La marraskuu 2016

Joo, tuskinpa noilla rasvaamisilla arpien tuloa voi kokonaan välttää. Itse rasvailen siksi, että iho on niin kuiva, että hilseilee ja kutiaa noin muutenkin ja koska se iltarasvailu ja mahan hierominen on vaan kiva rutiini ennen nukkumaanmenoa :) Arvista ei niin väliä, koska enpä muutenkaan ole bikini-ihmisiä ja miestä nyt ei tunnu häiritsevän makkarat tai arvet :D Oon tosiaan jo tämmöinen lurpsahtanut keski-ikäinen ja jo yhden lapsen synnyttänyt, niin eiköhän mahassa joustoa piisaa.

piipaa 20+1

Piipaa, ihana :) joo toivotaan että meillä riittää "joustoa" (myös Laalaa82)!
No mä oon vähän tällainen ikiteini, mulla on TIETENKIN äitiysfarkkushortsit (lyhyet, H&M) :)
Viime yön sitten valvoin kuivaa yskää ja vatsavaivoja. Ihan uskomaton suolitukos taas päällä. Joo, olen juonut vettä ja syönyt luumuja. Eilen onneksi tulin ostaneeksi Laxosoftia. Otin sitä sitten aamukolmelta. Katsotaan tuleeko mitään helpotusta!
Katjusha rv. 18+0

Synnytätkö myös Hyvinkäällä? Mä vaihdoin KHKS:n tohon HUS Hyvinkäähän, kun on oikeesti sen 25min lyhyempi matka synnyttämään.

Mulla rakenneultra Hyvinkäällä 8.7.

Juu kyllä se meille lähin olis :)
Enkä ole pahaa kuullut paikasta :)
Porvoo olis toinen vaihtoehto.

No siellä sitten ehkä tavataan ,kun eihän näistä pienistä tiedä.. jos tulee vaikka ennakkoon tai teillä menee pitkäksi :)

Lakritsi 16+0

Juu kyllä se meille lähin olis :)
Enkä ole pahaa kuullut paikasta :)
Porvoo olis toinen vaihtoehto.

No siellä sitten ehkä tavataan ,kun eihän näistä pienistä tiedä.. jos tulee vaikka ennakkoon tai teillä menee pitkäksi :)

Lakritsi 16+0

En ole myöskään pahaa sanaa kuullut ja moni kaveri on siellä synnyttänyt.

Ja meillä todennäköisemmin menee pitkäksi. :p

Hei taas kaikille!

Missä vaiheessa muilla on äitiysvaatteiden käyttäminen alkanut? Mulla siis 16+2 takana ja vielä tavalliset vaatteet mahtuvat eikä masua niinkään vielä näy (ehkä siksi, että olen addiktoitunut makeaan ja vauvamaha on piiloutunut rasvakerroksen alle...).

Lisäksi missä vaiheessa olette alkaneet käyttää niitä rasvoja raskausarpiin, joista puhuttiin pari sivua sitten? Ennen arpien muodostusta ennaltaehkäisevästi vaiko vasta ekojen tultua?

Kiitos taas jo etukäteen avusta! Ekaa odottavalle kaikki kun on uutta ja ihmeellistä sekä todella, todella, hämmentävää :)

Täälä myöskin eka tulossa ja itse aloittelin rasvauksen muistaakseni pari viikkoa plussasta ja noin joka toinen ilta olen pyrkinyt rasvaamaan. Mulla on käytössä Bebancare, joka on tarkoitettu raskausarpien hoitoon/ ehkäisyyn ja ainakaan toistaseksi ei ole arpia tullut :)

Mammahousut taisin käydä ostamassa jo joskus rv 12 kun turvotti niin kovasti :D

Pikkumyy 19+6

Onkos täälä muita jotka on rautakuurilla? Mä kävin just neuvolassa ja siellä kaikki oikein mallikkaasti, painokin oli nyt noussut 2,5kg kun alussa tippui 3kg. Mutta hemoglobiini oli jatkanut tippumistaan, nyt 105 ja rautaa pitäis alkaa popsimaan. Mietin että onkohan niissä rautavalmisteissa jotain isojakin eroja keskenään?

Tuntuu että säikyn jokaista pientäkin nippasua mahassa ja analysoin kaikkia tuntemuksia, mutta neuvolatäti rauhoitteli ja sanoi että kyllä se kipu on sitten aika kovaa luokkaa, jos olisi jotain mistä pitäisi jo huolestua.
Kaippa sitä sitte pitää vain luottaa siihen.

Pikkumyy 19+6

Täälläkin Hyvinkäälle menossa synnyttämään :) Itse olen siellä syntynyt ja kaikki 4 sisarustani. Sitten vielä siskon kaksoset vuosi sitten :)

Tosin täällä mennään vähän edellä :)

19+6

Meillä on kolme koiraa, kaksi hirvikoiraa ulkona ja yksi keskikokoinen villakoira sisällä. Esikoisen kohdalla tein siten, että kotiin tultua pyysin puudelin ensin nuuskimaan vauvaa ja kielsin nuolemisen sun muut. Lisäksi meillä oli kehto, johon vauvan saattoi pistää pötköttelemään. Kehto oli sen verran korkea, ettei koira sinne yltänyt. Vauvan leikkimaton kielsin koiralta siihen asti, kunnes vauva lähti itse liikkeelle. Puudeli oli kyllä aina kyttäämässä leikkimaton reunalla, että mitä siellä tapahtuu. Hirvikoirat käytettiin sisällä nuuskimassa vauvaa heti aluksi, että tietävät mitä on tullut taloon. Mitään ongelmia ei kyllä ollut tässä asiassa, kun ei niitä koiria isommin vauva tuntunut kiinnostavan.

Puudelin kanssa jouduin pitämään pientä valtataistelua siinä vaiheessa, kun tyttö lähti konttaamaan ja kiipeämään. Se oli koiralle jotenkin outoa ja yritti murisemalla puolustaa sohva-asemaansa. Pari viikkoa kesti tuo vaihe, mutta ilman vahinkoja siitäkin selvittiin. Heti alusta alkaen on tehty sekä koirille että lapselle tiettäväksi, että toisia ei kiusata eikä revitä turkista - eikä nuolla toisten naamoja. :wink

Joo meilläkin tuosta naaman nuolemisesta tulee varmasti koirille sanomista, mut siltäkään ei kokonaan voi kyllä välttyä. Meillä kun pikkukoiria ni veikkaan, että vauvan sitteripaikasta "taistellaan", varmasti yrittävät vilahtaa sitteriin unille kun silmä välttää. Oon ite ajatellut et synnäriltä kotiin tullessa otan koirat ensin itse vastaan ja sitten saavat nuuskutella vaavia kantokopassaan. Pitää vaan pitää huoli, että minulla jää koirillekin hieman aikaa, kun ihan "mamman poikia" ovat. Nuorempi on kyllä vähän "iskän poika" myös, kun yhdessä ollessa nuorempi koira ollaan otettu. Mut vanhempi koirista ei juuri miehestäni perusta, kun minulla ollut ekana. :P ei meillä koirilta kysellä kuka meidän perheeseen tulee, se on sopeuduttava ja en usko että sen suurempia ongelmia tulee.

En minäkään jaksa mitään stressiä ottaa lasten ja eläinten yhteiselosta. On tehty selväksi, ettei karvoista saa repiä ja annetaan olla rauhassa, mutta ei meillä ainakaan ihan onnistu 1 v:n kanssa. Ei hän kerrasta usko eikä kahdestakaan mitään kieltoja. Koiraan luotan enemmän tässä asiassa, siis että ei tee mitään.
Ja kyllä on koira nuollut lasta enemmän kuin kerran, toki kiellän jos menee älyttömyyksiin, mutta lipaisuja ei meillä lasketa. Vastustuskyky ainakin kasvaa :wink

Onkos täälä muita jotka on rautakuurilla? Mä kävin just neuvolassa ja siellä kaikki oikein mallikkaasti, painokin oli nyt noussut 2,5kg kun alussa tippui 3kg. Mutta hemoglobiini oli jatkanut tippumistaan, nyt 105 ja rautaa pitäis alkaa popsimaan. Mietin että onkohan niissä rautavalmisteissa jotain isojakin eroja keskenään?

Tuntuu että säikyn jokaista pientäkin nippasua mahassa ja analysoin kaikkia tuntemuksia, mutta neuvolatäti rauhoitteli ja sanoi että kyllä se kipu on sitten aika kovaa luokkaa, jos olisi jotain mistä pitäisi jo huolestua.
Kaippa sitä sitte pitää vain luottaa siihen.

Pikkumyy 19+6

En ole nyt joutunut ottamaan, mutta viime raskaudessa jouduin ja neuvolasta sekä apteekista suositeltiin obsidania, se on mahaystävällistä toisin kuin muut rautavalmisteet.

Meillä olis rakenneultra Hyvinkäällä 14.7 :)

Mua kyllä mietityttää nää koirat ja pieni vauva.. en ole ajatellut hoitoon viedä mutta mäykky aika omistushaluinen ja uskon että häärää vauvan ympärillä niin paljon kun pystyy.. ja staffi taas niin vilkas, mutta kiltti tapaus. Hirvittää että jyrää pienen allensa kokonaan :(

No kaikki ajallaan ! :)

Meillä sama huoli eroahdistuneen, todella riippuvaisen ja ihmisläheisen, omistushaluisen mäykyn kanssa. Toisaalta meidän mäykky onneksi rakastaa lapsia ja tykkää leikkiä niiden kanssa, mutta on todella riippuvainen erityisesti minusta.

Mä oon syöny elivon rautavalmistetta, on aika mieto mutta mulla imeytyny hyvin. Obsidania en pysty syömään, tulee vatsa ihan hirveän kipeäksi...

Just pääsin sokerirasituksesta! En päässytkään ekalle varaamalleni ajalle niin meni nyt yli suosituksesta sen pari viikkoa... Mutta ei auta kun ei saanut aikoja. Ei ollu kyllä mikään paha, sai makoilla omassa huoneessa telkkaria katsellen koko ajan :) vähän on hönttä olo mutta eikö se tästä kun sai nyt syötyä :)

Jeanney 19+6 (iiik!)

Mulla menee FerroFol-C Mama, jossa mm. rautaa - ei ole aiheuttanut masuoireita. Tämä siis normi raskaus-Multitabsin lisäksi.
Jeanney, toivotaan hyviä tuloksia rasituksesta! Iiik, sä oot ihanan pitkällä :)

Mulla on hermot kireellä.. Emmerdalen takia!! Siis en voi sietää sitä Emmaa, ja Ross on niin söötti että melkein itkettää. :D

Rv 17+5

Onko muilla ollut vielä närästystä? Mulla on alkanut tulla päivittäin ihan järkyttävää närästystä ja viime yönä kipu ja polte oli niin kova että tuntu kun olis sydänkohtaus :confused: rennie ei auta ja yritän vältellä mausteisia ja rasvaisia ruokia mut silti vaan närästää. En tiiä yhtään mitä teen tälle ja alkaa jo häiritä nukahtamista kun sattuu niin pirusti.

Me käytiin tänä aamuna rakenneultrassa ja siellä kaikki oli oikein hyvin ja vauvan koko vastasi viikkoja. Hän liikkui kovasti ja potkiskeli niin että kätilö tunsi potkut siinä ultralaitteessa asti. Sukupuoli me haluttiin tietää ja kätilö kysykin heti alkuun että halutaanko tietää kun vauva niin auliisti oli siellä haarat levällään :D meille on näillä näkymin tulossa pieni tyttö <3

rv 20+0

majelle onnea tyttölupauksesta, kiva kuulla, että siellä oli kaikki hyvin :)
Mulla on närästystä iltaisin. Eilenkin taas oli, vaikka ei ollut mitään rasvaista/mausteista syötynä. Joku puhu appelsiinimehusta. Tein hedelmävihannessmoothien, jossa luomuappelsiini. Ehkä se teki temput. Oli pakko ottaa Rennietä.

Täälläkin närästää lähes joka päivä jossain vaiheessa päivää. Joskus alkaa jo aamusta ja ei lopu kun illalla, joskus vasta illaksi alkaa närästää. Hieman ärsyttävää, mut pysyy ihme kyllä piimällä ihan siedettävänä.

Takaisin