La marraskuu 2016

Katjusha mä kyllä kuolisin jos pitäisi vielä töissä käydä. Tuntuu, et ihan riittävästi hommaa tän rempan kanssa, päälle vielä lapsien harrastukset ja hoitamiset. Sulla on kyllä mielettömän pitkät työpäivät! Mä töissä käydessä lähin n. 8:00 ja kotona joskus 17:30 tienoilla ja tuntui, ettei muuta ehikään kun töissä olla.

Sain soitettua neuvolaan ja yllättävän nopsaan vastattiin. Uimassa voin huoletta vielä käydä ellei tilanne pahene tai tule mitään vuotoja. Muuten neuvottiin lepäilemään enempi jos supisteluja/kipuja. No kiva... Eihän tässä paljoa mitään enää pystykään tekemään, että ei alkaisi supistamaan. No kai sitä voi sitten hyvällä omalla tunnolla välillä pötkötellä enempi.

Hei onko täällä kukaan tilannut netin kautta uutta verikorttia äitiysrahaa varten? Vihaan yli kaiken tommosiin palveluihin soittamista ja läpi pääsemisen odottamista, joten päätin yrittää verkossa tilata uutta verokorttia. Verotoimistolla on sivuilla vielä chattikin, jossa voi pyytää neuvoja. No, hänen avustuksellaan täytin tiedot ja siihen lävähti perusprosentiksi 60%! Mitä ihmettä mahdoin tehdä väärin? Onko jollakin vinkkejä tuon täyttämiseen ennenkuin lähen verotoimistoon soittelemaan..

Jostain syystä päässä soinut Maarit Rantasilan biisin "Lainaa vain" kertosäe ja menin sitte kuuntelemaan sen nyt ihan kokonaan.
Siis voi herran jestas, kun ei meinannu tulla itkusta loppua ollenkaan...huhhuh...
Ai miten niin tunteet herkässä?? :shy::Heartpink
Eikä ollut edes eka kerta.
Mut kyllä on herkkä biisikin...
Muilla tämmösiä vollotuskohtauksia?? :happy:

Jostain syystä päässä soinut Maarit Rantasilan biisin "Lainaa vain" kertosäe ja menin sitte kuuntelemaan sen nyt ihan kokonaan.
Siis voi herran jestas, kun ei meinannu tulla itkusta loppua ollenkaan...huhhuh...
Ai miten niin tunteet herkässä?? :shy::Heartpink
Eikä ollut edes eka kerta.
Mut kyllä on herkkä biisikin...
Muilla tämmösiä vollotuskohtauksia?? :happy:

Tarkoitit varmaan Maarit Hurmerintaa? Yritin kuunnella, mutta en voinut, heti nousi tunteet pintaan. Pitää ihan just lähteä poikaa koulusta vastaan niin viitsi ihan vollottaen mennä. Ja joo, mä itken tosi herkästi melkeinpä mistä vaan. :shy:

Onko se nyt tosiaan niin, että neuvolaan ei voi soittaa muuta kuin tuona soittoaikana klo: 12.00-12.30? Jotenkin ärsyttävän lyhyt aika, mutta kuitenkin pitkä jos ei vastata. Muistan kun piti ekaa neuvola-aikaa varailla ja töistä käsin piti soittaa ja koko ton puoltuntisen sain odottaa, kunnes vastattiin, töitäkin olisi pitänyt tehdä. Soittelisin siis, kun haluaisin, että toi kohdunsuun tilanne tarkastettaisiin. Ollut kuitenkin harkkasupparien yhteydessä paineen tunnetta ja myös menkkamaisia jomotuksia, joista kaikista suositellaan ottamaan yhteyttä. Ei tunnu hyvältä uimassa käynti jos koko ajan joutuu pelkäämään, et on jo auennut ja saa jonkun tulehduksen. Muutoin uiminen tuntuisi just passelilta liikunnalta nyt.

Aloitin Obsidanin syönnin n. 1,5 viikkoa sitten ja maha ollut sen jälkeen löysällä. :yuck: En nyt viittisi sitä 30€:n valmistettakaan ruveta ostelemaan vain kokeillakseni toimisko paremmin, kun muutenkin menee näihin vitamiineihin tuhosti rahaa ja just ton obsidanin ostin.
Kyllä meillä ainakin voi soittaa neuvolaan muunakin aikana ja laittaa viestiä niin soittavat sit niille sopivassa välissä...

Minäkin olin juuri tulossa sanomaan, että neuvolaan saa soittaa ihan milloin vain! Eikö teidän neuvola-aikoina ole koskaan puhelin soinut? :) Soittoaika on lähinnä ns.ei akuutteihin asioihin kuten perusajan varaamiselle jne.

Lisäksi meillä ainakin voi soittaa suoraan äitiyspolille, jos jokin mietityttää tai haluaa tarkastukseen. Tai jos on jokin fyysinen vaiva tai outo oire. Mä en soita neuvolaan oikeastaan ikinä, jos mieltäni askarruttaa jokin... Meillä terkkareita on useita, mutta kovin nuoria ja kokemattomia..en ole koskaan valitettavasti kokenut niistä itselleni ns. hyötyä tai mielenrauhaa. Tosin olen itse ent. terveydenhoitoalan työntekijä eli "pohjakoulu" on sama kuin heillä.. Äitiyspolilla oikeasti jotain tietävätkin. :oops:

26+5

Tarkoitit varmaan Maarit Hurmerintaa? Yritin kuunnella, mutta en voinut, heti nousi tunteet pintaan. Pitää ihan just lähteä poikaa koulusta vastaan niin viitsi ihan vollottaen mennä. Ja joo, mä itken tosi herkästi melkeinpä mistä vaan. :shy:

No niin kyllä tarkotin! :joyful:
Mistähän minä tuon Rantasilan nyt nappasin??
Jaa-a...?? :rolleyes:
Laitetaan samojen hormoonien piikkiin! :wink

Mä päätin että en mene sotkemaan tota veroasiaa yhtään.. En siis hankkinut/hanki muutosverokorttia. Jospa saisin sitten palautuksina ne mitä olen maksanut liikaa. Mätkyjä en ainakaan halua!

maan ja Laalaa82, kiitos tiedosta. Eli siis uskaltanee soitella muutenkin. Pitääpä tallentaa toi äitiyspolinkin numero puhelimeen niin voi soitella suoraan sinne jos jotain suurempaa huolta ilmenee. Nyt toistaseksi luotan vielä tohon mun neuvolatätiin, kun se vaikuttaa oikeasti hyvältä ja asioista tietävältä, toisin kuin noi erinäiset sijaiset mitä aiemmin ollut.

Vielä noista hormooneista... Tosiaan itku tulee nykyään pienimmästäkin. Ei tarvi kun vilasta vauvanvaatteita tai nähdä vauva tai kattoa väärällä hetkellä omaa mahaansa niin vollotus alkaa. Esikoinenkin on vaikuttanut tän raskauden myötä entistä suloisemmalta, et sitä tekee mieli halia vielä enemmän kuin ennen jos se on edes mahdollista. Nytkin liikutun aina kun menen sitä vastaan kouluun, kun se kävelee sieltä vastaan niin reippaana "isona" ekaluokkalaisena, mutta kuitenkin niin pienenä. Mun pieni ekaluokkalainen. :Heartred

Tuleeko teistä kumpikaan kättärille synnyttämään? :)

Mä ajattelin lisääntyä Vaasassa. Paitsi että ollaan lähdössä lomalle Kreikkaan tän kuun lopussa, ja olishan se siistiä jos lapsella olis Kreikan kansalaisuus ;) :D (ei siis oikeesti)

Hei onko täällä kukaan tilannut netin kautta uutta verikorttia äitiysrahaa varten? Vihaan yli kaiken tommosiin palveluihin soittamista ja läpi pääsemisen odottamista, joten päätin yrittää verkossa tilata uutta verokorttia. Verotoimistolla on sivuilla vielä chattikin, jossa voi pyytää neuvoja. No, hänen avustuksellaan täytin tiedot ja siihen lävähti perusprosentiksi 60%! Mitä ihmettä mahdoin tehdä väärin? Onko jollakin vinkkejä tuon täyttämiseen ennenkuin lähen verotoimistoon soittelemaan..
Mä tein sen verokorttimuutoksen netissä.. toki olin nii käsi et mies sai vääntää rautalangasta ne asiat mulle ku autto :D mut mul oli siin vierellä liiton paperit joista näky paljon oon saanu päivärahoja ja sit oli vieres kelan äitiyspäivärahapäätös josta näky niiden laskemat summat.. palkkatyöpätkän tulot siellä näkykin niinku piti..
Nuilla papereilla ja summilla mä sain veroprosentiks 9%..

Huh,kävin tänään aamulla pyörällä siellä äitiyspoliklinikalla ja matkaa suuntaansa 4km ja isoja ylämäkiä poljin menemään. Nyt haarat on ihan jumissa ja häpyluu huutaa hoosiannaa kun kävelee. Pitää vissiin illalla venytellä kunnolla,että pääsee aamulla kävelemään :)

Täällä olis yksi lomansa aloittanut! :happy:

Eka pari tasoitusvapaata ja sit torstaina onkin virallisesti ensimmäinen äitiyslomapäivä.

Onpas hassua ajatella ettei tarvii mennä ennen ensi kesää töihin.. mä olen kuitenkin viimeksi alaikäisenä ollut lomalla yli kolme viikkoa kerrallaan, joten tuntuu melko metkalta, kun voi tehdä melkein mitä vaan seuraavat viikot. Lomallakin ollessa aina vaistomaisesti laskee jäljellä oleviä päiviä, niin nyt niitä tuntuu olevan hamaan tappiin saakka. :joyful:

Täällä enää 1,5 päivää töitä ja sitten 3 vkon kesälomalle ja siitä suoraan 1.10 mammalomalle, ihanaa :rolleyes: !! Miten tää aika on mennyt niiin nopeasti! Ihanaa saada vauveli syliin sitten marraskuussa, mutta toisaalta haikea olo kun aika mennyt niin nopeesti..❤️

Kamala paineentunne alapäässä kun käy vessassa:eek:! Väsyttää ja päänsärky meinaa palata takaisin. Onneksi pääsee kohta lepäämään kunnolla..

Saa nähdä uskalletaanko lähteä enää reissuun ensi viikolla mihinkään vai ollaanko vain kotosalla:grin miehelläkin olisi viikon loma..
Neuvolassa sanoi että voin vielä mennä huoletta matkalle kun kaikki on mennyt niin hyvin..o_O

rv 31+1

Mä oon (sairas)lomaillut jo 7viikkoa. Olin vähän huolissani, et miten saan päiväni kulumaan... Turha huoli se on ollut... Kotona riittää hommaa rempassa ja vielä pitäisi vähän laiskotellakin ennen vauva-arkea... :grin äitiysloma alkaa kuukauden päästä. :)
Tuntuu kyllä hurjalta, et seuraavan kerran menisin töihin joskus vuonna 2018 tms. Aikaisintaan syyskuussa 2017, mut enköhän mä kuitenkin jää hoitovapaalle...

Dootti, mulla kans siintää se 2018 tammikuu mielessä.
Mies ei oikein kässää, että miten ihmiset yhden ihmisen palkalla elää, siis elokuusta 2017 eteenpäin käsittääkseni joku naurettava tuki ... No, liian hyvälle ollaan vissiin totuttu. Luulen, että ei raski aivan pientä hoitoonkaan tuuppia :)

Kaisukkene, pidetään Lohjan lippua yllä! Mulla tulee eka käynti sinne nyt ku kurkitaan tuon alakerran tilanne. Tähän mennessä tutustunut vasta Jorviin, hyvissä ja huonoissa merkeissä ...

Ai että, mun herkkuhetki. Uunissa on 10% jauhelihapihvi ja peruna-porkkana "ranskalaiset". Ja just vedin banaanin ja juon snickersin makusta proteiinijuomaa :-P . Pieniä ne arjen ilot on.

Mä oon taas iskussa. Viikko lepoa tuli tosta lentsusta, kovin räkäseksi ei tauti ees heittäytyny. Nyt edelleen koitan ruokkia suoliston immuunipuolustusta oikealla ruualla. Mulle ottaa niin älyttömän helpolla kovat taudit kiinni raskaana ja vaikka mitä on liikkeellä. Plus hyvästä baktreenikannasta kehossa on hyötyä synnytyksessä, vauvahan saa siitä oman osan alatiesynnytyksessä, mikä voi vaikuttaa positiivisesti ekoihin elinvuosiin, mikäli tutkimuksia on uskominen. Tällä hetkellä tuntuu, että arki on balanssissa kunhan saan vaan hiukan hinattua alaspäin nukkumaanmenoaikaa.

Sillon, kun saan riittävästi treeniä, meditaatiota/jooga, unta ja ruokaa, niin mua ei oikeestaan potuta yhtään mikään ja saa räjähdellä vaikka kaikki ympärillä ja pysyn täysin zeninä :D .

Huomenna pääsee koutsaan pitkästä aikaa itekkin. Tällä kertaa ihan vaan miestä. Meillähän koko suhde lähti siitä, kun mä aloin koutsaamaan miestä. Sen piti tulla kuntotestit tekemään. Oli meillä ollut pientä vipinää sitä ennen, mutta se jäi sillon nukkumaan mun viereen lopulta yöksi ja seuraavana päivänä oltiin seurusteleva pari :D . Mä kyllä aijemmin sanoin sille, etten halua enää semmosta perinteistä suhdetta, yhteenmuuttoa jne. Noh tässä ollaan paksuna ja tytön synnyttyä koittaa mieskin järkätä työt niin, että pystyy olemaan joka yön kotona ja ekat kuukaudet 24/7 kotona. Me asuttiin jo ton pariutumisen jälkeen muutaman kuukauden päästä yhdessä, että se niistä mun sanoista. Mutta oon aina ollut semmoinen, että osaan myös pyörtää puheeni jos olen väärässä ja oikeasti myöntää sen, vaikka olenkin pirun itsepäinen otus. Saa nähä miten kaksi pitkähermoista itsepäistä tulevaisuudessa vääntää keskenään, kun mieskin on itsepäinen :D .

Takaisin