La marraskuu 2016

Huh, tänne on tullu paljon tekstiä! Oon ihan tipahtanut jutuista kun ei vaan ole ollut energiaa mihinkään ylimääräseen, vaikka nää asiat tietysti kiinnostaakin. 2-vuorotyö ja siihen päälle superväsymys tuntuu vievän kaiken ajan.

Munkin pitäis aika varata tohon joukkoseulontaan, mutta oon miettiny et voiko sitä raskausaikana tehdä. Ilmeisesti ei sitten kannata..?

Sokerirasitukseenkin pitäis aika varata. Kaikkea ihanaa tiedossa :/

Tänään saapu postista matkarattaat. Alkaa olla kohta lähes kaikki hankinnat tehty. Paitsi yhdistelmävaunut, sänky ja joitain vaatteita pitää vielä hankkia :)

23+1

Minä kävin pari viikkoa sitten Papa -kokeessa. Ei ollut mitään ongelmaa. Sain kutsun joukkoseulontaan ja lähetteessäkin luki, että raskaus ei ole este ja esitietolomakkeessa kysyttiin, mikä raskausviikko menossa.

Soitin aamulla pyytääkseni soittoaikaa rakenneultran tehneelle ylilääkärille. Ylilääkäri soitti. Ihmetteli Taysin eilistä suhtautumista. Sanoi, että Lugesteronia eli keltarauhashormonia on hyvä jatkaa. Siitä on maailmalla paljon näyttöä ennaltaehkäisystä ennenaikaisen synnytyksen riskiin. Seuranta jatkuu heillä Hatanpäällä äitiysultrassa, koska kohdunkaulani on näihin viikkoihin normaalia lyhyempi. 26-27 viikolla seuraava ultra heillä sitten, huh. Rasituskielto on hyvä muistaa, sanallisti sen samalla tavalla kuin meidän viikko sitten käynnilläkin. Liikkua voi mutta kahden kilometrin matka on hyvä jakaa neljään osaan. Lugesteronista ei nimenomaan ole hyötyä ennaltaehkäisyssä jos sitä ei aloiteta rakenneultran aikaan mutta nyt, kun on aloitettu niin siitä on maailmalla näyttöä että on hyötyä. Vuodelevossa ei tarvitse olla mutta rasitusta on hyvä välttää. Ja jos supistuksia tulee, soittoa synnärille. Puhui ennaltaehkäisystä nimenomaan tämän hoitolinjauksen suhteen.

Totesi, että 2,5cm kohdunkaula on riskiraja, aivan kuten siis sanoi viikko sittenkin ja että 2cm on jo huolestuttava riskiraja tässä kohtaa. Mikä siis Taysissa oli vasta riskiraja eilisen lääkärin mukaan... 3,5cm olisi kuulemma normaali näillä viikoilla. Sanoi taas, että 34 viikolle asti hoidetaan ennenaikaisuuden riskejä mutta sitten ei enää estellä mutta on hyvä muistaa, että 34 viikolla syntynyt on keskonen, 37 viikolla syntynyt ei.

Uskon, että näin on parempi, että seuranta EI jatku Taysissa vaan Hatanpäällä. Taysin toiminta on uskomatonta, sinne ei kannata mennä. Mut on lähetetty nyt kaksi kertaa sinne aivan turhaan ja molemmilla kerroilla heitä ei ole kiinnostunut tilanne yhtään ja heidän toimintaa Taysissa siis on avoimesti ääneen ihmetelty Hatanpäällä... Taysissa näköjään halutaan hoitaa vaan keskosia... Ei ennaltaehkäistä keskosen syntymää...

Rv 22+6

Jokos täälä on porukalla turvakaukalot ostettuna? Me käytiin tänään lastentarvike liikkeessä ja mukaan tarttu Britaxin baby safe plus SHR 2- kaukalo isofixillä :) lisäksi olin harmitellu kun en mistään löytänyt meidän vaunuihin (Brio Happy 2013) sopivaa kaukaloa sekä adapteria nyt kun Brioa ei enää valmisteta. Mutta kappas, täällä liikkeessä sattuikin olemaan vielä yksi kappale adapteria, jolla tuo meidän ostama kaukalo saadaan vaunuihin! :) en tiiä kuinka kätevä se todellisuudessa on että kaukalon saa napattua vaunurunkoon kiinni, tästäkin kuulisin mielelläni kokemuksia?

Pikkumyy 26+4

Me ostettiin kaukalo jo toukokuussa, oli ainoa isompi ja hintavampi hankinta mikä piti tehdä. Ostettiin siis Maxi Cosin Pebble Plus, meillä on siihen jo ennestään telakka koska 2v istuu nyt Maxi Cosin istuimessa, joka on tuossa telakassa kiinni. 2v siirtyy vauvan synnyttyä sitten toiseen istuimeen.

Mä en ole ollenkaan suunnitellut että tällä kertaa tarvittaisiin mahdollisuutta laittaa kaukalo adapterilla yhtään mihinkään rattaisiin tai vaunuihin kiinni. Esikoisen aikaan ei ollut omaa autoa eli kaukalo oli hyvin harvoin käytössä ja toisen kanssa ehkä kaksi kertaa kaukalo oli rattaissa kiinni. Eli eipä tuolle ominaisuudelle meillä ollut pahemmin käyttöä. Ehkä sille enemmän on käyttöä jos esim shoppailee kauppakeskuksissa ja menee sinne autolla niin sitten vaan napsauttaa kaukalon suoraan rattaisiin kiinni. Mut jos mä menen lasten kanssa esim ruokakauppaan niin mieluummin otan työnnettäväksi ihan kärryt että saan ruuat mahtumaan kyytiin kuin että rattailla lähtisin ruokakauppaan ja sitten pitäisi kerätä tavarat johonkin koriin mihin ei meidän perheen ruuat kyllä mahdu :grin

Ellukkainen rv26+2

Meillä oli jonkun verran kaukalo vaunuissa kiinni esikoisen kanssa. Toisen kanssa ei taidettu käyttää kertaakaan, koska isompikin oli vielä niin pieni, että liikuttiin tuplilla, joihin meillä ei ollut adapteria. Mäkään en usko, että kauppaan voidaan juurikaan mennä vain korin varassa, alkaa 5 hengen perheessä olla sen verran suuret ostokset :D

Vaunuina meillä on esikoiselle ostetut Emmaljunga duo edget, jotka on hyviksi havaittu :) tuplina on EasyWalkerin kärryt, joita nytkin varmaan tullaan jonkun verran käyttämään. Emmaljungiin meillä on myös seisomalauta, jossa toi 2,5 v voi kulkea välillä.

sf-mitasta, mulla oli rv22+1 SF-mitta 22cm, hieman ylärajoilla.

Adapterista. Jos on ainut pieni lapsi niin on minusta ihan kätevä etenkin jos kulkee ostoskeskuksissa tms keskittymissä. Nukkuvaa vauvaa ei tarvitse siirrellä ja nostiskella mihinkään kaukalosta. Alkuun epäilin tarvitsenko moista kun en juuri ennen vauvaakaan käynyt "shoppailemassa"..mutta kyllä sitä vain yllättävän paljon kaipasi ihmisten ilmoille vauvan kanssa ja etenkin kun oli kaverilla saman ikäinen(tai on siis yhä:grin) vauva/lapsi.

Nyt kun itsellä on 2v(marraskuussa) taapero tulevan vauvan lisäksi, niin voi olla että adapteri on turha.. Tuplavaunuilla mennään, jos mennään...:woot: :wink

Mä varasin tänään 4D ultran Kaarinasta. (joku muukin teistä oli menossa sinne vai olitko jo?? :rolleyes:)
Suositteli tulemaan vasta rv25 niin sikiö on "valmis" ja kaikki näkyy mikä on näkyäkseen. Kysyin jos olisin voinut tulla vain sukupuolen tsekkaukseen, mutta sanoi sen olevan vähän lääkäriperiaatteita ja politiikkaa vastaan. Ja ymmärrän sen täysin. Olisihan se ihan kauheaa, jos jokin "vika" jäisi huomaamatta vaikka niin kattavassa ultrassa käy. Itseäni henk.koht vähän jännittä nähdä vauva niin tarkasti...alienilta ne niissä näyttävät. :eek::grin:rolleyes: ..mutta yritän valmistella itseäni tämän kohtaamiseen. :laughing002
Lääkäri arvosteli suomalaista käytäntöä jättää tässä vaiheessa raskauksia ultrakontrollit niin harvakseen..Sanoi että rakenneultran ja synnytystapa-arvion välissä ehtii tapahtua ja muuttua vaikka ja mitä. Muualla maailmassa kuulemma seuranta on paljon taajempaa.

Meillähän siis on kaksi tyttölupausta annettu, mutta kolmas oli epävarma. Minun on jotenkin "pakko" saada tietää että kumpi siellä köllöttelee kyydissä. Jotenkin helpompi "personisoida" tyyppi sitten. :grin Ja varsinkin kun iso osa tyttölupauksista on vääriä..poikalupaukset harvoin tytöiksi muuttuvat, mutta "tytöt" voivat olla poikia joilla vehkeet olivat vielä piilossa..:smug::p
Sitten pääsen hääräilemään mm. esikoisen vaatteita myyntiin/kiertoon, jos varmistuu tytöksi...puhumattakaan ostaa ja jotain söpöä tyttöhärpäkettä..:rolleyes::grin

Tänään minua taas hetkittäin alkoi ahdistaa pelko siitä, että jokin asia menee vielä vikaan.. :sad001 Kunpa olisi jo edes rv30..

Odottavan aika on täällä toooosi pitkä.. nyt 22+3 (huomenna 23..jee:p )

Mä olen nyt tullut virallisesti ulos "odottajan kaapista" :P Kaikille pomoille kerrottu ja myös julkiyhteisölle. Nyt paukkuu jo 25+2 ja jotenkin aika menee älyttömän nopeasti! Sokerirasitus on tehty ja Kela:n paperit lähetetty. Nyt kaksi viikkoa töitä ja kolme viikkoa lomaa, jonka jälkeen menen kuukaudeksi töihin ja sitten voikin jo jäädä äippälomalle. Kreisiä.

sf-mitasta, mulla oli rv22+1 SF-mitta 22cm, hieman ylärajoilla.

Adapterista. Jos on ainut pieni lapsi niin on minusta ihan kätevä etenkin jos kulkee ostoskeskuksissa tms keskittymissä. Nukkuvaa vauvaa ei tarvitse siirrellä ja nostiskella mihinkään kaukalosta. Alkuun epäilin tarvitsenko moista kun en juuri ennen vauvaakaan käynyt "shoppailemassa"..mutta kyllä sitä vain yllättävän paljon kaipasi ihmisten ilmoille vauvan kanssa ja etenkin kun oli kaverilla saman ikäinen(tai on siis yhä:grin) vauva/lapsi.

Nyt kun itsellä on 2v(marraskuussa) taapero tulevan vauvan lisäksi, niin voi olla että adapteri on turha.. Tuplavaunuilla mennään, jos mennään...:woot: :wink

Mä varasin tänään 4D ultran Kaarinasta. (joku muukin teistä oli menossa sinne vai olitko jo?? :rolleyes:)
Suositteli tulemaan vasta rv25 niin sikiö on "valmis" ja kaikki näkyy mikä on näkyäkseen. Kysyin jos olisin voinut tulla vain sukupuolen tsekkaukseen, mutta sanoi sen olevan vähän lääkäriperiaatteita ja politiikkaa vastaan. Ja ymmärrän sen täysin. Olisihan se ihan kauheaa, jos jokin "vika" jäisi huomaamatta vaikka niin kattavassa ultrassa käy. Itseäni henk.koht vähän jännittä nähdä vauva niin tarkasti...alienilta ne niissä näyttävät. :eek::grin:rolleyes: ..mutta yritän valmistella itseäni tämän kohtaamiseen. :laughing002
Lääkäri arvosteli suomalaista käytäntöä jättää tässä vaiheessa raskauksia ultrakontrollit niin harvakseen..Sanoi että rakenneultran ja synnytystapa-arvion välissä ehtii tapahtua ja muuttua vaikka ja mitä. Muualla maailmassa kuulemma seuranta on paljon taajempaa.

Meillähän siis on kaksi tyttölupausta annettu, mutta kolmas oli epävarma. Minun on jotenkin "pakko" saada tietää että kumpi siellä köllöttelee kyydissä. Jotenkin helpompi "personisoida" tyyppi sitten. :grin Ja varsinkin kun iso osa tyttölupauksista on vääriä..poikalupaukset harvoin tytöiksi muuttuvat, mutta "tytöt" voivat olla poikia joilla vehkeet olivat vielä piilossa..:smug::p
Sitten pääsen hääräilemään mm. esikoisen vaatteita myyntiin/kiertoon, jos varmistuu tytöksi...puhumattakaan ostaa ja jotain söpöä tyttöhärpäkettä..:rolleyes::grin

Tänään minua taas hetkittäin alkoi ahdistaa pelko siitä, että jokin asia menee vielä vikaan.. :sad001 Kunpa olisi jo edes rv30..

Odottavan aika on täällä toooosi pitkä.. nyt 22+3 (huomenna 23..jee:p )

Me ollaan menossa Kaarinaan nyt ylihuomenna! :happy: Jännittää ihan hirveän paljon! Minä varasin aikaa sinne juuri, kun tämä ultran tekijä oli lomalla. Varaus piti tehdä netin kautta ja nyt vähän jännittää sekin mennäänkö me nyt liian aikaisin kuitenkin, kun minulla alkaa juuri torstaina 24 (23+0) raskausviikko. :nailbiting: Osaksi mekin menemme sinne sen takia, että saisimme selville kumpaa sukupuolta vauvamme edustaa, mutta on myös todella mielenkiintoista nähdä vauvan rakenteet niin tarkasti! :happy:

Liikkeet alkavat jo näkyäkin! :Heartpink

Rv 22+5

Huh, tänne on tullu paljon tekstiä! Oon ihan tipahtanut jutuista kun ei vaan ole ollut energiaa mihinkään ylimääräseen, vaikka nää asiat tietysti kiinnostaakin. 2-vuorotyö ja siihen päälle superväsymys tuntuu vievän kaiken ajan.

Munkin pitäis aika varata tohon joukkoseulontaan, mutta oon miettiny et voiko sitä raskausaikana tehdä. Ilmeisesti ei sitten kannata..?

Sokerirasitukseenkin pitäis aika varata. Kaikkea ihanaa tiedossa :/

Tänään saapu postista matkarattaat. Alkaa olla kohta lähes kaikki hankinnat tehty. Paitsi yhdistelmävaunut, sänky ja joitain vaatteita pitää vielä hankkia :)

23+1

Mitkä matkarattaat hankitte? Mikä turvakaukalo teille tulee/ootte hankkinu?

Rv 27+1

Meillä on ensiviikolla maanantaina äitiyspoliklinikalla se vauvan kasvukontrollissa käynti,jossa tarkistetaan että vauva on kasvanut viikkoja vastaavaan tahtiin. Napanuorasta siis puuttui yksi suoni,jonka vuoksi tarkastetaan että kaikki ok ja virtaukset napanuorassa kunnossa. Vähän jännittää,mutta toivotaan että vauva on kasvanut hyvin. Kilon luokkaa pitäisi painon jo näillä viikoilla olla, 27+ 2.

Täällä istutaan sokerirasituksessa ja tässä välissä käyn hammashygienistillä. Huhhei, kaikki samalla kertaa ;) paasto meni kyl tosi hyvin. Janottanut on vaan ja aamulla olis ollu jo nälkäki. Nyt tuo juoma onneksi täyttää vähän mahalaukkua. Otan tän oman ajan kannalta ja aattelin lukea Jesper Juulin Viisas lapsesi -kirjaa, jota oon vasta päässyt aloittelemaan pari päivää sitten. On kyllä mukavaa, että sain nukuttua ihan hyvin ja tyttökin nukkui rauhallisesti.

Meillä on vielä 5 päivää lomaa jäljellä ja koitan saada vielä voimavaroja keräiltyä arkea varten.. Viime viikon lomareissu oli todella onnistunut, mutta nyt kotona oleminen on ollu levotonta ja hieman huono ilmapiiri ollu miehen kanssa. :(

Onko vinkkejä, et miten päästä tästä huonosta ilmapiiristä ja heittäytyä vielä lomatunnelmaan? En millään haluais, et yli puolet lomasta menee jotenki lukkotilassa.

Rv 24+5

Meillä on ensiviikolla maanantaina äitiyspoliklinikalla se vauvan kasvukontrollissa käynti,jossa tarkistetaan että vauva on kasvanut viikkoja vastaavaan tahtiin. Napanuorasta siis puuttui yksi suoni,jonka vuoksi tarkastetaan että kaikki ok ja virtaukset napanuorassa kunnossa. Vähän jännittää,mutta toivotaan että vauva on kasvanut hyvin. Kilon luokkaa pitäisi painon jo näillä viikoilla olla, 27+ 2.

Meillä on tuo sama kontrolli tulossa, mutta vasta 23.8., tosin silloin on viikkoja 29+2. Vähän jännittää itselläkin, mutta niin mojovaa potkua tulee päivittäin, että ainakin virtaa vauvalla riittää. :Heartred

Jokos täälä on porukalla turvakaukalot ostettuna? Me käytiin tänään lastentarvike liikkeessä ja mukaan tarttu Britaxin baby safe plus SHR 2- kaukalo isofixillä :) lisäksi olin harmitellu kun en mistään löytänyt meidän vaunuihin (Brio Happy 2013) sopivaa kaukaloa sekä adapteria nyt kun Brioa ei enää valmisteta. Mutta kappas, täällä liikkeessä sattuikin olemaan vielä yksi kappale adapteria, jolla tuo meidän ostama kaukalo saadaan vaunuihin! :) en tiiä kuinka kätevä se todellisuudessa on että kaukalon saa napattua vaunurunkoon kiinni, tästäkin kuulisin mielelläni kokemuksia?

Pikkumyy 26+4

Meillä on matkarattaisiin kiinni laitettava kaukalo. Ainakin esikoisen kohdalla se oli aivan ehdoton, kun hätäsektion jäljiltä en pystynyt vauvaa saati kaukaloa nostelemaan pitkään aikaan. Voi olla että toisen kohdalla ei käyttöä niin paljon ole, saa nähdä. Matkarattaat olivat aina auton peräkontissa ja rullasin neuvolaan sekä melkein joka paikkaan tuolla yhdistelmällä. Ruokakauppareissut tehtiin usein miehen kanssa yhdessä, jolloin minä rullasin rattaita ja isäntä ostoskärryjä. Meillä kun pitää auton perään mahtua myös lauma koiria, niin normit yhdistelmärattaat vievät kontista liikaa tilaa ja niin päädyin matkarattaat+kaukalo -yhdistelmään.

Täällä istutaan sokerirasituksessa ja tässä välissä käyn hammashygienistillä. Huhhei, kaikki samalla kertaa ;) paasto meni kyl tosi hyvin. Janottanut on vaan ja aamulla olis ollu jo nälkäki. Nyt tuo juoma onneksi täyttää vähän mahalaukkua. Otan tän oman ajan kannalta ja aattelin lukea Jesper Juulin Viisas lapsesi -kirjaa, jota oon vasta päässyt aloittelemaan pari päivää sitten. On kyllä mukavaa, että sain nukuttua ihan hyvin ja tyttökin nukkui rauhallisesti.

Meillä on vielä 5 päivää lomaa jäljellä ja koitan saada vielä voimavaroja keräiltyä arkea varten.. Viime viikon lomareissu oli todella onnistunut, mutta nyt kotona oleminen on ollu levotonta ja hieman huono ilmapiiri ollu miehen kanssa. :(

Onko vinkkejä, et miten päästä tästä huonosta ilmapiiristä ja heittäytyä vielä lomatunnelmaan? En millään haluais, et yli puolet lomasta menee jotenki lukkotilassa.

Rv 24+5

Täälläki sokerirasituksessa istun. Onneks enää vartti ja pääsee juomaan! Julmettu jano!!! Onneks täällä oli sänky jossa saa pötkötellä. Helpotti oloa ku toki vähä väsy nälästä ja mahassa vello aamulla.

Lukkotilasta... meillä ainaki on ollu loman jälkeen tosi hauskaa ku on vähä muutettu järjestyksiä ja laitettu vauvalle pinnistä ja huonetta yhdessä. Ehkä jotain kodin laittoa siis yhdessä (?). Toivotaan kuitenkin että saatte asiat kuntoon ja lukot auki ☺ itse oon aiemmin lomilla huomannu että piti ihan opetella jossai vaiheessa se että kotonakin voi olla hauskaa lomalla (ettei ole riippuvainen kavereiden loma-ajoista tai reissujen tekemisistä tms). Oon kuitenki ollu aina menevää sorttia, en niinkään kotihiiri

Rv 27+2

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mä olen nyt tullut virallisesti ulos "odottajan kaapista" :p Kaikille pomoille kerrottu ja myös julkiyhteisölle. Nyt paukkuu jo 25+2 ja jotenkin aika menee älyttömän nopeasti! Sokerirasitus on tehty ja Kela:n paperit lähetetty. Nyt kaksi viikkoa töitä ja kolme viikkoa lomaa, jonka jälkeen menen kuukaudeksi töihin ja sitten voikin jo jäädä äippälomalle. Kreisiä.

Piti ihan tarkistaa, että olenko käynyt unissani täällä kirjoittelemassa, kun tekstisi on kuin suoraan omasta elämästäni :) Itsekin kerroin vasta maanantaina avoimesti töissä tästä raskaudesta ja viikkoja nyt kasassa jo 26+3. Mahakin alkaa olla jo sen verran pyöreä, että alkaa työvaatteistakin näkyä, niin ajattelin säästää työkaverit arvuutteluilta :wink Ja samoin menee noiden lomien kanssa, kaksi viikkoa töitä ja kolme viikkoa lomaa, sitten enää kuukausi töitä jäljellä. Lomalla pitäisi vielä muuttaa tämän kuun loppuun mennessä, että seuraavan kerran saa varmaan huokaista sitten äitiysloman alkaessa.

Kelan hakemuskin oli tarkoitus tehdä tässä, mutta ollaan nyt mökillä (2 vapaata viikolla), ja tietenkin se raskaustodistus kotona... Nyt on alkanut yhä enemmän pyörimään mielessä vauvatarvikkeiden hankinnat ja kyllä haluaisi jo päästä äitiyspakkaustakin hypistelemään :) Tarkoitus oli odotella muutto ensin pois alta ja sitten vasta tehdä hankintoja, mutta malttaakohan sitä mitenkään niin pitkään odotella :joyful:

Pienokainenkin myllää varsin aktiivisesti (ja näkyvästi!) tuolla mahassa, niin muistuttelee kyllä jatkuvasti olemassaolostaan. Välistä ihan ihmetyttää, että mitä hän mahtaa siellä oikein touhuta, kun sellainen myllerrys käy ja mitä ihmeellisimmissä paikoissa tuntuu vuoronperään tönimisiä :joyful:

Tännepä on tullut hurjasti tekstiä muutaman päivän nettipimennon aikana. :wideyed: Tultiin eilen illalla Powerparkin reissulta, jossa siis meillä oli lähistöltä ihana mökki vuokrattuna. Powerparkissa oli ihan mukavaa, vaikka itse en juuri mihinkään aikuisten laitteeseen oikein päässytkään, mutta eipä toi mitään, kävin mun pojan kanssa sitten sellasissa laitteissa missä se tykkäs ja mä pääsinkin niistä lähes kaikkiin, mun poika vielä melko arka, eikä missään kovin hurjissa laitteissa uskalla käydä, vaikka muutamassa hiukan hurjemmassa uskaltautuikin ekaa kertaa käymään mun miehen tai isovelipuolensa kanssa. Tänään olisi vielä luvassa päivä Särkänniemessä, huh, eiköhän sitten ole huviteltu ihan riittämiin.

Enää n. viikko koulujen alkuun! :eek: Hurjaa! Toisaalta odotan kyllä arkeen paluuta jo ihan innolla. Toisaalta jännittää, kun nyt lomakin mennyt kamalaa vauhtia tälleen vaan lomaillen, arki varmaan vaan vilisee silmissä ja yhtäkkiä ollaan marraskuussa jännäämässä.

Oma olo mitä mainioin, lukuunottamatta noita pissavaivoja ja unettomuutta. Kävellessä tulee häpyluu edelleen tosi kipeäksi, mutta siihenkin jotenkin jo niin tottunut, ettei sitä oikein enää edes huomaa.

Eea kannattaa yrittää ihan jutella ja keksiä yhdessä vaikka jotain pientä kivaa lomailupuuhaa, vaikka piknik jossain, yhdessä uimarannalle, illalla sauna, leffa ja jotain pientä hyvää. Ehkä toi lähestyvä arki stressaa jo? Ehkä kannattaa vaikka mennä halimaan ja sanoa, että ei viitsitä mököttää viimeisiä lomapäiviä? Meillä toi usein auttaa ja siitä sitten helpompi jatkaa puhumistakin jos jotain hampaankolossa. Olen kyllä huomannut, et usein kun toinen on jostain ärsyyntynyt ja jotenkin viileä niin toinenkin rupeaa käyttäytymään samoin ja sitten jos sen tilan antaa jatkua pitkään niin sitten ei ole kivaa ja tilanne paisuu. Mies kyllä usein itse kertoo sitten, kun on vähän rauhoittunut, et on joku huoli jostain tai stressiä töistä miksi on ollut kireenä. Olen vasta ihan hiljan oppinut, et voihan sitä ihan kysyä, et onko joku huoli, eikä alkaa vaan käyttäytymään yhtä kireesti, jolla ei mitään saavuteta. Mutta siis nämä vaan ajatuksia ja havaintoja omasta parisuhteesta. Toivottavasti teillä tilanne helpottaisi ja pääsisitte kumpikin vielä nauttimaan viimeisistä lomapäivistä.

Me ei oikein yhdessä ole ehditty ees lomailemaan, kun isäntä ob paiskinut koko kesän töitä, että pystyy sit pitämään marras-joulukuun vapaana (muutamaa työjuttua lukuunottamatta). Tai no kolme viikkoahan käyttää isyyslomaa, mut muuten on omalla lomalla. Saadaan yhdessä opetella perhe-elämää. :Heartpink

Mä olen kovasti koittanut järjestää silti meille yhteistä kahdenkeskistä aikaa ja tekemistä nyt elokuulle ja syyskuulle, kun on kuitenkin varmaan vikoja kertoja pitkiin aikoihin, kun saadaan keskenämme olla. Nyt olis tarkoitus käydä leffassa ja syömässä ens viikolla, sit pitäis käydä kesän ekan (ja varmaan myös vikan) kerran mökillä ja varasin loppukuulle liput sinne Rocky Horroriin. Syyskuussa sit mun loman alettua (jeeeee!) käytäis minilomalla Turussa, oon katellut jo vähän hotelleja ja teatteria yms.. olishan se kiva käydä myös vaikka Tukholmassa pyörimässä, mutta katsotaan, riittääkö aika.

Viime yönä näin ekan synnytysunen! Ja siis ihan kirjaimellisesti näin siinä unessa videokuvaa omasta alapäästäni kesken synnytyksen. :wideyed: Ehkä olisi syytä kuitenkin käydä sokeroinnissa ennen h-hetkeä.. melko karua katseltavaa oli, vaikka siis videosta en itseäni tunnistanutkaan. Mutta se syntynyt vauva. :happy: Pieni, mutta painava ja väsynyt - ja käsittääkseni tyttö. Maitoa tuli ja imetys onnistui, jossain keski-aika markkinoilla näytettiin unessa olevan ja siellä painelin menemään vastasyntynyt kainalossa. :hilarious: Huh heijaa.. tais olla vika kerta, kun luen imetystä käsittelevää kirjallisuutta ennen nukkumaan menoa. (Sain miehen siskolta propaganda-aineistoa koskien imetystä: "kaikkihan pysyy imettämään, kun vaan tarpeeksi yrittävät ja haluavat, tutit ja pullot on pahasta, jos lapsi tarvitsee lisämaitoa, se pitää antaa kupista"..)

Tosta sokeroinnista.. Tais loppua mun sheivailut tähän koska en taivu enää enkä todellakaan tiedä miltä mun alapää näyttää, en oo nähny sitä aikoihin :D sokkonakaan ei oikein viittis..

Rv 24+4

Takaisin