La marraskuu 2016

Tänään käyty ultrassa. Tyttölupaus saatiin. Poikaolo sai nyt siis väistyä ja pienen alkujärkytyksen jälkeen (että osaankohan hoitaa ees tyttöä?) asia alkaa tuntua ihan mielekkäältä. Tietysti vähä mieltä veti matalaksi kun tuntui, että mies odotti poikaa vaikka sillä ei aiemmin kuulemma ollut väliä. Hän vain vertasi kokemuksiaan siihen kuinka hyvin tullut kavereidensa tyttöjen kanssa toimeen ja mainitsi että tytön kanssa ei tule olemaan mitään yhteistä puuhaa (traktoritouhut sun muut). Yritin lohduttaa ett tehään hänelle se kaveri sitten myöhemmin.

Laalaa82, ihana kuulla näitä hyviä tarinoita :) Lapsethan onkin suvaitsevaisia, kaikki ennakkoluulot ja pahimmat kommentithan tulee lähes aina rajoittuneilta aikuisilta. Muistan kun 90-luvulla pieneen kotikaupunkiini tuli ensimmäiset pakolaiset Irakista, tuli siitä tietenkin hirveä haloo ja asiaa puitiin paikallislehdissä, mutta lastentarhanopettajana työskennellyt tuttava kertoi, että päiväkodissa ei nähnyt sitten minkäänlaista eroa tai kiusaamista, pakolaislapset sujahtivat leikkeihin mukaan välittömästi, kielimuurista riippumatta.

Ja kyllä, lyhytkasvuisuus tosiaan vaatii apuvälineitä, mutta ilman muuta häntä tulee koskemaan meidän perheen säännöt ja velvollisuudet (omien sotkujen siivous, keittiössä auttaminen jne) aivan yhtä lailla kuin meitä "normaalin" mittaisiakin. Ja ihan yhtä lailla isosisko tulee taatusti kurmoottamaan pikkuveljeään ja pikkuveli kiusaamaan isosiskoaan, oli sen jalat sitten pitkät tai lyhyet :hilarious::hilarious::hilarious:

piipaa 25+0

Miten muut,hikoiletteko nykyään enemmän kun normaalisti? Itsestä tuntuu että koko ajan kauhee hiki ja vaikka miten suihkussa käy ja pesee hybän tuoksuisella suihkusaippualla,niin omaan nenään hiki vaan haisee heti suihkun jälkeen. Tosi ärsyttävää,kun niin likainen olo vaikka miten peseytyy :\ 25+1

Itelläni ainakin tuntuu että hiki haisee omaan nenään normaalia voimakkaammin eikä pesu tunnu auttavan ja olo on tosi nihkeä kaiken aikaa.

Miten muut,hikoiletteko nykyään enemmän kun normaalisti? Itsestä tuntuu että koko ajan kauhee hiki ja vaikka miten suihkussa käy ja pesee hybän tuoksuisella suihkusaippualla,niin omaan nenään hiki vaan haisee heti suihkun jälkeen. Tosi ärsyttävää,kun niin likainen olo vaikka miten peseytyy :\ 25+1

Jep. Tuntuu että haisen kokoajan pahalle. Lisäks mun tissivako on kokoajan märkä ja haisee epämiellyttävälle..puhumattakaan alapäästä. Hävetti kun kuumalla säällä pikkarit olivat ihan märkänä hiestä ja housujen läpi näkyi märkä läntti.

Rv 22+3

Minä tunnun hikoilevan vaan öisin. Viime viikolla heräsin joka yö siihen kun pää ja hiukset oli kauttaaltaan hiessä :wtf: Nykyään nukutaankin sitte tuuletusräppänä auki. Mikä tuuri että yöt on nyt kylmiä, vaikka päivällä on helle! :gen053

Täälläkin yksi yöhikoilija. Ja todellakin, ihanaa kun on viileät yöt! Mekin nukutaan ikkunat auki, paitsi että ei ole liian kuuma niin myös ilma on tosi raikasta :) Ja täällä mökillä kun ei tarvitse niin mitään meteliäkään varoa yöllä ja aamuvarhaisella. Yhtenä kesänä täällä liikkui aamuyöstä erittäin lauluhaluinen kettu, mutta ne oli vain yhden kesän lauluja ne. Onneksi, ei mitään nättiä kuultavaa :D Silloin piti valita kärsiikö mieluumin metelistä vai kuumuudesta.

Telooko täällä kukaan muu mahaansa?
Mun on ilmeisen vaikea ymmärtää ja hahmottaa tätä mahan kokoa, jatkuvasti kolhin sitä jonnekin kun koitan esim. mennä ahtaasta kohdasta, minne normaalisti mahtuisin ja nyt sitten en enää niin mahdukaan... Joka kerta se yllättää!

Joo Joia, maha meinaa jäähä millon minkäkii oven väliin :grin Ja tulee muita ihmisiä tökittyy mahalla kun yrittää pujahtaa ohi mut ei mahukkaa...

Täälläkin hikoillaan! Ei yöllä mutta aamulla klo 8-10 tulee hikiaalto vaikka ei huhki. Tosi ärsyttävää!! Lisäksi hikoiluttaa lenkillä ja pojan kanssa leikkipuistossa ollessa, oikein hiki valuu. Ei kivaa!

Mielenkiinnosta kyselen että kuinkas paljon täällä on porukalla noussut paino tähän mennessä? Tuntuu että nyt kun puoliväli alkaa olla reippaasti ylitetty niin maha on pompsahtanut ihan yhtäkkiä kunnolla näkyviin ja olokin on sen mukainen; joka paikkaa tuntuu kolottavan :D mutta on ollut mukava päivä! Ihanan lämmin, käytiin miehen kanssa sänky ostoksilla ja panostettiin siihen nyt ihan tosissaan. Luulenpa että selkävikaisena raskaana olevana sänky on yksi tärkeimpiä asioita, jonka ostossa ei kannata pihistellä! Mies myös ollut jotenkin ihanan huolehtivainen koko päivän, olen valittanut hänelle kaiken maailman kolotuksia ja hän on ollut oikeasti huolissaan ja kysellyt että vieläkö tuntuu ja oletkos kokeillut sitä tai tätä. Tulee sellainen olo että välitetään. Suklaatakin lähti varta vasten kaupasta hakemaan kun näin suklaamainoksen ja tuli ylitse pääsemätön suklaahimo päälle :D

Pikkumyy 24+3
Mulle tullut kahdeksan kiloa. Itse on näe mitään muuta kun tuon valtavan mahan mutta mies sanoo että olen lihonnut muutenkin. Tulee kyllä syötyä vieläkin vähän väliä ettei ala etomaan.

22+6

Toi "kunhan on" on kyllä oikein hyvin sanottu Nasupossu. :):Heartred
Sukupuoliasiasta, mun täytyy myöntää et tähän kahden poikalapsen perheeseen tyttö ois ollut ihan kiva lisä, mutta ei sitä oikein pettymykseksikään voi sitä tunnetta kutsua, kun sai tietää, että poika meille tulee. Päinvastoin ihan pakahduttavia onnentunteita sitä tunsi. Oon iloinnut, kun tulee "edullisemmaksi", kun meillä noita poikien vaatteita ja leluja on talo vääräällään. Siivottiin oman pojan kanssa sen vanhat brion junaradat ja dublot ja muut lelut, millä ei enää leiki laatikoihin ja varastoon odottelemaan, kun tätä tulevaa alkaa sellaiset kiinnostamaan. Toki junaradat ja dublot menisi tytölläkin ainakin alkuun. Mut joo, olen superonnellinen, että mulle siunaantuu vielä toinen oma poika. :Heartred:Heartred:Heartred Etenkin kun vielä alkuvuodesta olin varma, että mun lapsiluku tulee jäämään yhteen.

Pesänrakennuksesta: Joo, no meillä on tehtävä toi remppa vauvalle huoneen saamiseksi ja olen pistänyt aika hösseliksi sen asian suhteen. Haluan sen valmiiksi pian! Etenkin kun remppa vaikuttaa kovasti mun pojan huoneeseen, niin haluan, että siltä osin remppa ois valmis ennen koulujen alkua milloin poikani aloittaa koulun. Kuitenkin koulun aloitus on niin iso juttu, et sit pitää olla huone kunnossa. Tässä rempan tohinoissa onkin saanut myös kaappeja raivailtua ja poistettua kaikenlaista tarpeetonta. Rempan jälkeen ajattelin myös tehdä koko kämpän suursiivouksen, jos kunto suo. Vauvan syntymän jälkeen en ajatellut siivota ainakaan vuoteen. :grin Ennen muinoin olin melko tarkka siisteydessä ja esikoisen syntymän jälkeen yritinkin tarmokaasti siivota aina kun vauva nukkui, vaikka näin jälkiviisaana ois pitänyt nukkua itsekin silloin. Nyt kun muutin pari vuotta sitten miehen ja sen pojan asuntoon mun pojan kanssa, en alkuun edes oikein osannut siivota täällä, toisen nurkissa. Nyt kyllä toki siivoan, mut rojua on paaljon enemmän ja sotkua tulee tuplaten niin olen pikkuhiljaa tottunutkin siihen, ettei ole niin supersiistiä. Lattiat täynnä kissankarvoja, eteinen täynnä kiviä ja hiekkaa, keittiön pöydät täynnä muruja ja joka puolella kenenkin kasoja ja pinoja. Nyt tosiaan aattelin tehdä syksyllä oikein kunnon megapläjäysiivouksen, ettei sit vauvan synnyttyä tarvis stressata kuin aivan välittömimmistä. Nyt tosiaan helpompaa kun ei enää niin haittaa, vaikka ei kaikkialla ole niin vimpan päälle. Suuressa suunnitelmassa olisi tän vauvan synnyttyä vaan keskittyä siihen vauvaan ja toki muuhun perheeseen ja muut asiat saa ihan rauhassa odottaa vuoden pari. Pitää muutenkin kouluttaa näitä poikia tässä ennen vauvan syntymää pikkuhijaa siivoamaan hiukan enemmän. Esimerkiksi joku leivänmurujen pyyhkiminen pois leivänteon jälkeen ois syytä takoa niiden päähän, tiskikonetta ne jo tyhjentävätkin, mutta muutakin voivat jo tehdä.

Mä olen nyt tehnyt jo muutamia vauvanvaateostoksia aleista. :Heartred Ei ole toistaiseksi vielä kalliiksi tullut. Ostin yhden paidankin jo ensi kesää silmällä pitäen, mut oli 70% alennuksessa! Täytynee pian tehdä inventaariota mitä todella tarttee, ettei tule osteltua turhia vaan koska halvalla sai. :grin

Vielä ihan pyörällä päästään, et meille tulee vauva! VAUVA VAUVA VAUVA!!! :Heartbigred Uskomatonta! Uusi perheenjäsen! Ja mun pojalle ja poikapuolelle tulee yhteinen biologinen veli. Ja mulle ja mun miehelle tulee yhteinen lapsi! Joskus ajattelin, hiukan surullisena, et miehen poika tulee aina yhdistämään mieheni sen exään, et sen exä tulee aina olemaan sen pojan äiti ja jos me erottaisi mä olisin vaan exä, mut nyt meiän poika tulee aina yhdistämään meitä ja mä olen aina mieheni pojan äiti. Ja vaikka me oltaiskin yhdessä loppuelämme niin oisin jotenkin vähemmän tärkeä kuitenkin, kun en ole sen lapsen äiti. Mut nyt musta tulee sen lapsen äiti. Kuulostaa varmaan tosi sekavalta ja lapselliselta ajatuskululta. Etenkin kun onhan mullakin exä, joka on poikani isä, eikä se todellakaan ole mitenkään missään mittakaavassa tärkeämpi kuin oma mieheni vaikka miten on poikani isä. Ilman sitä mulla ei ois mun ihanaa poikaa, joten se merkitys sillä on ja siihen se jääkin. Mut joo kuitenkin, meiän uusperheellä meni oikein mukavasti jo ennestään ja nyt tuntuu, et tämä tuleva perheenjäsen on liima joka sitoo meidän kaikki kunnolla yhteen kokonaiseksi perheeksi, vaikka toki ihan kokonaisena perheenä meidän perhettä aiemminkin pidin.

No niin, nyt vois lopettaa tän romaanin tältä erää, vaikka ois kyllä varmasti paljon juttua ja ajatusta jaettavaksi.:geek

Paljon samanlaisia mietteitä mulla. Meillä kanssa uusperhe, tämä on sitten meidän seitsemäs lapsi, ensimmäinen yhteinen. Osa lapsista asuu osan kuusta isällään osa äidillään, vain yksi "kokoaikainen" lapsi. Sotkua on ja tulee olemaan ja nyt kun tätä sakkia on, niin on pakko sietää sotkua, eihän kaksi (omat lapset) ole sama kuin kuusi plus vielä vauva. Pakko hellittää siivousintoilusta tai vetää itsensä täysin piippuun. Mullakin alkaa olemaan tuota ikää niin varmasti viimeinen lapsi ja yritän nauttia vauva-ajasta turhia hössöttämästä. (Nyt jos mies näkisi tuon lauseen niin varmasti sanoisi: Niin varmaan, sen kun näkis.) Nykyään on hieman armollisempi itselleen. Nukun silloin kun vauva nukkuu yms. Kun kuopus oli pieni olin hetken aikaa yksinhuoltaja, mies oli armeijassa, sain pariksi tunniksi lapsenvahdin, niin mitä minä teen, ALAN SILITTÄMÄÄN VAATTEITA. Taukki. Mulla kakkonen on myös menossa ekalle :-)

Piipaa, hyvä ystäväni on lyhytkasvuinen ja lapsuudessa hän oli vain "lissu" joka oli meitä lyhyempi siinä missä luokan pisin oli pidempi. Lapset ovat suvaitsevaisia. :happy:
Juuri juttelimme miten suurin vaikutus tulee kotoa opittusta suhtautumisesta pituuteen. Ystävääni ei koskaan kotona eikä koulussa paapottu tai hyysätty. Häneltä odotettiin kaikki samat kuin muiltakin, mutta koroketta apunakäyttäen. Hän ei ollut koskaan erityislapsi. Hän oli vain vähän lyhyempi "Lissu".
Nykyään hän on perheellinen itsekin ja naimisissa normaalipituisen kanssa.
:happy119
Toi on niin totta toi kotoa opittu. Uusperheessä sen huomaa. Mun poika ei ikinä saisi puhua pahaa tai niin rumasti kuten poikapuoleni tekee. Kyllä mä siinä loukkaantuneena sanon ettei noin voi sanoa toisesta ihmisestä mutta isä on aina isä ja sitä katsotaan ylöspäin.

Oletteko te värjänneet hiuksia nyt odotusaikana? Kannattaako välttää tai onko joku tietty viikko milloin ei kannata. Ihan alussa ehkä kun kaikki vasta kehittyy? Itse värjäsin kakkosta odottaessa seitsemän vuotta sitten kampaamossa mutta he laittoi foliopaloja päänahkaan ettei väri imeydy verenkiertoon. Kaikki suosituksethan muuttuu koko ajan. Esim. 2008 kun odotin kakkosta suositeltiin ginger alea pahoinvointiin, nyt inkivääri on kiellettyjen listalla.

Mä en ole nyt värjännyt. Mulle on viimeisen vuoden aikana kehittynyt joku ihme kemikaaliallergia, joka puhkeaa esim joistakin meikeistä, välillä päänahassakin kutiavaa ihottumaa, vähän ennen raskautta sain kokovartalosyyhyn useaksi viikoksi ilmeisesti jostain pyykinpesuaineesta jne. Joten tulin siihen tulokseen, että lopetan myös hiusten värjäämisen raskausajaksi, niin en tee vahinkoa itselleni, enkä vauvalle. Olen ollut semmoinen suht luonnollisen vaalea blondi ja luonnostaan hiukset on aikalailla maantienharmaat. Juurikasvua olen nyt häivyttänyt sellaisella vaalennussuihkeella kuitenkin pari kertaa raskausaikana. Sitä siis vaan suihkutetaan pyyhekuiviin hiuksiin ja kuivataan. Eihän tuokaan mikään luonnontuote ole, mutta ilmeisesti hellävaraisempi, koska jossain naistenlehdessä sitä suositeltiin kemikaaliallergiselle värjäämisen sijaan. Hyvin olen kyllä pärjännyt sillä ja olen tyytyväinen.
Ekojen raskauksien aikana värjäsin muistaakseni pari kertaa kummallakin kerralla. Toisen raskauden aikaan menin naimisiin ja häitä varten hiukset värjättiin kampaajalla ja muistan, että kampaaja ihmetteli lopputulosta, mutta kun kerroin olevani raskaana, (vk 17) epäili sen johtuvan siitä. Jotenkin väri ei tarttunut kunnolla.
Tuon mun allergian puhkeamisen jälkeen olen muutenkin ottanut paremmin selvää kosmetiikasta ja koko ajan tuntuu ikävämmältä työntää vieraita aineita elimistön haitaksi. Tieto lisää tuskaa. Pikkuhiljaa olen vaihtanut luonnonkosmetiikkaan ainakin päivittäiset perustuotteet, kuten shampoon, hoitoaineen, meikkivoiteen ja ripsarin.

Mä en ole nyt värjännyt. Mulle on viimeisen vuoden aikana kehittynyt joku ihme kemikaaliallergia, joka puhkeaa esim joistakin meikeistä, välillä päänahassakin kutiavaa ihottumaa, vähän ennen raskautta sain kokovartalosyyhyn useaksi viikoksi ilmeisesti jostain pyykinpesuaineesta jne. Joten tulin siihen tulokseen, että lopetan myös hiusten värjäämisen raskausajaksi, niin en tee vahinkoa itselleni, enkä vauvalle. Olen ollut semmoinen suht luonnollisen vaalea blondi ja luonnostaan hiukset on aikalailla maantienharmaat. Juurikasvua olen nyt häivyttänyt sellaisella vaalennussuihkeella kuitenkin pari kertaa raskausaikana. Sitä siis vaan suihkutetaan pyyhekuiviin hiuksiin ja kuivataan. Eihän tuokaan mikään luonnontuote ole, mutta ilmeisesti hellävaraisempi, koska jossain naistenlehdessä sitä suositeltiin kemikaaliallergiselle värjäämisen sijaan. Hyvin olen kyllä pärjännyt sillä ja olen tyytyväinen.
Ekojen raskauksien aikana värjäsin muistaakseni pari kertaa kummallakin kerralla. Toisen raskauden aikaan menin naimisiin ja häitä varten hiukset värjättiin kampaajalla ja muistan, että kampaaja ihmetteli lopputulosta, mutta kun kerroin olevani raskaana, (vk 17) epäili sen johtuvan siitä. Jotenkin väri ei tarttunut kunnolla.
Tuon mun allergian puhkeamisen jälkeen olen muutenkin ottanut paremmin selvää kosmetiikasta ja koko ajan tuntuu ikävämmältä työntää vieraita aineita elimistön haitaksi. Tieto lisää tuskaa. Pikkuhiljaa olen vaihtanut luonnonkosmetiikkaan ainakin päivittäiset perustuotteet, kuten shampoon, hoitoaineen, meikkivoiteen ja ripsarin.
Ai niin, siinä on sekin että ei välttämättä tartu.

Oliko joku tilannut Kunertin VIP:n? Muistelisin että joskus kirjoiteltiin niistä, mutta en jaksa alkaa selaamaan kahtasataa sivua.o_O

Oletko Nasupossu atoopikko?
Ajattelin, että kun itse olen atoopikko ja siinä sitten oheistuotteena herkistynyt mm. nikkelille ja ihottuman ärtyessä ei hajustetut aineet käy pesuun (vartalo/pyykki). Ja vaikka en kemikaaliallergiasta kärsikään niin huomaan, että monet tuotteet ei käy (jopa osa allergiamerkityistä tuotteista ei käy). Naamatököteistä tosi harva käy, tulee muuten näppylää joten markettikamat on saanut pikkuhiljaa unohtaa sinne kaupan hyllylle. Ripsarien kanssa saa olla tarkka, kun suurin osa aiheuttaa silmäluomien sisäreunaan allergianäppyjä ja kutisee. Välillä pystyn käyttämään hajustettuja shampoota ja hoitoainetta, mutta aina pitää olla varalla mahd. vähin kemikaalein varustettuja pesuaineita huonoja hetkiä varten. Yllättävää miten paljon aineita on saatu mahdutettua hajustamattomiinkin tuotteisiin. Että elämä on välillä mielenkiintoisia valintoja täynnä kun saa käyttää aikaansa sisällysluettelon tutkailuun. :meh: Hiusten värjäämisen lopetin jo joskus vuodenvaihteessa, päätin ryhtyä kasvattamaan omaa väriä. Jos ei muuta, niin rahaa säästyy ja kotivärjäyksessä säästyy sotkultakin.

Itseasiassa, Maatuska83, en tietääkseni ole atoopikko, mutta tämä oireisto kyllä vaikuttaa pitkälti samalta. Mutta koskaan ennen ei ole ollut mitään vastaavaa ja olen käyttänyt mitä sattuu ja iho on ollut hyvässä kunnossa ja kestävä jne, kunnes täytin 30. Eli reilun vuoden olen kärsinyt näistä ja tosiaan paljon sellaista atooppista oiretta, että kun johonkin reagoin, niin esimerkiksi kyynärtaive alkaa kutista ja hilseillä ja lopulta aukeaa. Joku luomiväri voi aiheuttaa seuraavana päivänä hirmu kirvelevän ihottuman koko yläluomelle tai ripsari turvottaa koko luomen. Allergialääkekin on tuntunut näihin tehoavan, paitsi vuoden vaihteessa, kun koko vartalo syyhysi ja kutisi reilun viikon käsittämättömästi.
Olen kans miettinyt tota hiusten värjäämättömyyttä niin, että säästyypähän rahaa. Hajusteettomien tuotteiden käyttö on kans aika ehdotonta ja olen huomannut, että olen koko ajan herkempi hajusteille ja nyt raskaana en pysty edes vaatteissa käyttämään hajuvettä, kun tulee huono olo. Iholle en uskalla enää laittaa muutenkaan.
On tää sinänsä jännää, että nuorempana rakastin kaikkia tuoksuja ja olen aina värjännyt paljon hiuksiani ja meikannut, mutta nyt olen kyllä tosi reilusti vähentänyt kaikkea, eikä se oikeastaan haittaa mua yhtään. Ehkä kauneuskriteerinikin ovat pikkuhiljaa muuttuneet ja luonnollisuus alkanut kiinnostaa enemmän, varsinkin kun nykyään on niin paljon kaikkea sellaista kuten rakennekynnet, ripsien pidennykset, hiusten pidennykset jne.

Kiki, mä kävin värjäyksessä rv. 13 ja nyt koitan pinnistellä lähemmäs laskettua aikaa. Sitten, kun vauva syntyy - turha kuvitella, että lapsen synnyttyä pääsen kampaajalle aikoihin (ainakaan omalle, toisella paikkakunnalla). Kampaajani ei ollut moksiskaan eikä kyseenalaistanut, vaikka samassa yhteydessä kuuli raskaudestani. Olemme ystäviä 24 vuoden ajalta. Väristä tuli hyvä, ja on pysynyt nyt 10 viikkoa.
Nunutin, meillä täällä töissä on kaksi 24-25 -vuotiasta, jotka ovat sekaisin Pokemon -pelistä. Et ole ainut. Itselle vieras aihe, koska olin jo aikuinen kun Pokemonit ylipäätään tuli markkinoille alun perin :) Liikunta on hyvästä!
katjusha rv. 22+5

Takaisin