Todella kiva kuulla Auringonkukka, että siellä kaikki hyvin!

Pikkuinen kehittyy ja voimistuu päivä päivältä ja että sinäkin voit hyvin. :)
Joo, tota synnytystä on kyllä mun mielestä mahdotonta ennustaa. Usein sitä ajatellaan, et jos vaikka on juuri syönyt porkkanan ja sitten menee lapsivedet, et sillä porkkanalla olisi jotain tekemistä sen lapsivesien menon kanssa. Ja kun siinä loppuraskaudessa tietysti yritetään kaikkia kolmen ässän tekniikoita, niin tottakai se synnytys jossain vaiheessa alkaa, kun se olisi alkanut jokatapauksessa. Mä toivon nopeaa ja selkeää synnytyksen alkua, kuten esikoisen kanssa. Lapsivedet meni ja sen jälkeen lähes heti alkoi kipeät supistukset mitä ei ollut aiemmin ollut. Mitään merkkejä itsessäni en tätä ennen ollut huomannut.
Mäkin lopulta ponnistin puoli-istuvassa asennossa. Ihan siksi, et siinä vaiheessa oli voimat niin loppu, etten olisi pystynyt kannattelemaan itteäni mitenkään. Jalatkin oli täysin voimattomat ja kramppasi, etten pystynyt niitä edes itse enää koukussa pitämään, joten tuotiin semmoset tuet jaloille. Varmaan riippuu tän kertaset voimat ihan synnytyksen kulusta ja kerkeääkö saamaan mitään puudutetta ja muutenkin miten menee.
Vauvan liikkeistä vielä. Mä olen huomannut, että en yksinkertaisesti vaan tunne kaikkia liikkeitä. Makasin eilen illalla kyljelläni ja pidin kättä mahan päällä. Hirveä punkeaminen ja heiluminen siellä mahassa, mutta en tuntenut suurinta osaa niistä liikkeistä muuta kuin kädelläni. Sama juttu neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä, karkasi kokoajan ja neuvolatäti sanoi, että siellä ei tahota pysyä paikallaan, mut itse en tuntenut yhtään mitään. Tunnen liikkeet mahassa parhaiten jos istun hieman taaksepäin nojaten, muuten tosi vaikea mitään tuntea.
Huh, eilen tuli touhuttua koko päivän ja illalla olinkin niin poikki, että tuli itkeskeltyä kaikkea silkasta väsymyksestä ja nukuin päikkärit klo: 20-22. Yöunille sitten n. 23.30.