Ihanan aurinkoinen sunnuntaiaamu ja ihana viikonloppu takana. Ja onhan tässä toki vielä tämä sunnuntai, ettei nyt vielä ole kokonaan takana. :) Mies oli pe-la yön kaverinsa mökillä viettämässä saunailtaa. Mä vähän maanittelin sitä lähtemään johonkin, kun olen toivonut rauhallista yksin kotona-iltaa jo pitkään. No oli täällä mun poika kotona kans ja vietettiin leffailtaa. Katottiin Totoroa ja hiukan herkuteltiin. Poitsu menee onneksi jo kaheksalta nukkumaan ni sen jälkeen sain nautiskella omasta ajasta. Saunoin hartaasti juuri itseäni miellyttävissä lämpötiloissa ja kattelin hömppäsarjoja. Sitten eilen me vietettiin pitkästä aikaa oikein mukavaa aikaa miehen kanssa kaksin poitsun mentyä nukkumaan. Jälleen saunottiin ja tuli pitkästä aikaa vähän heiluteltua peittoakin.

Ja oli kyllä tosi mukavaa. Jotenkin olen vähän pelännyt koko touhua, kun ajatellut et on niin epämukavaa ja kivuliastakin, mut ihan turhaan. Täytyykin yrittää olla tolla saralla nyt ahkerampi, etenkin sitten marraskuussa. Sitten ei tiedäkään miten pitkään sitä on synnytyksen jälkeen kipeä ja kykenemätön. Annoin vielä isyyspakkauksenkin, kun oli ollut valmiina jo pitkään odottamassa sopivaa hetkeä. Mies oli oikein innoissaan ja otettu.
Tänään olisi tarkoitus saada muutama hylly kasattua uusiin kaappeihin, että saisi taas tavaraa purettua ja laitettua uusille paikoilleen. Mä olen niitä yrittänyt viikolla muutamia laittaakin, mut yllättävän raskasta on jo joku kiskojen ruuvailu ja pieni rakentelu tän mahan kanssa. Ei kovin nopeasti edisty mulla. Tänään onneksi mies luvannut niitä laittaa.
Tässä onkin lokakuussa kaikenlaista pientä ja suurempaakin kivaa tiedossa: ensi pe mennään The Curen keikalle Hartwall Areenalle. Yksi mun lempibändeistä jo teiniajoilta ja nyt ne lopultakin on mahdollista nähdä täällä Suomessa. Onneksi on istumapaikat ja tietty hyvä vessaanpääsymahdollisuus, ihan elinehto tässä vaiheessa. :) Sitten onkin syyslomaa tiedossa, mikä tarkoittaa mulle ja miehelle harvinaista kaksistaanoloaikaa, kun kummankin pojat muualla. Tulee tekemään oikein hyvää. Ja sitten olisi vielä vihkiminen maistraatissa.

Mun odotusajan häämekkokin saapui mennäviikolla ja on just passeli!

Vielä joustavaa kangasta, että on varaa vähän vielä levitäkin. :)
Ensiviikolla ajattelin raahautua Tampereen keskustaan ostelemaan vielä muutamia pikkujuttuja häihin ja vauvaan liittyen. Imetystoppeja ajattelin metsästää ja mukavat kotitohvelit, jotka voi ottaa synnärille kans mukaan. Sit ajattelin katella jotain naisellisempaa yö/kotiasua, jota voisi joskus pitää sitten kun synnytyksistä palauduttu, et tuntisi joskus olonsa ihan naiseksikin eikä muumimammamaiseksi maitokoneeksi.
Vauvan huone enää sähköjen viimeistelyä ja listojen laittoa vaille valmis, sit pääsee sisustamaan!

Sillä ei sinänsä mikään kiire ole, kun tulee nukkumaan ensimmäiset kuukaudet kuitenkin meidän huoneessa, mut tuskin maltan antaa olla. Tietty riippuu vähän millä vauhdilla saa noi tavarat laiteltua paikoilleen, et on koti taas kodin näköinen.
Aah, täällä on täysin sininen taivas ja heti huomaa kyllä vaikutuksen omassakin mielialassa! Syksyn värit ihan parhaimmillaan. :)