Varpahat, lääkäri oli tarkkana. Yleensä tällaiset pienet heitot jää kyllä noteeraamatta, sellainen kokemus itsellä on.
Mulla on ollut tämmöinen arvo koholla jo vuosikausia (aina "yksi yli viitearvon"), ja niin oli rv. 10 seulassakin:
"E -Erytrosyytit, keskitilavuus E -MCV 99 fl, (viitearvo 82-98 fl)" (tämä on ollut joskus 98 terveyskeskuksen papereissa)
Viime tiistain verikoe, jonne ajauduin neuvolasta matalan hemoglobiinin vuoksi - johti tutkimustulokseen 101.
"Tsh 1,88 T4v 12. Hb 115, MCV 101, ferritiini 65. Ei epäilyä alkoholin käytöstä, folaattilisä ja monivitamiinit käytössä. jo 4/16 MCV 99. Rautalisä käytössä (ferrofer). Ferritiini ja MCV puhuisivat raudan puutetta vastaan. Kilpirauhasarvot hyvin viitteissä, ei muutosta lääkitykseen. Koll jatkotutkimuksena TfR, CRP, B12-vit ja folaatti, näytteenottopäivänä vitamiinit vasta näytteenoton jälkeen. Tarv sisätautilääk kons."
Joo, katsotaan, mitä tästä sitten seuraa. Mulla on joku muukin punasoluarvo "yhden yli" rv. 10 seulassa:
"E -Hemoglobiini, keskimassa E -MCH 34 pg (viitearvo 27-33 pg)"
Kiva, että ne ei epäile alkoholin suurkuluttajaksi :) Uusi verikoe siis 12 tunnin paastolla ensi tiistaina.
Voikukka9, mulla olis huomenna 8 tunnin myymäläpäivä :) Viimeksi jaksoin 7,5 tunnin päivän tauoilla, sitten väsyi selkä krampille. Katsotaan, miten nyt käy. Mä laitan hyvät tukisukkikset jalkaan. Ainut vaan, että enää mikään ei pysy mahan "päällä", vaan se sukkikset valahtaa vauvamasun alle :)
Katjusha rv. 23+0