La marraskuu 2016

Eli jos en itse pyydä muuttamaan sitä niin menee se 25%? Mulle pitää vääntää kaikki aina rautalangasta :D Täytyy varmaan heti huomenna yrittää soitella.

Joo automaattisesti menee 25% jos et sitä itse muuta, mää soitan huomenna verotoimistoon ja vaihdan sen pienemmäksi!

Ai, se onkin kätevää kun pystyy kotosalla tekemään treenit ym. :happy: Pitäisköhän ite hankkia juoksumatto kotiin joskus niin ei tarvi lähteä muualle.
Meijän kotiin ei mahtuis matto, mutta mulla on stepperi :) . Mutta fillarille oon suunnitellut ostavani joskus ns traineria. Sillä saa normaalin pyörän ikäänkuin kuntopyöräksi.

Nuo levypainot on kyllä aika ehdoton kotosalla. Ei ole oikeasti syytä jättää treeniä väliin. Ja synnytyksenkin jälkeen pystyy turvallisesti oman kunnon mukaan alkaa tehdä treeniä pienillä käsipainoilla. Lihaskuntoharjoittelussa on se etu, että se pitää energiatasot ja energiankulutuksen aerobisia lajeja pidempään korkealla. Ja lisäksi pitää niska-hartiaseudun auki vauvaa nostellessa. Elämässä ehkä paras hankinta ollut itselle tuo levypainosarja :) . Ekan 50kg setin hankin jo 19 vuotiaana ja isomman 100kg setin muutama vuosi sitten. Tuota 100kg settiä alan täydennellä varmaan kumikiekoilla, kun vinyyliset on viime vuosina maastavedossa jääneet vähitellen liian paksuiksi. Ei mahdu enää riittävästi vinyylikiekkoja tankoon, kun puhutaan välillä 75-80kg painoista, joita nostan.

Ihan rupes hävettämään, kun mulla on joku 1kg kahvakuula makkarin nurkassa...ja kerää siellä vaan pölyä :laughing002 jospa synnytyksen jälkeen ottais ihteään niskasta kiinni!

Äh ja vielä tuosta veroprosentista.. Ilmeisesti päätös mun äitiyspäivärahasta on tehty kun Kelan sivuilta katsoin, mutta itse päätöstä ei näy eli en tiedä mikä se on. Pitäisikö se olla tiedossa ennen kuin soitan verotoimistoon?

Äh ja vielä tuosta veroprosentista.. Ilmeisesti päätös mun äitiyspäivärahasta on tehty kun Kelan sivuilta katsoin, mutta itse päätöstä ei näy eli en tiedä mikä se on. Pitäisikö se olla tiedossa ennen kuin soitan verotoimistoon?
Odota et näkyy päätös ku siitä näkyy summat mitä siulle maksetaan :) koska siun pitää verotus muuttaa etuuden mukaan et saat veroprosentin äippärahoista pienemmäks ku 25%..

Ihan rupes hävettämään, kun mulla on joku 1kg kahvakuula makkarin nurkassa...ja kerää siellä vaan pölyä :laughing002 jospa synnytyksen jälkeen ottais ihteään niskasta kiinni!
Ei siitä kannata paineita ottaa :) . Jokainen meistä on alottanut joskus, ellei satu olemaan luonnonlahjakkuus. Oma liikunnan numero on peruskoulussa ollut alimmillaan 7, eli itse en ole luonnonlahjakkuus. Yllättävän moni noista entisistä luonnonlahjakkuuksista on nykyään jättänyt hyödyntämättä lahjakkuutensa. Mun vahvuuteni on myös heikkous, eli vaikka olen muille todella armollinen, niin itseltäni saatan vaatia liikaa. Ja liika liikunta saattaa jopa nopeammin kuin liikkumattomuus tuoda isoja terveyshaittoja.

Juu ei paineita! Ite oon kunnon jojoilija painon kanssa, aina innostun kuntoilemaan ja hyvin paino putoaakin ja sitten loppuu motivaatio ja lihon takasin :joyful: onneksi hyväksyn ulkonäköni myös vähän pyöreemmässä muodossa! Itse oon nuorena/nuorempana ollut himo-urheilija ja hyvässä kunnossa. Nyt haluaisin vaan että peruskunto olisi parempi, että jaksaa sitten lapsen kanssa temmeltää. Jospa se kuntoilukärpänen purasis sitten synnytyksen jälkeen taas ja sais sen motivaationkin pysymään päällänsä..tai sitten ei :hungover: ei ressiä!

Ei vitsi mikä yö, heräsin ja valvoin yli kolme tuntia, kunnes nukahdin ja heräsin siihen kun mies lähti töihin. Sen jälkeen oli turha koittaa unta. Toivottavasti tästä ei ala samanlaiset yövalvomiset kun esikoisen raskaudessa, sillon saatoin viikonkin aikana herätä joka yö valvomaan moneksi tunniksi. Sillon pystyi päikkäreillä korjaan unenpuutetta, nyt ei kun esikoinen nukkuu niin lyhyet päikkärit jos edes nukkuu. En uskalla kahviakaan kahta kuppia enempää juoda.

Mulla kyllä ajatukset vaihtelee tästä raskaudesta, välillä toivon että marraskuu tulisi nopeasti ja välillä taas ei ole mikään kiire.. Mutta kyllä se aika taitaa jokatapauksessa nopeasti mennä. Jotenkin on vaikea kuvitella että reilu kolmen kuukauden päästä vauva voi olla jo sylissä.

Mä olen luullut ettei kelan tukia varten voi muuttaa veroprosenttia et siitä menee aina 20% . Toi 25%, saati se että voi etuutta varten laskea prosenttia oli mulle aivan uus tieto.... Haen äippärahan vasta kun tän kuun lopussa saan vikan palkan töistä. Sit on ajan tasalla palkkatodistus vikan 6kk tuloilla kun haen. 2014 ei kannata mun hakea koska pääasiassa opiskelin.

Mä en enää pysy raskausviikoissa mukana. Menee niin nopeasti. Alussa kun seurasi päivälleen.

Liikkuvanen vauva on mahassa.
Yöllä heräilen ja niin vauvakin heiluu mahassa.

Mä vähän petyin kun ei mulla tullukaan itku ekaluokkalaisen ekana päivänä. Tihrustin toukokuussa heidän tutustumispäivänä jo.

Se olis reilu 2 tunnin automatka tänään viikonlopun viettoon sukulaisten kera. Huh hui.

Voikukka, ikävää että säkin valvot! Mä oon nyt viikon ajan valvonu aina joku 3h keskellä yötä, alkaa olla vähän synkeä fiilis. Viime yönä kuitenkin nukuin paremmin, joten ehkä tää tästä :)

Mäkin eilen havahduin, että laskettuun ei oo ku reilu 3kk! Menispä aika nopeasti! Töitä jäljellä 8 vk :)

Musta kyllä tuntuu kanssa että aika juoksee , vaikka ei tää raskaus aika ihan mun suosikki aikaa ole ollut.

Kauhistelen puuttuvia tavaroita,vaikka meillä kyllä todella paljon on jo ! Että lähinnä pikkujuttuja puuttuu ja sit ainoa iso ostos olis se turvaistuin autoon. Meillä auton vaihdot menossa niin tiedä vielä millainen kannattaa ostaa vai hankkisiko sitten kuitenkin vöillä kiinnitettävän niin voi vaihdella auton välillä ?

Alkuun pari ekaa kuukautta varmaan menee sillä turvakaukalolla?

Keinutuolista myös haaveilen mutta saas nähdä riittääkö rahat kaikkeen..

Lakritsi - Meillä ainakin esikoinen oli vuosikkaaksi asti turvakaukalossa. Ei ole mikään vallattoman pitkä tyttö, niin hyvin pysyi vuoteen asti se pää kaukalon reunan alapuolella. Turvaistuimen kanssa ei ole kiireettä siis. :)

Lakritsi, meillä ainakin turvakaukalon saa sekä telakalla että vöillä kiinni. En tiedä muista, mutta jotenkin olettaisin, että muutkin saa.

Huhhei! Aamulla vein pojan kouluun ja sitten suuntasin vähän kaupoille, ihan vaan kattelemaan. :grin Lidlistä tarttui mukaan yksi harso- ja sukkapaketti, Tokmannilta ostin säilytyskoreja ja uuden veitsi- haarukka- lusikkakorin. Mies siis oli asunut n. nelisen vuotta tässä talossa kaksin poikansa kanssa kun tähän muutin oman poikani kanssa ja keittiön kaapit eivät olleet mitenkään erityisen siistit. Heitin jo muuttaessa melko paljon kamaa pois, kun tietty tuli vielä mun keittiökamat lisäksi, mut on noi kaapit vieläkin aika sekasin ja nyt mulla viimein kunnon palo järkätä ne siistiksi, ettei sitten vauvan synnyttyä tarvi menettää hermojaan ainakin kaappeihin ja laatikoihin josta tavara pursuaa eikä löydä mitään. Alkuun oli vaikeaakin alkaa "toisen" kaappeihin koskemaan, mut enää ei tunnu siltä ja olen tajunnut, et jos ne haluaa siistiksi, pitää itse siivota.

Noh, sitten suuntasin vielä kirjakauppaan ja sieltä ostin sen vauvanhoito-oppaan miehen isyyspakkaukseen. Sitten löysin sieltä tämmösen ja pitihän se ostaa, vaikka turhan tyyris olikin:
yhdeksan-kuukautta-elamastani.jpg

Ajattelin, et toi on kiva, kun siinä on kaikkea täytettävää ja tykkään yleensäkin kirjoitella päiväkirjaa, mut viime vuosina jäänyt. Ja noh, onhan tosta yheksästä kuukaudesta melkein 2/3 mennyt, mut mitäpä tuosta. :grin

Kävely alkanut tuntua jotenkin raskaammalta ja väsyttävämmältä kuin normaalisti. Normaalisti liikun melko ripeesti ja niin tulee tehtyä edelleen, mut huomannut ettei kävellessä silleen piristy samalla tavalla enää kuin ennen, vaan se tuntuu kokoajan jotenkin raskaalta ja tulee herkästi sellainen olo, et kohta silmissä sumenee, muttei onneksi ole sumentunut. Tää tullut tässä ihan hiljan. Onko muilla vastaavaa?

Mä taas puolestani sammun illalla kuin saunalyhty ja nukun kuin tukki 9-10h. Just tosta unen määrästä ja levon tarpeesta näkee, että ollaan lähellä vikaa kolmatta. Kohta saa kirkasvalolaitteen ottaa käyttöön sadepäivinä.

Eilen oli muutenkin kyllä todella raskaana oleva olo. Söin enemmän hiilihydraattia. Olin kyllä niin turvoksissa ja olo oli kamala. Liitokset nitisi, kun maha turposi ihan silmissä. Esikoinen totes kotiin tullessa, että äiti mitä sulle on tapahtunut. Sain viiden aikaan yöllä mennä vessaankin. Muuten nukuin kuin tukki. Havahduin kevyesti siihen ääneen kun mies teki kahvia ja leipäkone piippas vessassa olevansa valmis. Niin ja siihen kun mies siirsi mua hellästi kainalosta kauemmas että pääsee nousemaan sängystä ja peitteli mut.

Mies eilen viritti paikalle kuminauhataljan, niin nyt saa pidettyä kunnolla niskan ja hartiat auki. Tulee harvemmin migreeni tai todellinen lihasjumi. Tolla kuminauhataljalla on maksimivastus 90kg, eli sillä pystyy ihan kunnolla treenaamaan.

Mä olen tavattoman aamu-uninen. Mutta odotan kyllä päivän rauhallista aikaa, kun isoimmat on koulussa ja eskareissaan :D . Ens viikolla sitten. Saa nähä miten tiukkaa ekat aamut mulle tekee. Ja saa nähdä joudunko itelleni ostamaan isomman vettä pitävän takin syksyksi. Alkaa meinaa mahan kohdalta käydä tiukaksi, kun takki on muistaakseni xs kokoinen. Normaalisti tuo takki on aika reilun kokoinen mulle, joten siitä huomaa kyllä hyvin olevansa tukevasti raskaana.

Uusperheellinen 26+2

Tuo unettomuus riivaa muakin :( ja mulla on ennestään selkärankareuma, välilevynpullistuma ja ligamenttivaurio, joten kauhulla olen alusta asti odottanut että milloin selkä "lasahtaa" kun kipulääkitykset laitettiin jäihin raskauden ajaksi. No, nyt tuo lasahtaminen on siis tapahtunut. Aivan järkyt tuskat. Ei näköjään hyövännyt tukivyöt tai fysioterapeutin jumppaohjeet. Yöt on pahimpia ja tuntuu että mulla menee vartti pelkästään kyljen kääntämiseen ;o nyt tuntuu niin tuskalliselta kaikki että oon alkanut jopa ajattelemaan että tämä yksi lapsi saa luvan riittää, vaikka aina oon kahdesta haaveillut :(

Pikkumyy rv 28+0

Täällä ainaki tulee osto uudelle takille, eilen oli sateinen päivä ja taiteidenyö vaasassa nii ajateltii lähtee kaupungille pyörii. Yritin siinä sitte ruveta laittaa takkia päälle, mutta ei tullu kuuloonkaa että olis menny kii... ei menny mikään mun takeista vaikka koitin isompiakin.. mentii sit "maha paljaana" :grin

Mä olen myös miettinyt tuota veroprosentin muuttamista, mutta mistä ihmeestä tiedän sellaisen prosentin ettei tulisi ainakaan mätkyjä? Tai no ne varmastikin laskee sen siellä verotoimistossa jos sinne soittaa. :) Itse olen aina ennen hakenus vaan netissä uutta verokorttia.

Täällä vauva möngertää todella paljon vatsassa ihan päivittäin ja se ainakin vielä tuntuu todella ihanalle. :) Yöt on tuskallisia selkäkipujen takia kun ei esimerkiksi pääse kunnolla kääntymään. Ja mulla sitten taas on sellainen olo niin kuin aika olisi pysähtynyt ja tämä raskaus jäänyt tähän "enää kolme kuukautta" vaiheeseen, turhauttavaa :D Tasan kaksi kuukautta enää töitä..

Takaisin