vuoden lapsettomuus, eli se ei kummallekaan enää sen kaiken jälkeen ollut "elämän suola". Ymmärrän hyvin, että ei olla "tavallinen" pariskunta.

Katjusha voi kuule, olette ihan yhtä tavallinen pariskunta kuin me muutkin :) vaikka meillä ei ole ollut noin rankkoja kokemuksia kuin teillä niin meilläkin on joku suojeluvaisto tätä pientä kohtaan, joten siksi petipuuhiakaan ei uskalleta harrastaa ettei aiheuteta mitään.

Mulle tuli tuo kanelin "myrkyllisyys" kyllä ihan yllärinä.

Petipuuhat... öhöm... täällä tais tulla hommailtua viimeksi elokuun alussa :sad001 mun halut on kadonneet minimiin ja mies vaikuttaa myös vähän haluttomalta, sain sen vaikutelman ettei pallomaha oikein sytytä sitä ja vaikuttaa myös pelkäävän että käynnistää synnytyksen tai jotenkin onnistuis vahingoittamaan vaavia... aion kyllä jotenkin vietellä sen tässä lähiaikoina, synnytyksen jälkeen tulee taas kuitenkin tauko.. ja pitäähän nyt paikkoja vähän venytellä :smiley-bounce022

Eikös kaneli oo muutenkin "myrkky" eikä sitä suositella ylipäätään ollenkaan käytettävän kuin ihan vähän vain,ja lapsilla ei ollenkaan. En muista et mikä siitä myrkyn tekee tms,mut muistan kuulleeni tämmösen jutun joskus viime vuonna..mutta tuskinpa se sielä glögin seassa vaaraks on :)

Joo, kumariini on se myrkky. Mutta ceylon kanelissa sitä on niin mitätön määrä että turvallista lapsillekkin :) ja glögissä varmasti ihan normi kanelia mutta tuskin se tosiaan siellä vaaraksi on.

Mä oon huomenna menossa ostamaan rintapumpun ja imetystyynyn. Ajattelin liikkeessä tunnustella, että minkälainen olisi Doomoo Softy -imetystyyny. :) Mulla ei aikaisemmin ole ollut imetystyynyä, mutta olisihan sellainen nyt varmasti ihana! Tytön vauva-aikana mulla kipeytyi niska oikein kunnolla alussa.

Mä en tykkää kestoliivinsuojista, koska mulla sitä maitoa suihkuaa niin paljon, että ne on nopeasti läpimärät ja sitten on liivitkin maidossa. Kertakäyttöisistäkin mulle kelpaa vain yhdet: Natusan-merkkiset.

Tylsää, kun seksiä ei voi enää harrastaa lempiasennossa tämän mahan takia. Ainut asento, mikä meillä on tässä viime aikoina ollut, on takaapäin. Tai minä päällä selkä miehen kasvoja päin. :D Mutta ei oikein tee mieli enää, kun on häpyluukipuja, selkäkipuja ym. lantion alueella. Ja kun on niin kömpelö olokin. :D Synnytyksen jälkeen tulee pitkä tauko taas, että sen puolesta olisi kiva ottaa vielä "ilo irti". Ehkä ainakin sitten lähempänä laskettua aikaa. :rolleyes:

Mie mietin kans Ilyana et mitä täällä foorumilla on tapahtunu kun voi vaan tykätä enää, muut arviot poistunu. Ja tykkäyksen merkki on muuttunu peukusta sydämeks mikä oli ennen sympatiaa. Ihan sekasinhan tässä menee :grin Mie käytä foorumia pelkästään puhelimen selaimella. Toimiikohan nuo muut arviot vielä tabletilla tai koneella?

Mä oon vissiin jotenki urpo ku oon aina osannu puhelimella vaan "tykätä" enkä mitään muuta! Tai siis en oo missään vaiheessa löytänyt mitään kohtaa mistä voisi vaikka sympatiat antaa..

Mä oon vissiin jotenki urpo ku oon aina osannu puhelimella vaan "tykätä" enkä mitään muuta! Tai siis en oo missään vaiheessa löytänyt mitään kohtaa mistä voisi vaikka sympatiat antaa..
Puhelimella ei mun mielestä ole muuta voinut tehdäkään. Selainversiossa on voinut sympatiseerata, ilmoittaa jonkun olevan informatiivinen jne. Nyt voi vain tykätä, jotain on siis muuttunut.

Joo ei oo ollu mitään seksiä meillä hetkeen...Häpyluukipuja on niin paljon ja alkaa supistaa niin helposti, että jännitän sitten sitä seksiä jo etukäteen. Enkä koe itseäni kovin seksikkääksi tämän ison mahan kanssa ja kömpelönä. Ja kun ei edes onnistu lahnana selällään makoilla kun sekään ei oo hyvä :grinMies kyllä olisi ihan valmis seksiin mutta on antanut mun olla ihan rauhassa. Ajattelin kyllä, että täytyy vähän puuhailla vaikka ens viikolla jos auttaisi synnytyksen käynnistymisessä.

Liivinsuojissa mäkin olen suosinut kertakäyttöisiä koska ovat imukykyisempiä. Paljon mulla on kestoliivinsuojiakin mutta kun maitoa pursuaa niin ne on hetkessä litimärät.

Ellukkainen rv36+3

Takaisin