La marraskuu 2016

Onnea Ellami :)

Mulle tuli tällä viikolla liberolappu ja laukun hain muutama päivä sitten. Liberokerhoon liityin ehkä noin 3 viikkoa sitten.
Täällä myös yöt hyvin katkonaisia. Useasti saa vessassa käydä ja hyvää nukkumisasentoa etsiä pitkään...
Mä oon laittanut vaunukoppaan ja sänkyyn molempiin pissasuojat :happy:

Onnea ellami! :)

Nukuin katkonaisesti yhden yön, ja muutenkin tosi vähillä tunneillä kissan takia, kun halusin vahtia pientä potilasta. Seuraavana aamuna olin todella väsynyt ja "krapulainen", onneksi ei paljoa tarvinnut mitään tehdäkkään mutta silti.. Säikähdin vähän sitä että jos yksi huonosti nukuttu yö tekee mulle noin heikon olon niin mitä mulle tapahtuu kun lapsi syntyy?

Rv 33+0

Mä oon miettiny, että saisko sitä mennä pakara/jalkahierontaan vielä näillä viikoilla? Alaselkähieronta kun on kuitenkin kielletty..

Onko joku, joka olis käyny ylipäätänsä hieronnassa?
Olen käynyt hieronnassa koko raskauden...muuten en eenään liikuisi ollenkaan..tilaa vaan ajan sellaiselle joka perehtynyt raskaus ajan hierontaan/käsittelyyn

Pissasuojista sen verran, että eivät ole kovin hengittäviä. Meillä esikoinen oli saman tien selästä märkä, jos laittoi lakanan alle semmoisen. Pienen vauvan pissavahingot ovat kyllä aika harvinaisia, jos vaippa on oikein asetettu. Mieluummin laittaisin lakanan alle jonkun extrapeiton/pyyhkeen minkä voi tarvittaessa pestä. :)

Joo, tuore äiti jaksaa jollain ihmeellisen maagisella energialla valvoa vaikka koko yön vain katsellen omaa vauvaansa.. :rolleyes: Toki se kostautuu myöhemmin, jos ei oikeasti lepää silloin kuin on mahdollisuus. :)

Meillä läks mies rapujuhliin serkusten kesken.. autolla tuo läks,ja vasta nyt ni ehkä on mahollisuus saaha mies jossai vaiheessa yötä kotiin.. saa nähä.. minuu vähä hirvittää se ku tuon kaasujalka ei oo kaikkei kepein ja pimeellä saattaa liikkuu niit hirviä jne... vannotinki et jos ei tuu yöks kotii ni laittaa mulle viestin.. ja laittaa viestin myös jos lähtee ajamaa kotiin yöllä..

Ite jäin pötköttelemää sohvalle kattoo telkkaa. Ja jos sitä vaik vahingossa eksyis tänää ajoissa kokeilee nukkumista..et antaako tuo pikkuneiti äitin nukkua tänä yönä.. en vaa koht enää keksi et missä asennossa sitä sit nukkuis ku viime yönä ei kelvannu kumpikaan kylki..

Minulla on kaksi edellistä päivää olleet todella kivuliaita. En tiedä laskeutuiko vauva mahassa vaimitä tapahtui, mutta yhtäkkiä oli aivan jäätävät liitoskivut ja nivusissa tuntui vauvan iskut koko ajan.

Tänään heti aamusta huomasin etttä maha tuntui erinlaiselta. Ei ollut niin kova ylhäältä mitä on koko ajan ollut. Ja liitoskivut yms. olivat poissa. Ja nyt kun tässä iltaa istun sohvalla niin en ole ollenkaan enää varma että muistan milloin vauva olisi viimeeksi liikkunut. Ehkä olen vain vainoharhainen. Mussutan tässä nyt hieman suklaata...

Tänne on myös "sukkapuikko" kivut saapuneet - tai oikeastaan pistelyt :-D

Meni siinä koko viikko, mutta nyt on kodin joka kaappi ja lipasto siivottu ja käyty läpi. Pinnis ja hoitopöytä koottu!

Ensi viikolla aika alkaa pesemään tytön vaatteita ja laittaa sairaalakassi valmiiksi.

Oon myös tässä miettinyt, että 38+ viikolla olisi neidin hyvä saapua maailmaan ;)

35+1

Mulla on ollu tänää iha sika kipeet nivuset.. ja pieni muksii mua lonkkaluuhun tai johki sinne suunnalle.. tänää se on venytelly urakalla... pikkusormet painuu tota lonkkaa vasten ja pikkuvarpaat palleaa vasten.. ja pyllyä punnaa mahaa vasten.. oon monta kertaa kysynyki siltä et mitähä ihmettä hän mahtaa touhuta...

Mä sanoin isännälle, että parin viikon päästä sitten seksiä harrastetaankin päivittäin, niin vastaus oli hivenen vastentahtoinen "ai, miks?". Kas, kun ei vielä lisännyt lauseen loppuun "onks pakko, jos ei tahdo?" :hilarious:

Jotenkin musta nimittäin alkaa vaikuttamaan siltä, ettei tämä tapaus meinaa tulla ulos ikinä, kun ei mulla ole mitään liitos- tai sukkapuikkokipuja ja uskon kaverin pyörivän vielä aivan holtittomasti pitkin kohtua. :bored:

Eipä sillä, just nyt on mukava olla ihan vaan näin: nauttia syksystä ja koti-illoista ilman kiirettä mihinkään, isäntäkin malttanut pysyä kotona mun seurana ja oon jotenkin levollisin mielin "laskenutkin" sen yörientoihinsa, kun on selkeästi osoittanut tajuavansa synnytyksen olevan todellisuutta koska tahansa.

Mä tässä sellaista mietin, että taidan vuorata ens alkuun meidän oman sängyn niillä kosteussuojalakanoilla.. kun sänky on tosiaan yhden yön vanha jenkki, jossa kaikki patjat on valkoisia.. niin, ehkä olisi myös syytä koittaa vähän varjella ainakin runko- ja joustinpatjoja, kun mun tuurilla ne lapsivedet on sit jossain vaiheessa pitkin sitä pränikkää sänkyä.. :banghead: Ehkä hankin myös tulevaisuuden varalle sellaisen petarin suojuksen, kun saattaa niitä kaiken maailman eritteitä olla jatkossa muutenkin ympäri sänkyä.. :rolleyes:

Meillä on kans tänä kesänä hankittu sänky niin oli pakko hankkia heti sellanen patjansuoja siihen, ei oo sit lapsivedessä tai maidossa heti uus sänky :hilarious:

Pienellä vauvalla on muuten aika yleisiä niskakakat ni sen takia meillä ainakii joku patjan suoja käytössä... Vähintään useempi kerros lakanaa jos ei muuta. Esikoisen aikaan sai usein vaihtaa lakanoita keskellä yötä. Ja se pissakin karkas helposti vaipasta vauva aikana, varsinkin vaippakoon vaihdon aikaan, oli joko vähän liian iso tai liian pieni vaippa.

Huhhuh mikä viikonloppu takana, muutettiin perjantaina vastarakennettuun kerrostaloon täällä Vantaalla ja samana päivänä 200 muutakin taloutta sai avaimet koteihinsa. Voitte kuvitella mikä pakettiautojen ja rekkojan ruuhka ja hissin jonottelu oli kun kaikki muuttaa samaan aikaan! :D Mäkin yritin olla parhaani mukaan apuna, mutta aina joko mieheni tai äitini komensi mut olemaan nostelematta mitään painavia. Heidän mielestä painava tarkoitti yli 1kg.. piti aina heitä toppuutella että hei, mä olen ollut tällä viikolla vielä töissäkin hoitoalalla niin en mä nyt yhtäkkiä ole muutamassa päivässä rampautunut. ;) Olin perjantaina muuttoaamusta jo klo 04 herännyt ja nukkumaan malttoi mennä vasta lauantaina klo 03, eli tuli valvottua yhtäputkeen 23h! Askeleitakin tuli otettua yli 30 000. Mutta olo oli koko ajan hyvä. :)

Rv 35+0

Ilyana : meillä kans uus sänky ja Ikeasta ostettu "pissasuoja" vai millä näitä kutsutaan ? Patjan päälle tuollainen "reuna lakana" , joka ei päästä nestettä läpi.. Voi rauhassa juoda aamukahvit sängyssä ja tosiaan meille tulee toi ensisänky mikä omassa sängyssä kiinni ja reuna alas että voi vaan nostaa pienen siitä viereen :)

Sellanen reunoista kiinnitettävä patjansuoja on meilläkin ollut käytössä jo pari vuotta enkä kyllä enää luopuis, niin näppärä on pestä verrattuna koko petarin pesuun :)
Täälläkin on alkanut kipuilua ilmenemään tuolla alhaalla, selvästi huomaa kun vauveli koittaa päätään sovitella siihen suuntaan minne pitäisikin. Meillä ollaan oltu aika pitkään jo pää alaspäin, niin ei ole asennosta ollut huolta :)
Viime yönä näin unta, että meille tulee poika :) Vaikka siinä unessa meillä oli jo ennestään yksi poika, ja tämä on kuitenkin esikoinen vasta.. Minulla alkuraskaudesta oli vahva poikaolo ja näköjään edelleen odottelen sitä poikaa :D Saa nähdä tuleeko yllätys vai onko "äidinvaisto" oikeassa :)
Tänään on miehelläkin synttärit, äitinsä juuri jakoi kuvia synnytyslaitokselta miehestäni. 49 cm ollut ja 2950 kg, vaikka sektiolla pari viikkoa etuajassa oli syntynyt :) Katsotaan minkälainen epeli täältä on tulossa, neuvola veikkasi kasvukäyrän mukaan reilua 3,5 kg :)
Rv 35+0

Ihanan aurinkoinen sunnuntaiaamu ja ihana viikonloppu takana. Ja onhan tässä toki vielä tämä sunnuntai, ettei nyt vielä ole kokonaan takana. :) Mies oli pe-la yön kaverinsa mökillä viettämässä saunailtaa. Mä vähän maanittelin sitä lähtemään johonkin, kun olen toivonut rauhallista yksin kotona-iltaa jo pitkään. No oli täällä mun poika kotona kans ja vietettiin leffailtaa. Katottiin Totoroa ja hiukan herkuteltiin. Poitsu menee onneksi jo kaheksalta nukkumaan ni sen jälkeen sain nautiskella omasta ajasta. Saunoin hartaasti juuri itseäni miellyttävissä lämpötiloissa ja kattelin hömppäsarjoja. Sitten eilen me vietettiin pitkästä aikaa oikein mukavaa aikaa miehen kanssa kaksin poitsun mentyä nukkumaan. Jälleen saunottiin ja tuli pitkästä aikaa vähän heiluteltua peittoakin. :happy: Ja oli kyllä tosi mukavaa. Jotenkin olen vähän pelännyt koko touhua, kun ajatellut et on niin epämukavaa ja kivuliastakin, mut ihan turhaan. Täytyykin yrittää olla tolla saralla nyt ahkerampi, etenkin sitten marraskuussa. Sitten ei tiedäkään miten pitkään sitä on synnytyksen jälkeen kipeä ja kykenemätön. Annoin vielä isyyspakkauksenkin, kun oli ollut valmiina jo pitkään odottamassa sopivaa hetkeä. Mies oli oikein innoissaan ja otettu. :happy:

Tänään olisi tarkoitus saada muutama hylly kasattua uusiin kaappeihin, että saisi taas tavaraa purettua ja laitettua uusille paikoilleen. Mä olen niitä yrittänyt viikolla muutamia laittaakin, mut yllättävän raskasta on jo joku kiskojen ruuvailu ja pieni rakentelu tän mahan kanssa. Ei kovin nopeasti edisty mulla. Tänään onneksi mies luvannut niitä laittaa.

Tässä onkin lokakuussa kaikenlaista pientä ja suurempaakin kivaa tiedossa: ensi pe mennään The Curen keikalle Hartwall Areenalle. Yksi mun lempibändeistä jo teiniajoilta ja nyt ne lopultakin on mahdollista nähdä täällä Suomessa. Onneksi on istumapaikat ja tietty hyvä vessaanpääsymahdollisuus, ihan elinehto tässä vaiheessa. :) Sitten onkin syyslomaa tiedossa, mikä tarkoittaa mulle ja miehelle harvinaista kaksistaanoloaikaa, kun kummankin pojat muualla. Tulee tekemään oikein hyvää. Ja sitten olisi vielä vihkiminen maistraatissa. :Heartred:happy: Mun odotusajan häämekkokin saapui mennäviikolla ja on just passeli! :happy: Vielä joustavaa kangasta, että on varaa vähän vielä levitäkin. :)

Ensiviikolla ajattelin raahautua Tampereen keskustaan ostelemaan vielä muutamia pikkujuttuja häihin ja vauvaan liittyen. Imetystoppeja ajattelin metsästää ja mukavat kotitohvelit, jotka voi ottaa synnärille kans mukaan. Sit ajattelin katella jotain naisellisempaa yö/kotiasua, jota voisi joskus pitää sitten kun synnytyksistä palauduttu, et tuntisi joskus olonsa ihan naiseksikin eikä muumimammamaiseksi maitokoneeksi. :p

Vauvan huone enää sähköjen viimeistelyä ja listojen laittoa vaille valmis, sit pääsee sisustamaan! :happy: Sillä ei sinänsä mikään kiire ole, kun tulee nukkumaan ensimmäiset kuukaudet kuitenkin meidän huoneessa, mut tuskin maltan antaa olla. Tietty riippuu vähän millä vauhdilla saa noi tavarat laiteltua paikoilleen, et on koti taas kodin näköinen.

Aah, täällä on täysin sininen taivas ja heti huomaa kyllä vaikutuksen omassakin mielialassa! Syksyn värit ihan parhaimmillaan. :)

Terveisiä sairaalasta, meidän pikkumies on kiireisempää sorttia, päätti että kuukautta aikaisemmin on hyvä tulla... Vielä siis ollaan ihan alkutekijöissään, mutta ei täältä tyhjin käsin kotiin lähdetä. Niin jännää!!

Joia, voimia sinne! Hui, on kyllä niin jännittävää!! :)

Takaisin