La marraskuu 2016

Frida, ohhoh, tsempit sinne!! Onneksi pääsit tutkimuksiin. Toivotaan, että löydät tasapainon "olemiseen" ja että raskaus jatkuu turvallisesti!

Kiitos, piipaa ja Katjusha, kyllä miä itekin jo säikähdin aikalailla, kun ambulanssikyydillä sairaalaan jouduin, et kai se on nyt vaan parasta levätä rauhassa. Kyllä niitä töitä ehtii myöhemminkin tekemään.

Muokattu viimeksi:
Frida, kuulostaa kyllä ihan älyttömän hurjalta! Ei ne työt minnekään häviä, nyt otat rauhassa ja oikeasti vaan lepäilet. Pääasia on se, että sinä ja vauva olette terveitä. Tämä jos mikä on aika opetella vain olemaan!

Tsempit Fridalle ja lepäähän nyt kunnolla. Kärsiikö kukaan muu voimakkaista hajuista? Mulla ollut nyt koko päivän pääkipee,kun aamulla rasvasin ihoni miedon tuoksuisella kosteusvoiteella,niin sen haju käy niin mun nokkaan että. Dödöäkään en voi laittaa kun se haju oksettaa tai jotkut hiusten muotoilusuihkeet yms. Kaupassakin tuntuu että yrjö lentää jos joku on laittanut jotain hajuvettä,varsinkin miesten tuoksut,hyi että.

Frida^, mulla on ollut aurallinen migreeni lapsesta asti. Aina sama aura. Kunnes kolmannen lapsen syntymän jälkeen tuli kuuden kuukauden jakso, jonka aikana sain pahimmillaan 3-4 rajua migreenikohtausta parin viikon sisään, sit viikko pari ilman kohtauksia ja sit taas rypäs kohtauksia. Aurat vaihteli ja mukaan tuli voimakkaita halvausoireita, sekavuutta jne. Mua tutkittiin neurolla todella tarkasti ja hartaasti ja lopulta syytä ei vaan löytynyt, mutta tuon puolen vuoden kauhun jälkeen palasi vanha migreeniaura ja kohtausten määräkin muuttui entiselleen. Neurologi arveli syyn olevan hyvinkin pitkälti hormonaalinen ja kun elämässä oli tuolloin muutenkin stressaava ajanjakso, se pahensi asiaa.

Jep, Vimpa, mulla tuli edellisestä raskaudesta alkaen jonkin sortin hajusteyliherkkyys. Tuntuu, että kaikki deodorantit haisee tosi voimakkaalta ja esimerkiksi hajuvesiä en nyt ole muutamaan vuoteen pystynyt käyttämään ollenkaan, vaikka ennen suihkuttelin niitäkin monta kertaa päivässä iholle. Hajusteina käytän korkeintaan jotain mietoja bodymistejä ja dödökin on useimmiten todella hennon tuoksuista tai jopa kokonaan hajuton Sensitive-versio. Olen myös tullut siinä mielessä tietosemmaksi kemikaaleista, että harkitsen vakavasti siirtymistä johonkin "ekodeodoranttiin", jossa ei ole esim. alumiinia, mutta huolestuttaa niiden teho (ja toisaalta myös hinta!). Minulla ei meinaa normaalit Rexonatkaan oikein pitää :shifty: Onko kellään vinkkejä jostain tehokkaasta, mutta kuitenkin "terveellisestä" tuotteesta, mielellään antiperspirantista? :scratch:gen113

Ja hitto, kun yksi työkaveri käyttää aivan hirveän tuoksuista hajuvettä. Meinaan pökertyä siihen hajuun, kun se leijailee pitkin toimistoa :thefinger:puke

Frida^
Täällä myös lähihoitaja, kotihoidossa sijaisena olin, mutta nyt jo sairaslomalla. Ei tuntunu kivalta jäädä kun olin aatellut jaksaa ja rahallisesti myös. Aina ei mee suunnitelmien mukaan ja on ajateltava itseä ja raskautta. Kaikki ei vaan voi syystä tai toisesta hyvin. Lepää ja nauti olosta. Älä tunne huonoa omaa tuntoa. Sun ja masuvauvan vointi on tärkeintä nyt. Töitä ehdit myöhemmin.
Mä en oo menossa enää töihin äitiyslomaa ennen. Pitkä aika, mutta päivä kerrallaan. Riskit, kivut ym on otettava tosissaan. Nyt alan melkein jo itsekin ymmärtää sen. Meillä on oikeesti fyysisesti raskas työ.

Mullakin oli pari vko sitten vielä ihan hirveä väsymys. Nyt alkaa helpottaa.

Kotiin jäämisestä vielä, minä oon kohta 3 vko odotellut kelan sairaspäiväraha päätöstä. Meinaa mennä hermo!

Hajuaisi on herkkä mulla muutenkin, mutta nyt ihan super!

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille kotona oleville ja töissä kävijöille.

Helteistä tulossa taas....apua.

Vimpa, mä oon käyttänyt mineraalikividödöä nyt vuoden. Ensimmäisen viikon lorotti kainalot ihana sikana (jotkut käyttää sopeutumisvaiheessa kuivikkeena talkkia), mutta se tasoittui nopeasti. Nyt minusta tuntuu, että hiki ei edes alas haisemaan ilman dödöä niin herkästi, mitä silloin kun tuli antiperspiranttiin joku unohdus. Toisekseen voin sanoa, että en edes muista milloin ostin tuon Puhdas-dödön ja sitä vaan riittää ja riittää. Erittäin hyvä investointi.
Alumiinittomista deodoranteista huono kokemus (Vichy, Erisan?)

MC_natunen,minäkin olin ennen melkoinen hajuvesien suihkuttelija ja tykkäsin paljon erilaisista tuoksuista. Hiustenmuotoilu suihkeita ei voi yhtään käyttää,kun tuntuu että haju tulee kurkkuun saakka,hyi. Deodoranttia en ole aikoihin käyttänyt,onneksi en kovasti hikoike normaalisti. Raskaana ja imettäessä sitäkin enemmän. Mullakin alkoi tämä hajuherkkyys ensimmäisessä raskaudessa reilu 6v sitten,eikä ole raskauden päätyttyä koskaan kokonaan kadonnut.

Kiitos kaikille tsempeistä, kyllä tää tästä taas pikkuhiljaa :) varsinkin Ellamin viesti lohdutti hirmuisen paljon, kiitos siitä :Heartpink

Hajuherkkyyttä täälläkin, mutta jostain syystä oma mies tuoksuu nyt erityisen hyvältä, liekö sitten joku hormonaalinen juttu :p

Frida^, hirveän rajut oireet työpäivästä. :sorry:
Mulla ei oireet lähellekään tuota luokkaa, mut jouduin silti jäämään sairaslomalle toissapäivänä eikä takaisin töihin oo menemistä enää. Myös hoitoalalla olen. Ottaa koville, kun en ole ikinä elämässäni ollut aiemmin sairaslomalla, mutta nyt on ajateltava muitakin kun itseä. :)
Tsemppiä.

ErykahB, minulla myös esikoisen odotusaikana tuli rajuja migreenikohtauksia useita kertoja viikossa, jotka olivat samanlaisia kuin lapsesta saakka. Sitten kun esikoinen syntyi, loppui kohtaukset eikä oo tullut tähän mennessä kuin muutama migreeni. voi kun eivät nyt vain alkaisi taas pahenemaan.

dootti, juu ehkä se on nyt minullakin sitten edessä, ensi torstaina on lääkäri, niin katsotaan mitä mieltä on. Kyllä kieltämättä hurjalta tuntuu ajatus pitkästä sairaslomasta itselläkin, mutta en tiedä uskallanko töihinkään enää mennä.

Tsemppiä sinullekin ja kyllä se on vaan lääkäreitä ja omaa kehoa kuunneltava, kuitenkin meillä pienet ihmisen alut matkassa.

Mulla on myös migreenitaipumus. Täytyy huolehtia tarkkaan omista unista, pitää lihakset auki etenkin yläselästä ja niskasta ja juoda PALJON. Sillon pysyy kohtaukset poissa. Mulla on kaapissa aika kookosvesijauhetta jos jää juomiset turhan vähälle ja täytyy pikanesteyttää kroppaa.

Erisanin alumiinitonta dödöä käytän. Ihan hyvin toimii.

Hajuyliherkkyydestä olen kertonut töissä, jotta kukaan ei käytä mitään, johon tukehdun. Minulla kyllä muutkin hajut ottavat koville kuin vain hajusteet, mutta aika hyvin niiden kanssa tulee toimeen.

Mulle on ollut nyt raskausaikana yksi isompi herkistyminen, joka tulee joka kerta. Jeremy Folderollin Little Sister.

ImageUploadedByVau Foorumi1469194885.845258.jpg

Noi sanat tuo mieleen mieleen kun oma sisko syntyi ja voin nähdä sielun silmin, kun oma tyttö saa siskonsa syliin.

Mullakin noi hajusteet on aiheuttanu ongelmia jo jonkin aikaa. Eikä ilm pelkät hajusteet.
Päänahka meni shampoista ja hoitoaineista ihan tosi hurjaan kuntoon ja vartalo- ja kasvovoiteista lehahti kunnon ihottumat. Vaihdoin ensin Herbinaan, mutta ei sovi sekään, joten hiukset pesen ja hoidan nyt terapiashampoilla ja -hoitoaineilla ja vartalon rasvaan hajusteettomilla, jos ollenkaan. Hiukset värjäsin jokin aika sitten lähelle omaa, niin ei tarvitse enää tyvikasvustakaan murehtia.
Ja toi hajuherkkyys...siis ihan uskomatonta!
Kaikki haisee niin pahalle.
Kaikki raa'at lihat, leikkeleet ym.
Ja miten muka toiset ei haista ja minä vaan haistan??
Ja se tunne, kun isäntä pierasee...
Joo, ennen se oli ihan hauskaa, mutta ei enää.
Hyvä etten oksenna samantien! :yuck::dead:
Ja juu...eniten olen huolissani mun töistä.
Parturi-kampaajien aineet, ei todellakaan ole aina mistään ihan miedoimmasta päästä.
Vaikka kuinka olen pyrkinyt mahdollisimman terveellisiin ja etenkin kasviperäsiin tuotteisiin.
Kerrankin, kun värjäsin asiakkaan hiuksia, sain punasenkirjavan ihon omille kasvoilleni.
Ja nykyään pidänkin ihan kunnon läpivedon päivittäin ja vielä kattoimurinkin päällä, kun värjään, tai teen permamentteja.
Että siinä mielessä vuodenaika on kyllä ihan paras mahdollinen olla raskaana.
Mutta kyllä kaikki mietityttää...ja paljon.
Ja nyt kun kokopäiväinen seisominenkin on alkanu kiusaamaan.
Mutta onneksi voin vähän itsekin päättää, että milloin lepään ja milloin en.
Mutta tosiaan vähän vaan.
Että ehkä täällä on pian yksi sairaslomalainen lisää...??
Yks tuttu lähti synnyttämään ja hätäsektiolla jo viikolla 32 ja kyllä olen muiltakin saanut kuulla, että on parempi vaan antaa ajoissa periksi.
Mutta ja kun...on vaan niin ihanaa olla yksityisyrittäjä... :sorry:

Tulipa purettua taasen... :shy:
-m-

Takaisin