La marraskuu 2016

Alkaa taas huolestuttamaan kun liikkeitä ei meinaa tuntua :( ei niitä kyllä päivittäin ole tähänkään asti tuntunut, ja mitä on niin niistäkään en ole ollut varma. Lisäksi tää mun maha ei näytä raskausmahalta (laitoin kuvan masukuvia keskusteluun) vaan lähinnä ihrapallolta. Tämänkin aamun ensimmäinen ajatus oli että olenko mä edes raskaana?

Rv 18+0

Voimia mmmaria! Toivon todella, että kaikki kääntyy hyvin ja saatte parhaan mahdollisen hoidon. :Heartred

varpahat huoli pois. Ei mulla ekassa raskaudessa liikkeet tuntuneet noilla viikoilla muistaakseni vielä ollenkaan ja sittenkin ne taisi muuttua päivittäisiksi vasta, kun alkoivat näkymään vatsankin päältä. Ja silloinkin taisi olla niin, että ihan joka päivä ei mitään tuntunut.

Mulla myös jokseenkin epätodellinen olo. Nyt kun kaikki oireetkin hävinneet lähes tyystin niin vaikea uskoa, että on raskaana. Eilen kuuntelin dopplerilla ja kyllä ne vauvan sykkeet sieltä omien sykkeiden seasta taas löytyi pienen etsiskelyn jälkeen. Miten sitä on ekan raskauden pärjännyt ilman doppleria? En silloin osannut edes kaivata. Muutenkin ihan erilaista tämä toisen odotus kuin ekan, vaikka sikäli ekasta jo 7v. aikaa, ettei ihan tuoreessa muistissa kaikki ole. Muistan kuitenkin, että kun raskaus oli puolessa välissä tuntui, että on jo kovin pitkällä ja hankintojakin oli jo kovasti tehtynä. Nyt se puoliväli lähestyy pian, mutta tuntuu, että on vasta ihan alussa ja aikaa on eikä mitään kiirettä. Mitään hankintoja edes mietittynä. Olen ihan varma, et havahdun joskus syyslokakuussa, et hitto, meille tulee vauva ja meillä ei ole mitään! :woot:

Me aiotaan kysyä myös vauvan sukupuolta rakenneultrassa jos se suostuu mitään näyttämään. Ekan kohdalla kummallakin oli niin, ettei missään nimessä haluttu tietää. Nyt sitten mies sanoi, et olisi kiva tän kohdalla tietää jo aiemmin ja aloin sitten miettiä, et juu, mikä ettei. Musta tuntuu, mitä olen nopeaa silmäystä tehnyt ihan Lindex, H&M jne. et nyt on jotenkin vähemmän unisex vaatteita tarjolla, kuin esikoista odottaessa. Tosin sitten jossain Polarn o Pyretissä sellasia enempi oli.

Ompa sulla tosi iso kohtu sano lääkäri torstaina, kun sain ylimääräsen ajan supistusten vuoksi. No siltä se on kyllä tuntunutkin...
Olis määränny sairaslomaakin, mutta minkäs teet, kun olen yksityisyrittäjä, niin siitä ei ole minulle mitään hyötyä.
Magnesiumia ja lepoa niin paljon, kuin vain mahdollista ja vielä mahdollisimman aikasin pois töistä ja sairaslomalle.
Kuulemma viimeistään 1.10. alkaen.
La 29.11.
Ja pikkunenkii on todettu jo toistamiseen erittäin liikkuvaiseksi, mikä sit taas kuulemma lisää noita supistuksiakin entisestään.
Ja kun tilaakin on missä myllertää.
Oivoi...kunhan kaikki nyt vaan menisi kiwasti...

Ja voimia mmmaria sinulle myös täältä! ❤
Mun yhdellä tutulla todettiin toi sama...ei kiwa.
Mut älä todellakaan syytä itseäsi, ei se ole sinun syy...niin vaan saattaa joskus käydä, kun odottaa kaksosia.
Mut toivottavasti sulla kääntyy kaikki vielä parhain päin...

mmmmarialle valtavasti tsemppiä. Toivon täälläkin sydämeni pohjasta, että kaikki päättyisi parhainpäin! :Heartred

Varpahat, älä huoli kyllä ne sieltä vielä tulevat riittämiin jopa häiritsemään sinua ne liikkeet. :grin Esikoisesta vasta rakenneultrassa nähtyäni vauvan liikkumista, ymmärsin mitkä ovat hänestä aiheutuvia liiketuntemuksia eikä suoliston möyryämistä. laughing6 Nytkään en tunne vielä yhtikäsmitään. Vain dopplerilla kuunnellessani tunnistan pikkutyypin liikkuvan ja pujahtelevan karkuun. Lisäksi tosiaan tuo etuseinä istukka, se vaimentaa kyllä erittäin tehokkaasti kaiken. Äänet ja liikkeet. o_O

Mä muuten kieltäydyin sokerirasituksesta..tai siis siitä ensimmäisestä. Mä en kestänyt ajatusta siitä litkusta. :yuck:Muuten en olisi kieltäytynytkään, mutta mittaan itse aamusokeriarvojani lähes päivittäin joten olen tietoinen paastosokereistani. (kuulun joka riskiryhmään diabeteksen suhteen.. ikä, paino ja monen polven sukurasite) Menen sitten loppuraskaudesta jolloin onkin vielä tärkeämpää tietää, että kaikki on ok. :rolleyes:

17+3

Varpahat, olen samaa mieltä kuin muut, älä stresssa, kaikki on varmasti hyvin <3 aloin ensimmäisessä raskaudessa tuntemaan liikkeitä vasta viikolla 19 ja päivittäisiksi ne muuttuivat joskus viikolla 21.

Mulle on nyt alkanut tulemaan kaameita liitoskipuja. Välillä tuntuu kuin joku repeäisi nivusesta irti kun en itse muista aina varoa kaikkia liikkeitäni. No kyllä ne kestää kun tuo pikkuinen muistuttelee pyörimällä itsestään :love7

Rv 17+2

Mä muuten kieltäydyin sokerirasituksesta..tai siis siitä ensimmäisestä. Mä en kestänyt ajatusta siitä litkusta. :yuck:Muuten en olisi kieltäytynytkään, mutta mittaan itse aamusokeriarvojani lähes päivittäin joten olen tietoinen paastosokereistani. (kuulun joka riskiryhmään diabeteksen suhteen.. ikä, paino ja monen polven sukurasite) Menen sitten loppuraskaudesta jolloin onkin vielä tärkeämpää tietää, että kaikki on ok. :rolleyes:

17+3

Mulla oli sokerirasituksessa se viimeinen arvo koholla, vaikka paastoarvo oli hyvä ja sen takia sain diagnoosin radista. Myös joka aamu on ollut paastoarvo kunnossa kun olen itse mitannut. Se ei välttämättä kerro kaikkea. Mutta totta, myöhemmin se on tärkeämpi tietää asioiden olevan kunnossa :)

Mulla verenpaine vaan laskee. 92-90/60 on ollut nyt useamman päivän ja huomaan, että se on selkeästi liian vähän. Huimaa ihan kokoajan ja on semmonen humalainen olo. Neuvolasta sanottiin, että lisää suolaa ja vaikka vissyä. Vissy vaan oksettaa, joten sitä ei pysty.

Mä olen nyt vasta muutaman päivän tuntenut vauvan liikkeet päivittäin. Toki tiedän neljättä odottaessa jo, että miltä ne tuntuu, mutta nyt olen niin paljon tukevammassa kunnossa, että se todennäköisesti vaikuttaa. Toista odottaessa oli istukka ihan etuseinässä ja ei kyllä juurikaan liikkeet tuntuneet mahanahkan puolelle ja selkärankaan päin ne oli huomattavasti vaimeampia. Liikeseurantaa oli tosi työläs tehdä.

Yökkimistä ja matalaa verenpainetta lukuunottamatta olo on hyvä. Mielialatkin vähän tasaisemmat ja neulominen on taas kivaa (oli siinäkin pitkä tauko kunnoli niin kamala olo aamusta iltaan). vähän jotain vihlontaa ja nippailuja välillä, mutta ei mitään mitä ei olis aikaisemminkin ollut.

Kiitti tsempeistä :) mulla on istukka takana mutta ehkä tämä mahaläski vain estää liikkeiden tuntemisen tehokkaasti. Kohtukin on taaksepäin kallistunut ja vasemmalle kääntynyt joten nekin ehkä vaikuttaa?

Rv 18+0

Todella ikäviä uutisia mmmaria :sad001 Paljon voimia teille ja toivotaan että hoito saadaan tarpeeksi nopeasti ja selviävät hengissä!

Rakenneultrassa käyty ja kaikki näytti hyvältä! Olivat todella vilkkaita ja lääkärillä oli vaikeuksia saada mitattua ja tarkistettua kaikki asiat. Paino arviot ovat 345g ja 342g. Lääkärin vahva arvio on että 2 tyttöä on tulossa. :Heartpink:Heartred Pitihän sitä heti ostella pikku prinsessoille tyttöjen vaatteita :grin

20+1

Ihanaa marre <3

Mulla vlkp reissu takana ja on rento fiilis. Illalla näkee muksun. Aijai, ihanaa! :)

Ollaan tilaamassa pizzaa ja mietin, että uskaltaako siihen nyt ottaa aurajuustoa tai fetaa? Oletteko ottaneet? :think005

Minä ainakin uskaltaisin, kun eikös ne kuitenkin kuumenneta. Olen kyllä syönyt muutenkin tuorejuustoja mm.

Mä just Kotipizzassa kyselin juustojen pastöroinnista ja siinä sit yhdessä naureskeltiin, että kyllähän pizzat tosiaan 300 asteessa kuumennetaan... :) Pitäisi mahdollisten pöpöjen kuolla aika tehokkaasti! Mutta kaikki tekevät omat valintansa näissäkin jutuissa, tietenkin.

Multa ei edes kannata kysellä noista syömisistä :grin Syön fetaa ja aurajuustoa ilman kuumennustakin... Ja pizzassa varmasti turvallista :)

Kyl minä oon auraa pitsassa syönyt ja fetaa salaatissa kuumentamattomana. :)

Mileim rv 19+5

Tämmöinen kysymys tuli mieleeni tänään.. Onko kenelläkään rakennekynsiä nyt raskausaikana? Itse otin heti ripset ja kynnet irti kun sain tietää olevani raskaana ja edes kynsilakkaakaan en ole uskaltanut käyttää tai hiuksia värjätä.
Mitä mieltä muut ovat mieltä näistä asioista ja miten olette toimineet?:):rolleyes:

Miulla ei oo geelikynsiä, enkä muista oliko vielä esikoista oottaessa (joskus ennen esikoista luovuin kynsistä), mut en välttelis jos ne ois vähän käyntännöllisemmät tässä taaperoarjessa ja jos ois ylimäärästä rahaa huollattaa niitä :grin Ripsiliima on kuulemma sellasta myrkkyä että sitä ei sais haistella kukaan, vielä vähemmän raskaana olevat, eli niistä varmaan hyvä pysyä erossa. Kynsiä lakkaan kun kerkeen, hiuksia värjäytän normaalisti. Heti kun joku kertoo miulle miks ei sais ni lopetan :)

Voi kun olisi aikaa, rahaa ja energiaa edes miettiä noita ulkonäköjuttuja. Tarkoitan tuota ihan oikeasti, nyt olen vain kunnon juntti ja se ehkä vähän vie välillä mielen matalalle :oops: Esikoinen on reilu vuoden ikäinen ja siitä raskausajasta saakka olen vaan junttiutunut yhä enemmän :wideyed:

Mies on ollut viikon lomalla ja toinen viikko olisi edessä. Hän oli ekan viikon kipeä ja kuinkas muuten, nyt ollaan sitten lapsen kanssa flunssassa. Minulla 38 kuumetta ja lapsiraukka sai juuri panadolia, kun yllättäen 38,6 :wideyed: Juuri kun olisi saanut vähän vaihtelua arkeen ja tehdä jotain kivaa, niin...
Voi mitkä iltavalitukset.. Anteeksi :oops:
Rv 17+1

Tähän asti oon aikalailla vältelly fetaa ja aurajuustoa kun ei niiden alkuperää tiedä, jos jostain pizzeriastakin tilaa pizzan tai ostaa fetasalaatin. Kai suomessa myydyt juustot on kuitenkin kaikki(?) pastöroitu.

Tällä hetkellä ei ole ripsipidennyksiä eikä rakennekynsiä kun töissä ei saa niitä pitää. Esikoista odottaessa ja vielä vauva-aikanakin oli rakennekynnet. Ne olis niin nätit ja siistit edelleen, mutta se huollattaminen on hurjan kallista ja varsinkin jos on vielä ripsetkin. Mieluummin ainakin tällä hetkellä käytän sen rahan muualle.

Takaisin