La marraskuu 2016

Varpahat, soita neuvolaan niin saat joko suoraan reseptin neuvolalääkäriltä tai ainakin suoran ohjeen minkä voit ostaa apteekista. Niin ei tarvi apteekissa kysellä. :)
Mulla oli ekassa raskaudessa alkuun vähän väliä hiiva ja perus tv:stä tutut mainostuotteet niihin kävi vaikka niissä kaikissa luonnollisesti lukee "raskaana ollessasi keskustele ensin lääkärisi kanssa". :)

tsemppiä kaikille joilla "kiireisenoloisia" vauvoja. Malttaisivat nyt vielä tovin odotella! :love2

Täällä fyysinenvointi on suhteellisen hyvä, mutta henkinenpuoli koetuksella kun ei pysty tekemään normaalisti ja esikoinen on tavallista vaativampi. Ihan kuin vaistoaisi, että pian kaikki muuttuu.. Tuleva sektiohaava+13kg taapero pelottaa ja ahdistaa tosi paljon.. lähinnä juuri esikoisen puolesta kun en voikaan ottaa syliin ja nostaa tms..:smiley-ashamed008 Sen lisäksi on kotieläimiä mitkä ovat minun hoidettavana.. :oops:

29+3

Varpahat... paitsi että onkin lauantai.. :grin Jos et halua apteekissa jutustella niin googleta etukäteen tuotteen. :rolleyes:

varpahat Canesten voide ja puikot saa apteekista ilman reseptiä. Eikä tarvi häpeillä yhtään, mä olen käynyt hakemassa just noita ja kysellyt ja ei ole tullut mieleenkään hävetä. Hiiva on todella yleinen oire raskaana. Tosiaan oireettomana ei tarvitse hoitaa, mut kutina on tietty oire joka pitäisi hoitaa. Noita canesten juttuja voi turvallisesti käyttää, ainoastaan ilman sitä aplikaattoria kun on raskaana.

Canesten auttaa, mutta mulla auttaa myös ihan kaupan luonnonjugurtti :) kannattaa kokeilla

Aikanaan kun työnanaja maksoi minulle 2x äitiysloma ajan palkan 3 kuukaudelta, minä en saanut kelalta mitään, työnantaja kaiketi sai.

Asiasta kävelyyn, tuleeko kellekään semmoinen tunne kävelyllä että kohta tulee jalkovälistä jotain ulos? Lenkin alku menee aina hyvin, sitten alkaa kivut ja tuntuu et kohta lorahtaa jotain housuun tai vauvan pää painaa tosi alhaalla. Mulla varmaan pään sisällä toi juttu kun kolmosen kohalla sitä verta lorahteli ja lapsivesi tuli kotona ja tyyppi vauhilla synty.

Ekat kipeät supistukset täälläkin. Yöllä heräsin 2.20 ja sattui niin, että piti puhista. Sit tuli semmosia kivuttomia, mutta ikävän tuntuisia ja sekaan muutama kipeä lisää, ehkä 5-6 kpl yhteensä niitä kipeitä. Viiden jälkeen viimein helpotti ja nukahdin pariksi tunniksi. Nyt on selkeitä harkkareita, näitä mulla on ollu jokaisessa raskaudessa paljon.

Uskon, että yölliset kipeät johtui eilisestä 10km kävelystä ja viime päivien henkisestä mankelista tän meidän asumiskuvion kanssa, sekä erityislapsen terapioiden alkamisesta (sekin stressaa mua, että saadaanko nyt tarpeeksi järeästi apua).

Onko kellään muulla tullut sellaisia "poksauksia", tai "naksauksia", kun vauva punkee mahassa ja selkeästi se sikiökalvo (kuuluu siis se veden ääni poksahduksena) on se mistä ääni kuuluu? Säikähdin jo yöllä, että meni vedet mutta ei nyt sentään. Joka raskaudessa ollut myös näitäkin. Ja siis supistusten välillä vauva liikkui tosi paljon, ikäänkuin hermostuneena. Panadolinkin otin jossain vaiheessa ja se kyllä auttoi.

ellami, toista kun odotin niin oli just tommosia tuntemuksia! Poika olikin hyvin aikaisin pää alaspäin ja todella syvällä lantiossa. Ensin alkoi tuntumaan kävellessä, että putoaa just kyydistä ja sit alkoi tuntua pää, kun istui kovalla tuolilla. Että oisko sulla vauva tosi alhaalla?

Varpahat, soita neuvolaan niin saat joko suoraan reseptin neuvolalääkäriltä tai ainakin suoran ohjeen minkä voit ostaa apteekista. Niin ei tarvi apteekissa kysellä. :)
Mulla oli ekassa raskaudessa alkuun vähän väliä hiiva ja perus tv:stä tutut mainostuotteet niihin kävi vaikka niissä kaikissa luonnollisesti lukee "raskaana ollessasi keskustele ensin lääkärisi kanssa". :)

tsemppiä kaikille joilla "kiireisenoloisia" vauvoja. Malttaisivat nyt vielä tovin odotella! :love2

Täällä fyysinenvointi on suhteellisen hyvä, mutta henkinenpuoli koetuksella kun ei pysty tekemään normaalisti ja esikoinen on tavallista vaativampi. Ihan kuin vaistoaisi, että pian kaikki muuttuu.. Tuleva sektiohaava+13kg taapero pelottaa ja ahdistaa tosi paljon.. lähinnä juuri esikoisen puolesta kun en voikaan ottaa syliin ja nostaa tms..:smiley-ashamed008 Sen lisäksi on kotieläimiä mitkä ovat minun hoidettavana.. :oops:

29+3
Minuakin jännitti nelosen synnytys,joka oli sektio ja kotona silloin 4v, 3v ja 1v7kk ja mies viikot poissa kotoa. Hyvin onneksi meni,haava parani hyvin,eikä ollut kipeä. Minut oltiin jo valmiiksi peloteltu,että menee viikkoja ennen kun paranen ja kivut loppuu. Oli siis positiivinen yllätys. Vähän jouduin nostoja tekemään kun oli kolmosen pyllyn pesuja ja lumitöitä yms. Varovasti olin,mutta hyvin pärjäsin ja sain lapset ja kodib hoidettua,mies oli kotona alle viikon kun tulin sairaalasta kotiin. Toivon sinulle yhtä hyvää vointia sektion jälkeen :)

Ähkin ja mähkin. Tarviin varmaan vertaistukea. Olen ollut tiistaista asti saikkarilla, kun flunssa tuli tosi pahana päälle. Nyt jäljellä on vielä kunnon yskä ja keuhkot vinkuvat. Lääkärissä en ole vielä käynyt, ja hengästymistä yritän välttää, koska sitten oon ihan pihisevä pussi. Mutta://: Mulla on ensi viikolla tosi paha työviikko. Työmatkoja ja 12 h päiviä. Viikonlopusta onneksi sain siirrettyä työt pois. Jos olen pois töistä, en saa rahaa - yrittäjä. Vointi vaan ei ole tosiaan ole kaksinen. Mä yleensä teen aina töitä, mutta nyt on sellainen olo, että voi ei... mä en vaan jaksa. Mun duunien siirroissa on vielä mulle ihan hirveästi säätöä. Voi plääh...

Mä alan pikkuhiljaa poistua täältä ryhmästä. Lähdettiin käyrille, kun liikkeitä ei kuulunut. Tyttö todettiin kuolleeksi ultralla. Huomenna käynnistys. Hyvää loppuraskautta kaikille!

Uusperheellinen, voi kauheaa! Paljon voimia teille koko perheelle ja toivottavasti saatte tukea selviytyä menetyksestä. <3

Ekat kipeät supistukset täälläkin. Yöllä heräsin 2.20 ja sattui niin, että piti puhista. Sit tuli semmosia kivuttomia, mutta ikävän tuntuisia ja sekaan muutama kipeä lisää, ehkä 5-6 kpl yhteensä niitä kipeitä. Viiden jälkeen viimein helpotti ja nukahdin pariksi tunniksi. Nyt on selkeitä harkkareita, näitä mulla on ollu jokaisessa raskaudessa paljon.

Uskon, että yölliset kipeät johtui eilisestä 10km kävelystä ja viime päivien henkisestä mankelista tän meidän asumiskuvion kanssa, sekä erityislapsen terapioiden alkamisesta (sekin stressaa mua, että saadaanko nyt tarpeeksi järeästi apua).

Onko kellään muulla tullut sellaisia "poksauksia", tai "naksauksia", kun vauva punkee mahassa ja selkeästi se sikiökalvo (kuuluu siis se veden ääni poksahduksena) on se mistä ääni kuuluu? Säikähdin jo yöllä, että meni vedet mutta ei nyt sentään. Joka raskaudessa ollut myös näitäkin. Ja siis supistusten välillä vauva liikkui tosi paljon, ikäänkuin hermostuneena. Panadolinkin otin jossain vaiheessa ja se kyllä auttoi.

Itelläni oli tokan odotuksessa tota poksumista ja niin on nytkin ollut. Juuri äskenkin kuului napsahdus vatsasta kun makoilen sohvalla. :)

Uusperheellinen, voi kauhia! Todellakin olen niin pahoillani teidän puolesta. Kyllä tuli niin paha mieli. :(

Uusperheellinen olen todella pahoillani enkä voi edes kuvitella mitä käytte miehenne ja lasten kanssa läpi .. <3 lähetän paljon voimia , rohkaisevia ajatuksia ja jaksamista huomiselle päivälle ja jatkossa.

Olen hirveä pahoillani ja ihan kamala kuulla tämä uutinen :'(

Lakritsi 29+2

Mä alan pikkuhiljaa poistua täältä ryhmästä. Lähdettiin käyrille, kun liikkeitä ei kuulunut. Tyttö todettiin kuolleeksi ultralla. Huomenna käynnistys. Hyvää loppuraskautta kaikille!
Jos jaksat, niin tule kertomaan, miten synnytys meni ja saitteko tietää, miksi näin kävi.
Olet ollut kyllä kantavana voimana täällä marraskuisissa.

Koko perheelle voimia ison surun keskellä! :Heartred Vaikka en mä tiedä lohduttaako tässä tilanteessa vielä yhtään mikään; muista että sun ei nyt tarvitse olla supervahva. Itselleni tuo lapsen kuoleminen kohtuun on ollut isoin pelko tämän raskauden aikana ja kyyneleet silmissähän mä täällä olenkin. Ja toki jos jaksat ja haluat niin käy tänne vielä kertomassa kuulumisiasi.

Takaisin