Mulla on keittiön pöytä!!

En edes käsittänyt, miten oon kaivannut ruokailua pöydän ääressä, kun en ole kohta 11 kuukauteen omistanut sellaista. Varmaan voi kahden käden sormilla laskea sinä aikana tapahtuneet ruokailut istualteen niin, että lautanen on ollut pöydällä eikä käsissä/sylissä. Ai, että..
Välilihanvenyttely-keskustelu on kyllä tullut tarpeeseen, ei aina tarvii olla niin vakavia aiheita ja sit toisaalta, kun moni meistä alkaa jo jäämään lomille (itelläni tuli kuitenkin jo eka kuukaus äitiyslomastä täyteen tänään) eikä sosiaalinen elämä ehkä ole ihan huipussaan, niin on kiva, että edes jossain pääsee seurustelemaan ihmisten kanssa - plus ettei nää aiheet ehkä aina ole kaikkein soveltuvimpia työpaikan kahvipöytäkeskusteluiksi.
Isäntä lähti viettämään poikien iltaa ja se hälle suotakoon, pysyypähän poissa jaloista, kun mä täällä huseeraan. Vannotti kyllä lähtiessään, etten ostelisi mitään sillä aikaa, kun on viihteellä.. ai, mäkö muka?

Onhan tässä kieltämättä palanut rahaa, mutta enää ei ihan kauheasti ole puutteita ostoslistalla: hoitoalusta ja se suojus meidän sänkyyn taitaa olla isoimmat.. pikku silppuahan nyt on aina, mutta niitä nyt voi ostella sit "salaa"..
Onpahan taas munkin nukkuminen ollut vähän mitä sattuu: kahdelta nukahdin, ysiltä heräsin ja pyörin varmaan tunnin sängyssä, kun närästi. Sit nousin ylös ja söin aamupalan ja jatkoin samantien yhdentoista aikaan parin tunnin päikkäreillä.. tää nukkuminen on jotain ihan käsittämätöntä. Toisaalta, neuvolassa just eilen sanottiin, että nyt on hyvä nukkua niin paljon kuin ikinä vaan ehtii ja muistaa sitten myös se, että levätä pitää myöa synnytyksen jälkeen - sanoi, että aivan hyvin voi varata pari viikkoa sohvan nurkassa makoiluun eikä kuvitella välttämättä edes tiskaavansa.
Kuulostaa kyllä aika utopistiselta, että malttaisin muka olla niin pitkään tekemättä mitään.. toisaalta, sitähän voi olla oikeasti niin kipeä, ettei edes pystyisikään mihinkään vaikka mitenkä haluaisikin. Toivotaan nyt kuitenkin, etten ihan poissa pelistä ole montaa päivää, vaikka alkaa pakastimen ruokatilanne sen jopa pikkuhiljaa sallimaankin..