La marraskuu 2016

Ellamille voimia tuohon tilanteeseen. <3 Mun ex-mies oli sairaalloisen mustasukkainen. Ihan pelkästään sekin oli aivan kamalaa. Mun piti aina varoa, että mihin päin katson kun herkästi sateli syytöksiä, että katselin muita miehiä. Tv:stä en saanut katsoa ohjelmia, joissa on alastomia miehiä. Mustasukkaisuus vain kasvoi koko ajan, vaikka en ollut pettänyt. Kaikki oli aina myös mun vika, tai jonkun toisen. Kuvaan astui sitten vielä väkivaltakin. Kärsin masennuksesta ja erosin, minusta tuli sitten yh. Alku ei ollut helppoa, mutta en ole ikinä katunut päätöstäni. Masennukseni alkoi parantumaan heti eron jälkeen, eikä ole uusinut.

Enpä tajunnut kuunnella tota hevosenlaukka / juna asiaa ;)
Onko kellään ollut tässä vaiheessa sykkeet alle 140?

Eilen neuvolassa 18+0 käynnillä oli syke 138, edellisellä käynnillä oli vielä 155. Esikoista odottaessa sykkeet olivat jatkuvasti 150 tuntumassa ja tyttö tuli, nyt ei ole tietoa tulokkaan sukupuolesta.

Minäkin tarkastin esikon kortin, ekalla mittailukerralla n. Rv 16 sykkeet 150-160 ja seuraavilla jo 135-140. Poika tuli. Jännä seurata miten tällä kertaa kehittyy ;)

Noniin mä repsahdin :( eilen oli pakko ostaa mini tv-mux pussi että saan salmiakkia. Ja tänään ostin oikein aitoa lakritsi/salmiakkijäätelöä. Jospa nyt ois himot tyydytetty.

Rv 16+3

Kuinka usein teillä muilla on neuvolakäyntejä? Itse asun Tampereella Vuoreksessa ja tähän mennessä ollut neuvola rv 6, tänään neuvolalääkäri rv 15 ja seuraavan kerran neuvola rv 22. Ihmetyttää, kun Tampereen kaupungin nettisivuillakin sanotaan, että käynnit olisi alkuraskaudessa 4-6 viikon välein, loppuraskaudessa useammin, ja itselläni on tällaisina 7-8 viikon välejä.

Olen vielä taustani ja tilanteeni vuoksi erityistä tukea tarvitseva, ja heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä pyysin erityisesti tiivistä seurantaa. Kaupungin nettisivuilla sanotaan, että normaalisti käynnit 4-6 viikon välein mutta jos äidin terveys vaatii, käynnit on useammin. Itselläni nyt käynnit ei ole edes normaalisti.

Onko teillä muilla neuvolalääkäri rv 15 automaattisesti tehnyt sisätutkimuksen? Itse jouduin pyytämään tänään sitä, muuten hän ei olisi tehnyt sitä, vaikka viimeisen kolmen viikon sisällä minulla diagnosoitu VTI, emätintulehdus ja hiivatulehdus- - kyllä, kaikki kolme samaan aikaan. Neuvolahan asiaa ei edes ottanut todesta, mutta sain hoitoa omalääkäriasemalta... Silti tänään nlalääkäri ei nähnyt tarpeellisena tehdä automaattisesti sisätutkimusta, ja taas itse olen ymmärtänyt, että neuvolalääkärin vastaanotolla tässä kohtaa nimenomaan tehdään sisätutkimus, katsotaan kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne jne.

Mitä kaikkea teillä muilla on neuvolalääkärin vastaanotolla tehty?

Rv 14+6

Minä täällä odottelen ihan malttamattomana teidän rakenneultrakuulumisia ja fiilistelyjä :) Omaan vielä niin pitkä aika, vasta elokuussa... Eikös niitä ala jo ihan kohta olemaan?
Minulla on ihan super hyvä fiilis, kun vihdoin sain isälleni kerrottua, että perheenlisäystä tulossa. Hyvin hän sen otti, niinkuin kaikki muutkin, ketkä tietävät. Tuli ihan sellainen olo jostain syystä, että nyt on sitten ihan luvallista alkaa tehdä hankintoja :grin

Rv 15+4

Pk-seudulla sisätutkimusta ei tehdään ellei ole erityinen syy(mahakivut, supistelu ym) jos ei mtn oireita niin silloin ei tehdä koska niissä sisätutkimuksissa tulehdusriski eikä sitä kohdunkaula ja kohdusuuta haluta turhaan ärsyttää ettei tulisi mtn. Mut toki sun tilanteessa Browneyedgirl sisätutkimus oli varmaan hyvää tehdä ettei vaan olis mtn. Toivottavasti noi sun kaikki tulehdukset nyt pois! :)

Mulla on ollut tässä pirkanmaan alueella terveydenhoitajan neuvola rv 8, rv 13 ja nyt huomenna rv18 eli n. 5 viikon välein. Raskausviikolla 13 oli ensin pikainen käynti terveydenhoitajalle ja sen jälkeen lääkäri, joka teki sisätutkimuksen ja samalla mittaili kohtua sekä tarkasti ultralla että masussa on kaikki ok.
Käsittääkseni kaikilla pitäisi olla samankaltainen aikataulu täälä pirkanmaan alueella? :/ tietysti ottaen huomioon odottajan toiveet ja sairauksista tulevat mahdolliset riskit.

Mulla oli lääkärineuvola 7+4 ja siellä siis varhaisultra ja sisätutkimus.
Eka neuvola 8+4
ylimääräinen "sydänäänten kuuntelu" neuvola 10+4
NP-ultra (lasketaan kuulemma neuvola seurantaan) 12+3
Toka neuvola 16+4

Nyt menossa 17+3 ja jatkoon on sovittu:
rakenneultra (tämäkin lasketaan neuvola seurantaan) 19+5
Kolmas neuvola 23+2

Ymmärsin, et lääkärineuvola on sit vasta ihan lopussa rv35 paikkeilla...

Täällä hb oli viime verikokeissa (eli yli 5viikkoa sitten!) 137, seuraavat kokeet on kai 26.5. kun mulla on lääkäriultra. Ilmeisesti myös loppuraskaudesta on tulossa ylimääräisiä verikokeita veriryhmän rhesus negatiivisuuden vuoksi. Onko muilla jokin miinus merkkinen veriryhmä? Täällä yksi O-. :anyone
Täältä löytyy A-, mulle olisi pitänyt antaa keskenmenon ja synnytyksen jälkeen se piikki, mutta eipä kukaan sellaisesta mitään puhunut, enkä silloin vielä tiennyt itse vaatia. Toivottavasti ei nyt tule siitä mitään ongelmia. :-(

Miehelle on vaihdettu veri vastasyntyneenä luultavasti juuri tämän veriryhmä jutun takia. Silloin ei kai oikein ollut vielä muita keinoja keksitty.

Joo viime kerralla kun kuuntelin niin en saanut selvää, kuulosti vähän kummaltakin vuorotellen :grin
Miehen olisi pitänyt olla mukana kuuntelemassa tai olisi pitänyt kysyä neuvolatädiltä mielipidettä haha :grin

Mulla on ollut tässä pirkanmaan alueella terveydenhoitajan neuvola rv 8, rv 13 ja nyt huomenna rv18 eli n. 5 viikon välein. Raskausviikolla 13 oli ensin pikainen käynti terveydenhoitajalle ja sen jälkeen lääkäri, joka teki sisätutkimuksen ja samalla mittaili kohtua sekä tarkasti ultralla että masussa on kaikki ok.
Käsittääkseni kaikilla pitäisi olla samankaltainen aikataulu täälä pirkanmaan alueella? :/ tietysti ottaen huomioon odottajan toiveet ja sairauksista tulevat mahdolliset riskit.

Mulla jää nyt siis selkeästi jostain syystä tuo rv 16-18 neuvola kokonaan pois... Ihmettelinkin kun muut puhuu rv 18 neuvolasta. Olen niin pettynyt meidän neuvolan toimintaan, olin jo kerran yhteydessä hoidostani esimieheen, kun oireitani ei otettu tosissaan eikä neuvola tarjonnut minkäänlaista apua, vaikka lopulta omalääkäriasemalta löytyi pissatulehdus, emätintulehdus ja hiivatulehdus.

Mulla oli lääkärineuvola 7+4 ja siellä siis varhaisultra ja sisätutkimus.
Eka neuvola 8+4
ylimääräinen "sydänäänten kuuntelu" neuvola 10+4
NP-ultra (lasketaan kuulemma neuvola seurantaan) 12+3
Toka neuvola 16+4

Nyt menossa 17+3 ja jatkoon on sovittu:
rakenneultra (tämäkin lasketaan neuvola seurantaan) 19+5
Kolmas neuvola 23+2

Ymmärsin, et lääkärineuvola on sit vasta ihan lopussa rv35 paikkeilla...

Teilläkö siis neuvolalääkäri rv 7 eikä siis ollenkaan noin rv 15? Onko toinen neuvolalääkäri sitten loppuraskaudesta ja yhteensä siis vain kaksi neuvolalääkärikäyntiä kuten meilläkin?

Browneyedgirl, Joo, nimenomaan. Kaksi neuvolalääkärikäyntiä vain... meidän kunnassa tää rv15 lääkäri vaan jo alkuraskaudessa varhaisultrana... ja sit loppuraskaudesta se toinen käynti.

Kuinka usein teillä muilla on neuvolakäyntejä? Itse asun Tampereella Vuoreksessa ja tähän mennessä ollut neuvola rv 6, tänään neuvolalääkäri rv 15 ja seuraavan kerran neuvola rv 22. Ihmetyttää, kun Tampereen kaupungin nettisivuillakin sanotaan, että käynnit olisi alkuraskaudessa 4-6 viikon välein, loppuraskaudessa useammin, ja itselläni on tällaisina 7-8 viikon välejä.

Olen vielä taustani ja tilanteeni vuoksi erityistä tukea tarvitseva, ja heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä pyysin erityisesti tiivistä seurantaa. Kaupungin nettisivuilla sanotaan, että normaalisti käynnit 4-6 viikon välein mutta jos äidin terveys vaatii, käynnit on useammin. Itselläni nyt käynnit ei ole edes normaalisti.

Onko teillä muilla neuvolalääkäri rv 15 automaattisesti tehnyt sisätutkimuksen? Itse jouduin pyytämään tänään sitä, muuten hän ei olisi tehnyt sitä, vaikka viimeisen kolmen viikon sisällä minulla diagnosoitu VTI, emätintulehdus ja hiivatulehdus- - kyllä, kaikki kolme samaan aikaan. Neuvolahan asiaa ei edes ottanut todesta, mutta sain hoitoa omalääkäriasemalta... Silti tänään nlalääkäri ei nähnyt tarpeellisena tehdä automaattisesti sisätutkimusta, ja taas itse olen ymmärtänyt, että neuvolalääkärin vastaanotolla tässä kohtaa nimenomaan tehdään sisätutkimus, katsotaan kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne jne.

Mitä kaikkea teillä muilla on neuvolalääkärin vastaanotolla tehty?

Rv 14+6

Mulla ollut yksi neuvolakäynti rv. 8 ja nyt huomenna on neuvolalääkäri. Muita neuvolakäyntejä ei ole ollut. Varmaan huomenna saan uuden neuvola-ajan. Niin ja siis Tampereella asun.

Browneyedgirl minä olen käynyt (toki hyvä etten toisella puolella suomea) neuvolassa rv 10+0 ja 16+1. Lääkärineuvola oli 17+1.
Seuraava aika neuvolaan on vasta rv 22+3.
Noihin väleihin toki tulee nt-ultra rv 12+3 ja sit tulee rakenneultra rv 21+1. Meillä ultrataan sairaalassa äitiyspolilla.

Kyllä neuvolalääkäri teki sisätutkimuksen tuolloin 17+1 ja minusta se pitääkin tehdä, kun siinä katsotaan ettei ole vaan esim. oireettomana hiivaa ja mittaa jotain pituuksia/syvyyksiä tms. ja tarkistaa kohdunsuun.
Toinen neuvolalääkäri on ilmeisesti vasta viimeisellä kolmanneksella.

Mileim rv 18+1

Mulla siis ennestään kaksi poikaa ja esikoisella syke ollut aina odotusaikana yli 140, kuopuksella pari kertaa jopa alle 140 mutta pääsääntöisesti yli 140. Tämän kolmosen kohdalla sykkeet on olleet nyt aina vähintään 150. Eli en tiiä mitä täältä tällä kertaa on tulossa :grin Sykkeet on kyllä kuulostaneet erilaisilta kuin pojilla aiemmin mutta en muista enää onko poikien sykkeet kuulostaneet hevosen laukalta vai junalta vai joltain muulta...

Browneyedgirl mulla neuvolat on ollut rv 10 ja rv 16 jonka lisäksi np-ultra rv 13 ja rakenneultra on tulossa rv 20. Tampereella siis asun ja mulle sanottiin ainakin neuvolassa että Tampereella pyritään ajoittaan noita käyntejä n. 1krt/kk oli ne sitten neuvola tai ultrakäyntejä. :)

Minulla ollut terkkarineuvola 8+6, nt-ultra 12+5, terkkarineuvola 15+4. Seuraavat tiedossa olevat lääkäri 16+4, rakenneultra 20+4 ja terkkarineuvola 22+0.

Mulla oli neuvola+ultra rv 6+3, lääkärineuvola+ultra rv 9+3, seulontaultra rv 12+4, pelkkä neuvola rv 15+?, seuraava pelkkä neuvola rv 19 ja rakenneultra rv 21. Muista en vielä tiedä.

Takaisin