La marraskuu 2016

Aijaii..olin tänään töissä pitkästä aikaa (olen sijaistaja, joka tekee työvuoroja hätätilanteissa, tai jos joku toinen sairastuu) ja olin siellä vain 4 tuntia. Nyt selkä huutaa hoosiannaa! Töissä olen siis hoitajana ja nostelen 90kg painavaa henkilöä ja kyykistymisiä on paljon ja hankalia työasentoja. :yuck: Nyt lepoa ja huomenna rakenneultra, saa nähä miten pääsen ylös hoitopöydältä jos siinä pitää kamalan pitkään maata ultrattavana! Tuskinpa enää kovin montaa työvuoroa pystyn tekemään tätä menoa töissäkään...

Jännittää kamalasti huominen :rolleyes: huiiii...!!

Mulla oli tänään rakenneultra. Saimme vahvan tyttölupauksen. Hän oli tosi kova vipeltäjä, niin kuin meidän esikoinenkin. Istukka kiinni ylhäällä ja sisäelimiä "vasten" eli hyvässä paikassa. Tuosta synnytyksestä... Kun menin synnyttämään ensimmäistä, ajattelin, että menen sinne ja aukaisen jalat ja karjaisen, ja prööt lapsi olisi maailmassa. No, ei mennyt ihan niin, vaan lopulta päädyttiin sektioon, kun en auennut ollenkaan ja vauvan sykkeet romahtivat. Siitä aiheutui todella raskaat kolme viikkoa vastasyntyneiden teholla, heti viikon ikäisenä aivomagneettiin ja happikoneessa oltiin kiinni se kolme viikkoa ja puolitoista kuukautta nenämahaletkussa. Joten suuret traumat jäi ja pelko lapsen selviämisestä. Nyt toivon saavani suunnitellun sektion, koska mulle todellakaan ei jäänyt se tunne, että olisivat osanneet leikata mut tarpeeksi nopeasti, vaan katselivat sykkeitä aivan turhan kauan ilman mitään. Harmi, mutta näin meillä. Kuitenkin tästä rakenneultrasta jäi tosi hyvä fiilis, tyttö vastasi viikkoja (tänään 20+4 ja näytti 20+5) painoa oli 380gr ja arvioitupituus noin 20cm. Kovasti liikkui ja mukaan saimme profiilikuvan. Hän jopa näytti meille peukkua :D

Mää en oo synnyttämistä uskaltanut vielä ajatellakkaan :grin monen paikan murtaneena ja kivut ilman lääkitystä kestäneenä ja ehkä korkeintaan 400mg buranalla kerran vuodessa pärjänneenä tiedän, että mulla on korkea kipukynnys..tosin en tiedä kuinka paljon se synnytys sitten tuntuu ja miltä, että kestänkö kipua?! Eniten mua noi repeämiset pelottaa ja ahistaa :sick006

Kaisukkene, tuohon minäkin luotan. Kyllä se vauva pihalle saadaan, jos on ennenkin saatu :) Mihin olet menossa synnyttämään, Tammisaaressa ei vissiin enää ole synnäriä?

Katjusha, Lohjalle taidan mennä, kun ei tuo Jorvi niin innosta. Jos Lohjaa ei lakkauteta ennen marraskuun loppua :joyful:

Itselleni alkuraskauden pahoinvoinnit on olleet pahempia kuin synnytykset. Myös pikkuvauva-ajan väsymys on tuntunut rankemmalta synnytykseen verrattuna, kuin myös sairastamani masennus ja kokemani migreenit.

Minäkin olen sellainen, että olen oikein innoissani lähtenyt synnyttämään! Molemmat raskaudet ovat menneet n. viikon lasketun ajan yli ja siinä vaiheessa en mitään muuta ole odottanut kuin synnytyksen alkamista. Sitten kun synnytys on alkanut, niin minusta on tuntunut, että kestän minkälaiset kivut tahansa, kunhan pääsen synnyttämään! :joyful:

Kaisukkene, mä uskalikkona valitsin Jorvin. Jotenkin luotan isompaan. Mulla repesi munanjohdin viime vuonna kohdunulkoisen vuoksi, eikä oltu Lohjalle tervetulleita kovien kipujen kanssa (ei leikkausvalmiutta). Päädyttiin Jorviin ja hoito oli siltä osin hyvä. Synnyttämisestä en vielä mittään tiedä, kun on huonosti päättyneet mun alkaneet raskaudet. Mutta tämän mä meinasin synnyttää niinku normaalit ihmiset :)

Onko teillä muilla jo tullut jotain kirkasta vuotoa nänneistä? Mulla meinaan on ja koitan kovasti pohtia onko normaalia vai ei :o Nännit tuntuu aina hieman märiltä kun ottaa illalla liivit pois ja puristaessa nestettä tulee hieman enemmänkin, tänään se oli hieman vaaleahkoa. Voiko muka jo näin ns. aikaisilla viikoilla ruveta maitoa nousemaan?

19+4

Kyllä minun mielestä voi. Toista odotan itse, ja mulla kävi niin että imetys kun loppui niin maitoa tihkui varsinkin puristaessa varmaa rv 8 asti (eli melkei puol vuotta imetyksen lopetuksen jälkeen vielä) sitten yhtäkkiä olin täysin ummessa mitään ei saanu vaikka olis yrittäny ja nyt rv 19 näköjään taas tulee jotain. Oon huomannu että rinnat kyllä kasvanu ja tuntuvat selkeesti jo nyt odotusaikana, esikoista odottaessa en huomannut mitään muutoksia rinnoissa, vasta sit ku syntyi :)

Oho. Synnytysjuttuja jo :)
Minusta tuntuu, että en saa sanoa pelkääväni synnytystä kun "onhan mulla jo neljäs". En edes tiiä mistä toi mun päähän tuli. Mutta, kyllä minä pelkään. Kolmas synnytys oli nopea ja hurja kokemus. Ei kivunlievitystä ehtinyt saamaan eikä lapsen isä ehtinyt paikalle.
Pelottaa että kuinka nyt käy.
Ajattelen että suunnittelematta paras, kun ei koskaan voi tietää... Minäkin toivon että kätilö ei lässytä vaan puhuu ja sanoo napakasti :D

Enkä haluaisi valittaa, mutta, olo on niin levinnyt ja turvonnut. Sitruunavesi&mansikka "dieetti" ollu pari päivää. Yöt ihan tuskaa. Jalkoihin koskee. Alaselkää särkee ja valivali. Että mikö ihana ja hehkeä raskaus...? No huvittaa melkein koko tilanne. Mielialoista ja unettomuudesta puhumattakaan....

Rv 20 jo :0

Ellami saa sitä valittaa :) nitä vaivoja ja korotuksia kun kuitenkin on... suurimmalla osalla jossain vaiheessa... helpottaa meitä kanssaolijoita :wink

Orchid: Maitoa voi tulla rinnoista hyvinkin varhain. Minulla esikoisesta alkoi lämpimän suihkun tai saunan jälkeen aina kastua yöpaidat jo rv16 lähtien. Joten nou hätä. :rolleyes: Nytkin tihkuu, jos ns. vahatulpat irtoavat.

Tuli maidontuotosta mieleen, että minulle tuli esikoisesta yllätyksenä, että nänni onkin kuin kastelukannun suihkupää eikä niin, että nännin päässä olisi vain yksi imureikä. :grinlaughing6

18+2

Onko teillä muilla jo tullut jotain kirkasta vuotoa nänneistä? Mulla meinaan on ja koitan kovasti pohtia onko normaalia vai ei :o Nännit tuntuu aina hieman märiltä kun ottaa illalla liivit pois ja puristaessa nestettä tulee hieman enemmänkin, tänään se oli hieman vaaleahkoa. Voiko muka jo näin ns. aikaisilla viikoilla ruveta maitoa nousemaan?

19+4

Mulla tullut jo yli kuukauden, oisko rv 16 alkanu :D on ihan normaalia! Se on sitä ensimaitoa. Puristella ei kannata, lisää kuulemma tihkumista! Suojia vaan ostamaan :D

Jeanney 22+0

Viikko rakenneultraan ja mua jännittää ihan hulluna!

Ja se mun veli... Niilläkin on vauvauutiset vahvistuneet! Epähuomiossa oli sulatettu kaksi alkiota ja sit oli kysytty heitetäänkö toinen pois, vai laitetaanko molemmat. Molemmat oli laitettu ja kaksi sykettä nyt löytyi! Kunpa menisi kaikki hyvin!

Onko teillä muilla jo tullut jotain kirkasta vuotoa nänneistä? Mulla meinaan on ja koitan kovasti pohtia onko normaalia vai ei :eek: Nännit tuntuu aina hieman märiltä kun ottaa illalla liivit pois ja puristaessa nestettä tulee hieman enemmänkin, tänään se oli hieman vaaleahkoa. Voiko muka jo näin ns. aikaisilla viikoilla ruveta maitoa nousemaan?

19+4

Mullakin tulee eli tosiaan ihan normaalia :) Muutenkin tuntuu välillä oikein, että maito nousee rintoihin. Mutta en vaan kehtaa puristella ettei kohta ole kunnon tuotanto käynnissä :grin

Ellukkainen rv21+5

Mullakin on iltaisin kosteat nännit ja jotain läpinäkyvää nestettä tulee. Tosin mä vuosin maitoa jo ennen kuin olin edes raskaana.

Apua kävin äsken vaa'alla ja paino noussut 26.5. neuvolan jälkeen 2kg. Huhhuh.. ensi viikon keskiviikkona olisi taas neuvola ja toivottavasti en saa pahasti huutia painonnoususta. Ylipainoa kun on ennestään. Olin ennen raskautta 172cm/90,4kg. :(

Nunutin, minäkin olin jo ennen raskautta ylipainoinen mutta ainakaan täällä neuvolassa en ole vielä saanut moitteita painosta tai sen noususta! Älä stressaa itseäsi liikaa sillä.

Rv 19+6

Sanokaa te muutkin että teillä on tää sama ongelma? Nimittäin karvaisuus! Alan muistuttamaan kohta vähintään gorillaa, mun MAHA on muuttunut karvaiseksi! Mies vaan nauraa mutta ei tämä nyt kovin naiselliselta tunnu. Navan alla menee karvaviiva mutta navan yläpuolelle kasvaa karvaa (ja tummaa) aivan kuin miehillä!! Mun pitää SHEIVATA mun vatsaa eikä se oo enää hauskaa, mun huumorintaju alkaa loppumaan. Kohtalotovereita?

Rv 19+6

Mulla on vatsassa pientä valkoista karvaa. Yleensä sheivaan joka toinen päivä bikinirajan, kainalot ja kesällä jalat. Ja satunnaisesti tarpeen mukaan käsistä nuo läpikuultavat karvat. Nyt huomasin, että mun käsikarvat on pidempiä kuin ikinä. Onneksi oon blondi ja karvat on aika vaaleita ja ohuita.

Mulla on myös kasvanut koko vatsan alueelle karvoja :D ne on tosin vaaleita mut kuitenkin suht pitkiä ja niitä on ihan tohon rintojen alle asti. Ja tossa navan alla ne on kyllä vähän tummempia. Meilläkin mies alkuun vaan naureskeli että ompas mulla pörröinen maha, mut nyt oon sheivannut noita karvoja pois kun ei oikeen muuten viitsi olla bikinit päällä rannalla :D ja tuntuu myös että jalkakarvat kasvaa ihan supernopeesti, melkeen joka päivä sais olla sheivaamassa sänkeä pois jos haluis pitää ihan sileenä. Mutta jos jotain positiivista näistä karvamuutoksista pitää löytää niin mun hiukset ei nyt raskauden aikana rasvotu melkeen millään :) ennen oli pakko pestä tukka joka toinen päivä mut nyt riittäis melkeen kerta viikkoon, vaikka en kyllä ihan niin pitkiä taukoja oo pitänyt.

rv 22+1

Takaisin