La marraskuu 2016

Maje555 onnea ihanista uutisista! :)

En tajua tätä, mun on tehnyt koko viikon aivan älyttömästi mieli sinihomejuustoa!! Kauppalistaa tehdessä en pystynyt muuta ajattelemaan. Oon kuullut että kaikki valion juustot on turvallisia raskausaikana mut voiko joku kertoa ettei se koske sinihomejuustoa niin pääsen tästä ehkä yli? :grin kun ei se muutenkaan oo radin kannalta hyvä sitä syödä.

Kokeilkaa mantelia siihen närästykseen. Minulla ei ole vielä alkanut, mutta varmaan pari viimeistä kuukautta on yhtä närästystä :yuck: Viime raskaudessa söin manteleita siihen ja join kylmää maitoa ihan litratolkulla.

Rv 16+6

Mie oon Voikukka ihan hyvällä omatunnolla syöny kaikkia pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja :) Mut elä sie syö kun ne on kiellettyjä :wink

Kamalaa odottamista tää raskaana olo :joyful: Ensin ootti ekaa neuvolaa, sitten np-ultraa ja viikkoa 12, sitten taas neuvolaa ja sydänääniä ja nyt seuraavaksi rakenneultraa, joka on 1.7!

Eilen tunsin ensimmäistä kertaa vauvan potkut mahan läpi kädellä ja hyvin tuntuu kuinka liikkeet on voimistunut sieltä viikoilta 13-14, kun jo ensimmäistä kertaa ne tunsin :Heartbigred

En oo ite vielä kamalaa stressiä ottanut tavaroiden hankinnassa jne. Olen kesälomalla elokuun alkuun saakka ja ajattelin kesän vain nauttia ja massua kasvattaa. Elokuun jälkeen onkin sitten hulinata, kun muutto edessä ja koulussa viimeiset opinnot ennen mammalomalle jäämistä.

Näin yksinodottajana ja vielä esikoista odottavana on mukavaa lukea teidän muiden kokemuksista ja kaikki vinkit ja niksit ovat enemmän kuin tervetulleita. :love7

Rv 18+4

Meillä on musta labbis ja mietityttää miten se suhtautuu vauvoihin. Kauhean ihmisrakas se on, mutta kauhean mustasukkainen. Esim. jos halataan miehen kanssa toisiamme niin se heti hyppii päälle ja yrittää väliin. Muita koiria jos rapsuttaa niin se änkee väliin ja murisee. Lisäksi se on kauhea nuolemaan. Siitä ei tuu loppua. Kädet ja naama pitää nuolla jatkuvasti. Täytyy vaan yrittää opettaa että ei vauvoja nuole eikä hypi päälle.

Toinen on meidän nuorempi siiamilais kissa joka on aivan mahdoton sylikissa. Sen pitää päästä sylissä mahdollisimman lähelle naamaa ja jos nukkuu niin se yrittää väkisin tulla kaulan päälle nukkumaan.

Mä olen syönyt Obsidan rautalääkettä öisin vessan yhteydessä. Hyvin on maha kestänyt. Hemppari oli ennen rautalääkitystä 100 ja nousi siitä 111.

Huomenna olisi kauan odotettu rakenneultra! Mä en saa varmaan ens yönä nukuttua ollenkaan kun jännittää niin paljon. Toivottavasti vauvat voi hyvin. Jännä nähdä kumpia sieltä tulee. Jotenkin on sellainen poikafiilis. Mutta toivoisin että olisi poika ja tyttö :dummy::dummy1: Sen jälkeen lähden kierteleen kirppareita. Mies ei vieläkään tiedä pääseekö mukaan. Jos sataa vettä hän lähtee mukaan ja jos ei sada hänen on pakko mennä töihin. Ulkoremppa hommat odottaa asiakkaalla.

19+6

Täälläkin välillä närästää. Omenatuoremehu on pahin aiheuttaja :yuck:vaikka lantraan sitä veteen. Eniten minua ärsyttää himo kaikkeen makeaan.. :oops: Esikoisesta ei makeaa tehnyt mieli ollenkaan...ja nyt voisin elää pullalla, irtokarkeilla ja jäätelöllä.. :wideyed:

Katjusha: Arvaa mitä. Sattumalta kuljin pienemmän pitäjän kirjakaupan ohi ja poikkesin. Löysin sieltä yhden Poukaman Puput- vauvakirjan. Oli ainut kappale ja kalliimpi mitä muualla olisi ollut, mutta pakkohan sen oli ostaa, että saan samanlaiset molemmille lapsille. :p
Vähän hirvitti..oli ensimmäinen ostos tälle uudelle tulokkaalle..Pelottaa, että jos uitenkin jotain vielä sattuu ja jää turhaksi ostokseksi. :sad010

Täällä on alkanut liitostykytykset. Aivan kun pulssi tykyttäisi jossain tuolla alhaalla sisällä. Samoin huomaan miten lantion alue on alkanut joustamaan. Jos makaan hetken kovalla lattialla selälläni ja ihan rentona. Ylös ei nopeasti pääsekaan koska lonkka ikään kuin "leviää" lattian myötäisesti ja palautumiseen tarvitaan vähän enemmän aikaa. :grin

17+1

Laalaa82, eli toivoa on ;) Täytyypä pitää silmät ja korvat auki sen vauvakirjan suhteen.
Mulla alkoi viime viikolla lantio venyä ja paukkua, liitoskipuja tuntui monena päivänä just noilla sun vko/pvä.

Meillä huomenna ultra, jännittää kovin ei pysty oikein muuta ajattelemaan.. Ovatkohan molemmat kasvaneet :sad001 Pelottaa, no huomenna ollaan viisaampia.

Täällä kans parisen viikkoa ollut jo jonkin verran kipuja ala mahassa ja selässä, yhtäkkisiä vihlontoja alapäässä ja maha mennyt kovaksi.. Toistaiseksi helpottanu kun vaan ottanu rauhallisesti ja mennyt maaten, iltaan kohden tulee herkemmin näitä oloja ja heti jos siivoaa yms.

Mitäs muuta piti kirjottaa.. muista enää mistä olette puhuneet :facepalm: Maha senkun kasvaa ja on tiellä :joyful:

Tuohon koira asiaan ni itse en laittaisi koiraa pois siitä arjesta hetkeksikään, tiedä miten reagoi kun asiasta tehdään vielä suurempi kuin mitä se on. Yhdistää "hylkäyksen" vauvan tuloon. Pärjää pienemmillä lenkeillä/pissatuksilla ja jos mahdollista joku tuttu nuori naapurista pientä vaivan palkkaa vastaan viemään pidemmälle lenkille jos sitä tarvitsee :happy: Ja kun molemmat kotona niin toinen sen hetken vauvan kanssa sisällä ja toinen käy lenkittämässä. Vaikka sen viikon kaksi vähän vähemmälle huomiolle jää niin mielestäni parempi kuin se et annetaan hoitoon. Mutta miten kukin parhaaksi näkee:)

Katjusha yks kerta käyty 12+5 olisko ollu. Ja nyt sit huomenna, eli n.4viikkoa välissä. Ja seuraavat 5kertaa ainaki 2viikon välein, useammin jos tarvii.

Täälläki kärsitään järkyttävistä närästyksistä, rennie auttaa vähän mut yhtenä iltana ku oli nii paha olo niin muistin samariinin ja siitä oli kyl iso apu! :)
Ite kärsin kans maha ja liitoskivuista, lonkkia särkee ku on kyljellä, mahalla ei pysty nukkuu ja selällä en saa kunnolla henkee :arghh::grin kävin toissapäivänä rannalla ja mahalla pysty olee ku kaivo hiekkaan kuopan:laughing001 selällä makoilin et oli jalat koukussa mut se kyl jumitti selän nii ettei heti päässy ylös istumaa...
Mun pitäis syödä rautaa mut obsidanista tulee kyl maha kipeeks ja vaikee ajottaa sitä.. pitäis hakee joku muu mut en oo saanu aikaseks..

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Te joilla närästää...saattaa johtua kurkun,tomatin tai salatin syönnistäkin...ite joutunut jättään melkeen kokonaan kurkun syönnin pois just sen takia ku närästää muuten....kannattaa mainita neuvolassa närästyksestä ku on olemassa resepti lääkettä joka vaikuttaa 24h ja otetaan aamusin ja saa käyttää raskaana ollessa...nimee en muista ku ei itellä käytössä vaan kaverilla...

Tai sitten jättää syömättä ne ruuat, jotka närästää. Annoskokojen pienentäminen auttaa myös ja pitkälleen ei kannata mennä kahteen tuntiin syömisestä. Oikealla kyljellää maatessa närästää vähemmän.

Mulla käytössä nyt omeprazol refluksitaudin takia, nousee muuten nieluun asti mahansisältö välillä kun "vähän närästää" :D toi ainakin turvallinen käyttää ja ihan tehokaskin.

Jeanney 20+0 (!!!!!)

Mmmaria, ihanaa, toivottavasti kasvavat tasaiseen tahtiin :) oon ite kaksonen, meillä oli syntymäpainot 2,4 ja 2,9 kg.
Katjusha rv. 18+1

Voi että ihana lukea kun jotkut päässeet jo rakenneultraan! Mulla edessä maanantaina ja en meinaa pysyä housuissani kun olen niiin innoissani. Petyn kovasti jos vauva ei halua näyttää sukupuoltaan! :D

Tuohon rakenneultraan vähän liittyen: monetko teistä on halunnut tietää lapsen sukupuolen etukäteen? Me ajateltiin ekaksi, että haluttaisiin tietää, mutta sitten muutettiin mielemme. Voihan olla, että ultrat tulevat sen paljastamaan (jos siis näkyy selvästi ulokkeita :D), mutta ei kysytä. Miten te muut, mitä olette päättäneet tehdä?

Kaisukkene, paljastuu jos paljastuu. Itsellä on tyttöolo ollut alusta asti, saa nähdä syntymässä - pitikö paikkansa.
Vai että kurkkukin tai nuo mainitut vihanneksetkin voi närästää? Pirullista, kun pitäisi tämän radin kanssa syyä niin yliterveellisesti, että siinä on jo hommaa ilman, että pitää vielä niistä vihanneksista karsia. Mulla ei onnistu, että ei menis 2 tuntiin makuulle, koska joudun vetämään illalla viimeisenä tekona jonkin oikeaoppisen myöhäisiltapalan.

Takaisin