Kuinka usein teillä muilla on neuvolakäyntejä? Itse asun Tampereella Vuoreksessa ja tähän mennessä ollut neuvola rv 6, tänään neuvolalääkäri rv 15 ja seuraavan kerran neuvola rv 22. Ihmetyttää, kun Tampereen kaupungin nettisivuillakin sanotaan, että käynnit olisi alkuraskaudessa 4-6 viikon välein, loppuraskaudessa useammin, ja itselläni on tällaisina 7-8 viikon välejä.
Olen vielä taustani ja tilanteeni vuoksi erityistä tukea tarvitseva, ja heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä pyysin erityisesti tiivistä seurantaa. Kaupungin nettisivuilla sanotaan, että normaalisti käynnit 4-6 viikon välein mutta jos äidin terveys vaatii, käynnit on useammin. Itselläni nyt käynnit ei ole edes normaalisti.
Onko teillä muilla neuvolalääkäri rv 15 automaattisesti tehnyt sisätutkimuksen? Itse jouduin pyytämään tänään sitä, muuten hän ei olisi tehnyt sitä, vaikka viimeisen kolmen viikon sisällä minulla diagnosoitu VTI, emätintulehdus ja hiivatulehdus- - kyllä, kaikki kolme samaan aikaan. Neuvolahan asiaa ei edes ottanut todesta, mutta sain hoitoa omalääkäriasemalta... Silti tänään nlalääkäri ei nähnyt tarpeellisena tehdä automaattisesti sisätutkimusta, ja taas itse olen ymmärtänyt, että neuvolalääkärin vastaanotolla tässä kohtaa nimenomaan tehdään sisätutkimus, katsotaan kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne jne.
Mitä kaikkea teillä muilla on neuvolalääkärin vastaanotolla tehty?
Rv 14+6