Nasupossu, voisit pyytää lääkäriltäsi että saisit lähetteellä mennä raskauden jälkeen ihotautipolille. Tekevät siellä kattavat testit (siellä selviää myös hajusteherkkyydet ja muut allergiamaailman ihmeellisyydet) ja selvittävät samalla tuon oletko atoopikko. Joku kaunis päivä voi yllättäen ollakin jollekin pahasti allerginen, vaikka aiemmin ei olisi ollut mitään oireita. Esim. itselläni oli ollut tosi hyvä iho aina kunnes parikymppisenä atopia puhkesi ihan pelkästään kovan työstressin seurauksena. Nyt kolmenkympin jälkeen puhkesi aikuisiän lievä akne, ikinä ole teininäkään kärsinyt mistään finneistä.
Kukas sitä miettikään, että tuntee olevansa eheämpi nyt kun perheeseen on tulossa yhteinen lapsi kun molemmilla aiemmin omat lapset? Itse mietin jotensakin samantapaisia asioita monesti. Toki nyt, kun olen hormonihuuruissani todella itkuherkkä ja saatan vetää pultit herkästi, niin sen myötä itsetuntoni on laskenut hälyttävää vauhtia. Miehellä on takana 6 vuoden seurustelusuhde joka kariutui yli vuosi sitten miehen exän uskottomuuteen, ja edelleen löydän hänen exänsä tavaroita kun siivoilen muuttoa varten miehen kämpässä. Tämä ex pitkin kevättä lähetteli miehelleni peräänitkemisviestejä ja oli tunkemassa itseänsä miehelle kaffi- ja iltaseuraksi vähän väliä tai jollain verukkeella pääsi hetkeksi samaan seuraan miehen kanssa päiväsaikaan. Itelläni oli kyllä hermot pinkeenä kun ei mennyt viesti perille, että elämä jatkuu. Nyt tosiaan, kun itsetunto alkaa lähentelemään nollia niin jotenkin on nyt korostunut tuo kaikki. Kun mies ei ole sellainen joka nyt mitään lempeitä lörpöttelisi tms. Niin koen, että tämä ex on jotenkin nyt uhka minulle. Itken sitäkin, että ex kun vaikuttaa olevan jotenkin niin hieno, tasainen ja ihmeellinen nainen (eikä mies ole yrittänyt mitään oikaista ja että olisin myös hyvä tms.) että olen näiden kiukun ja itkunpuuskieni takia aivan älyttömän kelvoton ja surkea kumppani enkä minkään arvoinen. Tämmöisten takia tämä raskaus on ollut henkisesti todella raskasta ja mieli matalalla. Olen jo välillä harkinnut neuvolapsykologia, kun tuntuu että pää hajoaa. Ei ole kyllä ennen raskauksissa ollut mitään tällaista.
Kiitos kun sain avautua.